לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אימונים #12 - דפוסי חשיבה אפשר לרשת גם מההורים


עם תחושת הבלבול שהייתי בה כל השבוע הגעתי אל המאמן שלי. 


התחלתי לספר על מה עובר עלי ואיך השיגרה הנוכחית שלי נראית, תהיתי על עתידי כמאמנת וגם הבעתי חששות מהמצב הכלכלי,


בכל זאת T סגר את העסק שלו לפני שנה, העסק החדש (של הבית החכם) לא מניב מספיק עבודה כדי באמת להצדיק את עצמו


ובתחום האימון נרשמות בעיקר הוצאות ומעט מאד הכנסות, והעתיד לא ברור. 


סיפרתי שתפסתי את עצמי מהרהרת אם אולי אני חייבת בכל זאת למצוא עבודה כלשהי, לא בתחום האימון, כדי להכניס כמה שקלים נוספים לתקציב המשפחתי....ושזה מעציב אותי, המחשבה הזאת - שהנה חשבתי שאני יכולה לפרוש ולא לעבוד יותר, ו-T גם אמר שאני יכולה וזה בסדר 


אבל אולי טעינו ואולי .....

 


והמאמן שואל אותי מה התחושות שמלוות את המחשבות האלה, איפה זה מופיע בגוף כאשר אני מדברת על הספקות האלה, על הדאגות האלה, על החששות האלה. 


ובהתחלה נדמה לי שאני לא חשה שום דבר מיוחד, אבל אולי הנשימה ....הנשימה נעלמת לה, במיוחד כאשר אני מדברת על זה. אני שוכחת לנשום.


וצריכה להזכיר לעצמי. ואז מגיעה אנחה ולא סתם נשימה. יש איזו תחושה חלולה בנשימה הזאת. 


ואני גם מתחילה לרחם על עצמי, שהנה דמיינתי לעצמי שאני יכולה לצאת לפנסיה וליהנות וללמוד דברים ולעסוק אך ורק בפנאי ובדברים שבא לי ולא בדברים שחייבים...ואני מגלה שאולי זה בכלל לא המצב.

וזה לא שאובייקטיבית גיליתי שזה לא המצב, אני רק חוששת שזה לא המצב. הסתבכתי. 

 


ובנוסף לנשימה הנעדרת אני מרגישה את הלסת מתקשה, ולחץ מעל לעיניים. 


והמאמן שלי מבקש ממני להתמקד רק בגוף, רק בתחושות האלה....ולראות איזה זיכרון עולה. 


ובמשך זמן רב לא עולה שום זיכרון. ואני מזכירה לעצמי לא לנסות להיזכר, לא לעבוד עם הראש - אלא להתמסר לתחושות הגוף, ומכסימום לא יעלה שום דבר וזה גם בסדר. גם ההסכמה לחוש, בלי שום מחשבה ובלי שום זיכרון - גם זה עושה איזושהי עבודה.


ופתאם עולה זיכרון "לא קשור בכלל" כביכול - 


אני בת תשע וחצי ובדיוק עברנו לגור בארצות הברית, אולי חודש אחרי שהגענו. 


אבא שלי נוהג ברכב ואמא יושבת לידו, אחי ואני יושבים מאחור. לאף אחד אין חגורת בטיחות - לא חושבת שבכלל היו אז ברכבים חגורות וגם אם היו, אף אחד לא חגר. 


זוכרת אותנו יורדים מה-freeway ומחכים ברמזור אדום שיתחלף, ואז התחלף לירוק ואבא שלי התחיל לנסוע ומישהו שהגיע משמאל לא ראה שיש לו אדום, היה לו שמש בעיניים או משהו, ונכנס בנו חזק. בצד של אבא שלי, בצד של הנהג. 


היה לנו דודג' דארט, רכב די חזק כנראה, והיה נזק אבל לא קטסטרופלי, אבל מה שקרה הוא שמהמכה אבא שלי עף ימינה, והראש שלו התנגש בראש של אמא שלי שישבה לידו. אי אפשר היה לדעת את זה באותו הרגע, ובאמת לא ידעו ולא פינו אותנו באמבולנס או משהו כזה, אבל כתוצאה מהמכה הזאת, נפגעה לאמא שלי האוזן הפנימית והיא איבדה את שיווי המשקל ושכבה במשך חודש או יותר בלי יכולת לקום מהמיטה. 


אני זוכרת את החודש השני שלנו בארה"ב כאשר אמא שלי במיטה בחדר חשוך כל החודש, לא מתפקדת. בגלל הראש הקשה (רצו על זה הרבה בדיחות) של אבא שלי. 


לא היה לי עוד מה לומר על התאונה עצמה, בתור ילדה. לא זוכרת את הבהלה או הטראומה, והסתדרתי לא רע גם עם זה שאמא היתה מנוטרלת במשך חודש - בכל זאת היתה לי סבתא צמודה שגרה איתנו ותפקדה ממילא כאמא במשרה מלאה. זו כנראה לא היתה הפואנטה של הזיכרון.


מתוך הזיכרון הזה החלה שיחה, שם בחדר המאמן, על עוד דברים שקרו לאבא שלי ופגעו באמא שלי. 


הוא רצה לעבור לגור בארה"ב ליד הוריו ואחיו, והיא קטעה קריירה מוצלחת באוניברסיטה העברית בירושלים, שם בדיוק סיימה תואר שני וכמעט בטוח היתה מקבלת שם משרת מרצה.


בארה"ב היא לימדה בקולג' ועשתה דוקטורט ב-UCLA והחלה ללמד גם שם, ואבא שלי התחיל לקבל מלא הצעות עבודה מהארץ עם תנאים מפתים - רק שיחזור. היא התנתה את החזרה ארצה בסיום הדוקטורט שלה, לפחות, אבל בעצם חזרנו ושוב נקטעה לה קריירה מבטיחה כמרצה, הפעם ב-UCLA.


בארץ היא גילתה שבאוניברסיטה העברית כבר אין משרה עבורה וממילא עברנו לגור בתל אביב. באוניברסיטת תל אביב בכלל לא הכירו אותה וגם שם לא התפנתה שום משרה, ואמי מצאה את עצמה עורכת איזה עיתון לדוברי ספרדית ואז, כשהוא גם כן נסגר, עובדת כמזכירה בכל מיני מקומות...דברים שלא קשורים בכלל לתחום ההתמחות שלה. רק כדי להביא עוד משכורת הביתה. 


בשנים האחרונות לפני שהם שוב עזבו לארה"ב (שוב בגלל הקריירה שלו) היא לימדה גם באוניברסיטה העממית וגם בלימודי חוץ של אוניברסיטת תל אביב עם מעט שיעורים פרטיים בין לבין....אבל לא באמת היה קשר לדוקטורט ולכישורים שלה כמרצה בתחומה. 

ושוב בארה"ב, בגיל 53 נדמה לי, כבר לא הצליחה (ולא ממש התאמצה) למצוא עבודה. 


אז מה אומר הזיכרון שעלה לי? 


האם אני רואה הקבלה בין הורי לבין T וביני? 


האם בגלל דברים שקורים עם T (כמו הסגירה של העסק ואי ההצלחה של עסק חדש) אני צריכה לשנות את מסלול חיי ולפקפק בבחירות שלי? 


ויותר מזה : האם אני מרגישה שאני צריכה לקבל אישור, רשות, מ-T כדי לעסוק במה שאני אוהבת במקום במה שאני חייבת? 


כאילו הייתי ילדה, ולא אישה עצמאית עם רצונות וזכויות משלה....?


 


ובאמת כיום, שאבי כבר לא עובד, ורוצה לחזור לגור בארץ - אמא שלי נעמדה על הרגליים האחוריות ופסקה - לא יקום ולא יהיה. טוב לה שם, היא נשארת שם, "כשאני אמות אתה יכול לחזור ארצה". 


עכשיו היא "נזכרה" שגם לה יש רצון משלה, ושהיא לא חייבת לקטוע בכל פעם את מסלול חייה כדי להתאים לרצונות שלו.


 


אז איפה אני בסיפור הזה? הרי T לא מצפה ממני דבר כזה, וגם אם היה מצפה - אין סיבה שאסכים. 


פרשתי מהעבודה לאחר שבדקנו ווידאנו שניתן כלכלית לעשות זאת.


התחושות האלה, החששות האלה - לא באמת שייכים למציאות שלי. אלו כנראה תבניות מחשבה שנטעו בי מהחיים של הורי...


ואיך כל זה עלה מתוך זיכרון "שכביכול לא קשור" של תאונה שבאמת לא היתה אשמתו של אבי ובכל זאת הוא זה שגרם את הנזק העיקרי.....


 


זה מרתק אותי בכל פעם מחדש, האימון הזה, העבודה דרך תחושות הגוף.


אז זה לא היה אימון מרעיש עולמות - אבל עליתי כאן על משהו חשוב. 


על דפוס חשיבה ש"ירשתי" מהיחסים בין הורי שלא תיארתי לעצמי ש"התיישב" אצלי כך. חומר למחשבה.


 

נכתב על ידי , 15/3/2015 20:20   בקטגוריות אימון, מערכות יחסים, עבודה  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-23/3/2015 08:21
 



טיוטה


לכתוב את מה מה שבפנים. את מה שמסתובב בקרביים.

לא לצנזר.

אם עולה שיפוטיות - לתת לה להיות. 

אם עולה חשש - להסכים לשהות בו, לחוש אותו, ללמוד לחיות איתו בשלום.

לא לחשוב על הקורא. לא לחשוב על התגובות.

 

אני בתקופה טובה, הוא במשבר. הוא. בעלי. נמאס לי לקרוא לו כאן בעלי. זה נשמע מרוחק ולא אינטימי מספיק. רוצה להעניק לו כינוי. 

מקווה שהאזרחית קיין לא תכעס, אגנוב ממנה את הרעיון ואכנה אותו T. סגור : בעלי=T

 

הוא רוצה לתכנן את הצעד הבא, זה שאחרי הסגירה של העסק. 

רוצה כבר להניע את הגלגלים של הפרוייקט הבא.

רוצה להמשיך את האיכות של העסק הנוכחי עד הרגע האחרון, ויודע שזה בלתי אפשרי.

יודע שהעובדים עלולים לנשור בזה אחר זה ברגע שימצאו עבודה חלופית, אם ימצאו.

חלקם מחכים שיהיה עוד עסק ושהם יעברו איתו. מצד אחד הוא לא רוצה לאכזב אותם, מצד שני אינו יודע אם יכול להבטיח להם משהו כזה.

השותף לא ממש מאופס, לא ממש יודע עדיין מה הוא רוצה, לא

לא ממש חזר עדיין לתפקד מאז מחלתה של בתו. 

נראה לי שכאן טמון שורש המשבר. 

T צריך לדעת שיש לו פרטנר. רעיונות יש לו בשפע. אנרגיה יש לו בשפע. יוזמה וגם התמדה יש לו בשפע.

גם אמצעים, בלי עין הרע, לא חסרים.

אבל הוא צריך לדעת שיש לו שותף. מישהו שילך איתו וגם יאזן אותו. הם כמו בעל ואישה, T והשותף שלו. משלימים ומאזנים זה את זה.

בשנה האחרונה השותף היה חסר, לא רק פיסית בתפקוד ובניהול אלא גם נפשית. 

T מסוגל להתחיל משהו בלעדיו אבל הוא לא ממש רוצה. זה מדיר שינה מעיניו.

אתמול נפגשנו ארבעתנו. השותף ואשתו, T ואני. זה התחיל כמו בילוי משותף במסעדה אבל T מאד רצה לדבר ברצינות על מה קורה ומה יהיה.

היה קשה מאד לנתב את השיחה לשם.

הם עדיין מחלימים מהשנה שעברה עליהם, וזה מובן לחלוטין. הם עדיין חושבים על הביחד המשפחתי, שלא ממש היה קיים קודם ושאותו הם גילו תוך כדי מחלת הבת. חשוב להם לשמר אותו, וזה לגמרי מובן ולגמרי מקובל. אבל הם לא מביאים בחשבון איך הם ישתגעו אם שניהם ישבו בבית. בלי תעסוקה, בלי עבודה, בלי אתגרים. הביחד המשפחתי - כבודו במקומו מונח - אבל הוא לא מסוגל למלא את כל ימות השבוע וכל שעות היממה. 

T מסביר להם את זה בשקט המאפיין אותו, בחיוך אוהב. T מספר לשותף על עצמו - על השותף - מה הוא רוצה, מה הוא חושב שהוא רוצה, לעומת למה הוא באמת מסוגל.

אתה לא מסוגל לעבוד כשכיר מתחת לבוס.

אתה לא מסתדר עם שותפים (ו-T כמובן הוא יוצא הדופן היחיד, וגם הם שניהם רבים כמו בעל ואישה).

אתה טוב בשיווק, בעבודה עם אנשים.

T מעלה רעיון לעסק חדש, ועל פניו נראה שהם מקבלים אותו, אפילו אוהבים אותו - אבל יש עדיין הסתייגות. הם חוששים להתחייב. חוששים ממה שהעבודה תחייב. נאחזים עדיין בביחד המשפחתי שלהם, השברירי, שרק לאחרונה גילו אותו.

T עדיין לא ישן טוב בלילה אבל הזרע כבר נזרע. הוא דיבר. הוא הבהיר. הוא ביקש. 

הוא אמר שלא חייבים להינעל על קונספט מסויים, והעלה עוד אפשרויות - בתחום אחר לגמרי. 

השותף גילה התעניינות גם בזה. 

יש להם זמן לחשוב על זה.

להתלבט. לחפש, לראות מה השוק מציע....

אולי לאט לאט דברים יתחילו לזוז, להירקם...גם אצל השותף ואשתו בתוך הראש וגם אצל T...

 

היתה לי שיחת נפש מאד ארוכה ומאד משמעותית עם T אתמול בבוקר, לקראת המפגש עם השותף ואשתו.

מזמן לא דיברנו ככה.

הזכרתי לו את המשבר שחווה כשאימו נפטרה. הזכרתי לו איך זה בא אז לידי ביטוי, בעיקר בעבודה. 

חייו אז נסבו בעיקר סביב העבודה. דווקא המשבר ההוא גרם לו לשנות סדרי חיים, סדרי עדיפות. לגלות מחדש את המשפחה,

את עצמו ותחביביו, אותי. השוויתי בין המשבר ההוא לבין מה שהשותף ואישתו עוברים כעת.

גרמתי לו לראות את המשותף. להתחבר לצד הרגשי. הוא לא זוכר את המשבר ההוא כל כך, אבל הוא זכר שבתקופה של כמה חודשים

הוא קיבל איזה ארבעה דוחות תנועה (על מהירות ואולי גם עם דיבור בטלפון). הוא הבין.

הזכרתי לו את המשבר שאני חוויתי דווקא אחרי שאביו נהרג בתאונת דרכים. את ההתנתקות שלי מהחיים והשקיעה בתוך הלחץ של העבודה.

הזכרתי לו כיצד הוא הוציא אותי אז מהתהום. עם מסיבת יום ההולדת 50 שבכלל לא רציתי אבל זה לא עניין אותו. עם חיפוש המגרש הזה ובניית הבית.

הכנתי אותו לשיחה בערב.

 

אני בתקופה טובה. אפילו חזרתי לטפל בגב. נטשתי את האוסתיאופט - למרות שלא נטשתי את התרגילים שהוא נתן לי.

חזרתי לרופאה סינית - בת של חברים - שעובדת נפלא. הייתי אצלה כבר פעם אחת וקבענו לפעם בשבוע.

זה בכלל לא הגב, היא טוענת. זה האגן. התחילה עם טווינה ואם יהיה צורך יהיה גם דיקור.

אופטימית.

חוזרת לתירגולי האסטרולוגיה. לספרים. לסדרות. ממשיכה עם ההתעמלות. מתמידה עם הנכדים.

אני בתקופה טובה.

התקלקל לי הויברטור. לא נראה לי שזה משהו שלוקחים לתיקון. לשון

הזמנתי חדש באינטרנט. 

אתמול הגיעה הודעה לאיסוף חבילה וחשבתי שזה זה. 

כשפתחתי את החבילה התברר ש-T הזמין מצלמה לרכב, כזו שמתעדת את מה שקורה בזמן הנהיגה.

צחקתי לעצמי. כל אחד מאיתנו עם הג'אדג'טים שלו. 

 

הולכת להתעמל עכשיו, ואחר כך לאסוף את הנכדים מהגן.

הגשם רענן קצת את האוויר אבל יש תחושה דחוסה, מעין טרופית. 

 

לא חשבתי ולא התחשבתי. לא צינזרתי ולא עידנתי.

שפכתי.

מעניין איך זה יצא

 

נכתב על ידי , 30/10/2013 10:56   בקטגוריות שגרה זה רע?, עבודה, אופטימי, אהבה ויחסים, מערכות יחסים  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-3/11/2013 16:09
 



התלבטות?


יום שלישי בבוקר. הבוקר אחרי שחזרנו ארצה.

בעלי קפץ לעבודה ואני עורכת קניות אצל הירקן ובסופר ופתאם מצלצל הטלפון הנייד.

על הקו ח', בחור צעיר (בן 34) אותו העסקתי במסגרת עבודתי לשעבר.

ח' בחור מקסים ומבריק, עבד בתחום המחשבים עוד כאשר למד בתיכון, שירת באותה יחידת מחשבים בצבא שאני שירתתי בה (עשרים ומשהו שנים קודם לכן כמובן) וכאשר השתחרר מצה"ל הקים חברה משלו. את עובדיו בחר אחד אחד, כל אחד יותר מוצלח, יותר חכם, יותר מתוק ומקסים מהשני, ורבים מהם הספיקו גם הם להיות מועסקים אצלי בצוות כעובדי חוץ, במהלך כל השנים בהן לא הצלחתי לגייס מישהו (טוב) קבוע לצוות.

קראתי להם "הילדים שלי", גם כי הם היו מדהימים ומוצלחים אבל גם כי הם היו בגילאים של הילדים שלי באמת. 

ועכשיו התהפכו היוצרות, ח' מתקשר אלי ומציע לי עבודה.

הוא עומד לגשת למכרז קטן שהחברה שלי (שלי לשעבר) הוציאה (הסבה של המערכות שלנו מפלטפורמה א' לפלטפורמה ב') - פרוייקט שמוערך בין 3-4- חודשים. יש לו כמובן איש מקצוע מצוין שיבצע את העבודה, אבל הוא חשב שיעניין אותי לנהל (במשרה מאד חלקית) את הפרוייקט הזה. מה דעתי? 

אז ברור שקודם כל זו זריקת עידוד לאגו. כבר מעל לשנה אני מחוץ לעניינים ובכל זאת הוא חושב (ואני מחשיבה את דעתו) שאני מתאימה לתפקיד. 

ואז מתחילה הבטן לעבוד. ולוחץ לי על כל הכפתורים.

אני לא באמת מספיק טובה. או...

אני מצוינת אבל זה מלחיץ אותי. או...

הוא אומר שזה פעם-פעמיים בשבוע אבל מניסיוני זה עלול לקחת ממני יותר. ואני בכלל עזבתי את כל העניין הזה מאחורי. וגם...

הוא אומר שזה מתוכנן לשלושה-ארבעה חודשים אבל תמיד פרוייקטים מתארכים....ומי יודע מתי הוא יתחיל בכלל כי זה מכרז ועד שיגישו אותו ועד שיתקבלו ההחלטות וייחתם החוזה....והלימודים שלי מתחילים בחורף...

רגע - עוד חברות ניגשות למכרזון הזה, ואולי הוא בכלל לא יזכה.

אבל מה אם הוא כן יזכה? ואולי הוא יזכה בעיקר משום שאני אהיה רשומה כמנהלת הפרוייקט...ואולי זו בדיוק הכוונה שלו. 

בקיצור - סלט ירקות עשיתי מההצעה הפשוטה הזאת. 

 

ישבתי הרבה עם ההתלבטות הזאת. כמו שלימדו אותי באימון, נשמתי לתוכה. נתתי לפחדים למלא אותי. התבוננתי בהם.

מי שצף הכי הרבה על פני השטח היו הציפיות. לא, לא של הכריות. הציפיות ממני - שאסור לי לאכזב.

הציפיות שאני חייבת לעמוד בהן גם אם הן לא ריאליות (והן בדרך כלל לא ריאליות).

הדפוס הזה - לעמוד בציפיות בכל מחיר - הוא אשר גרם לי לסבול יותר מכל דבר אחר בעבודה, אבל הוא לא נולד שם.

הוא נולד בילדותי הרחוקה, בציפיות של הורי ממני כילדה, ובצורך הבלתי נלאה שלי לעמוד בהן. גם (בעיקר) כאשר לא היו ריאליות.

ולכן הוא צץ בחוסר פרופורציה - בהזדמנויות שכאלה. ואני מודה לח' על ההזדמנות שנתן לי להתבונן בדפוס הזה ולהתחיל לפוגג אותו.

הרי מה שראיתי היום הוא רק קצה הקרחון של הדפוס הזה.....אבל אם לא אטפל בקצה איך אגיע עמוק יותר, נכון?

 

קראתי היום פוסט של רותי קוטלר לגבי ההחלטות הקטנות שקובעות בסופו של דבר את מסלול החיים. 

ושאלתי את עצמי אם ניתן לנחש לאיזה מסלול ההחלטה הזאת שלי (שדי ברור לי שתהיה שלילית) תיקח אותי הפעם....

 

עזבתי את העבודה כי לא רציתי לעשות אותה יותר. טוב לי עם החופש שלי. עם הנכדים. עם הלימודים.

נכון שהפרוייקט הזה הוא קצר טווח ונקודתי. נכון שאני יכולה להכניס קצת כסף למשפחה. אבל כרגע כסף הוא לא הנושא.

כרגע ההכנסה שלי לא נחוצה. זה יהיה נחמד להשתכר קצת כסף אבל זה לא שהגעתי למצב ההוא שחששתי ממנו, שבו אהיה חייבת

לחזור לעבוד כי איננו מסתדרים כלכלית.

ח' פנה אלי כי חשב שאולי יהיה לי מעניין, שאולי משעמם לי....וכמובן כי אולי זה ייטיב את סיכויו לזכות במכרז.

אבל לי זה לא מתאים. העבודה הזאת לא מושכת אותי. 

התלבטות? לא נראה לי

 

נכתב על ידי , 22/9/2013 17:05   בקטגוריות אימון, עבודה, התלבטות  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-24/9/2013 16:51
 




דפים:  
51,122
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)