לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

2/2015

אימונים #11 - התמודדות עם חוסר אמון ברופאים


ביום שלישי כמו שהייתי בסערת רגשות עם המצב של T הגעתי לאימון אצל למאמן שלי.

אני מתיישבת ומספרת מה קורה, ומתארת גם את היד, שכמו לופתת את צווארי ואת מפתח הלב ולא מרפה. הפחד המשתק...הכאב של T, הסבל שלו...אבל יותר מזה: פחד על החיים שלו. ופחד עלי...לאבד אותו. חידק טורף אחד קטן עלול לקחת לי אותו...ואני מתארת את התחושות והן מתגברות. הלסת ננעלת. אני מרגישה שאני מתחילה לנשוך את פנים הפה ופנים השפתיים...לחץ, עצבים, פחד.

וגם כעס. כעס על הרופא שלא הביא בחשבון זיהום ולא נתן מראש אנטיביוטיקה...ולא התרגש מהזיהום ועוד אמר להפסיק את האנטיביוטיקה למרות שבדיקת הדם הראתה שהגוף עדיין נלחם במשהו...שלא ענה לטלפון או ל sms יממה שלמה עד שניג'סנו לאשתו...כעס ותסכול. וחוסר אונים. מול המצב. מול הפחד לאבד את T לחידק טורף קטן ורופא אדיש ומעצבן. 

 

ומייד, כמו בלחיצת כפתור, עולה זיכרון. אני בת שבע או שמונה. הבטן כואבת, יסורי תופת, ואני מקיאה ללא הפסקה. אמא שלי איתי במיון בבית חולים. אני מתפתלת מהכאבים ואמא שלי נלחצת ומבקשת מהרופא, שעורך בדיקה מקיפה בגופי, שייתן לי לפחות משהו נגד הכאב.

והוא עונה לה: "אני צריך את הכאבים שלה". 

אמפי בת השבע חווה בגוף את אותה התחושה כמו עכשיו. ועולה גם כעס על הרופא. מה זה "צריך את הכאבים"? כמובן שהיום אני מבינה שכדי לאבחן הוא היה חייב להעזר בכאבים שיכוונו אותו, בנוסף למדידת החום ולקיחת הדם...אבל אמפי הקטנה לא הבינה ולא שמעה כל הסבר (אולי הוא הסביר לאמא, לא שמעתי, אבל גם היא התרגזה). אני סובלת, וזה טוב לו. הוא בטח איש רע, אם זה מה שהוא צריך, כאבים של ילדה קטנה. 

ואני כאילו מקבלת על זה "חיזוק" מאמא שלי, שבמקום להרגיע אותי גם היא כועסת. 

(בסוגריים אומר שלאמא שלי אין יכולת להרגיע מישהו, אם הוא כועס גם היא מתרגזת, אם הוא סובל גם היא מייד סובלת)

 

והמאמן שואל אותי שאלת תם: "אז מה היחס שלך לרופאים?" ואני מבינה שאני לא סומכת עליהם. והוא שואל אם אני רואה את ההקשר למה שקורה היום עם T והרופא. 

ואני מבינה שמאז ילדותי (לא יודעת אם מאז המקרה הספציפי הזה, אולי עוד קודם) אני דואגת לאסוף כמה שיותר ידע בתחום הרפואי - כדי להבין לבד, כדי להתמודד לבד, כדי להיות צעד אחד לפניהם, כי אם קורה משהו - לא תמיד אפשר לסמוך עליהם. פיתחתי מנגנון הישרדות שכזה.

 

וכמובן המאמן שואל אותי מה הייתי אומרת לאמפי הקטנה לו הייתי שם בתור המבוגר המיטיב.

ואני מבינה שבאותה נקודה אי אפשר היה לומר לה שהכל יהיה בסדר, כי לא ידעתי מה יהיה. ולא ידעתי מה יש לה.

וכל מה שיכולתי לומר לה הוא שאני רואה שהיא כואבת וסובלת ומקיאה בלי הרף, 

ולחבק אותה

ולומר לה שאני רואה שהיא פוחדת ולא יודעת מה קורה לה ומה יהיה

ולומר לה שאני רואה כמה שהיא כועסת על הרופא ועל מה שהוא אמר, ולהסביר לה כמה שהכאב שלה נורא, הוא נותן לרופא סימנים כדי להבין מה לא בסדר איתה, וכך הוא יידע טוב יותר ומהר יותר מה יש לה ואיך לרפא אותה. 

 

מה ששכחתי לציין קודם זה, שברגע שעלה הזיכרון - נעלמה הלפיתה בגרון ובחזה, השתחררה הלסת, נעלמו התחושות הפיסיות. זה היה ממש מוזר.

ואחרי שעשינו את התהליך (מה שנקרא בסאטיה: "פירוק זיכרון והבנייה מחדש") סיפרתי למאמן על הדרך שלי להתמודד עם חוסר האמון ברופאים.

ואז נזכרתי בחמי, ז"ל, שהיה רופא פנימי וגם קרדיולוג. הוא היה הדיאגנוסטיקן הכי טוב שפגשתי אי פעם. נראה לי הוא היה המאבחן הכי טוב נקודה. כל מי שהכיר אותו, כפציינט, כחבר, כבן משפחה - כולם זכו כי כולם קיבלו ממנו את המתנה האדירה הזו, היכולת לשאול את השאלות הנכונות, להקשיב באמת לפציינט, לנתח במהירות בראש את הנתונים ואם צריך - לשלוח לבדיקות הרלוונטיות....ולבצע את האבחנה המדוייקת ביותר!

וכמה שאני מתגעגעת אליו כי הוא היה חמי והיה לי כמו אבא כל השנים, אני עוד יותר מתגעגעת לזה. לעובדה שעליו יכולתי לסמוך, כרופא. תמיד. והוא הציל את חיי בני פעם אחת, והציל את T כמה וכמה פעמים. ועזר לנו על כל צעד ושעל - גם בנושא הרפואי. 

ומתוך הזיכרון הזה של חמי התחלתי לבכות, שם בחדר המאמן. בכי חזק ומטלטל, בכי לא עצור, לא מתבייש, בכי אדיר.

אני אפילו לא יודעת מה זה היה החלק הזה של האימון אבל משהו בטוח השתחרר שם. 

והלכתי הביתה רגועה יותר, מרגישה בגוף (ולא רק בראש) שאנחנו נתמודד עם כל מה שיגיע. 

ואני מבינה שדברים תמיד קורים. מחלות קורות, תאונות קורות, מלחמות קורות ופיגועים קורים...ובתוך כל אלה אין לנו שליטה על מה שיקרה.....יש לנו רק שליטה על איך אנחנו מגיבים להם. איך אנחנו מתמודדים איתם. וכאן - בהתמודדות - אני לא חסרת אונים. 

וכבר באותו היום מצבו של T השתפר קצת. רמת הכאב (מהניתוח) ירדה קצת. והאנטיביוטיקה התחילה שוב לפעול על הזיהום וגם בית השחי נרגע קצת...והדרך עוד ארוכה אבל אולי רואים כבר קצת אור...

נכתב על ידי , 27/2/2015 08:59   בקטגוריות אימון, בריאות, כולנו בני תמותה, מערכות יחסים, משפחה  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-1/3/2015 07:55
 



אוף


עשרה ימים של אנטיביוטיקה חלפו עברו להם, ולמרות שבדיקת הדם הראתה שעדיין יש זיהום, הרופא המנתח הורה ל-T לא להמשיך לקחת אנטיביוטיקה ולחכות לראות מה יקרה.

זה לקח בדיוק יומיים והגולות בבית השחי התנפחו שוב וכאבו והחום שלו עלה.... אוף!

המנתח לא ענה לטלפון וגם לא ל-sms, ומייד קבעתי תור להיום על הבוקר אצל רופא המשפחה. 

הרופא הקבוע של T לא עובד היום וקיבלנו רופא אחר, דווקא מצא חן בעיני.

הוא הסביר שזה שהדלקת מתבטאת בבלוטות הלימפה לא אומר ששם היא נמצאת, אלא שם הגוף נלחם. שאחרי ניתוח ייתכן זיהום באזור הניתוח שיבוא לידי ביטוי בדם ובבלוטות הלימפה. 

הוא אמר שני דברים, אחד עודד אותנו והשני הפיל אותנו לקרשים.

בצד המעודד הוא אמר (לאחר בדיקה במישוש) שלא נראה שזו בלוטת הלימפה שדלוקה אלא אולי בלוטות זיעה (כי זה ממש על פני השטח ואדום וכי הכתף עצמה לא כאובה ולא חמה או דלוקה.

בצד המפיל לקרשים הוא שאל אם הוכנסו גופים זרים לכתף, וכששמע שהוכנסו 5 עוגנים, הוא הסביר שהרבה פעמים חיידקים נכנסים עם השתל, מתרבים שם ואז מתחילים להתפשט בדם לכל הגוף. למשל סטאף (שם חיבה ליצור איום בשם סטאפילוקוקוס, שיושב באופן קבוע על העור ולא מזיק שם אבל אם חודר לגוף יכול להרוג אותנו - סוג טורף שכזה). 

בדימיוני הקודח כבר ראיתי את T מובהל חזרה לחדר ניתוח שם פותחים את הכתף לנקות את הזיהום ושוב כל הסיפור מההתחלה......

הרופא הרגיע שייתכן שזה לא זה, והמשך טיפול של 10 ימים נוספים באינטיביוטיקה עשוי לרפא את הבעייה, וגם אם זה כן זה - ניתן לטפל באנטיביוטיקה חזקה יותר בהמשך (אבל אז הוא כבר יפנה אותנו בחזרה לרופא המנתח להמשך טיפול) אם יהיה צורך.

בכל מקרה אמר שאם T מתחיל להרגיש ממש רע, חום גבוה ו"ספטי" (septic) - לא להסס ולטוס למיון!

אוף. 

אז כרגע אנחנו מצויידים באנטיביוטיקה לעוד 10 ימים, וטופס לבדיקת דם חוזרת בתום הטיפול. 

 

וכל הגוף שלי זועק חרדה. סטאף. כמה אסוציאציות שם החידק הזה מעלה בי. 

אבא של גיסתי שכמעט הלך מאיתנו בעיקבות ניתוח לב פתוח בו הוא חטף סטאף...וברגע האחרון הצליחו להציל אותו.

בני היקר, שבגיל 11 אחרי אמפטיגו קל (וטיפול מקומי בעור במקום טיפול אנטיביוטי אוראלי) חטף זיהום סטאף שהתלבש לו הכלייה - והוא כמעט הלך לנו. בבית החולים לא היה להם מושג איך להתחיל לאבחן אותו, ולולא חמי ז"ל (הרופא הפנימי הדיאגנוסטיקן הכי טוב בעולם!) לא היו מתחילים מייד בשני סוגי אנטיביוטיקה דרך הוריד...ועד שהיו מגיעות תוצאות בדיקות הדם כבר לא היה לנו ילד. 

ואלה רק הסיפורים מסביבתי הקרובה.

 

אז נושמת עמוק - אומרת לעצמי שהחידק הגיב לאנטיביוטיקה קודם, גם אם זה לא הרג אותו לגמרי, ואם הסיבוב הנוכחי לא יחסל אותו, יש דברים חזקים יותר בקנה.....

ומקווה לטוב.... עצוב

 

נכתב על ידי , 24/2/2015 09:59   בקטגוריות בריאות  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-27/2/2015 07:58
 



הרהורים


מי אני רוצה להיות? 


זו השאלה שלמדתי לשאול את עצמי במקום "מה אני רוצה לעשות?" שרווח בסביבתי, וכנראה אצל כולם.


כשעבדתי במחשבים, כשהייתי משועבדת בתחום המחשבים, במשרה מכובדת ומשכורת לא רעה (אמנם לא משכורת היי טק אבל עדיין לא מביישת אף אחד!), אהודה אהובה ומוערכת - הייתי אומללה. 


רציתי לעזוב. רציתי להפסיק. והשאלה ששאלו אותי כולם - מה את רוצה לעשות אם לא את זה?


מה את רוצה לעשות במקום?


ואני לא ידעתי.


אני ידעתי רק מה אני לא רוצה לעשות. את זה. 


לאחר שהחלפתי כמה מקומות עבודה (בכל משרה הייתי לפחות 6-7 שנים) הבנתי שזה לא קשור לחברה, למקום העבודה - זה קשור למקצוע, לתפקיד.


הייתי טובה, הייתי מצויינת - כנראה, לא הרגשתי כך תוך כדי אבל המציאות מראה שבאמת הייתי - ולא נהניתי מזה. 


סבלתי.


ובסופו של דבר, כשיכלתי להרשות לעצמי (כלכלית) עזבתי. הפסקתי. ירדתי מהסחרחרת המטורפת והלכתי הביתה לנוח. 


להשתקם.


להבין מה אני רוצה לעשות עכשיו. 


אבל מאז עברו כבר שנתיים וחצי, ולמדתי הרבה על עצמי ועל אנשים. והבנתי שהשאלה הנכונה היא: מי אני רוצה להיות?


לא רק בכלל בעולם אלא בכל רגע, בכל אינטראקציה עם כל אחד ועם כל מצב.


למדתי לבחור לי כל יום הוויות שתואמות למה שמתוכנן לי היום ולמי שאני רוצה להיות היום.


והבנתי שבסך הכל גם במהלך שנותי בתחום המחשבים, זו היתה בפועל השאלה שעניתי עליה בכל יום.


רציתי להיות אחת שעוזרת לאחרים, שפותרת בעיות, שמרגיעה, שמקשיבה, שממלאה הוראות ובקשות, ששומרת על סדר, שמשתפת את הידע שלה באופן חופשי עם כולם. וכך הייתי.


ומי אני רוצה להיות היום? 


ברגע זה ממש אני כמובן רוצה להיות כאן עבור T. אני רוצה מצד אחד לעזור לו - פיסית ונפשית - בתהליך הקשה שהוא עובר.


מצד שני אני רוצה גם לשמור על מרחק מתאים כדי שירגיש שיש לו חופש - חופש לנסות להסתדר לבד היכן שזה ניתן, חופש להתבודד עם עצמו או עם משחק מחשב או עם תכנית טלוויזיה - בלי להעיק עליו.


חופש להחליט אם לאכול ומתי...


בנוסף כמובן אני עדיין רוצה להיות סבתא מיטיבה, במידה כמובן. לאסוף פעם בשבוע את הנכדים מהגן ולשחק איתם וליהנות איתם. להזמין אותם אלינו הביתה ולעשות להם כיף.


אני גם רוצה להמשיך להיות אמא מיטיבה לשני ילדיי. להקשיב להם, לדבר איתם, להיות כאן עבורם, לשתף אותם.


 


אבל אני גם רוצה להתחיל לחשוב מי אני רוצה להיות בתחומים אחרים בחיי.


כרגע אני בתקופת ואקום בקליניקת האימון שלי. יש לי מתאמנת אחת שמגיעה פעם בשבועיים. ומתאמנת אחת שאמורה להגיע פעם בחודש אבל גם זה לא קורה.


מצד שני לקחתי על עצמי, פרט לאימון האישי שלי (אצל המאמן שלי) גם להשתתף פעם בשבועיים בקבוצת מנטורינג - שזה בעצם המשך לימודים באופן יותר מעשי, העלאת סוגיות מהאימון, תרגול של אימון בתוך הקבוצה...


ועכשיו נרשמתי גם לששה מפגשים באימושיין שגם הם מהווים המשך לימודים, למי שסיים כבר את הקורס אבל רוצה להמשיך להתעדכן. 


כלומר - אני מחוייבת לאימון, מחוייבת לשפר את הידע שלי, את הניסיון שלי, את איכות האימון שלי. 


אני לא מבקשת עדיין לקבל מתאמנים חדשים כי אני לא פנויה לכך - עד ש-T לא יחזור להיות עצמאי ומצבו ישתפר קצת. 


אבל זה לא רק המצב של T. 


אני מרגישה שאני צריכה להתבשל עוד קצת לפני שאני קופצת שוב למים ומתחילה לאמן אנשים חדשים. איבדתי קצת את הבטחון (שמעולם לא באמת היה לי) כמאמנת. רוצה לעשות סוג של reset....אתחול. רוצה להיות טובה יותר. אותנטית יותר מבחינת סאטיה - שיטת האימון שלי. לא לרצות (מלשון ריצוי), לא לייעץ, לא להטיל משימות. להקפיד יותר על הנשימה, להקפיד יותר על ההתבוננות בתחושות הגוף. של המתאמנים. לא להיבהל מזה שקשה להם להתחבר לתחושות. לא להבהל מזה שהם רוצים לדבר - גם תוך כדי שקורה להם משהו בגוף. ללמד אותם לעצור ולכבד את הגוף ולשים לב לקשר בין התחושה לבין מה שהם דיברו עליו....


 


מי עוד אני רוצה להיות?


רוצה לחזור לספורט - כרגע אני ממש בקטנה עושה את התרגילים (ההכרחיים עבורי) עם המשקולות, אחרת גם הכתפיים שלי יגיעו למצב של T עצבני


והולכת קצת ברגל - לא מספיק. 


רוצה לחזור להיות חברה - להיפגש עם חברות, לחדש את הקשר.


רוצה לכתוב . לפחות את זה אני מצליחה לעשות בתקופה הזאת. זה משחרר, זה נותן לי ערוץ ללבן דברים ביני לבין עצמי.


רוצה לקרוא - לא היתה לי סבלנות לזה בשבועות האחרונים.


 


אז מי אני רוצה להיות היום? 


רוצה להיות רגועה, נינוחה, חומלת ומקבלת. רוצה להיות סבלנית. 


לא אמור להיות משהו שימנע ממני להיות בהוויות האלה.


אבל גם אם יצוץ משהו - יש לי יכולת לחזור אליהן. לנשום. ולנשום עוד קצת. ולהחזיר לעצמי את עצמי.


שיהיה שבוע טוב

נכתב על ידי , 22/2/2015 08:45   בקטגוריות אימון, בריאות, כתיבה, חפירות  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-23/2/2015 20:58
 



לדף הבא
דפים:  

51,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)