לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הכל בגלל סליל קטן


אתנחתה קלה מדיווחי הבריאות, לאחר שעבר על T לילה שקט פחות או יותר, משככי הכאבים עושים את העבודה (לשיכוך הכאב בלבד! בלי סיבוכים) ויש לי קצת זמן לפני שאקח אותו לפיסיתורפיה בפעם הראשונה......

 

אנחנו שתייני קפה הפוך, גם T וגם אני

יש לנו כבר שנים מכונה של נספרסו בבית, כפי שתיארתי כבר בפוסט הזה 

אחד האתגרים בהכנת קפה הפוך הוא הקצפת החלב.

כאשר היתה לנו מכונה מדגם ישן היתה לה בצד פיית הקצפה אותה היינו מכניסים ישירות לספל המכיל את החלב ומקציפים במקום.

לפעמים זה הקציף היטב ולפעמים פחות, אבל זה עשה את העבודה

באיזשהו שלב עברנו למכונה חדשה, אוטומטית, 

שבה יש מיכל הקצפה, וניתן ללחוץ על כפתור הממלא את הספל אוטומטית תחילה בחלב המוקצף ואחרי כן בקפה

לא יודעת מה איכות המכונות האלה היום, ראיתי ששינו קצת את העיצוב שלהן, אבל הדגם שאנחנו רכשנו הגיע עם פגם מלידה, שבעטיו לא נוצר כנראה מספיק וואקום בין מיכל ההקצפה לבין המכונה עצמה, ולכן קשה היה להגיע לרמת הקצפה משביעת רצון (לטעמי). 

שנים נאבקתי עם גומיות למיניהן ואפילו דחפתי אביזרים חיצוניים (קיסמים, סכינים) בין המקציף למכונה כדי ליצור את הוואקום הנכסף, לפעמים זה עבד ולפעמים לא כל כך...עד שהתייאשתי ורכשתי בנפרד את מקציף החלב הייעודי של נספרסו

בתוך המקציף ישנו סליל שנראה ככה המורכב מטבעת חלקה (המשמשת לחימום החלב) וקפיץ (המשמש להקצפה)

במשך כמה חודשים השתמשתי בסליל הזה בהצלחה רבה, אבל לאחרונה הוא הפסיק להקציף באותה יעילות כמו בהתחלה. בצעתי ניקוי אבנית (טבלתי בחומר מסיר אבנית), טבלתי במי סבון, פירקתי והרכבתי מחדש את הקפיץ, הפעלתי את המכשיר להקצפה עם מים חמים וסבון במקום חלב...בקיצור יישמתי את כל העצות שנתנו לי בנספרסו וגם באינטרנט - אך ללא הועיל. איכות ההקצפה כבר לא עמדה בציפיות שלי. 

 

כדי לוודא שהבעיה באמת בסליל ולא בחלק אחר של המקציף, שאלתי מהשותף של T ע' את הסליל של המקציף שלו (שהתברר שאינו משתמש בו כלל, הוא מעדיף לחמם את החלב במיקרו ואז למזוג לתוכו את הקפה). 

הסליל של ע' הקציף מצוין, ובהיותי משוכנעת שאכן זו הבעייה, צלצלתי לנספרסו וביקשתי שישלחו לי קפיץ חדש.

באותה ההזדמנות שאלתי אותם מדוע הקפיץ שלי נראה כך (בתמונה למעלה) בעוד שהקפיץ של ע' נראה ככה: 

והוסבר לי בסבלנות שפעם היו שני סלילים, אחד כזה לצורך הקצפה ואחד עם החישוק החלק (שמופיע בסליל שלי למעלה) למי שרק רוצה לחמם את החלב בלי להקציף. הוסבר לי שהיום איחדו את שני הסלילים, ומי שרוצה רק לחמם את החלב, פשוט מסיר את הקפיץ ממקומו. 

לאחר שהשכלתי במידע הזה בצעתי את ההזמנה וכאשר חזרנו מהודו אכן חיכה לי בדואר סליל מורכב חדש לתפארת - שגם הוא, לאכזבתי, לא ממש מצליח להקציף את החלב לשביעות רצוני !

עכשיו כבר הייתי בטוחה - זו לא בעייה של הסליל שלי שהתקלקל, משהו בתכנון של הסליל המורכב החדש פשוט לא עושה את העבודה עבורי. 

בנספרסו (אליהם התקשרתי הבוקר) התפלאו לשמוע זאת, אמרו שזה לא הגיוני, שכנראה הבעייה היא שאני משתמשת בחלב 1% (ברור!) ומכאן נובעת הבעייה......אבל הודעתי להם שבסליל הישן והטוב אין בעייה להקציף גם חלב 1%, ובבקשה לשלוח לי אחד כזה (כי בכל זאת אני רוצה להחזיר ל-ע' את הסליל שלו, למרות שהוא כמעט אינו עושה בו שימוש). 

נציג השירות החביב לא היה בטוח שעדיין יש להם במלאי סלילים מהסוג הישן אך בדק עבורי ואכן מצא - ואף הצהיר שהוא שולח לי את זה ללא עלות, בגלל עוגמת הנפש. 

זה היה מאד נחמד מצידו, באמת שכלל לא חשבתי לבקש זאת לשון

אז בעוד כ-10 ימי עסקים אני אמורה למצוא בתיבת הדואר שלי את המענה להמשך הכנת הקפה ההפוך שאני כל כך אוהבת....

ואולי מישהו מכם (עם ראש הנדסי משהו) יוכל להסביר לי מה בעצם ההבדל בפועל בין שני האביזרים ואיך קורית התופעה הזאת של הקצפת חסר....כי לי אין מושג פרט למבחן התוצאה חיוך

נכתב על ידי , 4/2/2015 07:53   בקטגוריות זכות לתת שירות, צרכנות, אופטימי  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-7/2/2015 16:08
 



סיבוכים


T השתחרר אתמול מבית החולים עם מרשמים למשככי כאבים ומתלה לזרוע, הפניה לפרוטוקול די אינטנסיבי של פיסיותרפיה והנחיות להתנהלות היום יומית בתקופה הקרובה.

אסור להניע את היד בכלל באופן עצמאי (רק בעזרת היד השנייה בצורה פאסיבית או על ידי מישהו אחר), אסור לנהוג. מותר להתקלח, לשטוף את האזור עם מים וסבון, ויש להחליף את הפדים שעל 6 התפרים בנקודות שמהן נכנס המנתח לכתף.

T קיבל פרקוסט, פעמיים ביום, ורשות לקחת גם טיפות אופטלגין. אופטלגין הוא לוקח כבר שנים, פרקוסט לא הכרנו.

כבר אתמול בערב ראינו שהפנים שלו קצת נפוחות בחלקן התחתון, והוא גם חש נימול בעיקר בצד שמאל של הפנים.

הכאבים היו חזקים וכמובן הוא לא ישן טוב בלילה.

בבוקר התקשרתי למנתח להתייעץ גם לגבי הנפיחות וגם לגבי הכאבים.

מצד אחד הוא אמר שייתכן שהנפיחות זו תגובה למשככים, מצד שני הוא אמר שאפשר להגדיל את המינון ל-4 פעמים ביממה במקום פעמיים.

נבוך

בתשע בבוקר, מיד לאחר שלקח את הפרקוסט, הוא התחיל להתנפח באזור הצוואר והפנים עוד יותר ולהשתנק. 

מייד הזמנתי אמבולנס. 

יותר ויותר היה לו קושי לנשום.

לקח לאמבולנס 20 דקות להגיע, ואז הגיעו שתי ניידות יחד - אמבולנס רגיל וטיפול נמרץ.

הם החליטו ביניהם שהטיפול נמרץ ייקח אותנו, וכבר בדרך הוא קיבל חמצן וגם זריקה של מורפיום נגד הכאבים - שבסולם 1-9 היו 9. 

בניגוד לכל מה שאומרים כרגע בחדשות על בתי החולים, בבית חולים מאיר המיון קיבל אותנו מיד, מיד קיבלנו מיטה, מייד ניגשה אלינו מתמחה ומייד אחר כך גם רופאה בכירה, מייד הוא קיבל סטרואידים (גם בעירוי וגם בזריקה) כנוגדן לחומר אליו הגיב אלרגית. 

ב-12:25 שוחררנו מהמיון כאשר הוא נושם רגיל, חלק מהנפיחות ירד ובסך הכל הוא חש הרבה יותר טוב.

המורפיום מהאמבולנס עדיין השפיעה, ולכן גם לא סבל נורא מכאבים.

קיבלנו מרשמים לתרופות חדשות נגד כאבים, והמשך טיפול אנטי אלרגי. 

חזרנו הביתה ועזרתי לו להתקלח, לאכול משהו, ולמיטה.

הוא מותש

גם אני

מקווה שלא יהיו עוד בלת"מים.......

 

 

נכתב על ידי , 3/2/2015 15:47   בקטגוריות בריאות, זכות לתת שירות  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/2/2015 17:51
 



תהיות


לא מפני שזו שנה חדשה וזה זמן לחשבונות נפש

אולי כן

אולי מפני שזו תקופת חגים ומתאמנים כל הזמן מבטלים לי....חלקם בזמן וחלקם ברגע האחרון

אולי מפני שאני עדיין לא באמת מצליחה ליישם את השיטה - את התחושות והנשימות, את הפירוק וההבנייה....לא בצורה הקלאסית שאותה מלמדים

אותנו ואותה אני חווה באימון האישי שלי....

ואולי מפני שבאמת באמת באתי לקורס הזה עבור עצמי, בעיקר עבור עצמי, ולא באמת חשבתי לפצוח בקריירה חדשה...

יש לי תהיות האם אמשיך עם זה אחרי תום ההתמחות

ישנם ימים כאלה 

כאשר היה סשן אימון מתסכל במיוחד

או סתמי

או ביטול של הרגע האחרון

 

ואז כשאני בוחנת את עצמי אני מגלה איזה מורה דגול/ה המתאמן/ת שלי, שהצליח/ה לעורר בי את התחושות האלה של התסכול או אפילו הכעס...

ואפשר/ה לי להתבונן פנימה ולנשום ולהעלות עוד קפסולת זיכרון שקרבה אותי לעצמי, למה שמניע אותי, למה שמגביל אותי

למה שפיתחתי לצרכי השרדות וכעת רק מעכב אותי

ולהסיר עוד שכבה

תודה

תודה לכם, מתאמניי היקרים - שבעת שאני כאן כדי לעזור לכם להתקרב אל עצמכם, להכיר את עצמכם, 

לאפשר לכם להיות חופשיים יותר, לחיות בכאן ועכשיו ולא לתת לדפוסים ישנים לנהל אתכם

בעצם אתם מסייעים לי בדיוק עם אותם הדברים

 

להיות סבלנית

לסמוך על השיטה

לסמוך על התהליך

 

לתת לנשימה לעבוד, לגוף לעבוד.....

 

להסכים

 

שנה טובה

נכתב על ידי , 5/10/2014 18:29   בקטגוריות אימון, הקשבה, התלבטות, זמן איכות, זכות לתת שירות, אופטימי  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-7/10/2014 16:18
 




דפים:  
51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)