לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סבתא, את מתרגשת?


"סבתא, את מתרגשת? אני מאד מתרגש" מכריז חכמוד בכל פעם שאנחנו נפגשים בשבוע האחרון - וסופר לאחור. עוד חמישה ימים אנחנו טסים יחד לאיטליה. עוד ארבעה ימים.....

עכשיו זה כבר מחר. בעצם הלילה יוצאים לשדה. הטיסה מוקדם בבוקר.

"אה, אני מכיר את זה" מכריז חכמוד. הם קמו באמצע הלילה לשדה התעופה גם כשטסו לרודוס בשנה שעברה. או לכרתים לפני שנתיים. כן, הנכדים שלי כבר היו בחו"ל, כבר טסו במטוס, הם כבר מנוסים. 

 

פרסנו מפה גדולה על רצפת הסלון שלהם והראיתי להם את מסלול הטיסה שלנו, איפה ננחת ואיפה נשהה. בתחתית המפה מופיעים דגלים של כל הארצות. הם שמחו לראות שדגל איטליה ודגל ישראל סמוכים זה לזה. כנראה שזה מסודר לפי האלפבית הלועזי....israel, italy....

 

נשמותק כבר יודע לומר "בון ג'ורנו" וגם "אריבדרצ'י", "אוונטי" ו-"צ'או".

הוא גם מספר לכל מי שמוכן לשמוע שעיר הבירה של איטליה היא רומא, ושעיר הבירה של יוון היא אתונה. המילה הזאת, אתונה, מצחיקה אותו משום מה.

 

היה יותר קשה להסביר שבאיטלקית אומרים פסטה ופיצה, כמו "בעברית". אבל שגלידה זה "משהו שדומה לג'לי"....(ג'לאטו). 

 

הפעם - בפעם הראשונה - נסע כולנו יחד. בתי עם חתני והנכדים ואנחנו - לדירה בחווה בטוסקנה, לחמישה ימים.

את ליל הסדר נאלתר במסעדה כלשהי. אנחנו מתכוונים להיפגש שם עם השותף של T, ע' ומשפחתו שנמצאים שם כבר מיום חמישי, וחוזרים ארצה למחרת. יש לנו ערב אחד להיות שם ביחד. ליל הסדר.

 

עשינו כבר פעם ליל סדר במסעדה בחו"ל - זה היה בקוסטה ריקה עם הורי, בתי, בני שבדיוק סיים את הטיול-אחרי-צבא שלו בדרום אמריקה ואנחנו. היה מצחיק. הגדה ומצות וברכות ושירים - ולחמניות.....זוכרת שהמלצרים רק חיכו שנלך כבר.

 

נראה שמזג האוויר יהיה אביבי ולא צפוי גשם. 

מאחלת פסח שמח ומהנה לכולם 

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 9/4/2017 17:15   בקטגוריות אביב, חו"ל, ליל הסדר, נכדים  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-27/4/2017 19:34
 



יומן מסע בהמשכים - ליל הסדר והימים האחרונים בניו יורק


בן דודו של T ואשתו הגרו לארה"ב באמצע שנות השבעים עם בנם הפעוט. בנם הצעיר כבר נולד שם. את הילדים הם גידלו בסאות' אורנג', ניו ג'רזי (היתה גיחה של כמה שנים לקליפורניה באמצע) ולפני כעשרים שנה הם מכרו את הבית ועברו לבניין דירות ענק ויפה בקליפסייד פארק, לא רחוק מגדת נהר ההאדסון, בקומה 18 עם נוף מרהיב של ניו יורק.

המשרד שלהם במנהטן (הם עובדים יחד בעסק משפחתי), כך שהם נוסעים הלוך ושוב כל יום - בשנה האחרונה הם כמעט ולא נכנסים עם הרכב (החניה היא רצח!) לאחר שגילו שיש להם אוטובוס ממש מתחת לבית ועד לתחנת Port authority שזה קרוב למשרד שלהם.

יש להם הרבה חברים שם וגם נתח גדול ממשפחתה של אשתו של בן הדוד נמצאת שם. ובכל זאת הם מאד שמחים בכל פעם שמישהו מהמשפחה מהארץ (או מאנגליה, יש ל-T ענף של המשפחה שם) מגיע לביקור. ביקרתי אצלם כמה פעמים כשהייתי לבד, במסגרת העבודה, בהזדמנויות שונות באזור, והיינו אצלם כולנו כשהילדים היו קטנים (והם עוד גרו בסאות' אורנג'), ותמיד היה נחמד - אבל הפעם קצת הסתייגתי מלבוא לגור אצלם 3 ימים.

ככל שאני מתבגרת כך אני פחות רוצה להפריע לאחרים, לפלוש להם הביתה, לחייב אותם "לשעשע" אותי ולהאכיל אותי...כך חשובה לי גם יותר הפרטיות שלי...החופש שלי...והאמת היא שכמה שאני אוהבת את בן הדוד הזה, בזמן האחרון הרבה יותר קשה לי להקשיב (או לקרוא בפייסבוק) לדעותיו הפוליטיות שהן כל כך שונות משלי. תגידו - זה לא קשור, אבל זה מפריע לי.

בפועל לא הייתי צריכה לחשוש. הם כל כך שמחו שבאנו וכל כך נתנו לנו להרגיש בבית, ונתנו לנו להבין שכיף להם שיש להם הזדמנות לצאת איתנו - למסעדה התורכית האהובה עליהם

 

 

 

או למוזיאון וויטני החדש בצ'לסי

 

 או לגן הבוטני (של הברונקס, ליד גן החיות)....

 

ובמקומות שבכלל לא הכרנו קודם: כמו הצ'לסי מארקט

 

וגם מקום מדהים שקוראים לו Eataly

 

 

 

 

ובאמת כל כך שמחו ש-T היה שם בשבילם לליל הסדר ובישל דברים ותיקן דברים שהם בישלו ולא יצאו כל כך טוב...כך שגם עזרנו.

ובאמת עלו פה ושם ויכוחים פוליטיים, וכמה פעמים הוא איים בחביבות לזרוק אותי מהחלון (קומה 18 כבר אמרתי?) אבל זה היה בסדר. בסוף אפילו הצלחנו להסכים על כמה דברים. והתעליתי על עצמי ולא הזכרתי בשום שלב את העובדה (המתבקשת) שמי שחי כבר 40 שנה בחו"ל לא באמת יכול לדעת איך זה מרגיש לחיות כאן, לא כל שכן "להחליט עלינו".

אבל באמת שהיה ביקור נהדר.

אנחנו משפחה גדולה (המשפחה של T) וכאשר מגיע מישהו מחו"ל לבקר בארץ בדרך כלל כולנו מתכנסים יחד וזה כיף גדול. אבל אז לא באמת יוצא לדבר אחד על אחד עם כל אחד, ויש באמת משהו מיוחד ושונה כאשר אנחנו אצלם בבית, יומיים שלושה, זמן איכות ביחד....ממש טוב.

ליל הסדר היה ביום ששי, והיו מוזמנים אליהם 22 איש, כאשר ברגע האחרון נוספה גם מזכירה של אחד מהמוזמנים שהתברר שאין לה אצל מי להיות, אז 23. חוץ מהמזכירה הזו כולם היו בני דודים או בני בני דודים של אשתו של בן הדוד. אני לא הכרתי לפני כן אף אחד מהם. אי אפשר לומר שהיום אני מכירה, אבל זה היה תמהיל נחמד של אנשים, יהודים אמריקאים, חלקם ישראלים לשעבר כמו בן הדוד של T, וזה היה ליל סדר מיוחד.

אחר הצהריים הגיעה כבר אחותה של אשתו עם בתה, שהיתה בערך בגילי, כדי לעזור בהכנות, וכיוון שהיינו הרבה אנשים ו-T תיגבר את המטבח, הכל היה מוכן הרבה לפני הזמן, והיה לנו המון זמן לשבת ולפטפט ולהכיר אחת את השנייה. זו היתה חוויה מרתקת, ונהניתי מאד. בסוף גם פתרנו תשבצים ביחד...למותר לציין שהסדר לא התחיל בזמן, התברר שלפקקים של יום ששי אחר הצהריים נוסף עומס מיוחד בגלל ערב פסח - רוב האנשים שם באזור הם יהודים. חלק גדול מהאורחים הגיעו ישר מהעבודה.

לכל אחד היתה הגדה שונה, אבל איכשהו זה הסתדר. חלק הקריאו באנגלית וחלק בעברית, וזה זרם להפליא, וגם היו מספיק מאיתנו שידעו את השירים - כך שהאווירה היתה נהדרת. על צלחת הפסח נוסף פריט שלא הכרתי, שהתברר שהוא מאד מקובל בארה"ב: תפוז. הגרסאות לסיבות לתפוז שונות ומשונות, אבל בגדול נאמר שהוא נועד לציין את ההכללה של קבוצות שבעבר הודרו מהיהדות - למשל להט"בים. אגב, בן הדוד שהושב לידי, בחור מתוק ממש בשנות השלושים המוקדמות לחייו, הוא בחור גאה בעצמו, שחקן שמתפרנס בעיקר מלאפר שחקנים אחרים וגם....ממופעי דראג מושקעים. ראיתי סרטונים שלו ביו-טיוב - הבחור/ה בהחלט מוכשר/ת.

שתי הילדות היחידות שנכחו בסדר היו בנות7 ו-10, מתוקות מאד וגם קראו מאד יפה (באנגלית כמובן) בהגדה. במיוחד התפעלתי מכושר הקריאה של זו בת ה-7. כשהן מצאו את האפיקומן ובן הדוד נתן להן כסף, הגדולה הצהירה שהיא תורמת אותו - לא זוכרת אפילו מה היתה המטרה - ואז כל משתתפי הסדר הכניסו יד לכיסם ונתנו לה עוד. 

כל אחד הביא משהו, כמקובל בסדרים שכאלה, ולכן גם איכות המנות לא היתה אחידה (T שיפר את מה שהיה ניתן לשיפור) אבל גם ככה ברור שהיה מספיק אוכל טעים לכולם.

שלא כמצופה בסדרים כאלה, המשכנו לקרוא (בעיקר לשיר) בהגדה גם אחרי האוכל, ובכלל אפשר לומר שהיה מאד מאד נחמד. אשתו של בן הדוד עשתה בחוכמה ולקחה לה עזרה בתשלום לטובת שטיפת הכלים והניקיון, כך שבאמת סיימנו יחסית בקלות ולא מאוחר והחזרנו את הדירה למצבה הקודם די מהר.

כבר הרבה שנים לא חגגתי אצל יהודים/ישראלים פסח בחו"ל. זו בהחלט היתה חוויה טובה, לשמחתי.

אז אחרי שחגגנו וגם טיילנו עם בני הדודים, שמנו פעמנו ביום ראשון בבוקר לשדה התעופה לה גארדיה (שקרוב יחסית לביתם) לכיוון ניו אורלינס להיפגש עם בננו וכלתנו......

 

* וגם כאן

נכתב על ידי , 19/5/2016 10:07   בקטגוריות זמן איכות, חגים, חו"ל, חופשה, ליל הסדר, משפחה, מערכות יחסים, פסח  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חצי סטודנט ב-22/5/2016 15:33
 



הבוקר שאחרי...ליל הסדר


שוב בוקר, אביב אביך קמעה, אבל נעים והציפורים עדיין מצייצות בגינה....

שקט

שקט שהופרע לכמה דקות הבוקר כי האזעקה שלנו החליטה לצפצף....ללא סיבה נראית לעין.

זה כבר היה אחרי שבע אבל בכל זאת חג....לא נעים נבוך

 

את הימים האחרונים בילינו בהכנות רגועות לליל הסדר. 

כל יום T בישל משהו קטן, ואני שטפתי כלים...ובין לבין המשכנו את סדר יומנו הקבוע.

ממילא הסכמנו, בפעם הראשונה בהיסטוריה של משפחת אמפי, שכל אחד יביא משהו - כך שלא היו לנו המון הכנות. 

כך גם כל אחד הביא את מנת הדגל שלו.

גיסתי הכינה בשר נהדר וגם שניצלים כשרים לפסח (עם קמח מצות), אחותה הכינה פרגיות טעימות ובעלה הכין שני סלטים מעולים,

אמא של גיסתי הכינה כבד קצוץ (למרות שגם T הכין, אז ניתן היה להשוות בין הגירסא הרומנית שלו לבין הגירסא הפולנית שלה),

וחתני הכין אורז - כנציג אוכלי הקטניות מבינינו (ומשום שאף אחד מהנכדים שלנו לא אוכל תפוחי אדמה....)

אז T היה ממונה על המרק, הגפילטע פיש (לא מתוק!) והחזרת (חריפה וטעימה!!!) וגם על הקינוחים: קראמפל תפוחים כשר לפסח (מקמח תפוחי אדמה) וקרם ברולה (כי אומנם כשר לפסח אבל אין פה בעייה של חלבי אחרי בשרי). 

לתוספות T הכין תפוחי אדמה, בטטות, דלעת ערמונים (כל זה בתנור), שעועית ירוקה (מוקפצת עם שום בווק) ו...לשם המסורת, צימס (גזרים גמדיים ושזיפים מיובשים...תוספת אשכנזית מתוקה). 

למותר לציין שהכל היה טעים מאד. 

קנינו פרחים וערכנו את השולחן (צלחות הפלסטיק הן עבור חכמוד ונשמותק כמובן )


הספקנו אפילו לישון קצת אחר הצהריים, אבל אז עובדת לשעבר של T התקשרה לומר חג שמח והעירה אותנו..... עצוב

בכל אופן היה נחמד מאד. קראנו את ההגדה בתורות, שרנו כל משפט שמישהו זיהה שיש עליו שיר, שתינו וצחקנו וצחקנו וצחקנו ...ובעיקר נהנינו מהנכדים, ומההרכב המשפחתי... היה מוצלח.

המשכנו את ההגדה אחרי האוכל, כמו שנהגנו תמיד לעשות במשפחה שלנו, ופתאום גילינו קטעים שלמים שלא הכרנו, כי חמי ז"ל היה ממלמל אותם מהר מהר כדי לסיים....

בסוף כולם הלכו, שבעים ושמחים וטובי לב, וסחוטים מרוב צחוקים... ואז T ואני סיימנו לנקות (הכל פרט לריצפה, שאת זה השארנו לבוקר). 

כך נראה השולחן עכשיו...


הבוקר חתני כבר התקשר לומר כמה כיף היה ומתי רואים אותנו שוב.....בתי עדיין ישנה.

איזו נחת! 

 

ועדכון לגבי הבאדי שלי....

בשבת קבלתי whatapp מאחת משתתפות הקורס שלי, שהיא זקוקה ל-clearway ביום ראשון בבוקר. קבעתי איתה לשמונה וחצי בבוקר, והודעתי לבאדי שלי (כאילו זה משנה לו לשון) שאני עסוקה בשעה "שלנו", האם הוא מעדיף שאתקשר אליו לפני כן או אחרי כן.

הוא ענה (כמובן) "הילדים בבית, עדיף אחרי".

כאשר התקשרתי אליו הוא כמובן לא ענה.

ואז קיבלתי ממנו הודעה "עשר דקות מתקשר". יפה, לא?

ובאמת הוא התקשר. שמחה וששון. דיברנו חמש דקות כנדרש, ואז שאלתי אותו "אשמע ממך הערב?" והוא אמר "בטח, בתשע וחצי" ואז הוא הוסיף (ביוזמתו) "אחרי החג נחזור לשיגרה" ולא אמרתי לו שמעולם לא הצלחנו לפתח שיגרה עדיין....

כמובן שהוא לא התקשר בערב. וגם לא סימס כדי להתנצל או להסביר למה.....

עכשיו חג אבל מחר יום רגיל, אתקשר אליו בשמונה וחצי בבוקר....והמשך יבוא חיוך

נכתב על ידי , 15/4/2014 09:24   בקטגוריות אימון, זמן איכות, לימודים, מערכות יחסים, משפחה, ליל הסדר, נכדים  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/4/2014 19:58
 



51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)