לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

9/2015

רשימת סדרות שראינו / אנחנו רואים


התיישבתי להכין רשימה של
סדרות שאהבתי לראות או שאני צופה בהן כעת. וואלה יש הרבה. אני בדרך כלל לא רואה
יותר מפרק או שניים ביום, בערב לסיום היום לפני שהולכים לישון, אבל לפעמים יוצא גם
פרק בצהריים – איזו אתנחתא באמצע היום. אבל לפעמים אני תופסת יום סתלבט כזה (כמו חמישי שעבר) ורואה כמה פרקים ברצף.


זה לא נשמע הרבה אבל תכל'ס יש
לנו הספק לא רע. אולי בגלל שזה מה שאנחנו רואים – סדרות, לפעמים סרטים – וכמעט אף
פעם לא תכניות (פרט לחדשות) בערוצים 2, 10, 1. לפעמים "עובדה" או למשל
בשבוע שעבר: הסרט על חטיפת מטוס סבנה. אגב הסרט – לולא היה זה סיפור אמיתי לא
הייתי מקבלת את זה כתסריט אמין. כל כך הרבה דברים היו עלולים להשתבש שם...מדהים
שזה הצליח.


טוב, אז לגבי הסדרות, אנסה לסדר אותן לפי איזשהו מדרג איכות, לא בטוח שאצליח.


רוב השמות באנגלית ולא לכולם מצאתי את השם שנתנו לזה בארץ.



סדרות טובות שאנחנו רואים/ראינו ביחד

שובר שורות, הסמויה, סמוך על סול, דקסטר, Luther, Bron, The legacy, Borgen
פאודה, הומלנד (העונה השניה והרביעית בעיקר), בית הקלפים (העונה הראשונה בעיקר),

The knick, Life, the killing, Boss
גיהנום על גלגלים (כל העונות בינתיים), רוקי בלו, ריי דונובן (כולם משחקים מצוין ללא
יוצא מן הכלל והעונה השלישית היא בינתיים הכי מוצלחת), הרשימה השחורה, האישה
הטובה, בלש אמיתי (רק העונה הראשונה), הנעדר, המרגלים של וושינגטון, האמריקנים, המנטליסט, SUITS, rectify, banshee, crisis, dig, 

המפצחת (סדרה צרפתית מצוינת), תא גורדין, השוטר הטוב, the west wing


סדרות "בסדר" שאנחנו רואים/ראינו ביחד:

damages (צלחנו רק את העונה הראשונה בינתיים, המעברים קדימה ואחורה בזמן די מעצבנים)

legends, les hommes de l'ombre , Longmire , Da Vinci's demons
madam secretary,outlander,criminal minds, NCIS
person of interest, prison break, the affair, leverage, dollhouse
quirke, the red road, The fall, awake
show me a hero, white collar, Rome


סדרות שאני רואה לבד: 

a home for the heart, orphan black, devious maids,, orange is the new black,

game of thrones,mad men, masters of sex, parenthood, switched at birth,
revenge,  under the dome (האמת שאחרי שתי העונות הראשונות זה נמאס),

the client list,  brothers and sisters , six feet under, battlestart galactica 

boardwalk empire, the newsroom, queer as folk, looking, skins (אבל רק עונה או שתיים ראשונות), the tudors, weeds, 



סדרות ש-T  רואה לבד:  strike back, Vikings, our world war, chicago PD



סדרות סתם להעביר את הזמן:  

arrow, castle, elementary, daredevil,royal pains,the returned


 


סדרות טובות שגילינו ב-kodi:


American Odyssey  – 

זוהי סדרה חדשה, היתה רק עונה אחת בינתיים. מדובר בחיילת אמריקאית, נשואה ואם לבת, שמשרתת באפריקה ועולה על פרשת שחיתות של ממשלת ארה"ב שכדי לכסות עליה ה-CIA  משמיד יחידה שלמה ומנסה (ללא הצלחה) להשמיד גם
אותה. מרתק ועשוי מעולה.


Power
– ראיתי שתי עונות בינתיים, סידרה על סוחר סמים מצליח בניו יורק
שנקרע בין משפחתו וחברו הטוב השותף עימו לעסקי הסמים לבין  אהובת נעוריו שבינתיים הפכה לתובעת משטרתית
והרצון להפוך את עסקיו לחוקיים. עשוי היטב ומרתק.


the last ship – בעקבות מחיקת רוב אוכלוסיית העולם על ידי וירוס
קטלני, ספינה אחת של חיל הים האמריקאי מנסה לפתח תרופה וחיסון ובדרך נתקלת
במכשולים ואויבים . עשוי היטב. שתי עונות בינתיים.


murder in the first – סדרה משטרתית מצוינת, מתרחשת בסן פרנסיסקו, ראיתי
שתי עונות מצוינות בינתיים.


Paradox
– סידרה אנגלית שמשלבת חקירת משטרה עם מדע בדיוני. מדען חלל מתחיל
לקבל תמונות על אסונות או פשעים שעומדים להתרחש ...יום למחרת. הוא מזמן את המשטרה
שמרכיבה צוות קטן ואיכותי שחוקרים את הפשעים שטרם קרו ומנסים לפענח אותם ולמנוע
אותם כשברשותם רק התמונות.


Proof
– חקירת התופעה של Near Death
Experiences –
חוויות של כמעט מוות – על ידי רופאה שגויסה על ידי מיליארדר גוסס שרוצה לדעת מה
מחכה לו לאחר מותו.


Gotham
–  במסגרת סדרות הקומיקס שצצו לאחרונה כמו פטריות אחרי הגשם, יש סידרה חדשה שמספרת על העיר גותהאם (של באטמן) כאשר ברוס ויין עדיין ילד צעיר והוריו נרצחים. הסידרה מתמקדת בבלש צעיר  ג'ים גורדון (ב"באטמן" הדמות שלו הוא מפקד המשטרה המבוגר) שפועל להשתית חוק וסדר בעיר המושחתת מוכת הפשע.


Narcos
– סידרה על פבלו אסקובר, סוחר הסמים הקולומביני.



 


 אולי בהמשך אכין רשימה של כמה סרטים שלדעתי היו ממש טובים לאחרונה. 


גמר חתימה טובה וצום קל לכל הצמים חיבוק

נכתב על ידי , 21/9/2015 18:29   בקטגוריות פוסט רשימות, תחביבים, תרבות  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-17/11/2015 19:20
 



בין כסה לעשור


אני אוהבת את הביטוי הזה, את התקופה הזאת - ולאו דווקא מבחינת הכוונה המקורית שלה, ההתכוננות ליום כיפור, החרטה וחשבון הנפש....

אני - שבפועל עושה חשבון נפש כל השנה כבר הרבה שנים - לא מייעדת דווקא את התקופה הזו לכך.

אבל תמיד היתה לי חיבה מיוחדת בלב לימים האלה שבין ראש השנה ליום כיפור....

 

הלכתי לאופטומטריסט(ית) כאן ביישוב כדי לבדוק את הראייה החדשה שלי ולהחליט מה לעשות בנושא המשקפיים.

עברו 5 שבועות מאז ניתוח הקאטאראקט שלי וחשבתי שהגיע הזמן....

אז מרכיבים על האף "משקפיים" כאלה שבהם עין אחת מכוסה, ומול העין השנייה מרכיבים עדשות שונות במספרים שונים ודרגות צילינדר שונות (יש לי אסטיגמציה שלא תוקנה על ידי ניתוח הקאטאראקט באף אחת מעיני) ושואלים : מתי את רואה טוב יותר? בלי העדשה, עם העדשה או עם העדשה לאחר שהפכו אותה? זהו תהליך שהופך מייגע די מהר....ולאחר דקות ארוכות של בדיקת עדשות שונות החלטנו יחד - האופטומטריסטית ואני - שהעין טרם התייצבה ולא ניתן לדעת באמת איך אני רואה דרכה.

לא הצלחתי באופן ברור ועקבי להחליט עם איזו עדשה אני רואה טוב יותר. 

למרות שהעדשות שהושתלו לי בניתוחי הקאטאראקט הביאו אותי למצב של מספר 6/6, בגלל האסטיגמציה בפועל אני עדיין רואה מטושטש (אני רואה "צל" - האותיות עולות זו על זו ומקשות על פענוחן) - ובגלל שהראייה בעין המנותחת הטריה עדיין לא התייצבה, עוד מוקדם להתאים לה עדשה חדשה.

אבל כבר די ברור לי שאחזור למשקפי מולטי-פוקל (כי גם יש לי צילינדר שדורש כנראה עדשה לראייה למרחוק וגם יש לי לפחות מספר 1.5 לצורך קריאה ועבודה על המחשב).....

אנשים מתלהבים לראות אותי בשבועות האחרונים ללא משקפיים - אבל אני די התרגלתי למשקפיים שלי ואני לא באמת מצרה כל כך על הצורך לחזור אליהן...ובאמת אולי לא אצטרך להרכיב אותן כל הזמן....

בכל מקרה קבעתי עם האופטומטריסטית החביבה (שלא לקחה גרוש על הבדיקה המקיפה) שאגיע שוב בעוד שבועיים-שלושה לבדיקה חוזרת. 

 

אתמול T עבד כל היום (היה אירוע במסעדה שהוא ושותפו ע' מייעצים להם, והוא בפועל בישל והוציא את האירוע) ושוב מצאתי את עצמי לבד בבית.

לאחר שסיימתי לכתוב את דו"ח האימון (המתאמן שלי הגיע ביום רביעי אחר הצהריים), לקפל כביסה ולגהץ החלטתי שמתאים לי להשלים חוסרים בכמה סדרות טלוויזיה שאני רואה (ושמזמן לא ישבתי לצפות בהן). זה דווקא היה נחמד.

אחר הצהריים נפגשתי עם חברתי מ' - חברה מהתיכון איתה חידשתי את הקשר לאחרונה וממש כיף לי שאנחנו שוב נפגשות.

 

אתמול דיברתי ארוכות בסקייפ עם בני, שכבר הספיק להצטנן שם בבוסטון ההפכפכה (מבחינת מזג אוויר) ולקח לעצמו יום מנוחה בבית...

 

הערב יבואו הורי, יחד עם אחי וגיסתי (ואחייניתי) לארוחת ערב. גיסתי (מורה בתיכון ורכזת מגמה) הודיעה שלא תספיק לארגן ארוחת ששי והציעה שנזמין מקומות במסעדה. האמת - לי זה לא כיף לשבת במסעדה בשולחן של יותר מ-4 אנשים. לא באמת אפשר להיות עם כולם, לא באמת אפשר לנהל שיחה...אז החלטנו לבשל ולהזמין את כולם אלינו. 

התברר שבתי והמשפחה מוזמנים לחמותה, אז את הנסיכים הקטנים לא נזכה לראות הפעם - אבל לפחות נשב בשלווה ובנחת כאן בבית, ואחרי הארוחה נעבור לשבת יחד בסלון - ונוכל באמת לדבר יחד בכיף. 

 

כבר יומיים שאנחנו מצליחים לשבת כמה שעות בבוקר וכמה שעות בערב ללא מזגן. שמעתי ששוב עומד להתחמם - אבל בינתיים אני נהנית מהשקט והציוץ של הציפורים והאוויר הצח.....

שבת שלום

 

נכתב על ידי , 18/9/2015 09:20   בקטגוריות שגרה זה רע?  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-17/11/2015 19:20
 



ראש השנה 2015


ארוחת ערב ראש השנה נערכה השנה אצלנו.

הוחלט על מתכונת של מה שחמותי נהגה לקרוא לו "פיקניק" (אצלה זה היה "זה לא פיקניק" כשהיו מציעים להביא מאכלים לשולחן החג שלה): כל אחד מהמשתתפים הציע להביא משהו, וכך יצא שכל אחד הביא את מנות הדגל שלו ואף אחד לא טרח יותר מדי קשה. אידיאלי.

היינו 16 סועדים מסביב לשולחן ערוך היטב ומקושט להפליא והיתה אווירה שמחה ונהדרת.

T בירך בקצרה בתחילת הארוחה ובזה סיימנו עם החלק המסורתי. 

שוחחנו, שרנו קצת (לא מספיק לטעמי) ואכלנו (הרבה, כמובן) ובעיקר צחקנו המון - ובאמת זה כל מה שאפשר לבקש בערב חג. ובכל השנה.

שנצחק הרבה, שנהיה ביחד הרבה ושיהיה על מה לצחוק ולשמוח.

הורי עזרו המון (גם בהכנות וניקיונות שלפני הארוחה וגם בפינוי ושטיפה וסידור תוך כדי ואחרי) כך שבאמת לא הרגשתי שהיה אירוח קשה מדי.

 

למחרת הלכנו לחדר כושר אבל זה אימון מקוצר, שנינו היינו די עייפים. 

היום היינו מוזמנים לאחי לצהריים, וגם "הפקדנו" אצלו את הורי - שסיימו את השבועיים שלהם אצלנו ועברו לשבועיים אצלם. 

 

נכון, היו דברים (כרגיל) מעצבנים - גם אצל אמא וגם אצל אבא - אבל בסך הכל היה ביקור מהנה איתם יחד, והם הרגישו כאן כל כך טוב שאבא כבר מתכנן את הביקור הבא (בעוד שנה כנראה).

אני גיליתי שאני כמעט ולא מגיבה (לא רגשית ולא בפועל) לשטויות של אמא, אבל עדיין לא מחוסנת לגמרי בפני אבא.

את T דווקא אמא שלי יותר מקפיצה, וככל שעבר הזמן היה לו יותר ויותר קשה להישאר רגוע ולא להגיב (אבל הוא עמד בזה בגבורה).

אני שמחה שהם לא גרים כאן כל הזמן אבל מצטערת שהם כל כך רחוקים שאנחנו מתראים רק פעם/פעמיים בשנה. היו שנים שפחות.

הם לא נהיים צעירים יותר ואני חוששת מהיום שבו לא יוכלו כבר לבוא לביקורים כאלה.

אבל הם (היא) לא מוכנים (מוכנה) לשמוע על לחזור לגור בארץ, ואני כבר הפסקתי לנסות לשכנע. כנראה שבאמת טוב להם יותר שם, והם מסודרים מבחינת כיסוי רפואי וכו' - כך שבאמת אי אפשר להתווכח עם הרצון שלהם. נוח שם, רגוע שם - אמנם הם מחוברים לכאן בווריד דרך החדשות - קוראים כל מילה ב-3 עיתונים ישראלים ועיתון אחד אמריקאי ושומעים את כל מהדורות החדשות של ישראל (באינטרנט) ושל ארה"ב - אבל החיים שלהם מנותקים בפועל ממה שקורה כאן. וכך טוב להם. ואני כבר מקבלת את זה.

 

שנה חדשה החלה ואני מאחלת לי ולכולם שתהא טובה ומיטיבה יותר מקודמותיה

שנזכה להנאות קטנות וגדולות

שנזכה לבריאות טובה

שנזכה לחברותא נעימה והגשמת חלומות

שנהיה סבלנים וסובלנים

שנאהב ונהיה אהובים

שנשמח יותר ונתרגז פחות

שנה טובה ומתוקה לכולנו

נכתב על ידי , 15/9/2015 19:15   בקטגוריות משפחה, משפחה לא בוחרים, חגים  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גם אמא ב-17/9/2015 16:58
 



לדף הבא
דפים:  

51,063
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)