לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

3/2015

הבריאות שלי


לא נראה לי שעדכנתי כאן מה קורה איתי בתחום הבריאותי בזמן האחרון - הייתי עסוקה יותר עם T ועם הכאב שלו וההחלמה שלו.


אבל בתקופה הזאת עוברים על הגוף שלי כל מיני דברים ואני חייבת לטפל גם בהם.


ראשית גיליתי כבר כשהיינו על החוף בגואה שכנראה מתפתח לי שוב קטרקט - הפעם בעין ימין. נדמה לי שעל זה כבר כן כתבתי. וגם על הגילוי שחלה היפרדות של הזגוגית בעין הזאת.


בינתיים אין החרפה - לא ב"שטח המת" שיוצר הקטרקט (כלומר זה עדיין לא מפריע לי ברמות שצריך כבר לנתח) וגם לא בכמות ה"זבובים" או "חוטים" שמטיילים לי מול שדה הראייה כל הזמן. יש רק אחד, וחלק מהזמן אני אפילו לא שמה לב אליו.


 


בנוסף החלה איזה תופעה נשית/גניקולוגית שהדאיגה אותי, הייתי אצל הגניקולוג - שהגיב בהלימה מלאה לתחושות שלי - ולקח ביופסיה של רירית הרחם. את התוצאות של הבדיקה אקבל באמצע החודש הבא....עד אז נושמת וממתינה בסבלנות. באותה נשימה (של הגניקולוג) הוא המליץ לי להפסיק כרגע לקחת את כדורי ה-HRT שהתחלתי לקחת לפני כמה שנים כדי להקל על תופעות גיל המעבר....getting old is a bitch....עצבני ויש לי הרגשה שחלק מהתופעות האלה (גלי חום וכו) כבר מתחילות לחזור, ובגדול.....


 


ובלי קשר לכלום, הופיע לי לפני כחודש משהו בחיך, חשבתי שזו אפטה אבל היא לא עברה למרות כל טיפולי האפטה השונים שקיבלתי גם מקופת חולים וגם מהרוקחת המהממת שלי. בנוסף התחלתי להרגיש רגישות כלשהי בשן שקרובה להיכן שממוקם הגוש הזה שצמח לי על החיך. רופא המשפחה אמר שלדעתו אני צריכה מרפאת פה ולסת אבל אין סיכוי שאקבל תור בטווח זמן נורמלי אז הוא הפנה אותי בינתיים לרופא אף אוזן גרון. אה?


קבלתי תור לשבוע אחרי כן, וה-א.א.ג גם הוא אמר לי כמובן שצריך מרפאת פה ולסת. אין מנוס. קבלתי תור ל-20/8. כן כן בעוד 5 חודשים! לא הגיוני בעליל, נכון?


כבדרך אגב אמר ה-א.א.ג הנכבד שאולי אעבור גם אצל רופא שיניים, אולי הוא יוכל לתת לי "עזרה ראשונה".


האמת - גם את רופא המשפחה שאלתי אם אולי כדאי לי לפנות לרופא שיניים, אבל הוא לא חשב כך. 


כעת, עם התור באוגוסט ל"פה ולסת" והערת ה-א.א.ג על רופא השיניים, החלטתי שמה יש לי להפסיד? והתקשרתי לרופא השיניים. 


הוא שמע את תלונתי וביקש שלפני שאגיע, אעבור במעבדה ואביא לו צילום פנורמי של הפה שלי.


הגעתי אליו ביום חמישי - והוא הראה לי בצילום שבשן ה"רגישה" שסמוכה לגוש המוזר, היה טיפול שורש - ובחלק העליון של התעלה יש איזושהי בעייה - כנראה דלקת - אזור שמופיע בצילום בצבע שחור...הוא גם בדק את הגוש והכריז שהוא פשוט מוגלתי! טוב, זה נשמע יותר פתיר מאשר גוש בלתי מזוהה....


בכל מקרה הוא הפנה אותי למומחה לטיפולי שורש, שיבדוק בעזרת מיכשור משוכלל מה קורה שם בתעלה - ואם זה אפשרי, ייתקן את מה שניתן לתקן ויפתור את הבעייה, ואם זה לא אפשרי - יהיה צורך בעקירת השן וביצוע שתל.


איי! איי! גם בפה וגם בכיס בוודאי, אבל לפחות נראה היה שאני בכיוון. קבעתי מייד תור למומחה טיפול השורש ליום ראשון ....ואצלו, לאחר צילום נוסף ובדיקה של חמש דקות (ומאתיים וחמישים ש"ח) הוא אמר שהשן שבורה ואין מה לעשות בצד שלו, יש אכן לעקור אותה - ולשם כך שאחזור אחר כבוד לרופא השיניים שלי....עצוב 


רופא השיניים ביקש שאגיע קודם כל כדי לקחת מידות לתותב שאצטרך להרכיב לאחר העקירה יאק ולקבל הסבר על התהליך...


אז זה מה שמתוכנן לי היום: ביקור אצל רופא השיניים ואחרי כן תור במכון השינה....אה, כן, דילגתי על העניין הזה אבל ה-א.א.ג הפנה אותי גם למכון שינה. נחירות (והתעוררות מהן) וכו'. מרגישה מאד גריאטרית אבל אין מה לעשות.


צריך להקשיב לגוף - לא רק לתחושות שקשורות לרגשות אלא גם לתחושות שמבשרות על בעיות פיסיות לשון


עדכונים בהמשך ויום אביבי קצת קריר ונפלא לכולם פרח

נכתב על ידי , 30/3/2015 09:08   בקטגוריות בריאות, שחרור קיטור  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-31/3/2015 08:07
 



אימונים #13 - זה לא פשוט לחזור


אני יושבת אצל המאמן שלי ומתארת לו איך, במצבי הנוכחי שבו בפועל אין לי מתאמנים - כולם נעלמו, גם אלה שכביכול הביעו רצון להמשיך להתאמן - אני מוצאת את עצמי פוחדת לחזור לאמן.


מרגישה חסרת ביטחון, מרגישה שאני לא יודעת לעשות את זה כמו שצריך. שאני לא עומדת בציפיות. 


 


ואני גם מבינה שכך היה גם כאשר עבדתי במחשבים, כל הזמן הרגשתי את הפחד הזה. שאני בעצם לא מספיק טובה ולא מספיק יודעת מה אני עושה. ולא באמת הבנתי איך עוד לא עלו עלי. איך זה עוד לא התפוצץ לי בפנים, איך אני עדיין נחשבת מוצלחת ומעריכים אותי, ומקדמים אותי, וסומכים עלי. 


כלומר - זה לא קשור למקצוע, זה לא קשור לתחום. 


זו אני.


גם באימון - תחום שאני בחרתי ולא היה מן "ברירת מחדל" כמו המחשבים, תחום שאני לא חייבת להתפרנס ממנו, תחום שאני אוהבת באמת וגם....תחום שבו אני רואה תוצאות, לא רק בעצמי כמתאמנת אלא גם במתאמנים שעברו אצלי. עם כל הבוסריות שלי כמאמנת, עם חוסר הניסיון...הם התקרבו לעצמם, הכירו חלק מהמנגנונים שמפעילים אותם, למדו לקחת אחריות על חייהם, למדו לנשום, לשהות, לתכנן מי הם רוצים להיות במערכות היחסים שלהם ולא רק להגיב כל הזמן....זו היתה התחלה כמובן אבל הם קיבלו כלים - כל אחד התקדם בקצב שלו ובמידת הנכונות שלו להתבונן על עצמו, אבל קרה שם משהו. משהו שאני סייעתי להם לעשות...


גם שם, כשאני מאמנת, אני כל הזמן חוששת שאני לא עושה את זה כמו שצריך, שאני לא עומדת בציפיות. ואני מפחדת לחזור לזה. מפחדת לשווק את עצמי, לחפש מתאמנים חדשים. בתיאוריה רוצה להתנדב - לאמן מישהו בהתנדבות - איש/אשת חינוך או ניהול, מישהו שהאימון שיעבור ייטיב עם הקהילה  - ובפועל לא עושה שום צעד בכיוון. מפחדת. משותקת. 


 


והוא כמובן שואל אותי מה התחושות שעולות לי בגוף בזמן שאני מדברת, ואני מרגישה שנגמר לי האוויר, וצריכה להזכיר לעצמי לנשום. וגם יש לחץ על העיניים והרקות...והוא מבקש ממני להישאר בתחושות האלה ולחכות לראות איזה זיכרון עולה.


 


ופתאום עולה זיכרון מגיל 14, בדיוק חזרתי ארצה עם משפחתי מארה"ב, אני בכיתה ח' בטיול שנתי, יושבת בטיולית עם חברי לכיתה בדרך לגליל...כן, זה היה המונפור ועוד כמה אתרים באזור. לא זכרתי בדיוק.


זוכרת את הטיולית - נראה לי שזה כבר לא קיים היום, בעיקר כי זה לא היה בטיחותי. ספסלים ארוכים כאלה וכמובן שאף אחד לא חגור...


זוכרת אותנו שרים עד צרידות - שירי טיולים, שירי ארץ ישראל היפה...זוכרת את הכיף שחשתי שאני שוב בארץ ושוב חלק מהנוף, שוב מטיילת ושוב שרה בעברית...מרגישה שייכת. 


ואז, בחלק מהשירים - פתאום עולה בי בכי. מן התרגשות כזאת, בכל זאת שנים לא הייתי כאן ושנים לא הייתי חלק מההוויי הארץ ישראלי הזה - משהו נוסטלגי עולה בי. 


כולם שרים בטיולית, חלק מהשירים אני מכירה עוד מלפני שנסענו לחו"ל וחלקם חדשים לי, נכתבו אחרי שעזבנו. ואני לומדת את השירים החדשים והם מרגשים לא פחות.  "מלכות החרמון" למשל... ואני נתקעת באמצע כי הגרון שלי מתמלא דמעות והעיניים מוצפות. ואני מתעצבנת על עצמי כי פאדיחות (וואלה אז אפילו לא ידעתי את המילה הזאת, אפילו "פאשלות" לא היה עדיין"...כנראה "בושות"...)- ומה יקרה אם ישימו לב? ואני מפסיקה לשיר בכל פעם שזה קורה. ומתעצבנת עוד יותר. למזלי אף אחד לא שם לב. 


ואני מנסה להבין מה זה הבכי הזה שעולה. ומבינה שזו חזרה למשהו אהוב. משהו שהתגעגעתי אליו. אבל גם משהו שאני צריכה ללמוד להשתלב בו בחזרה. ויש לי כאן קושי. והציפייה - של כולם וגם שלי - ש"אנחת בריצה" ואמשיך מאיפה שהפסקתי - בגיל 9 וחצי לפני למעלה מארבע שנים כשנסענו לארה"ב. ואי אפשר ממש לצפות לדבר כזה. לא מילד ולא ממבוגר. שינויים קיצוניים כאלה, גם בי וגם במקום אליו אני חוזרת. ובמיוחד בשנים ההן - 1968 עד 1972 ישראל השתנתה לבלי הכר. עזבתי אחרי מלחמת ששת הימים וחזרתי לפני מלחמת יום כיפור. 


 


והמאמן שואל אם אני רואה את ההקשר לתחושה של היום. והיה לי קשה לראות קשר, והוא אמר שלדעתו מילת המפתח היא "לחזור". כי בתחילת האימון אמרתי שאני מפחדת "לחזור לאמן". ובעצם הציפייה שלי היא אותה ציפייה - אמנם ההפסקה לא ארוכה כזו והשינוי לא גדול כזה אבל אין פרופורציה כאשר מדובר בקפסולות זיכרון שבגוף. שוב אני מצפה מעצמי "לנחות בריצה", לחזור לאמן כאילו לא עברו עלי דברים בחודשים האלה. שוב מדובר לחזור למשהו אהוב, משהו שאני מתגעגעת אליו, אבל פוחדת להיתקע. כמו הבכי באמצע השירה. פוחדת להתפדח. פוחדת מהתגובות. 


 


והוא שואל אותי - לו היית יכולה אז בגיל 14, מה היית עושה? לו הכל היה אפשרי ולא היה חשש משום דבר, מה היית רוצה לעשות? וחשבתי רגע ואמרתי שבעצם לא הרגשתי אז שאני יכולה לספר את זה למישהו, שאני יכולה לדבר על זה בכלל. עם אף אחד. ולו יכולתי, לו הייתי "הילדה הפעילה" באותן סיטואציות - ולא הילדה הפאסיבית שמתפדחת ומשתתקת ונסגרת בתוך עצמי - הייתי מדברת על זה - שם, באותו רגע, עם חברה למשל. או אחרי הטיול בבית עם אחד ההורים. ואולי זה היה משחרר משהו, ולא יוצר בי את הדפוס הזה של בהלה, בושה, פחד, השתתקות (=שיתוק). 


 


נדמה לי שבאימון הזה פיתחתי קצת חמלה כלפי עצמי בכל הקטע הזה של לחזור לאמן. זה יקרה כשאהיה מוכנה, וגם אז - לא נורא אם זה לא יעבור "חלק". יש תקופת הסתגלות.


וכבר ביום רביעי בסדנת ההמשך באימושיין כאשר תרגלתי אימון במשך כמה דקות ובאמת היה לי קצת קשה להיכנס לזה - נותרתי רגועה. נשמתי. הבטתי למתאמנת שתרגלה איתי בעיניים. היתה נינוחות חדשה. 

נכתב על ידי , 27/3/2015 09:19   בקטגוריות אימון, ילדות  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-29/3/2015 22:52
 



סוג של שיגרה #2


עוד שבוע חלף עבר לו ואנחנו 7 שבועות אחרי הניתוח של T. 


הלילה היה הלילה הכי טוב שהיה מאז ה-1 בפברואר, מבחינתו.


אני דווקא התעוררתי כל שעתיים, היה לי חם, היה לי קר, הייתי צריכה לשירותים...לילה מוזר. 


הוא מקפיד לעשות את תרגילי הפיסיותרפיה (הקשים והכואבים) כי הוא רואה התקדמות מבחינת טווח התנועה של היד וכוח השרירים.


אבל הוא מודאג. 


גם כי הכאבים עדיין ברמה חזקה מדי לשלב זה של פוסט-ניתוח, ורוב הלילות קשים, מקוטעים ומעוטי שינה, 


וגם כי חלק ניכר מהשרירים עדיין לא מגיב, לא משתף איתו פעולה, והוא מרגיש כאילו הזרוע הזאת מושתלת, לא שלו. נראה לי שזה ממש מפחיד אותו.


החלטנו שבכל זאת נחפש מומחה לכאב, באופן פרטי, כדי לטפל בסוגיה הזאת עכשיו ולא לחכות עד יוני או אוגוסט כשמתפנה תור באחת המרפאות.


 


חזרתי לחדר כושר וזה ממש ממש עושה לי טוב. אמנם אני מקפידה לעשות את תרגילי החובה (לכתפיים ולגב) גם בבית, אבל זה לא אותו הדבר.


וזו הדרך היחידה לשמר (ולשמן) את הגוף, המפרקים, השרירים - כדי למנוע כאבים. אצלי ההתעמלות היא כמו תרופה מונעת. 


אני לא שם כדי לנפח שרירים או לחטב את הגוף (הייתי רוצה אבל אני ממש לא בנויה לזה, כנראה) ואפילו בסיבולת לב-ריאה אני די "פושרת" אבל אני מתמידה ואני מפעילה את כל המערכות וזה הכי חשוב. 


 


T חזר לעבוד קצת בגינה, אז עזרתי לו לאסוף את מה שהוא ניכש, למרות שאני ממש שונאת לעבוד בגינה (עוד "תבנית" שפיתחתי בילדות, כשאבא שלי הכריח אותי לעזור לו בגינה - שווה מתישהו להתבונן על זה באימון קריצה).


 


נפגשתי עם חברה מהקורס בשפת הים של תל אביב בשבוע שעבר, ישבנו על כוס קפה ושוחחנו בלי לשים לב שהזמן עובר. יש כמה אנשים מהקבוצה הזאת שאני בטוחה שהם כבר חברים לכל החיים. כל אחד כל כך שונה אבל מה שמשותף לנו מחבר אותנו כנראה ממש חזק.


 


ביום הבחירות (לפני שהתבררו התוצאות) בילינו בנעימים עם ע' וכ' בצהריים ועם בתי, חתני והנכדים המתוקים בערב. לקחנו אותם להמבורגר וגלידה וצפינו יחד בטלוויזיה (חכמוד רצה כמובן לראות את "טרופותי" אבל הסברנו לו שהיום כולנו רואים "איש עם משקפיים" שזה השם שהוא נתן למהדורות חדשות). הילדים כמובן החלו לנמנם עוד לפני תוצאות המדגם והם החליטו לקחת אותם הביתה. 


 


למחרת כאמור למדתי וזה היה כל כך כיף ששמחתי שלמרות ההתלבטות, נרשמתי לקורסון ההמשך הזה (7 פגישות בלבד). המורה שלי לא שוקטת על שמריה וכל הזמן בודקת את עצמה, מדייקת את עצמה, מפתחת עוד ועוד את השיטה, חוזרת לבסיס - עכשיו למשל היא שמה את הדגש על החקירה. לא לצאת מתוך הנחה שאם המתאמן אומר מושג, שאנחנו (או הוא) מבינים למה הוא מתכוון. היא תירגלה איתנו לשאול מה זה. לא "מה זה בשבילך...?" אלא פשוט "מה זה?". אתה מדבר על זוגיות? מהי זוגיות? אתה מדבר על פחד? מהו פחד. וכאשר הוא מתחיל לומר מה זה....לשאול שוב. וללכת עם המחשבה עד הסוף, לא לברוח ממנה לדברים אחרים.


היא אמרה שכל כך שמנו דגש על העבודה עם הגוף, והתחושות, והעלאת הזיכרון - דברים חיוניים בפני עצמם בתהליך הפירוק ואימון - ששכחנו קצת את החלק האונטולוגי של האימון, החקירה. היה מרתק.


 


אחרי הקורס אספתי את הנכדים מהגן, והם מאד שמחו לראות אותי יום אחרי יום. שמתי לב שכאשר הם מתחילים לריב (בדרך כלל חכמוד מנסה להרגיז את נשמותק, אולי מוציא עליו עלבונות שהוא סופג בגן) אני פחות נבהלת. ואני לא מאפשרת להיכנס ל-loop כזה של הרגזה-בכי-הרגזה-בכי. אני אומרת בשקט שאין סיבה באמת לריב על מה שזה לא יהיה באותו רגע, ונותנת לכל אחד מהם תוקף למה שהוא רוצה/אומר/עושה...ואז אומרת שאם הם מתעקשים לא להיות חביבים זה לזה, אז נצטרך ללכת ישר הביתה כי אי אפשר להסתובב ככה ולעשות דברים כיפים תוך כדי ריב.


איכשהו בינתיים זה עובד. חכמוד (שהוא בדרך כלל זה שיוזם את ההקנטות) מייד מתחיל להיות סופר חביב, סופר אח-גדול-מיטיב, נשמותק מייד נמס, צמא לכל גילוי חיבה מאחיו, האווירה משתנה באחת ושלושתנו שמחים וטובי לב ממשיכים בפעילות שתכננו לעשות.


 


אחת התחנות היא כמובן הסופר (משום מה), חכמוד רוצה ביצת הפתעה כרגיל ונשמותק נודד בין שוקו (בטעם בננה) לבין כל מה שחכמוד רוצה. באופן מפתיע הוא מחליט בסוף על שוקו (איזה כיף שיש לו רצונות משלו!) אחרי שחכמוד כבר לקח קופסא של 3 ביצי (ביצות קריצה) כדי שיהיה לשניהם ("ואחת תקחי לסבא כדי שירגיש טוב".....איזה מתוק!) והחלטתי לא להכריח אותו להחליף לביצה בודדת.


נעמדנו בתור, שהיה ארוך מהרגיל לשעה זו של היום, חכמוד העביר את הזמן בליטוף כל החטיפים המתוקים שמונחים שם ליד הקופה בדיוק למטרת פיתוי הממתינים בתור (אבל לא מבקש עוד משהו כי יודע שלא יקבל), ונשמותק מביט למעלה בחיפוש אחר משהו מעניין, רואה את המספרים התלויים מעל כל קופה, ומתחיל להקריא בקול רם: פה יש 6, פה יש 5, שם יש 4 (הילד בן שנתיים וחצי...כן?). האישה שעומדת לפנינו בתור משתאה, מסתכלת עליו, על המספרים, שוב עליו - בפה פעור. אחרי כן היא מסתכלת עלי ורואה שאין לי עגלה ואני עומדת בידיים ריקות. 


"מה את קונה בעצם?" היא שואלת אותי. "את מה שכל אחד מהם מחזיק" אני מצביעה על הקופסא בידו של חכמוד ובקבוק השוקו-בננה בידיו של נשמותק. "אז אולי תהיי לפני בתור? " היא מציעה בנדיבות ואני זוקפת זאת לזכותם של הגאונים של סבתא.....קריצה ! בדרך הביתה שמעתי את חכמוד אומר לנשמותק "אפילו שיש לך שוקו אתן לך ביצת הפתעה אחת, מה אתה אומר על זה אח שלי?" והתפוצצתי מצחוק!


 


בששי לקחתי את בתי ליום כיף, יום שופינג לכבוד יום הולדתה (שהיה כבר לפני שבועיים). מזמן לא עשינו זאת, והיה ממש נחמד לחוות את השינוי שחל בה, סוג של בגרות, סוג של רוגע.... פתאם לא היה צורך להיסחב עד לתל אביב, אפשר להישאר בהרצליה, קרוב לבית. פתאם היה יותר חשוב לה לשבת יחד לכוס קפה ולפטפט מאשר לנצל את קרבתו של הארנק של אמא. וגם כאשר לבסוף בדקנו את החנויות, היא היתה הרבה יותר שקולה וצנועה בבחירותיה מאי פעם. התינוקת שלי גדלה. על אמת. היה באמת כיף להסתובב ביחד, לדבר ללא הפרעה, להקשיב, ליהנות מהביחד. 


וגם לראות אילו בגדים יפים היא קנתה, בין היתר שימלה אותה היא מתכננת ללבוש בליל הסדר. קבענו שנעשה זאת שוב בקרוב, רק הקטע של הבית קפה והפטפוטים,מרוב שהיה כיף. 


 


אז עוד שבוע חלף, האביב כבר כאן (חכמוד אמר שמזג האוויר "הפכפך") ועוד מעט פסח. הפעם הסדר לא אצלנו - נהיה אצל אמו של חתני. 


כן, בהחלט סוג של שיגרה. 


 


 

נכתב על ידי , 22/3/2015 09:48   בקטגוריות אביב, הקשבה, זמן איכות, טעם החיים, לימודים, ילדות, מערכות יחסים, משפחה, נכדים, פעילות גופנית, בריאות  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאל'א ב-30/3/2015 13:20
 



לדף הבא
דפים:  

51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)