לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2017    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

6/2017

אז מה למדתי בינתיים?


בעצם אני כרגע בתהליך של שני ניסויים.

הראשון קשור לדיאטה - התהליך של DAY TWO, המעקב אחר רמת הגלוקוז בדם שלי במקביל לתיעוד של כל הפעילויות שלי (כולל מה אני אוכלת, מתי וכמה ואיך ישנה, מתי מתעמלת, כמה ואיזה סוג פעילות, כמה שוקלת... ואם אני רוצה אני יכולה לתעד אפילו איך אני מרגישה....הכל מופיע באפליקציה שלהם).

השני קשור לחתולים - האם יאמצו את השירותים החדשים, האם תפסיק מחאת הפיפי/קקי על המיטות שלנו, הכריות שלנו, השיש של המטבח.....?

 

אז מה למדתי בינתיים?

בגזרת החתולים, אמנם היתה תקרית (המיטה שלי, הצד שלי) ביום חמישי, שהיה היום הראשון של ה-cat genie החדש בבית  - ואגב, בדוק שזו החתולה! אחרי שעשתה זאת התחבאה מתחת למיטה - אבל לזכותה ייאמר שהיא היתה לחוצה לעשות והמכשיר בדיוק היה באמצע סבב ניקוי, כך שלא ניתן היה להשתמש בו. 

אחרי זה תכנתתי אותו לנקות אוטומטית כמו תמיד, פעמיים ביממה (בשש בבוקר ובשש בערב) ומאז לא היו תקריות. בינתיים. טפו חמסה עיגולים. במקביל כל החדרים שיש בהם מיטות סגורים בפניהם כאשר אנחנו לא שם. 

אולי אולי אולי הסאגה הזאת הסתיימה לה. 

 

 

בגזרת הדיאטה:

- הבנתי שהדיאטה שנתנה לי הדיאטנית - כמו כל הדיאטות שעשיתי עד היום - לא עוזרת לי לרדת במשקל. אני ממשיכה בינתיים להקפיד עליה ובינתיים גם אם אני עולה קצת, אני די מהר יורדת את זה בחזרה, אבל בסך הכל אני כבר חודש שלם באותו משקל פחות או יותר.

- הבנתי שרוב הדברים שאני אוכלת ברגיל לא מקפיצים לי את הסוכר בדם יותר מדי - שזה הפתיע אותי, האמת. 

- אמנם אני לא סופרת קלוריות, ושום דיאטה שאי פעם עשיתי לא כללה ספירת קלוריות, אבל בגלל שהאפליקציה מחשבת אותן אוטומטית, אני עכשיו יודעת כמה קלוריות אני צורכת בכל ארוחה, והפתיע אותי לגלות שסלט קטן עם שליש גביע קוטג' שווה יותר קלוריות מפרוסת לחם מקמח מלא עם 2 פרוסות פסטרמה דלת שומן....פלוס כפית מיונז, למשל. 

- באותו הקשר, האפליקציה גם סופרת פחמימות, חלבונים ושומנים - והתפלאתי לראות כמה פחמימות אני צורכת (כי הרי גם ירקות זה פחמימות), הרבה יותר מחלבונים. 

- לא הופתעתי לראות שאני יחסית אוכלת מעט בסך הכל (גם הדיאטנית הרי אישרה את זה), אבל היה נחמד לקבל אישור גם מהאפליקציה

- מה שכן הקפיץ לי את הסוכר היו הפעמים הבודדות שאכלתי פסטה. הממ....אני באמת נמנעת בדרך כלל מפסטה. וגם פעם אחת שאכלתי רמבוטן מיובש (טעים בטירוף, חמוץ מתוק). עדיין לא העזתי לאכול שוקולד "רק כדי לראות מה זה עושה לי לסוכר". 

- הבנתי שאין לי שום בעייה לתעד את כל מה שאני עושה ואוכלת - יש אנשים שרק שומעים מה נדרש בתהליך ומוותרים על זה מראש.

-משיחות עם אנשים בתקופה הזאת (שכולם שואלים מייד "מה יש לך על הזרוע"? לגבי חיישן הסוכר), למדתי גם שיש עוד אבחון על פי DNA שכרוך רק בבדיקת דם ושאלון (כנראה יותר מצומצם מזה שעשו לי ב-DAY TWO) שמגלה אי סבילות למזונות מסוימים. בתוצאות הבדיקה מקבלים רשימה של מזונות שיש לך אי סבילות אליהם, ועד כמה. אי סבילות נמוכה משמעה שיש להמעיט לאכול את המאכל הזה, נאמר פעם בשבוע, אי סבילות בינונית משמעה שמותר לאכול את המאכל הזה בערך פעמיים בחודש, ואי סבילות גבוהה למשהו דורשת שלא תאכל ממנו בכלל, לפחות 3 חודשים - עד שייעלמו לגמרי "נוגדני ה-IGG" (שאני חושבת שאני מבינה מה תפקידם בהגנה על הגוף מפני חיידקים, נגיפים ופטריות, אבל אין לי מושג למה מזכירים אותם בהקשר הזה: כאילו פיתחתי נוגדים לסוגי אוכל???) מהדם, ואז אפשר לחזור לאכול את המאכל הזה לעיתים רחוקות...לא ברור. 

מי שסיפרה לי על זה טוענת שהיא מכירה כבר כמה וכמה אנשים שעשו את התהליך הזה, גם ירדו במשקל סוף סוף וגם פתרו כל מיני בעיות בריאות שסבלו מהן. 

- עוד למדתי שיש ימים בהם אני בכלל לא רעבה, וימים בהם אני רעבה כל הזמן. לא ברור העניין הזה. 

 

אז יש לי עד סוף השבוע להמשיך בתהליך הזה, בעצם עד תחילת השבוע הבא, ואז החזיר ל-DAY TWO את מד הסוכר עם כל הנתונים שאספתי, ואצטרך לתת להם דגימת צואה (איזה כיף, ממש מצפה לדבר הזה 😖) ואז להמתין לתוצאות כמה שבועות. הם אומרים שלושה....אבל זה בטח יהיה יותר. 

 

ואני קצת לחוצה מהתוצאות. מה יהיה אם מאכל שאני ממש ממש אוהבת וצורכת על בסיס יום יומי הוא בעצם מזיק לי?

מצד אחד יופי - סוף סוף אגלה מה מזיק לי, אפסיק לאכול אותו, ואולי סוף סוף משהו ישתנה אצלי בגוף.

מצד שני באסה - אולי זה משהו שיהיה לי קשה להיפרד ממנו............

 

טוב, אז זה מה שלמדתי בינתיים.....עדכונים בהמשך

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 12/6/2017 13:40   בקטגוריות דיאטה, דימוי גוף, חתולים, משקל  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-15/6/2017 12:43




51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)