לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

7/2017

בלוגולדת 5


מחר לפני חמש שנים פתחתי את הבלוג בישראבלוג. 

ניסיתי כמה פעמים לפני כן, אבל זו היתה הפעם הראשונה שהצלחתי גם להתמיד, וזה הפך ליומן חיים שמלווה אותי מאז ועד היום בנאמנות. 

 

הבלוג חשף אותי לאנשים מקסימים ומעניינים, שכותבים בעצמם ו/או שמגיבים אצלי, והפכו לסוג של חברים וירטואליים - שאני מרגישה שגם העשירו את חיי, ועל כך אני מלאת תודה. 

 

עברתי לא מעט תהליכים בתקופה הזאת, החל מעזיבת מקום עבודתי, לימודים שונים, העבודה כמאמנת, הפרישה של בעלי מהעסק והקמת עסקים חדשים, הסבתאות, האימונים שאני עצמי עברתי, ועוד ועוד חיים שלמים. 

 

הכתיבה תמיד היתה בדמי, ועם הבלוג זה קיבל  ביטוי מיוחד ותנופה ומשמעות. 

 

אז תודה לכל מי שקורא ומגיב ולכל מי שכותב - שולחת לכם חיבוקים ונשיקות. 

 

עדכונים בקצרה - איך שחזרתי ארצה התקררתי נורא, אני מקווה שעכשיו אני כבר בסוף של זה.

בכל מקרה המזגנים בבית לא יורדים מ-25/26 מעלות, נעים אבל לא מקפיא.

 

הורי נוחתים כאן מחרתיים בלילה, מקווה שיהיה כיף איתם ושהביקור יעבור להם בשלום (גם הם תמיד חולים כשהם מגיעים ארצה, זה מבאס). 

 

בגזרת החתולים נראה שהשקט חזר על כנו - אבל לא לפני שהצטיידתי בעוד ארגז חול חצי אוטומטי - שבינתיים נראה שהם ממש מתלהבים ממנו. מקווה שימשיך ככה. 

עכשיו אני מבינה שהחתולה (כן, זו היא!) נכנסת לטראומה רצינית בכל פעם שמשהו משתבש עם השירותים, כך שגם כאשר מסדרים את העניין, לוקח לה כמה ימים להתגבר על זה. 

בימים הראשונים כשחזרנו (והכל הסתדר לכאורה) היא עדיין המשיכה להשאיר לי "מזכרות" על השיש של המטבח או על כרית שאני משתמשת בה בסלון....יצאתי מדעתי. 

 

 

אבל מרגע שהגיע הארגז החדש - השתררה רגיעה. כאמור, מקווה שזה ימשיך כך. 

 

 

עבור הנסיעה הבאה שלנו (בספטמבר טסים ליפן) כבר ארגנתי בייבי סיטר חדשה (בתשלום) לחתולים ולבית - בת של השכנים שתיכנס פעם ביום, תאכיל אותם, תשקה אותם, תוודא שהכל בסדר. 

במקרה של תקלה עדיין השותף ואשתו יהיו "כוננים" אבל כבר ממש לא נעים לי לטרטר אותם לכאן על בסיס קבוע. יש גבול!

 

למרות הצינון וההרגשה הכללית הלא טובה, הצלחתי לבלות זמן איכות עם הנכדים גם בחמישי וגם בששי שבת (הם ישנו כאן) - כך שההנאה וההתמוגגות מהם הפיגה את התחושה הלא נעימה של ההתקררות. 

 

אז הורי מגיעים וכרגיל צפויים מפגשים משפחתיים וארוחות משותפות.....מצפה לתקופה פעילה ונעימה

המשך שבוע טוב

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 30/7/2017 18:33   בקטגוריות בלוגיה, בלוגולדת, עדכונים  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-24/8/2017 14:23
 



DAY TWO - התוצאות


עוד כשהייתי בשווייץ קיבלתי יום אחד למייל שלי את תוצאות בדיקת ניתוח ה-DNA של אוכלוסיית חיידקי המעיים שלי.

 

מטבע הדברים אינני מבינה כמעט את החלק המדעי, שמסביר את ה-microbiome שלי, מי הם החיידקים שיש דווקא אצלי ודווקא באחוזים מסויימים, ומה מאפיין אותם. אין לי מושג מה זה אומר למשל, שיש לי 16.37% מחיידק ששמו Bacteroides massiliensis כאשר הממוצע באוכלוסיית שאר הנבדקים במחקר עומדת על 2.13 %,

ולעומת זאת יש לי 0.37% מחיידק ששמו Dorea longicatena, לעומת הממוצע באוכלוסיה שיש להם 1.59%

וכן הלאה וכן הלאה................

 

יש הסברים שמתארים כיצד, במחקר כלשהו שנעשה בעולם, מסייעים חלק מהחיידקים האלה בעיכול פחמימות, לעומת חיידקים אחרים שדווקא אינם מסוגלים לעשות זאת.

עם החלק הזה של התוצאות אין לי כרגע הרבה מה לעשות, וממילא זה כבר נעשה עבורי:  אז אני מתרכזת בהמלצות התזונה.

 

המלצות התזונה מגיעות בכמה פרקים שונים.

בראש העמוד מתנוסס מספר הקלוריות המקסימלי היומי שעלי לצרוך אם ברצוני לשמור על משקלי הקיים. 

 

על מנת לרדת במשקל הם ממליצים לצרוך כ-500 קלוריות פחות מהמקסימום.

מספר הקלוריות המקסימלי ליום מחושב על סמך השאלון שמילאתי, בו אני מתארת בפרוטרוט את אורח חיי, גובה ומשקל, תוצאות בדיקות דם שעשיתי, כמות וסוג הפעילות הגופנית שאני נוהגת לעשות, שעות השינה שלי ועוד פרמטרים שונים.

 

הנחייתם היא לעדכן את השאלון בכל פעם שמשהו מערכים אלה משתנה. אם השתנו ערכי בדיקות הדם, אם ירדתי או עליתי במשקל, אם שיניתי את הרגלי הפעילות הגופנית שלי או התחלתי לקחת תרופות חדשות.....והמלצות התזונה יתעדכנו בהתאם. 

 

אחד הפרקים מביא דוגמאות של מאכלים, מחולקים לסוגי מזון שונים (פירות, ירקות, דגנים וכו) כאשר כל מאכל קיבל "ציון".

מאכלים שהציון שלהם A, A+ או A- הם בעצם המאכלים המומלצים לי לאכילה.

ומשם זה מופיע בסדר יורד של מאכלים שמקבלים ציוני B, B+, B- שפחות מומלצים לי ועד מאכלים שקיבלו ציוני C, C+ ו-C- אותם ממש אבל ממש לא כדאי לי לאכול.

 

כמה דוגמאות: בפירות, למשל, מותר לי קוקוס, תותים, קרמבולה (מי לעזאזל אוכל קרמבולה?) - שקיבלו A+, ופטל שחור טרי שקיבל A-.

זהו כל שאר הפירות שמופיעים ברשימה קיבלו ציוני B ומטה. לא כל הפירות מופיעים בכלל ברשימה, אבל בהמשך ראיתי שאפשר לבדוק עבור כל פרי ופרי מה הציון שלו.

עבור כל פריט מאכל כתוב במפורש גם על איזו כמות (גרמים) מדובר, כמה קלוריות וכן ערכים נוספים כמו מינרלים, שומנים, פחמימות וכדומה.

 

במחלקת הירקות מופיעים בצל (לא יכולה לאכול בגלל הרפלוקס), כרוב לבן ואדום (לא מתה על זה), שומר (לא נוגעת), ושעועית ירוקה (מזל, את זה לפחות אני אוהבת).

דלעת, למשל, שאני מאד אוהבת ונחשבת לבריאה (ועבורי היוותה תמיד תחליף לתפוחי אדמה או בטטה כתוספת) קיבלה אצלי ציון C-. כלומר - לא!

 

במחלקת הדגנים יש לי רק פריט אחד עם ציון A וגם הוא מגיע עם הסתייגות: אם אוכל פרוסה מסכנה של 32 גרם של לחם לבן ללא גלוטן  עם מים (מה זאת אומרת לעזאזל עם מים???), ובתנאי שאמרח עליה 5 גרם של חמאה מלוחה, תקבל המנה הזאת ציון A-.

 

וכאן כבר התחיל להתגלות לי מה שיתברר כהמשך כפואנטה של התפריט שלי: הסוד טמון בשילובים!

 

דווקא במאכלי החלב ותחליפי החלב למיניהם יש לי מבחן גדול של מאכלים שקיבלו את הציון הנכסף A ואפילו A+, כך שאני יכולה ללא חשש להמשיך לצרוך את הקפה שלי בבוקר ואת הגבינה הלבנה שאני כל כך אוהבת, ועוד כמה סוגי גבינות שלא חלמתי לאכול, כמו גבינות צהובות שונות ....... ומצד שני יוגורט - שהוא לכאורה סופר בריא - אסור לי. סליחה, מזיק לי. שוב, אלא אם אני צורכת אותו בתוספת משהו שמנטרל את הנזק.

 

ביצים ובשרים לא מהווים בעייה בדרך כלל, רובם מקבלים אצלי ציון A כלשהו, רוב האגוזים והשקדים והבטנים הם סבבה, אבל רוב הקטניות ממש לא.

 

וכאן מגיע השוס הגדול: קינוחים וממתקים. בכמויות מסוימות (לא מזעריות יותר מדי) מותר לי לאכול גלידה, שוקולד, במבה.....ועוד כמה דברים שאני ממש ממש אוהבת ובאופן קבוע נמנעת מהם "כי זה משמין ולא בריא". אז וואלה, מתברר, שאם אני מאמינה למחקר הזה של מכון וייצמן ולתוצאותיו, וסומכת על הניתוח של המיקרוביום של חיידקי המעיים הפרטיים שלי, לאכול בסוף הארוחה רבע חפיסת שוקולד חלב כן מומלץ עבורי (בתנאי שאני עדיין עומדת במספר הקלוריות המקסימלי היומי שהומלץ לי)

 

לעומת תפוח שמאד מאד לא מומלץ עבורי.

 

 

 

פרק נוסף בתוצאות הבדיקה שלי נועד לבניית ארוחות בעצמי - שם אני יכולה לבנות לי ארוחה ממרכיבי המזון השונים ולקבל את הציון של שילוב המזונות, פלוס הערכים התזונתיים

 

וכאן גיליתי שאם אני מורחת על התפוח "האסור" חמאת בטנים למשל, הציון שלו עולה פלאים. 

 

 

בקיצור - השילובים הם כנראה אינסופיים, ומצאתי את עצמי בחו"ל, יושבת במסעדה מול התפריט ובודקת באפליקציה של DAY TWO מה מתוך כל מה שמוצע לי, בעצם עושה לי טוב. 

 

בבית זה יותר פשוט - גם כי אני בונה לעצמי את הארוחות וגם כי בסך הכל כמה אני כבר מגוונת? אבל בינתיים האפליקציה צמודה אלי. זה לא פשוט, אבל אני מקווה מאד שבסופו של דבר זה יוכיח את עצמו. 

 

בנוסף יש גם הצעות של ארוחות שלמות עם שילובים מומלצים, חטיפים ונשנושים....זה בסך הכל בנוי ממש יפה.

ויש להם תמיכה גם בטלפון וגם בדוא"ל. 

 

אני שמחה שאת רוב הדברים שמומלצים לי אני ממילא אוכלת, ושחלק ממה שלא מומלץ ניתן בכל זאת לצרוך בתוספת של מאכל אחר. 

מהתשובות לשאלות ששאלתי עד כה הבנתי פחות או יותר שהם מנסים למתן את קצב ספיגת הסוכר - ולכן כאשר אני רוצה לצרוך פרי, למשל, עלי להוסיף עליו חלבון/שומן שעוזר להאט את הקצב. ברור שעדיף להוסיף שומן מן הצומח ולא מן החי. 

שוקולד או גלידה כבר מכילים שומן כך שזה מסביר כנראה מדוע זה בכל זאת מותר לי (בכמויות מדודות). 

 

אז פצחתי בדרך חדשה בתחום התזונה....מאחלת לי המון הצלחה!

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 28/7/2017 17:14   בקטגוריות DAY TWO, דיאטה, תזונה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-24/8/2017 14:25
 



החזרה הביתה


נחתנו ביום ראשון בשעות אחר הצהריים המוקדמות. יולי. כל עם ישראל יוצא לחופשה וחוזר מחופשה.

חיכינו יותר משעה למזוודות.

דווקא הנסיעה הביתה עברה מהר יחסית, למרות הפקקים הרגילים בדרך....

בבית חיכו לנו שני חתולים מתוסכלים.

 

אמנם השותף של T ואשתו ביקרו כאן בקביעות כל יומיים ווידאו שהכול כאן בסדר, אבל דווקא ביומיים האחרונים לפני חזרתנו קרתה תקלה.

 

היתה כנראה הפסקת מים ברחוב (או ביישוב כולו - זה קורה לא מעט), ומכשיר השירותים האוטומטיים לא הסתדר עם זה, מן הסתם, והוא הפסיק את עבודת הניקוי באמצע, והשאיר את הקערה מלאה במים חומים עכורים.

לא היתה לקטנים המתוקים ברירה, ושוב הם חיפשו לעצמם שירותים חלופיים.

 

הפעם, כיון שכל החדרים היו סגורים מפניהם, הם בחרו את הספה של הסלון.....😱

האמת - לא נורא. זו ספת עור ולכן שום דבר לא ממש נספג. ניקינו אותה באופן ממש יסודי, ואז...ניקינו שוב.

אבל את הלקח שלנו כבר למדנו.

כשניסע בפעמים הבאות נשאיר להם גיבוי מראש ארגז חול פשוט, וזהו. שניים אפילו.

 

ואני גם מרגישה צורך לפטור קצת את השותף ואשתו מהמטלה הזאת, ולחפש עזרה חלופית לטיפול בחתולים בהעדרנו.

כבר ממש לא נעים.

הבאנו להם שני בקבוקי יין נהדרים מתנה, כפיצוי, אבל בכל זאת - נראה לי שיש גבול לכמה שאפשר להעזר ברצונם הטוב.

 

הדבר השני שחיכה לנו בשובנו היתה הודעה מהמועצה על עדכון תעריף הארנונה שלנו, פלוס תשלום הפרשים מתחילת השנה.

לא סיפרתי על זה עד עכשיו, אבל בדצמבר האחרון קבלו כל תושבי היישוב הודעה שבקרוב יגיעו לבתיהם מודדים מטעם המועצה ותתבצע הערכה מחודשת של הגודל של כל בית.

המודד הגיע, מדד, ובמהלך ינואר הגיעה הודעה מן המועצה שהבית שלנו שהיה במקור 231 מטר מרובע, גדל ל-299 מטר מרובע בן לילה.

 

כשקראנו בעיון את השרטוטים ואת הפירוט שנתן המודד, התברר שהמרתף שלנו - שהוא כולו מחסן, בלי חלון ובלי כל יכולת לעשות בו שימוש למגורים, שכולל בתוכו גם את המקלט - ממ"ד תקני - שגם בו לא ניתן לעשות שימוש למגורים - חושב כחדר מגורים לכל דבר.

בנוסף חושבה גם המעלית לאזור מגורים.

 

ולנו עוד היה מזל, כי לבתים אחרים החשיבו גם את המרפסות הפתוחות כחדר מגורים.

המועצה השתוללה על תושביה, וקמה צעקה גדולה בפייסבוק של היישוב - בדרישה למדידה חוזרת ועצירה מיידית של כל התחשיב החדש הזה.

הגשנו "השגה" על תוצאות המדידה, צירפנו תמונות, הבענו תמיהה ופליאה על חישוב המרתף והמעלית כעל שטחי מגורים, וחיכינו בסבלנות.

ובינתיים כמובן שילמנו את מלוא הארנונה, כדי לא לצבור קנסות וריביות.

 

ביוני הגיעה תשובה מהמועצה: אכן אין להחשיב את המרתף/מחסן שלנו כשטח מגורים, ועל המעלית הם משום מה החליטו לגבות רק כ"חצי שטח מגורים" - לא ברור למה.

גודל הבית "התכווץ" בחזרה ל-252 מטר מרובע - לא אידיאלי אבל אפשר לחיות עם זה.

 

כעת, משחזרנו מחו"ל, חיכה לנו מכתב חדש, שקובע שביתנו הוא בגודל 285 מטר מרובע (מאיפה הם מביאים את המספרים האלה?), ולכן עלינו לשלם גם ארנונה מוגדלת, וגם הפרשים מינואר.

 

ובנוסף לכל הצרות, T לא יודע היכן שם את המכתב האחרון, בו כתוב שאושר לנו מטראז' של 252 מ"ר.

צלצלתי למועצה.

ענתה לי פקידה חביבה (שבידיה האמונות הפקדתי בינואר את ההשגה על תוצאות המדידה), חיפשה במחשב את הנתונים, והתחילה להסתבך.

"הכי טוב שתבואי, אני כאן עד 13:00" אמרה.

עזבתי את הכביסות, את הגיהוצים, את תשלומי החשבונות, את כל הדברים שאדם עושה כשחוזר מחופשה בת שבועיים.....

והלכתי למועצה.

 

היא קיבלה אותי באמת בחביבות. היא בדקה במחשב ומשהו לא הסתדר לה.

ואז היא בדקה בקלסרים.....

ואז היא גילתה משהו מאד מעניין.

במחשב עדכנו את גובה הארנונה המוגדל.

עדכנו גם את העובדה שהגשתי השגה.

מה שלא עדכנו כלל (לא לי ולא לאף אחד מהתושבים שהגישו השגה) היתה התשובה להשגה.

 

למזלי המסמך היה בקלסר.

למזלי במחשב היו מעודכנים גם כל התשלומים ששילמתי מאז ינואר.

"מסכנה" היא אמרה לי בחביבות, "כמה כסף שילמת למועצה...."

לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

 

לקח לה שעה לעדכן את המספרים הנכונים במחשב, לעשות את כל ההפרשים (כולל ההפרשים בהיטל השמירה, שמחושב אף הוא לפי גודל הנכס)......

בסופו של דבר היא חישבה כמה כסף אני חייבת בארנונה עד לסוף 2017, כמה כסף המועצה חייבת לי - והציעה לי לסגור את החשבון אצלה באותו הרגע, ולא לקבל יותר תשלומי ארנונה עד לסוף השנה.

 

הסכמתי.

וליתר בטחון בקשתי עותק של מכתב התשובה של המועצה, בו מצוין במפורש שהבית שלי הוא בגודל 252 מ"ר........

היא יוצאת לגמלאות בסוף אוגוסט...מי יודע אם המחליפה שלה תהיה חביבה או סבלנית כמוה..........

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 26/7/2017 09:57   בקטגוריות בית, חתולים, מעללי המועצה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-23/8/2017 10:29
 



לדף הבא
דפים:  

51,063
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)