לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יומן מסע בהמשכים - על החוויה שלנו עם AirBnb


על Airbnb שמעתי כבר לפני כשנתיים, נדמה לי אפילו כאן בבלוגיה, אולי אצל חגית....

מדובר במיזם שבו אנשים מציעים חדר בביתם או דירה או בית לנופשים במקום שהייה בבית מלון.

יש לזה כל מיני ואריאציות, אבל בשורה התחתונה מה שחשוב זו באמת השורה התחתונה: זה הרבה יותר זול מבית מלון.

במיוחד בארה"ב, שם בנוסף למחיר החדר יש גם מסים על מסים שונים - שמקפיצים מאד את המחיר.

האמת שזה הימור. אנשים מפרסמים את דירתם, בדרך כלל מצרפים תמונות ותיאור של מה יש לדירה להציע, גם בריהוט ואיבזור וגם מבחינת הסביבה, אבל אי אפשר באמת לדעת מה נקבל והאם באמת קיים אמת בפרסום.

מה שעודד אותנו היו המשובים - ה-reviews - שלקוחות כתבו על כל אתר.

 

בפעם הראשונה שניסינו את העניין זה היה באוקטובר במיאמי, וזה היה מאד מאד מוצלח.

לא שלא היו תקלות קטנות - תמיד יש משהו טעון תיקון, והאמת היא שבעל הבית לא תמיד יודע - והוא תלוי במשוב שהוא מקבל (ולעיתים קרובות לא מקבל) מאורחיו. ברז שדולף, מכונת כביסה שלא עובדת תקין - הם בהחלט תקלות שעלולות לקרות, זה לא נעים אבל אפשר לחיות עם זה.

במיאמי קיבלנו דירה בבניין דירות עם שוער, חניית valet, חדר כושר ובריכה. המטבח היה מאובזר קומפלט וגם חלק מהמוצרים הבסיסיים כמו קפה וסוכר היו בו. זו היתה דירה עם שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה, וסלון נהדר עם מרפסת עם נוף לים, מרחק דקת הליכה מחוף הים, וכמה דקות הליכה למרכז הקניות המקומי. באמת שלא יכולנו לבקש יותר.

על הדירה שילמנו חצי ממה שהיינו משלמים על שני חדרים במלון (היינו עם בני וכלתי).

 

ראינו כי טוב, וגם בניו אורלינס החלטנו להזמין לנו דרך Airbnb.

מצאנו בית עם שלושה חדרי שינה (באיזשהו שלב חשבנו שהורי אולי יצטרפו אלינו לטיול הזה), שני חדרי אמבטיה, ובריכה. בתמונות היה גם פאטיו יפה עם גריל. הבית היה ממוקם מחוץ לעיר, בשכונה בשם Arabi, שסבלה מהצפה של מעל ל-3 מטר של מים בזמן ההוריקן קטרינה.

באתר של Airbnb היו משובים מצוינים על השהייה בבית, והמחיר היה טוב, יחסית.

כאשר הגענו לבית ההתרשמות שלנו היתה הדרגתית.

העין החדה שלי מייד זיהתה שהבית לא נקי, אבל רק עם הזמן הבנתי עד כמה.

הרצפות היו דביקות וכך כל המשטחים (שיש, שולחנות....אתם מבינים לבד). מייד פרצתי בניקיון מינימלי כדי שנוכל בכלל לגור שם.

פתחי האוורור של המזגן ויונק האוויר במקלחת היו סתומים מרוב לכלוך.

חלק ניכר מהנורות בבית היו שרופות, כך שהיתה לנו תאורה חלקית בלבד.

במטבח המכשירים עבדו, אבל היו מעט מאד צלחות, כמעט ולא היו כוסות, וכמעט לא היו סירים או מחבתות. או קערות. מה שכן מצאנו בארונות המטבח, בשפע הזוי משהו, היו מכסים. מכסים של קופסאות פלסטיק. מכסים של סירים.

הבחורה שהיתה איתנו בקשר לא היתה בעלת הבית, היא כנראה היתה שכנה שבעל הבית העסיק לניהול הבית.

היא היתה אחות במקצועה ועבדה בלילות. היה נשמעה נחמדה אבל לא באמת היה לה מושג כנראה מה נדרש כדי לנהל בית כזה.

יצאנו החוצה לבדוק את החצר וה....בריכה. אז התברר שהבריכה בכלל אצל השכנים. אולי גם בית השכן היה שייך לאותו בעל בית, אבל זה לא תיאור מדויק של "בית עם בריכה".

הפאטיו עם הגריל שנראה כל כך נחמד בתמונות, התברר שהוא בעצם יושב על החניה של שכנים אחרים...

מי אמר אמת בפרסום?

באותו ערב התברר שהאמבטיה בחדר הרחצה של בני וכלתי סתומה, וגם היא מלוכלכת. היה כבר מאוחר ולא רצינו להפריע לבחורה, אז הם התקלחו אצלנו.

לקח יומיים עד שהיא שלחה מישהו שפתח את הסתימה (והשאיר את הטינופת, והיינו צריכים לפנות אליה שוב כדי שתשלח מישהו לנקות). אגב כל ההתכתבות הזאת היתה דרך האתר של airbnb, כך שהיה לנו תיעוד על הכל.

שלושה ימים שהינו כך בבית, ולאחר שהסתימה באמבטיה נפתחה והיא גם נוקתה - התברר שכלל לא מגיעים לשם מים חמים.

זה היה הקש ששבר את גב הגמל שלנו, יצרנו קשר עם הנהלת Airbnb עצמם ושטחנו בפניהם את כל טענותינו. אמרנו להם שאנחנו לא מוכנים להמשיך לשהות בבית הזה, והנציג שלהם חזר אלינו מייד - אדיב וענייני - והודיע שהוא מקבל את כל טענותינו והוא יטפל בנו.

בשלב ראשון הוא אמר שנמצא לנו בית אחר, ואם המחיר שלו יהיה גבוה מהמחיר ששילמנו, הם (Airbnb) ישלימו את ההפרש.

בשלב שני הוא הודיע שבעל הבית יחזיר לנו את הכסף על הימים בהם לא נשהה בבית (שילמנו הכל מראש).

הוא שלח לנו כמה הצעות, ובאמת אחד הבתים שהוא הציע יצא רק באותו היום לשוק.

התברר שזה היה בית פרטי של בחור צעיר (בשנות העשרים לחייו), שהוא החליט להשכיר דרך האתר בסופי שבוע של פסטיבלים בלבד.

הבית היה חדש, אחרי שיפוץ, מרוהט ומאובזר ברמה הכי גבוהה שיש, ממוקם בשכונה בשם Garden District בניו אורלינס עצמה.

ניכר היה שיש לבחור טעם טוב והרבה כסף. המטבח היה מאובזר ברמה גבוהה, וניכר היה שפרט לשתייה חריפה וחימום במיקרוגל הוא לא משתמש בו. לא היתה מכונת קפה (אביזר שקיים בכל בית ובכל חדר מלון כמעט בארה"ב) אבל היו מלא "סוודרים" לפחיות בירה. שתי מגרות מלאות.

 

בכל חדר בבית פרט למטבח היתה טלוויזיה. בסלון היא היתה מסוג 4K. וכו כו - הבית היה בית חלומות. המיטות היו נוחות ברמה אחרת. חדרי האמבטיה היו חלומיים. בקיצור - הבית הזה יותר מאשר פיצה על החוויה העגומה ב-arabi.

 

אבל מה שהטריד אותנו היה משהו אחר לגמרי.

בסוף הטיול כתבנו משובים על שני הבתים. המשובים היו מפורטים ומדויקים אבל מנומסים ועניניים, כאשר עבור הבית המוצלח הוא גם השתמש בסופרלטיבים לשבח הן את הבית והן את בעל הבית - שבא לקראתנו בכל דרך אפשרית. עבור הבית הלא מוצלח הוא כתב שהמנהלת השתדלה לסייע אך בפועל היה זה בית שלא ראוי למגורים במצבו הנוכחי.

 

המשוב הטוב פורסם מייד באתר Airbnb?

המשוב הגרוע - לא פורסם מעולם.

הפניות ל-Airbnb בעניין הזה לא נענו.

 

בצר לנו, פנינו לפייסבוק. כתבנו באתר של Airbnb על החוויה שהיתה לנו בבית הזה, על הטיפול המעולה שקיבלנו כאשר התלוננו, אבל תמהנו על כך שה-review שלנו לא פורסם עבור הבית, והוא ממשיך להיות מוצע לציבור רק עם המשובים החיוביים ועם ציון גבוה, שלא משקף את המציאות.

 

בתשובה קיבלנו את התקנון למשובים של Airbnb, לכאורה מסבירים את אי פרסום המשוב שלנו בכך שהשתמשנו בשפה לא ראויה, מפלה, וכו.

 

ידענו שלא בזה מדובר וביקשנו מהם שיצביעו במשוב שלנו על המילה או המשפט שגם לפסילתו. עד עכשיו אנחנו מחכים לתשובה.

 

בינתיים על הפוסט שלנו בפייסבוק הגיבו כבר לקוחות נוספים שהתארחו בבית הזה מאז ונפלו גם הם. הם אמרו שהבית לא ראוי למגורים, והציון באתר והמשובים המפורסמים שם אינם משקפים את זה.

 

כרגע אנחנו בתחושה שאין קשר בין המשובים והציון באתר Airbnb לבין המציאות - וזה עניין של מזל - הימור ממש - על איזה בית אתה נופל.

מאכזב

מאד מאכזב

 

וגם כאן כמובן

נכתב על ידי , 27/5/2016 18:34   בקטגוריות חו"ל, חופשה, זמן איכות, סדר וניקיון, צרכנות, שחרור קיטור  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-29/5/2016 18:35
 



ניצחון קטן ומתוק


לפני שנתיים המחשב הנייד שלי התחיל לעשות בעיות. עלה לאט, עבד לאט, נתקע מדי פעם.... זוכרת שזה היה במקביל לבעיות שהיו גם בישרא ולא תמיד ידעתי ממה זה נובע. בצר לי חיפשתי כל מיני תוכנות ותוכניות לאבחון ותיקון או ניקוי המחשב ומערכת ההפעלה, ובין היתר מצאתי איזו תוכנה של חברת iobit בשםAdvanced SystemCare 7 PRO. קיבלתי עליה המלצות חמות, רכשתי אותה והתקנתי אותה... ללא תוצאות עד כמה שיכולתי לראות. בדיעבד התברר שהדיסק של המחשב עמד למות והוא זה שגרם לתקלות. החלפתי דיסק ושכחתי מכל העניין. 


בלי ששמתי לב קיבלתי אז עוד שניים או שלושה מיילים לגבי עוד מוצרים מבית iobit שהם העניקו לי אז בחינם וכלל לא הורדתי ולא התקנתי. המיילים בג'ימייל משורשרים ולא שמתי אליהם לב בכלל.. במייל שכן קראתי היה כתוב 1 year subscription דהיינו מנוי לשנה. את זה הבנתי כלשונו. לשנה. אחת.


עברו שנתיים מאז, ובינתיים גם קבלתי מתנת יום הולדת מוקדמת מ-T, מחשב נייד חדש, שבן דודי הביא איתו כשביקר אצלנו בחודש שעבר. 


ואז הגיע מייל על חידוש אוטומטי של המנוי השנתי (התברר שהוא היה רב שנתי והתברר שהיה מסומן להם באיזה checkbox סמוי ה"חידוש האוטומטי" הזה) בסך פי 4 ממה ששילמתי במקור על המוצר ההוא, אותו התקנתי אז ובו השתמשתי פעם אחת ולא עוד. תכל'ס כבר ב-2014 לא השתמשתי בו על המחשב ההוא כי הלך לי הדיסק והתקנתי הכל מחדש ואת המוצר הזה כלל לא טרחתי להתקין. 


זה קומם אותי. מוצר שלא עזר לי, שלא התקנתי שוב, שלא ביקשתי (עד כמה שידוע לי) לחדש את המנוי עליו באופן אוטומטי וגם....עוד 3 מוצרים שהם דחפו לי "בחינם" שעכשיו הם גובים עליהם! 


כתבתי לחברה (מי שמנהל את הנושא עבור iobit זו חברת avangate), הסברתי את המצב וביקשתי שיפסיקו לי את המנוי ויחזירו לי את מה שגבו השנה. החיוב התבצע דרך paypal אז פניתי אליהם גם דרך paypal.


לאחר יום או יומיים קיבלתי מהם מייל בחזרה שהם רואים שפתחתי גם פניה ב-Paypal, ושכל עוד יש פניה פתוחה ב-paypal הם לא יכולים לטפל בבקשה שלי. מה ????????????


עניתי בנימוס אך בתקיפות שאינני מבינה ובבקשה שיבהירו: האם באמת כל עוד לא אסגור את הפנייה דרך paypal אין לי סיכוי לקבל החזר? ומי מבטיח לי שאקבל את ההחזר אם אכן אסגור את הפנייה ב-paypal?


בזמן שהמתנתי לתשובה קיבלתי הודעה בחשבון ה-paypal שלי שהספק דחה את בקשתי. ככה? 


עשיתי הסלמה ב-paypal. הסברתי להם שוב בדיוק את המצב כפי שתיארתי כאן למעלה. paypal פנו לספק והודיעו לו שבינתיים הם מחזירים לי את הכסף אלא אם הוא יסביר להם בדיוק מדוע דחה את הבקשה. 


avangate הבינו שאין להם ברירה כאן, ופנו אלי ישירות בניסיון נואש אחרון - ולגמרי לא מובן: האם אסכים לא לבקש החזר אם הם יאריכו בשנה את המנוי שלי? מה? לא קלטתם שאין לי בכלל את המוצר שלכם מותקן (שלא לדבר על שלושת המוצרים הנוספים שמעולם לא הורדתי ולא התקנתי ואשר בחוצפתכם גביתם גם עליהם)? שאין לי בו צורך? 


חזרתי בסבלנות ובנימוס על דברי והם נאלצו להסכים וכספי הוחזר לחשבון ה-Paypal שלי (ומשם אמור להגיע כזיכוי לכרטיס האשראי שלי במהלך החודש הקרוב). סוף טוב הכל טוב. באמת כל הכבוד ל-Paypal על השירות וההתנהלות, לא יודעת אם avangate היו מתרצים לולא עזרתם.


הכסף חזר, והסתובבתי בתחושה של ניצחון קטן ומתוק.


מתנה נהדרת ליום הולדתי שחל .....היום פרח


כן כן היום אני חוגגת יום הולדת - אז היום אמנם התחיל בסידורים ושיגרה (קופת חולים ופיסיותרפיה ל-T, קניה שבועית בסופר) אבל אחרי כן נסענו לקנות לי נעלי ספורט חדשים (תיקון על הקנייה המעצבנת אז עם הנכדים) - ועל הדרך גם ל-T (מבצע של "השני בחצי מחיר"), צהריים במסעדת זוזוברה בכפר סבא (היה ממש מוצלח, יותר טעים מרוב המסעדות האסייתיות שאכלנו בהן בשנים האחרונות) וסייסטה נהדרת אחריה....אני כל הזמן מקבלת מסרונים וטלפונים ממשפחה וחברים - בכמויות - וזה ממש מחמם את לבי. אתמול הבנות במנטורינג חגגו לי, מחר נחגוג כאן עם בתי, בעלה והנכדים, מחרתיים עם חברינו א' ו-א', בשלישי עם ע' וכ' ואולי גם עם אחי וגיסתי... וכן הלאה....יהיה כנראה שבוע של חגיגות.


באמת קמתי הבוקר עם תחושה עמוקה של הכרת תודה על חיי ועל כל מה שיש לי. חיוך

נכתב על ידי , 28/1/2016 19:39   בקטגוריות צרכנות, ביקורת, יום הולדת  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-2/2/2016 18:04
 



נעלי פקקים ליום הולדת


לכבוד יום הולדתו החמישי של חכמוד הבא עלינו לטובה בסוף השבוע הבא, יצאנו T ואני יחד עם בתי ושני הנכדים לקנות לו מתנה.


מתנה מסבא וסבתא זו בדרך כלל מתנה "גדולה" ורבה היתה הפתעתנו, כאשר שאלנו מה הוא רוצה והוא ביקש בדיוק את אותה המתנה כמו בשנה שעברה: את הכלב צ'ייס מ"יחידת חילוץ". אז נכון שמחיר הצעצוע הזה חסר כל הגיון וכל פרופורציה לגודלו ולשימוש שניתן לעשות בו, אבל חכמוד הגיע לשלב שבו הוא - כמו כל חבריו - חשוף למותגים השונים, ובשנה שעברה באמת בלענו את הצפרדע וקנינו לו גם את זה וגם רובוטריק. בכל מקרה היה ברור שאין סיבה לקנות שוב את אותה המתנה, ובעצת הוריו הצענו לו שנקנה לו נעלי כדורגל, שהרי מתחילת השנה הוא בחוג. חכמוד הסכים מייד והתחיל גם להתרגש לקראת היום הגדול - יום קניית הנעליים עם סבא וסבתא. 


במקור תכננו לבדוק קודם באליטל, בבני ציון - שם בדרך כלל אנחנו מוצאים מבחר גדול וגם יחסית בזול. אלא מה, בתי בררה וגילינו שהחנות נסגרה - כנראה ממש לא מזמן. אז נסענו למגה ספורט במתחם שפיים-געש. 


נפגשנו שם, אנחנו באנו ישר מהבית והיא אספה אותם מהגנים אחרי העבודה. רצינו לקנות לחכמוד נעלי כדורגל (נעלי פקקים) וגם כדורגל, לנשמותק נעליים קצת גבוהות יותר, לחורף, וגם כמה זוגות גרביים בשבילי. 


לא היה מבחר גדול בגדלים שלהם (מספרים 27, 28...) אבל היו נעליים מאד יפות. 


חכמוד מייד התביית על זוג נעלי אדידס (לא בטוח שזה נראה בדיוק ככה, אבל זה קרוב). בלענו חזק כששמענו שהנעל עולה 280 ש"ח ...אבל יום הולדת זה יום הולדת!


ואז פנינו לבחור לו כדורגל. הכדור של נייק עלה 100 ש"ח. של אדידס עלה 80 ש"ח. "התפשרנו" על כדורגל של דיאדורה ב-50 ש"ח. בצבעים תואמים לנעליים (לא מצאתי תמונה משום מה)




ואז שאלנו את נשמותק אם יש כאן נעליים שמוצאות חן בעיניו. הוא היה מאד עייף, אבל במצב רוח נהדר. 


הוא הלך ישר לאזור של המבוגרים ובחר נעל כזאת בערך. 


הסברנו לו שזו נעל של מבוגרים, והפנינו אותו למעמדים של נעלי הילדים. הוא בחן את כל הנעליים היטב, חזר למעמד של המבוגרים ובחר נעל כזאת. 




ושוב הסברנו לו שאין את הנעל הזאת במידות שלו, ושוב הפנינו אותו למעמדים של נעלי הילדים. הוא בחן בקפידה את כל הנעליים ואמר: 


"אני רוצה נעל כזאת" ועשה תנועה של גל עם היד. האמת? מזל שבתי היתה איתנו, כי אני לא הייתי מבינה למה הוא מתכוון.


היא התחילה לצחוק, והראתה לנו שכל נעלי הילדים, לפחות אלו החורפיות, היו של אדידס, והוא מבקש נעל של נייקי!!! הפשוש הקטן בן השלוש וכלום רוצה מותג אחר. 


גם אנחנו התפוצצנו מצחוק, אבל מהר נרגענו והסברנו לו שאין במידה שלו נעל חורפית של נייקי, ולמזלנו הוא הסכים די מהר "להתפשר" (גם הם עלו לנו 230 ש"ח). קנינו לו מגפון של אדידס


והוא היה מאד מרוצה. שניהם התרוצצו להם בחנות שמחים בנעליהם החדשות. 


בחרתי לי גרביים ו-T הציע לי לקנות גם חליפת טרנינג של אדידס שהיתה במבצע (129 ש"ח) ואז לפני שהלכנו לשלם בקופה, ציין בפנינו המוכר שהנעליים של נשמותק כלולות במבצע של "זוג שני ב-50%". אולי אנחנו רוצים עוד זוג נעליים? בדקנו שוב את ההיצע, לקנות אולי גם נעליים רגילות (לא כדורגל) לחכמוד אבל לא היה שם משהו במידה שלו שענה על הדרישות. 


ואז המוכר הציע לנו  - אחרי שראה שגם לי וגם לבתי יש רגל קטנה. המבצע כולל גם נוער, כלומר: עד מידה 37. 


האמת, אמר T, שהנעליים שלך (שלי) כבר גמורות (סוקוני ישנות מאד), ומייד הזדרז המוכר להביא לי שני זוגות נעליים, מתוכם בחרתי נייק "זום". כאלה אבל בוורוד




"כדאי לכם", אמר המוכר, הנעליים האלו במידות הקטנות עולות ברגיל 400 ש"ח (במקום 600 ש"ח למידות הרגילות) ובזכות המבצע, אמר המוכר, תשלמו חצי מחיר. 200 ש"ח על זוג נעלי נייק נשמע טוב, לא? 


 


זה התחיל מזה שכשהגענו לקופה T שאל אם אפשר לקבל הנחה, היות שקנינו כל כך הרבה דברים. 


בוודאי, אמר מנהל החנות, אם תעשו כרטיס מועדון. הוא חישב שהצטרפות למועדון תחסוך לנו כ-150 ש"ח. שווה? נשמע ששווה, אלא מה? זה לא סתם כרטיס מועדון, זה כרטיס אשראי. ואנחנו מזמן הבנו שכדאי שיהיו לנו כמה שפחות כרטיסי אשראי. שהרי בשנה הראשון אין עמלה, אבל אחר כך? ונסו לבטל את הכרטיס...בקיצור, ויתרנו. הם עוד שכנעו ושכנעו אבל T לא היה מוכן בשום אופן, וכך ויתרנו על הנחה גדולה.


אבל לא נורא, נכון? יש לנו את המבצע של זוג שני ב-50%. ובכן - כמו אהבלים לא בדקנו באותיות הקטנות של המבצע, מה גם שהמוכר הטעה אותנו במפורש - זוג שני ב-50% הזול מביניהם כמובן. לא עזר שהיינו 3 עדים ששמענו את המוכר אומר שהנעליים שלי יעלו 200 ש"ח. בפועל הנעליים של נשמותק עלו 115 במקום 230. לא היה עם מי לדבר, ובכלל מרגע שסירבנו להצטרף למועדון, גם היחס של המוכרים והמנהל השתנה מן הקצה אל הקצה, וממש לא הזיז להם כשאמרנו שזו הפעם הראשונה והאחרונה שאנחנו קונים בחנות הזאת. 


האמת שבאותו הרגע בא לי להחזיר את הנייק, "זום" או לא "זום" הם עצבנו אותי. אבל T אמר, בצדק, שהסוקוני הישנות שלי באמת כבר בלויות לגמרי וחשוב לשמור על הגב....


יצאנו משם מרוצים מאד מהסחורה ומהאושר של הקטנטנים, אבל תוהים מדוע חוויית הקניה צריכה להיפגם ככה? 

נכתב על ידי , 24/12/2015 18:11   בקטגוריות חפירות, ילדים, נכדים, צרכנות, יום הולדת  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-31/12/2015 18:36
 




דפים:  
51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)