יוצאת לדרך חדשה

מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Google:

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

<<    ספטמבר 2017    >>
17181920212223

9/2017

מחלימה לאיטי

רק אתמול התחלתי להרגיש שאני יוצאת מזה.

הייתי ממש חולה - אפילו עלה לפעמים החום - וכעת נותר שיעול נבחני וקצת חולשה, אבל נראה לי שהחלק הגרוע כבר מאחורי.

לא דרך נפלאה להתאקלם בחזרה בארץ אחרי טיול, לא דרך נפלאה להעביר בה את ראש השנה ואת השבוע שאחריו, אבל זה מה שהיה ועם זה נתמודד.

בינתיים ממשיכה לתעד את הטיול בהמשכים ומעלה מידי פעם עוד פוסט על יפן.

זו באמת היתה חופשה מופלאה.

גם קוראת את "עין החתול" של מרגרט אטווד, מתענגת על הכתיבה שלה וסובלת ממש פיסית מתיאורי הילדות שם. כמה אכזריות יכולות בנות להיות..........

ובינתיים החיים סביבי נמשכים.

בתי סיימה את ההתמחות, וכעת מתיישבת לכמה חודשים של לימודים לקראת בחינת ההסמכה שלה.

חברתי 'מחברת'  עוברת פרידה קשה מבעלה, פרידה מפתיעה ובלתי צפויה שדי הכניסה אותה לסחרור, ואני מנסה להיות שם עבורה, להקשיב, לתמוך, לעבור איתה את תקופת ההסתגלות.

לשמחתי יש לה עוד מעגלי תמיכה בחייה, והנסיעה שלי ליפן לא השאירה אותה בודדה במערכה.

מזג האוויר משתפר, והמזגן פחות דולק אצלי בבית. מקווה שימשיך כך.

הנכדים מגיעים מחר בערב לכל יום כיפור -  מצפה כבר לבלות איתם.

לחכמוד נפלה שן ראשונה - יותר נכון היא נעקרה בעזרת רופאת השיניים האלופה שלהם. שיני הבשר כבר צמחו ושיני החלב סרבו ליפול...........והוא היה ממש גיבור.

הבוקר כבר היינו בסופר, ונפגשנו לארוחת בוקר עם 'שותפנו' ו'שריתה' - היה ממש נחמד. אבל עכשיו אני גמורה....וחייבת לנוח כי אחר הצהריים אוספת את הנכדים, לוקחת לכדורגל...והערב הם כבר ישנו כאן בעוד בתי וחתני יטוסו לברצלונה....

וגם כאן

נכתב על ידי , 28/9/2017 12:24   בקטגוריות בריאות, בתי, ספרים, חברים/חברות, מזג האוויר, נכדים
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-29/9/2017 10:55

יפן - TAKAYAMA ו-SHIRAKAWA-GO במחוז HIDA

בשבת בבוקר יצאנו ממטסומוטו לכיוון TAKAYAMA, אשר במחוז HIDA.

מאוחר יותר הבנו שהמחוז הזה מפורסם מאד ביפן בשל הבקר המשובח שמגדלים בו, בשר שעולה באיכותו אפילו על בשר ה-KOBA המפורסם בכל העולם.

כשחיפשנו רכבות בין מטסומוטו לטאקאיאמה התפלאנו לגלות ש.....כמעט ואין. ומה שיש (לפחות בשבת, לא יודעת מה קורה ביום שאינו סופשבוע) מדבר על החלפת ארבע או חמש רכבות, ונמשך בין ארבע לחמש שעות נסיעה.......

אבל יש אוטובוס. ישיר. ונוח. זמן נסיעה - שעתיים וחצי. מעבר לרחוב מהמלון שלנו. אז שוב ויתרנו על נסיעה חופשית בזכות ה- JR PASS וקנינו כרטיס אוטובוס. חייבת לציין כאן שרכישת ה-JR PASS התבררה כסופר משתלמת גם כאשר פה ושם הוספנו רכישות כרטיסים בנוסף.

הגענו לטאקאימה לפני הצהריים. המלון שלנו היה במרחק דקות הליכה מעטות מתחנת הרכבת, שוב. בתוך העיר העתיקה היפהפיה של טאקאיאמה.

השארנו את המזוודות והלכנו לטייל בסביבה.

ככלל ביפן, כמו בכל העולם, מתבצע הצ'ק אין למלונות בשתיים או בשלוש אחר הצהריים.

אבל בשאר העולם, כאשר מגיעים אורחים לפני הזמן, לפחות מניסיוננו, מבצעים פקידי הקבלה בדיקה לראות האם אולי החדר כבר מוכן, ואם כן - מבצעים צ'ק אין מוקדם.

ביפן אין דבר כזה.

גם כאשר מגיעים ברבע לשתיים הם לא בודקים אפילו את החדר. אין צ'ק אין לפני שתיים. הם כלל לא מביאים בחשבון את האפשרות הזאת. בדרך כלל פשוט השארנו להם את המזוודות שלנו לאחסון, ויצא לטייל.

יעדנו הראשון היה מקדש Hida kokubunji, מקדש בודהיסטי עתיק משנת 746 לספירה.

אהבתי במיוחד את עץ ה-Ginkgo הענק בחצר

ואת הפעמון הגדול שעמד לידו

המשכנו לשוטט בעיר העתיקה היפהפיה הזו, שכל מבניה עשויים עץ, וחלק מגגותיה קש

כרגיל חוצה את העיר נחל, Gifu river" ונראה לי שבזמן שהותנו בטאקאיאמה הצלחנו לחצות חלק ניכר מהגשרים שמעליו.

על חלק מהגשרים יש פסלים של שדים....

במהלך שיטוטינו גילינו שבעיר מתקיים פסטיבל אוכל בדיוק ביומיים ששהינו שם

זו היתה חגיגה לעיניים, לאף ולחיך, וגם לאוזניים - לאורך חלק מהרחובות הושמעה מוסיקה. אחר כך גילינו שגם בערים אחרות משמיעים מוסיקה ברחובות. זה כל כך מוסיף לאווירה................

בגלל שמו של בשר HIDA ההולך לפניו, הרבה מסעדות בטאקאיאמה מגישות בשר, אפילו סושי מבשר (לא טעמנו), וכיאה למנהג המקום - בערב אכלנו ברביקיו "עשה זאת בעצמך" במסעדת בשרים שכזו

ואם מדברים כבר על מנהג המקום - בטאקאיאמה גילינו תופעה שאחר כך התבררה כאופיינית לכל יפן: כלבים בעגלות

הספקנו לצלם רק מעט מהכלבלבים האלה, שחלקם היו גם לבושים במיטב המחלצות, כובעים ועוד. בעליהם התגאו בכלבלבים ונתנו לנו לצלם בשמחה, ונראה היה שגם הכלבים אוהבים את זה.

מאוחר יותר, כשחזרנו לטוקיו, מצאנו חנויות של אביזרים ומזון לבעלי חיים, בהם היה מבחר עצום של עגלות ובגדים לכלבים.

עוד מהארץ הזמנו סיור מודרך מטאקאיאמה לכפר עתיק סמוך בשם SHIRAKAWA-GO (שִירַאקָאוַּה-גוֹ).

כך נראה הכפר מהתצפית בדרך אליו.......

האוטובוס אסף אותנו מבית המלון, והיה לנו מדריך נחמד ומצחיק בשם YAMAMOTO (שהוא טען שהוא שם נפוץ ביפן)

בכפר הזה הזמן כמו עמד מלכת. רוב הבתים בו עשויים מעץ עם גגות מקש רב שכבתי ומודבק בבוץ, ותושביו - החקלאיים במקור, עובדים כעת בעיקר בתיירות. כמתבקש, רוב צעירי הכפר עוזבים אותו ועוברים לערים הגדולות, ולכן הסיורים המודרכים האלה לכפר מסייעים בעצם להמשך קיומו, מבחינה כלכלית.

זהו הגשר שדרכו נכנסים לשירקאוה-גו

כך נראים הבתים המאפיינים את הכפר, בסגנון GASSHO

הוא מאד ציורי ויש בו שדות אורז. מעולם לא ראיתי אורז בשל לקטיף מקרוב.......

בין הבתים יש גם פלגים ובריכות דגים....

מאד מאד מאד נהנינו מהיומיים שבילינו ב-TAKAYAMA. ולמחרת יצאנו כבר בדרכנו לקיוטו.........

וגם כאן

נכתב על ידי , 27/9/2017 09:24   בקטגוריות חו"ל, חופשה, יפן, TAKAYAMA, SHIRAKAWA-GO
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-30/9/2017 09:05

שלטים שמשכו את עיני ביפן

עכשיו אני מוצאת את עצמי מצטערת שלא צילמתי עוד ועוד שלטים עם נוסחים מצחיקים שמצאנו במהלך כל הטיול - אבל הנה כמה....

למשל כשהלכנו למכבסה laundromat מקומית בקיוטו, שני השלטים האלה על המכונות תפסו את עיני במיוחד:

הראשון מזהיר שגם אם תהיה תקלה במכשיר, לא תקבל את כספך בחזרה. ראה, הוזהרת!

השני מזכיר (מה שרשום בהנחיות בשלט אחר) לא לשים בשום אופן אבקת כביסה או סבון כביסה כלשהו במכונה (אלה מכונות שמספקות את האבקה והמרכך מעצמן, האמת - תענוג!).

מה שבולט בשלטים האלה הוא הניסוח הקלוקל של האנגלית - אולי זה מ-google translate, אולי מידע אישי....

אגב גם בארצנו הקטנטונת אני נתקלת בזה בתפריטים באנגלית למשל - הלכתי וטרחת ליצור תפריט באנגלית לתיירים, או גרסא באנגלית לאתר האינטרנט שלך. השקעת זמן וכסף - מה כל כך מסובך למצוא דובר אנגלית רהוטה שיעזור לך לנסח את הדברים בצורה נכונה? לא ברור.

ביפן, בכל מקרה, היינו כל כך מוקירי תודה על כך שבכלל היתה אנגלית בחלק מהמקומות (בעיקר ובראש ובראשונה ברכבת!!!) שכמובן לא היה לנו אכפת אם זה היה נכון, תקני מבחינה דקדוקית לשונית או כל דבר אחר 😌

השלט הבא הכניס אותי לקצת הלם כשהבנתי מה תפקידו. אגב הוא מופיע בכל השירותים הציבוריים שבהם יש אסלה מערבית (להבדיל מחור בריצפה כמובן).

השלט הזה מסביר (כנראה לחלק נכבד מהעם היפני) איך משתמשים - ובעיקר איך לא להשתמש - באסלה "מערבית".

'אסור לעמוד על מושב האסלה ולעשות את צרכיך בכריעה' מזהיר השלט (וזאת כנראה כי חלק ניכר מהעם עדיין מורגל בכריעה מעל לחור בריצפה. ככה זה עדיין בחלק ניכר מהבתים כנראה).

בנוסף מסביר השלט שיש להשליך את נייר הטואלט המשומש לתוך האסלה, ולא לפח האשפה.

אנחנו ביקרנו רק בערים - קטנות או גדולות - ולא היינו בכפרים קטנים, אזורי חקלאות ודייג. ובכל זאת נתקלנו בהרבה שירותים ציבוריים שעדיין יש תאים (חלקם או כולם) עם חור בריצפה.

מעניין אותי איזה אחוז מהיפנים באמת עדיין חי כך - שהרשויות חשים בצורך לחזור על ההנחיות בכל תא ותא של שירותים ציבוריים???