לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1/2015

הביקור במקדש Shree Siddhivinayak ומסעדת Khane Khas


מכל החוויות  שחווינו בביקור הקצרצר במומבאי ביומיים האחרונים של הביקור בהודו, האינטנסיבית ביותר והמכוננת ביותר היתה חווית הביקור במקדש

Shree Siddhivinayak

לא קראתי על המקדש לפני שביקרנו ולא ידעתי מה משמעותו לעם ההודי ולדת ההינדית, והמפגש הראשוני שלי היה כאשר ירדנו מהמונית וראינו את התורים הארוכים המשתרכים על המדרכה בדרך לבידוק הבטחוני לצורך הכניסה. כמו כל תור לבידוק בטחוני בהודו (בשדה התעופה, במלונות ובמקומות נוספים) גם כאן היה תור נפרד לנשים ותור נפרד לגברים (בעיקר משום שבקצה הבדיקה מתבצעת גם בדיקה גופנית, לנשים על ידי אישה ולגברים על ידי גבר). נראה היה שהתור של הנשים ארוך יותר אבל בסך הכל זה הלך די מהר.

תוך כדי עמידה בתור כבר חוויתי בהלה קלה, כי כל הזמן צעקו עלי - או יותר נכון צעקו לקראתי. דוכנים על גבי דוכנים של פרחים וממתקים ותשורות נוספות שהציעו לי לרכוש על מנת להעלותם תרומה לישות האלוהית השוכנת במקדש. גם בתור מחוץ למקדש וגם ברחבה הפנימית לפני הכניסה למקדש עצמו. ככל שהתקרבנו לכניסה, כך הלכו מחירי התשורות וירדו, כך שמי שהתאפק ולא קנה בהתחלה, קיבל את התמורה הרבה יותר בזול. 

את המצלמה נאלצנו להפקיד מחוץ למקדש כך שלצערי אין לי אף תמונה. והדוחק בפנים היה כה רב שגם לו רציתי לחטוא ולצלם בעזרת הטלפון, לא הייתי מצליחה, פיסית, לעשות זאת.

בנוסף בשלב די מוקדם בתור כבר התחילה מערכת צעקות מקבילה לקראתנו להפקיד את נעלינו בדוכן זה או אחר. התברר שאין להיכנס עם נעליים למקדש, וישנם כמה וכמה דוכנים שכל עיסוקים הוא שמירת נעליים עבור הנכנסים. עשינו זאת ממש לפני הכניסה (גם כאן זה התברר כאופציה הזולה ביותר) ונדחקנו עם ההמון פנימה. אני אומרת נדחקנו כי אין לי מילה אחרת לתאר את הצפיפות ואת תחושת הדחיפות של האנשים. משום מה חשתי כאילו אנחנו התיירים היחידים, למרות שזה לא ממש הגיוני. כולם סביבי היו הודים, וכולם החזיקו בתשורות שונות בידיהם וכולם דחפו ודחפו על מנת להגיע לנזירים שעמדו לצד פסלי האלוהות שבפנים המקדש ולמסור בידיהם את תרומתם. בדיעבד התברר כי האלוהות הזאת מגשימה משאלות ומעניקה ברכות, ולכן חשוב היה כל כך לאנשים לעשות זאת. התברר לי שלא מתחילים פרוייקט בלי לקבל את ברכת הישות האלוהית, היא מסייעת במציאת בני זוג, כניסה להריון, ריפוי ממחלות ועוד ועוד. מסביב לאזור שבו נמצא הפסל והנזירים יש אולם עם כסאות, דומה לבית כנסת, בחצי גורן, בו ישבו אנשים ושרו יחד את תפילותיהם. זה היה מרשים. בצד עמדו אנשים שכבר הספיקו למסור תשורתם בעינים עצומות והמשיכו כנראה להתפלל בכוונה גדולה אל האל הטוב והמיטיב. לא היה זה אתר תיירות בכלל, זה היה משהו כל כך אותנטי וכל כך עוצמתי, וזה עבר כל כך מהר מבחינתי - שרק אחרי כן התחלתי לעכל מה ראיתי ומה חוויתי. 

נראה לי שזו היתה גולת הכותרת של הביקור במומבאי. 

 

חוויה מסוג אחר לגמרי חווינו באותו הערב. T רצה למצוא לנו מסעדה אמיתי הודית לא תיירותית (כי בגואה גם כאשר זו היתה מסעדה בשוק או על החוף זה תמיד היה מכוון תיירות והתפריטים כללו, בנוסף למאכלים ההודים גם תאילנדי, סיני, מערבי ואפילו ישראלי).

כהרגלו הוא בדק ב-trip advisor ומצא שםהמלצות חמות על  מסעדה בשם Khane Khas ברובע מערב Bandra. 

מצחיק אותי לחשוב שהתקשרתי לשם לנסות להזמין שולחן, והם אמרו לי באדיבות שהם לא לוקחים הזמנות אבל הם לא ממש עמוסים הערב, אנחנו יכולים לבוא. 

הצצה במפה ובדיקה ב-waze וב-google maps הראתה שזו אמורה להיות נסיעה של 20 דקות, אפילו 15 דקות אם אין תנועה. בפועל "תנועה" אינה מילה שניתן להשתמש בה במקרה הזה. הכבישים בדרך למסעדה היו מפוצצים בכלי רכב מכל סוג שהוא, החל ממכוניות (חלקן פאר וחלקן טרנטה אמיתי), מונית מכל הגדלים וכל הסוגים, טוקטוקים באלפים וקטנועים ברבבות. רוב הכבישים היו רחבים, לפחות 3 נתיבים אם לא ארבעה, אבל בפועל נוצרו שם כשבעה או שמונה "נתיבים" והדוחק היה פנומנלי. זזנו בקצב של נחיל ענק...כלומר לאט. מאד לאט. בנוסף לתנועה הרבה, התברר שברובע אליו אנחנו נוסעים יש סוג של happening מוסלמי כרגע, להקת זמרים ששרה בערבית רקדה ושרה עם רמקולים בקולי קולות על גג של אוטובוס, משהו דמוי הנחמנים אצלנו, וסביבם המון אדם שר ורוקד. זה היה מחזה מרתק מחלון המונית. בגלל הקצב האיטי גם מידי פעם דפקו לנו ילדים על החלון, מבקשים התייחסות (קרי: נדבה). 

כל העיר היתה מוארת ומקושטת ושוב בדיעבד למדנו שזהו יום הרפובליקה, היום בו הודו יסדה את הרפובליקה ואימצה את החוקה. הם קיבלו בפועל את עצמאותם מאנגליה 3 שנים קודם לכן, אבל ליום הזה יש כנראה משמעות וסמליות בפני עצמו, מעבר ליום עצמאות.

הגענו כבר ל-west bandra והרחובות שקקו גם מאנשים, הולכי רגל. בצידי הכביש מאות חנויות נעלים, סוג של "נווה שאנן" של פעם, אבל בעיקר כפכפים צבעוניים בהמוניהם. זה היה מרשים, די מרהיב ושוקק ותוסס.

לקח בערך שעה, בין היתר כי הנהג שלנו - שלא ידע אנגלית - התקשה למצוא את הכתובת שנתנו לו, אבל פתאם T הבחין במסעדה מבעד לחלון המונית. המונית נעצרהוהתברר שכדי לחצות את הכביש, שהיה מוצף במים (לא חושבת שזה היה ביוב אבל בכל מקרה הכביש היה בשלבי שיפוץ או סלילה מחדש) יהיה צורך לדלג על פני מרצפות בטון כדי לא לבוסס במים. הנהג, שהבין מהר מאד שיהיה לנו קשה למצוא באזור הזה מונית חזרה, הציע לחכות לנו. הסכמנו כמובן. 

המסעדה היתה חנות פינתית קטנה ודי עלובה עם שולחנות וכסאות פלסטיק (סגנון כתר), ויותר עובדים מאשר לקוחות (כמו בכל מקום בהודו) - אבל היא היתה נהדרת, והם היו אדיבים ומקסימים. כ' התאכזבה אמנם כי הם לא הגישו אלכוהול (כנראה באמת זה אזור עם רוב מוסלמי) אבל האוכל והשירות היו ללא דופי, ושמחנו מאד שנקלענו לשם. גם המחירים, כמובן, היו מגוחכים. היינו התיירים היחידים במקום. 

נכתב על ידי , 30/1/2015 18:26   בקטגוריות חופשה, טעם החיים, תרבות, מסעדות  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/2/2015 07:26
 



השיבה מהודו


היתה חופשה מדהימה.

היה חופש.

היה כיף.

היתה מנוחה והיה בילוי. היה אוכל טעים וקיץ. קיץ נעים, לא מעיק. היה ים חלומי. שקיעות מרהיבות. 

המטרה הראשונית - לשמח את השותף של T ואשתו בחופשתם הראשונה ללא הילדים מאז מחלתה של ביתם, הושגה ובגדול.

היתה אווירה נעימה ונהדרת והיו הרבה צחוקים וגם שיחות נפש. היה נהדר.

הודו התקדמה מאד מאז שהיינו שם ב-2003 אבל עדיין לא מספיק כדי שאצליח להתחבר ולעדכן....

אמנם היה אינטרנט...אבל כמו החשמל ומערכת הטלפון, זה בא והלך, וגם כשזה בא - זה צלע. 

ודווקא היה כיף להתנתק ככה מהעולם - לטייל על החוף בגואה, כאשר ההתלבטויות היחידות היו אם עכשיו ים או בריכה, אם בירה או מרגריטה, עיסוי איורוודי או מערבי...

וכבר לא לקח 45 דקות לקבל מנה שהזמנת במסעדה, כמו פעם, והמנה שהגיעה היתה במפתיע זו שהזמנת, ולא משהו רנדומלי, כמו שקרה לנו בד"כ בביקור הקודם.

וכאשר שאלנו אם מנה כלשהי היא spicy או לא - הם במפתיע ידעו לומר אם כן, או רק פיקנטית או בכלל לא. 

אבל עדיין הכבישים כל כך רעועים שלוקח שעה וחצי לנסוע 35 קילומטרים, ובדרך רואים משפחה של חמישה רוכבים על קטנוע, פרות מהלכות באמצע הדרך וגם הולכי רגל ששמים נפשם בכפם כאשר הם מתהלכים בדרך כי הנהגים משוגעים עוד יותר מאשר כאן.

ועדיין ההבדלים התהומיים קיימים - העשירים הם עשירים מאד ויש להם משרתים, העניים עניים מאד. דווקא בגואה המצב נראה טוב יותר, במומבאי זה היה שוק הרבה יותר גדול. 

לצד שכונות של רבי קומות מפוארים ומלונות פאר קיימות עדיין שכונות העוני, הפחונים זה על גבי זה, השווקים חנויות הרחוב שרוב מרכולתם שרועה על המדרכה, ועדיין אזורים בהם אנשים פשוט כורעים באמצע המדרכה ועושים את צרכיהם....

ועשן.

גם בגואה מישהו שורף משהו כל הזמן, אבל במומבאי זה מצב תמידי. עשן. 28 מעלות ועשן. 31 מעלות ועשן. 

כמה תמונות לסבר את העין



















נכתב על ידי , 29/1/2015 10:50   בקטגוריות חופשה, טעם החיים, אופטימי  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/2/2015 17:51
 



עוד מעט יוצאת לשדה התעופה


בעוד שעה ומשהו תגיע המונית שתאסוף אותנו, מכאן ליישוב הסמוך לאסוף את ע', השותף של T ואשתו כ', ומשם לשדה התעופה. 

חודש החתונה והאירוחים מאחורינו, ותשעה ימי חופשה בשמש החמה של גואה, הודו, לפנינו.

תכננו את הטיול הזה (או משהו דומה לו - בקאריביים אולי או בזנזיבר) לפני שנתיים. 

אבל בנובמבר 2012 חלתה בתם בת ה-12 של ע' וכ' בסרטן ונטרפו הקלפים. תכנונים לחוד, מציאות לחוד.

הם יצאו למלחמה - מאוחדים כמשפחה, תומכים בילדה, זה בזה וגם כל העת בבן הצעיר, שבכל רגע נתון במהלך השנה ההיא היה אחד מהוריו איתו בעת שהשני היה בבית החולים עם הגדולה. 

אנחנו תמכנו בהם מהעורף. T נשא בעול לבדו בעסק, גם במהלך שנת האשפוז והטיפולים וגם בחודשים שאחרי כן, כאשר גם ע' וגם אשתו כ' לא הצליחו להתאושש מהטראומה ומהחרדות למה יהיה, ולא ממש חזרו לתפקד בעבודה ובחיים פרט לחיים המשפחתיים הכי מצומצמים.

הוא בישל והביא לילדה לבית החולים כל מאכל שהתחשק לה פתאום - בכל שעה שהתחשק לה - כי אבד לה התיאבון ואבד הטעם, ועד שהיתה מוכנה לאכול משהו, כדי לחזק את הגוף המותקף ע"י המחלה והכימותרפיה - שום מאמץ לא נראה גדול מדי. 

 

לאחר כמעט שנה של טיפולים כימותרפיים, ביותרפיים וניתוח קשה .....ובמקביל שיקום אינטנסיבי גם בבית החולים וגם בבית - שיקום שנמשך עד היום...הילדה חזרה ללימודים, חזרה לחיים, חזרה לחברותיה ולעיסוקיה ועשתה הכל כדי להשאיר את החווייה ההיא מאחוריה.

עדיין יש בדיקות מלחיצות כל כמה חודשים, עדיין כמובן יש פיסיותרפיה והידרותרפיה, עדיין ניכרים - וכנראה תמיד ייכרו - צלקות ותוצאות המחלה והניתוח - אבל היא בריאה, היא יפהפיה, היא בוגרת ואחראית ועברה את הטראומה בגדול. 

 

הוריה, לעומת זאת, רק עכשיו מתחילים לצאת מהקונכיה אליה נכנסו - רק עכשיו מתחילים לשחרר, לצאת, להשאיר את הילדים מידי פעם לבד....לא ליותר מדי זמן. הטראומה גדולה מדי.

אז כאשר ע' וכ' ביקשו מאיתנו לנסוע איתם לחופשה ההיא, שנדחתה, לכבוד יום הולדתו ה-50 של ע' שחל בשבוע שעבר - נענינו מייד.

 

האמת - לא ממש התאים לי עכשיו, אחרי החודש האחרון. בא לי לחזור לשיגרה שלי, לשקט שלי, לחדש את האימונים ולמצוא מתאמנים חדשים נוספים...לחזור לספורט (שהוזנח מאז שחליתי ובמהלך שבועות החתונה והאירוח), לחזור לעצמי.

אבל אין מצב שהיינו מסרבים לבקשה הזאת, עד שסוף סוף הם מראים סימנים שהם חוזרים לעצמם. שהם רוצים לנפוש ולבלות ולחיות - שהם מצליחים לשחרר קצת את האחיזה המודאגת מהילדה...מהבן שנעשה עוד יותר קשור ותלותי...

אבל הנה המזוודה ארוזה, והמונית הוזמנה, הכרטיסים הודפסו ויש ויזה וביטוח נסיעות.....אנחנו נוסעים

ועכשיו דווקא כן מתעורר בי החשק, לקצת קיץ בחורף הקר הזה, לקצת בטן גב וצחוקים (איתם זה תמיד צחוקים) בלי לטפל באף אחד ובלי לדאוג לאף אחד.....

ואם יהיה גם wifi, כפי שפורסם באתר המלון - אז אפילו אתעדכן כאן מידי פעם, אקרא ואולי אף אכתוב (בסלולרי....לא חווייה מרנינה במיוחד)

טיסה נעימה לי ולהתראות בצד השני חיוך

נכתב על ידי , 18/1/2015 15:20   בקטגוריות זמן איכות, חברים/חברות, חופשה, בריאות, טעם החיים, יום הולדת, כולנו בני תמותה, מערכות יחסים, אופטימי  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-21/2/2015 07:24
 



לדף הבא
דפים:  

51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)