יוצאת לדרך חדשה

מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Google:

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

<<    יוני 2020    >>
14151617181920

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חופשה בשווייץ - הימים האחרונים ב-VALS

השבוע מתקרב לקיצו, ואיתה הפרידה מבני.

כלתי עזבה כבר בשני בצהריים, נסעה בחזרה למינכן, שם תשהה לילה אחד, תחזיר בבוקר את הרכב השכור בשדה התעופה ותטוס הביתה.

מזג האוויר השתפר לגמרי ביום ראשון ושני, והתחמם, ואיפשר לנו שוב לצאת לטיול - רגלי הפעם - לאורך הנחל שחוצה את העיירה וממשיך הלאה לאי שם.

המסלול שקט ופסטורלי, ופתאום אנחנו שומעים פעייה מעלינו.....

מפאת המרחק לא ידענו אם אלה רק עיזים (תיש אחד בטוח זיהינו) או עיזים וגם פרות

ניצלנו שוב גם את הספא במלון, עם הבריכות המרגיעות (והמרדימות) של המים התרמאליים.

ובערבים לפעמים אכלנו ארוחת ערב מפנקת בדירה, מעשה ידיו של T (ועזרה קטנה מאיתנו) ולפעמים יצאנו לאחת המסעדות כאן בעיירה.

אחרי הארוחה כמעט בכל ערב ישבנו בלובי של המלון והאזנו לבני וחבריו מנגנים קטעי ג'אז יפים....

אני מצרפת כאן סרטון שמשלב את נוף העיירה השלו עם צלצול הפעמונים לפנות ערב......(למה שרק אנחנו "נהנה"?)

וקוריוז קטן: רואים מי מייצר את המעליות של המלון? השם מוכר למישהו?

מה שהצחיק אותנו, היא העובדה שכתוב שהמעלית יכולה לשאת 8 אנשים. אז לא. היא ממש קטנה. אבל זה הגיוני למי שרגיל להצטופף בצוללת....... 😉

נכתב על ידי , 19/7/2017 23:42   בקטגוריות בני, זמן איכות, חו"ל, חופשה, שווייץ
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/7/2017 23:12

חופשה בשווייץ - פעמוני כנסיה, ארוחת שבת וטיול לסכר מרהיב

יום ששי חורפי, קר וגשום הגיע, ואחרי שסיימנו לטפל בענייני הרכב התפנינו לחשוב מה עושים היום.

ביום כזה אי אפשר לטייל, ובמים התרמאליים כבר היינו (ונהיה שוב בטח לפני שנסע מפה), החלטנו שנעשה יום בית.

חיכינו שבני וכלתי יגיעו מהמלון......אה, רגע.....עכשיו אני מבינה ששכחתי לציין משהו די מרכזי בנוגע לעיירה הקטנה הציורית השלווה הזאת VALS.......

צלצול הפעמונים!

אקדים ואומר, שכאשר גילינו (בדרך הקשה) את התופעה הזאת, חקרנו עליה קצת באינטרנט, והתברר שהיא לא ייחודית ל-VALS אלא נפוצה בעצם בכל שווייץ.

גם בכפרים ובעיירות קטנות אבל, מסתבר, גם בערים הגדולות.

הכנסיות מצלצלות בפעמון בתדירות של....טוב, עדיין לא הבנו לגמרי את הקטע.

שמנו לב לכך כשהגענו אבל בלי לתת לעניין תשומת לב יתרה. הפעמונים צלצלו, נדמה לי ששמתי לב שזה היה כל שעה עגולה, אבל אז הבנתי שלפעמים זה גם על הרבע שעה וגם על מחצית השעה....באותו יום שהגענו באמת שלא הקדשנו לכך תשומת לב.

בבוקרו של היום השני הפעמונים העירו אותנו בשש בבוקר. שש בבוקר רבותי, שני צלצולים מקדימים בטון אחד, ואז שישה גונגים שמבשרים את השעה בטון אחר. ומאותו רגע - כל רבע שעה: גונג אחד ב"ורבע", שניים ב"וחצי", שלושה ב"רבע ל". ואז, בלי קשר לכלום, בעשרה לתשע - שבע דקות מלאות של צלצולים בגוון אחר לגמרי בלי הפסקה. וככה מידי פעם שוב במהלך היום, פרט לרבעי שעות ושעות עגולות...אין לנו מושג מה (ואם בכלל יש) החוקיות.

וגם בשבת.

וגם בראשון. שש בבוקר. וכל היום. מטורף.

אחרי שני לילות כאלה הודיע לנו בני שהוא לא מסוגל לישון כך - הוא מנגן במלון עד חצות ומגיע לכאן (עשר דקות הליכה) והולך לישון ואז....משש בבוקר יש לו סימפוניה של פעמונים. הוא זקוק לשנת לילה מלאה! לכן הוא ואשתו חזרו לישון בחדר שלו במלון. צלצול הפעמונים לא מגיע עד לשם....

דווקא אחרי שני לילות T ואני התרגלנו, ולמרות שפעמוני הכנסיה מעירים אותנו בשש בבוקר (ואז בשש ורבע, שש וחצי וכו) איכשהו זה עובר על ידנו ואנחנו מצליחים להמשיך לישון לפעמים אפילו עד שמונה.

אז חיכינו שבני וכלתי יגיעו מהמלון ונסענו לעיר הקרובה ILANZ (שם כבר היינו באותו בוקר במוסך של וולוו) כדי לעשות קניות לארוחת השבת בסופר קצת יותר גדול מהמכולת שיש כאן בעיירה.

GOOGLE MAPS הוביל אותנו בביטחה לסניף גדול של MIGROS, הרשת השולטת כאן בשווייץ.

בבניין הזה יש, בנוסף לסופר, גם אלקטרוניקה, כלי בית, ביגוד ועוד ועוד.

קנינו מלוא העגלה (שדורשת מטבע של שני פרנק שווייצרי במקום חמישה שקלים) וחזרנו למטבח המרשים של דירת ה-AIRBNB שלנו.

אגב מטבח מרשים: המטבח הזה מאובזר קומפלט בכלים הכי טובים, ארונות ומגירות ברמה גבוהה, מדיח מצוין, תנור, כיריים הלוגן....טוסטר, מכונת "נספרסו" וגם קומקום. רק מיקרו חסר....והאמת שהוא לא חסר. מסתדרים בלי.

והוא בנוי כ"אי" באמצע החדר כך שנוח לעבוד בו, שניים וגם שלושה אנשים. ומתחת לכיור יש מגירה עם פח זבל שיוצאת בקלות....וליד מקום ל....טוב. נסחפתי. מטבח מושלם.

גשם בחוץ וריחות נהדרים של בישולים בפנים, פה ושם ראינו קצת טלוויזיה מדובבת. הכל מדובב כאן - גם הסרט

"גנוב על הירח" (כך נדמה לי שקראו לזה בארץ) שם מופעים המיניונים לראשונה.

וגם טניס כמובן - חצי גמר ווימבלדון. חשבתי על טליק כשפדרר ניצח.....

התקדמתי יפה גם עם "סוס אחד נכנס לבר" של דוד גרוסמן.

T עשה את רוב העבודה, בני הלך לנגן בסשן הראשון שלו במלון (בין שש וחצי לשבע וחצי), כלתי גרדה פרמזן ואני הכנתי את השולחן.

התוצאה נראתה ככה:

עוד הספקנו לשוחח עם בתי וחתני והנכדים בסקייפ לפני שהתיישבנו לאכול, ואז שתינו לחיים ואכלנו מגלידת Mövenpick המצויינת, והלכנו לישון שבעים ומרוצים.

בשבת בבוקר היה עוד יותר קר מששי, אבל השמש זרחה.

החלטנו לנסוע לסכר הקרוב (פחות מחצי שעת נסיעה מכאן) סכר zervreila.

כשבני וכלתי היו כאן בחורף הם עלו לשם ברכבל ועשו חלק מהמסלול ברגל, בשלג, בקור של מינוס אי אילו מעלות.

אבל הם היו לבושים בהתאם.

אנחנו עלינו עם רכב לבושים בחולצות קצרות ופליס בלבד......13 מעלות וקפאנו. קפאנו מקור. אבל היה שווה.

הסכר מתגלה במלוא הדרו

וזה הנוף הנשקף ממרומי הסכר עצמו

בהמשך היום שוב צפינו בווימבלדון (גמר נשים), וגם ביקרנו אצל אחת המשפחות כאן בעיירה שמוכרת קריסטלים.

מסתבר שבנוסף לאבן הנהדרת שנחצבת כאן בסיטונות, יש כאן גם מרבצים לא רעים של קוורץ, קוורץ מעושן, המטייט (אבן דם), פיירייט (זהב שוטים) ועוד קריסטלים מרהיבים.

חלק מהמקומיים עוסקים בחיפוש וחציבה של הגבישים היפהפיים האלה, ומוכרים אותם בבתיהם בזיל הזול.

ב"משרד התיירות" של העיירה קיבלנו חוברת עם כל העסקים וה"אטרקציות" של VALS ובה מפורטות גם המשפחות שמוכרות קריסטלים.

כיון שזו אחת החולשות שלי ויש לי מגוון מרשים של קריסטלים בבית (ועכשיו גם חכמוד נדבק בחידק והתחיל אוסף משלו), קבענו עם משפחה כזו היום כשירדנו מהסכר, והוספנו כמה חתיכות מרשימות לאוסף.

בערב אכלנו בדירה את השאריות מארוחת שבת ואז הלכנו שוב לשבת בבר של המלון להקשיב להרכב הנהדר של בני שניגן שם. השבוע שלנו יחד מתקרב לקיצו......

נכתב על ידי , 17/7/2017 20:45   בקטגוריות בני, זמן איכות, חו"ל, חופשה, שווייץ
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-23/8/2017 10:44

חופשה בשווייץ - VALS והמפגש עם בני

למחרת על הבוקר יצאנו לכיוון VALS לפגישה המיוחלת עם הבן.

לא חושבת שצריכה להסביר איך זה לחיות רחוק מהילד שלך.

נכון שיש WHATSAPP ויש SKYPE והמרחקים התקצרו והיכולות גדלו ואנחנו מצליחים לראות אותו לפחות פעמיים בשנה.....ועדיין אין את זה בשוטף, ביום יום - כמו שיש לנו עם בתי - וזה חסר.

אז התרגשנו מאד לקראת בילוי שבוע שלם יחד, ומרגע שנפגשנו - בין השיחות והבילויים, הטיולים והארוחות, אנחנו מנצלים כל הזדמנות להתחבק.

VALS היא עיירה קטנטונת בקנטון Graubünden השוכנת בעמק (גבוה) מוקף הרים (גבוהים עוד יותר) ומפלים,

באמצע העיירה זורם נהר מרהיב,

בגינות הבתים מגדלים מגדלים ירקות ופרחים.....בובה של מקום.

בכל האזור הזה נחצבת אבן מקומית מהממת, בה משתמשים כאן עבור כל דבר - ריצוף, רעפים, עיצוב....

נראה שכל תושביה של VALS קשורים איכשהו לכריית האבן הזו, או למפעל המים המינרלים VALSER

או למלון VALS 7132 בו יש SPA מרהיב של מים תרמאליים VALS THERME .

המלון הזה הוא בעצם הסיבה שאנחנו כאן.

אל המלון הזה הוזמן בני לנגן עם אחד מההרכבים שאליו הוא שייך. הם היו כאן כבר בחורף, ניגנו כאן ערב ערב בתקופה שבין חג המולד לסילבסטר, וזה היה כל כך מוצלח שכעת הזמינו אותם שוב -  לשלושה שבועות.

כל יום בין שש וחצי בערב לשבע וחצי ואז שוב בין תשע וחצי ועד חצות, הם מנגנים קטעי ג'אז (מקוריים וגם סטנדרטים) ליד הבר לאורחי המלון.

יש להם מגורים במלון וכן ארוחות בוקר וערב, וזכות להשתמש באופן חופשי בספא. ומשלמים להם יפה. ובמהלך היום הם חופשיים, ובני יכול להיות איתנו.

ברוב הערבים אנחנו גם יושבים קצת בבר של המלון כדי להקשיב לנגינה שלהם (וכמובן מתפוצצים מנחת כשמוחאים להם כפיים).

ההרכב הספיק לארגן לעצמו הופעות על הדרך גם בלונדון וגם בפריז, ואז הם הגיעו הנה - ואנחנו החלטנו לנצל הזדמנות שהבן נמצא באירופה (ולא בארה"ב הרחוקה), לבוא להיות איתו שבוע ואז לטייל עוד קצת באירופה לפני שחוזרים הביתה.

לגמרי במקרה ובלי כל תיאום מראש, נמצאת כאן השבוע גם כלתי, שהיתה בביקור אצל אחותה (שגרה במינכן) ואחייניתה (שנולדה לפני שלושה חודשים). והשמחה רבה.

כהרגלנו שכרנו לנו דירה דרך AIRBNB בתוך העיירה, מרחק עשר דקות הליכה מהמלון בו בני עובד.

לפעמים הם ישנים איתנו בדירה (יש להם חדר וגם מקלחת משלהם) ולפעמים במלון.

אז לפעמים אנחנו מטיילים כאן בסביבה.

שלשום נסענו לכיוון העיר CHUR (מבטאים חוּר), שטוענים שהיא העיר העתיקה ביותר באירופה.

בדרך עצרנו ליד אגמון קטן בעיירה חמודה בשם LAAX. הקפנו את האגם ונהנינו ממשפחות הברווזים ומהצעירים שהשתכשכו להם במים.

המשכנו הלאה לאזור אגם CAUMASEE (בעצם אגם קָאוּמַה כי see  זה כבר "אגם"), חנינו, ועשינו טרק קטן עד לתחתית ההר אל האגם.

במהלך כל הדרך חשבתי לעצמי איך אעשה את הטיפוס הזה בחזרה, במיוחד כשראיתי שככל שיורדים המדרון נעשה תלול יותר, אבל כשהגנו למטה התברר שיש מעלית (בחינם!) שאפשר לעלות איתה כמעט את כל המדרון בחזרה למעלה.

אתמול בילינו את כל הבוקר והצהריים בספא המים התרמאלים.

בספא יש הרבה בריכות עם המים התרמאליים האלה בגדלים שונים ובטמפרטורות שונות.

בפנים יש בריכה מרכזית בסביבות 33 מעלות.

בנוסף יש בריכה של 42 מעלות ולידה בריכה של 14 מעלות - וכאשר עוברים מזו לזו זה ממריץ את הדם משהו פחד.

יש גם סאונת אדים בדרגות חום שונות. עוברים מאחת לשנייה דרך וילון.....אני לא הצלחתי לשהות אפילו שנייה בסאונה החמה ביותר אבל ישבתי קצת בזו שבדיוק לפניה.

בנוסף יש גם בריכה חיצונית שמשקיפה על ההרים המרהיבים של VALS. בני וכלתי ניסו לתאר בפנינו את החווייה של השהייה בתוך המים החמים בחורף כאשר הכל מסביב מושלג.

כך רבצנו לנו כמה שעות, טובלים בבריכות השונות, שוכבים לנוח או לקרוא. אני עכשיו קוראת את "סוס אחד נכנס לבר" של דוד גרוסמן. אני ממש בהתחלה. המים החמימים האלה השרו על כולנו עייפות עמוקה.....

בערב בין ההופעה הראשונה של הבן לבין השניה, אנחנו פוגשים אותו לארוחה באחת המסעדות (אין הרבה) בסביבה. הערב דווקא עשינו קנייה גדולה בסופר ונבשל ונאכל בדירה.

הכל נשמע מושלם ואידיאלי, ובכל זאת היו כמה "זיופים" כדי שבכל זאת נרגיש "נורמלים". אבל זה כבר בפוסט הבא....

נכתב על ידי , 15/7/2017 11:15   בקטגוריות בני, זמן איכות, חו"ל, חופשה, שווייץ
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט