לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חופשה בשווייץ - היום הראשון


טיסה בחמש בבוקר משמעה לילה לבן לפניה ויום די אפוף אחריה.

בהתחלה היה נראה שכל מיני דברים עומדים להשתבש.

הטיסה היתה משותפת לאל על ול-Swiss Air, ולא הצלחנו בשום אופן לבצע צ'ק אין מוקדם באתר של אף אחת מהן.

שיחת טלפון עם אל על הניבה רק תסכול, והנחיה להגיע לשדה בין שלוש לשלוש וחצי שעות לפני הטיסה. אוף.

הזמנו מונית לאחת בלילה, והנהג התקשר שהדרך חסומה בגלל עבודות בכביש. בסוף הוא הגיע, והגענו בדיוק בזמן.

כאשר אנחנו לא נוסעים בעצמנו לשדה התעופה (וחונים בחניון לטווח ארוך) אנחנו נוסעים עם מונית "הדר" לשדה. בדרך לשדה הם הכי זולים. באחת בלילה עלה לנו 200 ש"ח מהיישוב שלנו בשרון. לא רע בכלל. בדרך חזרה מהשדה זה עולה כמעט פי שניים.

 

עמדנו בתור לצ'ק אין במשך שלושת רבעי שעה. יחסית ליולי זה דווקא היה בסדר.

 

מכאן ואילך הכל דווקא הלך חלק.

לשם שינוי הייתי צריכה משהו בדיוטי פרי - משום מה רק שם מוכרים את הדאודורנט שאני אוהבת.

כלומר בשום מקום אחר בארץ.

אם כבר, אז כבר, T קנה לעצמו אפטר שייב חדש. ואז נותר לנו זמן לקפה וכריך בארומה.

 

הטיסה היתה של Swiss וככזאת התנהלה למופת. נוחות, שירות, אדיבות.

הגענו לציריך בשמונה וחצי בבוקר. המזוודות שלנו יצאו מייד.

בביקורת הדרכונים הפקיד היה ידידותי וחייכן. בסך הכל הוא שאל את אותן השאלות שתמיד שואלים - מאיפה הגענו, היכן נשהה, מתי נעזוב - אבל איכשהו כשהוא שאל אותן זה לא נשמע כאילו שאנחנו חשודים במשהו אלא כאילו הוא פשוט מתעניין.

 

בהשכרת הרכב התברר שהרכב שלנו עוד לא מוכן ("הזמנתם אותו לעשר, עכשיו רבע לתשע, תחזרו בעשר") אז התיישבנו לקפה ומאפה במחיר מופקע.

מה שכן, שודרגנו לוולוו סטיישן אז לא התלוננו.

 

מערכת הניווט שהגיעה עם הרכב היתה מוזרה, אז השתמשנו בווייז. ליתר ביטחון הבאנו איתנו את ה-TOM TOM המצוין, למקרה שנעבור בהמשך באזורים ללא קליטה.

 

התכנית היתה לישון בלילה הראשון בעיירה קטנה על שפת אגם ציריך בדרך לבני שנמצא ב-VALS (עמק קסום בין ההרים בדרום מערב שווייץ), ולהמשיך למחרת.

היה לנו זמן לטייל קצת לפני שיכולנו להיכנס לחדר שהזמנו, והתלבטנו אם להישאר בציריך או לא.

החלטנו דווקא על לוצרן. זכרנו אותה כעיר חמודה ויפה, אמנם לא לגמרי בדרך ליעדנו, אבל המרחקים לא ממש גדולים והכבישים......הו, הכבישים מצוינים!

 

לוצרן לא איכזבה.

העיר היפה שבאמצעה עובר נהר, הגשרים ביופיים המגוון, הברווזים והברבורים במים..... וגם ארוחה טובה באיזו חצר אחורית מוקפת בניינים מכמה מאות אחורה....

היה רגע משעשע כאשר התלבטנו אם וכמה תשר להשאיר למלצר.

חקרנו מעט אצל ד"ר גוגל, ומה שקראנו אמר פחות או יותר שברוב המקרים בשווייץ הטיפ כבר כלול במחיר, אם אנחנו ממש מרוצים ניתן לעגל לפרנק הקרוב, אבל שבאופן כללי אנחנו יכולים להיות די בטוחים שהמלצר הזה מרוויח יותר מאיתנו ממילא...........

 

 

 

שבעים מהאוכל ומהנוף יצאנו מלוצרן ושמנו פעמינו אל Richte rswil, עיירה קטנה על שפת אגם ציריך

הזמנו כאן חדר במלון קטן, יותר נכון צימר שהוא חלק ממסעדה (שכמובן שהיתה סגורה ביום שהגענו...).

 

אין לי הרבה דברים טובים לומר על הצימר הזה, אבל גם המיקום שלו (לא רחוק משפת האגם) וגם המיטה היו מעולים. אה, כן, וגם ארוחת הבוקר היתה מצויינת. אז אולי יש לי דברים טובים לומר על הצימר הזה......

 

 

כמה מלים על מזג האוויר - בייחוד משום שעזבנו את הארץ במצב של כבשן לוהט שאמור היה רק להמשיך ולהתלהט עוד.....

הטמפרטורות נעות כאן בין 10 מעלות בלילה לבין עשרים וקצת מעלות ביום, כאשר שיא החום הוא בדרך כלל בסביבות שלוש-ארבע אחרי הצהריים.

ביום הראשון היו שתי סופות רעמים וגשם  - הראשונה תפסה אותנו כשאכלנו ארוחת ערב במסעדה הודית מצויינת על שפת האגם, והיא נרגעה כמה דקות לפני שסיימנו ועמדנו לחזור לחדר. השנייה החלה כמה דקות אחרי שחזרנו לחדר והסתיימה מתישהו במהלך הלילה....

 

למחרת על הבוקר יצאנו לכיוון VALS לפגישה המיוחלת עם הבן. אבל זה כבר בפוסט הבא.....

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 13/7/2017 19:00   בקטגוריות בני, חו"ל, חופשה, טיסות  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-14/7/2017 18:46
 



תלאות הסוס המעופף


אז נראה שבכל זאת לא שחררתי את הכל עדיין. את כל הדפוסים והמנגנונים האוטומטיים שלי. 

 

בגוף: הנשימה נעשית כבדה, מעט מחנק, הדופק מואץ, מתחיל להיות לי קצת חם.

התרגום הרגשי של התחושות האלה: עצבים. אני מתחילה להתעצבן. אני מתוסכלת. 

נכון, זה לא בעוצמות של פעם. אני לא מזיעה, אני לא צועקת...אבל אני חסרת סבלנות.

 

מה עורר את כל זה?

הזמנו חופשה בטוסקנה בפסח (כן כן שוב אני טסה לחו"ל! 😜): לנו, לבתנו עם בעלה והנכדים.

T הזמין את הכרטיסים כבר בפברואר, כמו גם דירה בחווה ורכב שכור (וחתני הזמין לעצמם רכב שכור בנפרד, למען הגמישות והחופשיות של כולנו במהלך החופשה). 

 

הטיסה הלוך היא בחברת  PEGASUS AIRLINES, שהיא לכל הידוע לי חברת LO COST. ולכן ניסיתי לחקור את כרטיסי הטיסה כדי להבין אם המזוודות כלולות במחיר הכרטיס או שיש לשלם עליהן בנפרד. 

מה שהתברר כמשימה לא פשוטה בכלל.

 

בכרטיס האלקטרוני שקבלנו בדוא"ל יש מספר הזמנה ב-CHEAPOAIR - החברה שדרכה בוצעה ההזמנה.

יש מספר הזמנה ב-PEGASUS לטיסות הלוך (טיסת קישור באיסטנבול) ועוד מספר הזמנה נפרד ב-TURKISH AIRLINES לטיסות חזור (גם כן קישור דרך איסטנבול). 

בנוסף יש לכל נוסע מספר כרטיס אלקטרוני.

 

ובכל זאת לא הצלחתי, באתר של PEGASUS למצוא את ההזמנה שלנו - לא בעזרת מספרי ההזמנה, לא בעזרת מספרי הכרטיס האלקטרוני, NADA! 

 

אז התיישבתי. לקחתי שאיפה עמוקה של אוויר. הסדרתי את הנשימה, ייצבתי את הדופק. טיפלתי בגוף. 

חזרתי למחשב. 

 

כתבתי לשירות הלקוחות של PEGASUS וקיבלתי אישור שפנייתי התקבלה. אני עדיין ממתינה לתשובה.

התחלתי צ'ט עם שירות הלקוחות של CHEAPOAIR - וגם הם נתנו לי רק את מה שכבר ידעתי - את מספרי ההזמנה ב-PEGASUS. אוף. 

 

הם ידעו לומר לי שההזמנה בוצע ואושרה, אבל לא ידעו לומר לי אם מחיר הכרטיסים ששילמנו כולל מזוודות או CARRY ON או מה.....

 

כל קישור נוסף עליו לחצתי בהודעת הדוא"ל שהם שלחו לי הוביל לנתונים כלליים לגבי משקל מותר של מזוודה ושל CARRY ON..... מידע כללי. או שהוביל אותי שוב לאותו אתר של PEGASUS בו לא הצלחתי לאתר את הזמנתי, לא לפי מספר ההזמנה ולא לפי מספר הכרטיס האלקטרוני. 

 

בשלב זה נתנה לי הנציגה של CHEAPOAIR בצ'ט את מספר הטלפון של PEGASUS. 

האמת, אני לא אוהבת לדבר עם שירות לקוחות. לא אוהבת להמתין על הקו, לא מבינה בדרך כלל את המבטא שלהם...בקיצור נמנעת משיחות טלפון כמו מאש, ומעדיפה היכן שאפשר דוא"ל או צ'ט.

 

שוב לקחתי נשימה עמוקה. 

 

הבנתי שהפעם אין לי ברירה. התקשרתי.

ודווקא ההמתנה היתה קצרצרה. ענה לי נציג באנגלית רהוטה במבטא תורכי סביר. 

מסרתי לו את שמנו ואת מספר ההזמנה, והוא פתר עבורנו את התעלומה. את כל התעלומות, האמת.

 

הראשונה היתה שכאשר T ביצע את ההזמנה הוא הכניס את שמו הפרטי כשם משפחה ואת שם המשפחה כשם פרטי. לכן בעת חיפוש באתר שלהם, לא מצאנו את ההזמנה. ברגע שהכנסנו את שמו הפרטי - voilà - הופיעה הזמנתנו בכל תפארתה והדרה.

 

מייד וידאתי איתו שהעובדה הזאת לא תעשה לנו בעיות בשדה התעופה (הם מקפידים על נכונות השמות). הוא אמר שלא, שנוסעים רבים עושים את הטעות הזאת, וכל עוד הכיתוב הוא מדויק, זה לא משנה ששם המשפחה הפך לפרטי ולהיפך. 

 

התעלומה השנייה והלא פחות חשובה, היתה שנציג PEGASUS הודיע לנו שהכרטיסים שלנו כוללים כבר עלות מזוודה במשקל 20 ק"ג ו-CARRY ON במשקל 8 ק"ג, כך שאם אין לנו צורך במטען מעבר לכך, אנחנו מסודרים.

איזו הקלה...............

 

ועוד כששאלתי אותו אם נוכל לבצע ONLINE CHECK IN לטיסה מהבית, הוא אמר שאפשר יהיה כבר 72 שעות לפני הטיסה - שזה ממש יפה. בדרך כלל מאפשרים לנו לעשות זאת רק 24 שעות לפני. 

 

בקיצור, נרגעתי.

החוויה הזאת הראתה לי שיש עוד עבודה, ברמת ה"מנגנונים האוטומטיים" שלי.... 

אבל היא גם הראתה לי שבסך הכל יש לי את הכלים להתמודד עם הדברים האלה, לטפל בגוף, לא "לרדת מהפסים". 

תמיד יש עוד רבדים לגלות, תמיד אפשר להגיע לרמה עמוקה יותר, לעיתים היא אפילו רמה בעייתית יותר....ולשחרר עוד משהו, להסיר עוד שכבה. כנראה שאין לזה סוף. אבל לעת עתה מה שיש אמור להספיק.

ומצפה לנו חופשה נהדרת עם הילדים והנכדים.... 

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 5/4/2017 15:26   בקטגוריות אימון, חופשה, טיסות, תקלות, תקלות טכניות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-7/4/2017 08:13
 



51,643
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)