לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מיומנה של נערה מנצחת




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2013

בחינות בגרות


אז מסתבר שזהו הנושא החם שמסעיר את תלמידי התיכון

וכן מסעיר גם אותי תודות לתלמידי ביולוגיה היקרים שלנו :)

 

בחינת בגרות מהי בכלל ?

לדעתי ? מבחן גדול מלא בחומר שייעלם מהראש אחרי שנצא מחדר הבחינה

מבחן מלחיץ שהשלכותיו יהיו די חסרות משמעות לרוב תלמידי המכללה העתידיים

מבחן שמזיינים לנו ת'שכל כמה מסוכן אם רק נפזול לכיוון התקרה וננשום לא נכון.

 

בחינת בגרות היא בחינת לחץ.

בכל מובן המילה שלה.

 

בתור תלמידת י"ב, אני חווה לחץ אדיר פעמיים בשנה בתקופות הבגרויות

בחורף, בו עשיתי 4 בגרויות בהפרשים של שבוע בקושי זו מזו

מלא חומר להכניס לראש ולהתפלל שיהיה בוחן נחמד ושלא אמות מרוב היסטריה

 

וחודש מאי - יוני

בו יש לי את חמשת הבגרויות הנותרות

ספורט (אני מגישה בכתב)

פסיכולוגיה 

סוציולוגיה 

סיפרות 

ואנגלית

 

אדבר איתכם בכנות....

אנגלית בשבילי ? שטויות אני דוברת אנגלית מאז היותי ברחם הכל אצלי מעל 95 בממוצע

סיפרות ? לא ביג דיל אמנם קצת קשה לי להבין איך המורה מצפה שאתנסח אבל יהיה בסדר אני עומדת על ממוצעי 75+

ספורט... יש לי פטור מהמקצוע אז אין לי מה לומר כל כך אבל גם זה לא בעיה הבחינת כושר זה כמו לאכול פרוסת עוגה 

פסיכולוגיה סוציולוגיה....

כן אלו עבורי מקצועות קשים, יש לי מורה שלא יודעת כל כך מה ההבל בין תלמידי תיכון לבין בוגרי שנה ג' במכללה האקדמית

אז כן קצת קשה אבל בזכות חברות שכן יודעות את החומר ותרגול ממשי מה שאני עושה כל הזמן אני מאמינה שאצליח להוציא מעל 70

אם יהיה לי מזל -.-

 

אז למה בעצם אנחנו עושים בגרויות ?

כי יש לנו מדינה שחייבת להיות יוצאת דופן מכולם כמו כמעט כל הזמן...

רק מדינת ישראל חייבת לעשות 21 יחידות בגרות במקצועות שלא יעזרו לנו בשיט בחיים ובעתיד

כמו למשל : תנ"ך\היסטוריה יחידה א'\גיאוגרפיה\מתמטיקה (לעניות דעתי האישית בלבד)\ספרות וכל מה שתרצו שלדעתכם לא יעזור לכם

המדינה הקטנה והיקרה שלנו חייבת להיות יוצאת דופן מהעולם הקטן שלנו 

אני אישית גם לא מבינה למה...

למה להתעלל בתלמידים ולזרות בהם פחד מעכשיו עד לסוף השנה בגלל מבחן מטופש על חומר שלא יזכרו ממנו דבר אחרי שיסגרו את מחברת הבחינה הקטנה והמחורבנת שתקבע ציון שבגללו הם ייכנסו לרדות חייהם ?

אלו מבחנים מטופשים על ים חומר שקשה לזכור ולנן בעל פה כמו תוכי שלא יעזור לנו בכלל בחיים. 

מה לעזאזל יעזור לי ללמוד מה שלמה עשה בתקופת התנ"ך ועם מי הזדיין ?!

מה אני הולכת לבנות מכונת זמן לחזור לשם ולהגיד לו את הטעויות שלו ? 

מה יעזור לי לדעת על המכבים בהיסטוריה א' ?! מה אני יעשה עם זה ? לא יעזור לי לבכות זה כבר היה מת נגמר !!!

אני מבינה שרוצים לעשות בגרויות כדי "לשפר את רמת איכות החינוך של התלמידים" (וכמובן שאני קוראת את זה בקול פלצני ביותר)

אבל בחייאת רבאק אנשים במשרד החינוך תפסיקו להפחיד אותנו למוות

נכון, אם הייתי בכיתה ט' או י' הייתי תומכת בעובדה שצריך לבטל את מרבית הבגרויות ולהשאיר 4 בגרויות

אבל תסלחו לי אנשים יקרים שמחממים כיסאות בכנסת

אחמ...אחמ... אני בוגרת י"ב עשיתי ואני עושה 21 יחידות לימוד ואין מצב שהדורות אחרי

לא יסבלו את הבגרויות כמו שאני סבלתי וקרעתי את עצמי בשבילם ובשביל כל נקודה בציון המחורבן הזה !

עזבו את העניין שאת תעודת הבגרות שלי חצי ממנה אני זורקת לפח כי לאוניברסיטה לא כ"כ אכפת מה בכלל עשיתי בתיכון ומה היו הציונים שלי במחשבת ישראל או בתנ"ך... אני מסתמכת על הפסיכומטרי ועל מתמטיקה אנגלית ואולי גג גם על לשון.

 

אז למה בעצם אנחנו עושים בגרויות ?

אעה כן...

כי אנחנו חייבים להיות יוצאי דופן !

 

אז כן דעתי על הבגרויות היא לא חיובית אבל גם לא שלילית

אני תומכת בכך שכן צריך לעשות בגרויות במקצועות שכן יעזרו

כמו עברית ולשון יחידה א' בלבד, היסטוריה יחידה ב' בלבד, בחלק מסוים על סיפרות, אזרחות על פחות חומר, אנגלית כמובן...

ונראה לי שזהו.

אפשר פשוט להוריד הרבה בגרויות שטותיות שלא עוזרות לנו.

ואם כבר עושים בגרויות שלא נפחד לנשום לא נכון באמצע הבחינה מחשש לפסילה

כי הרי כולם יודעים שהעונש על "חשד להעתקה" הוא בערך 3 מועדים שלא ניגשים

והעתקה מוכחת היא 5 שנים ללא הגשה לאף בגרות. 

לא פלא שכולם מפחדים

העונשים על חשד רק הם ממש קשים ולא נעימים והעונשים על העתקה הם ממש אכזריים וברוטליים לדעתי והורסי חיים

והמורים גם משקיעים הרבה מאמץ בלהפחיד אותנו

אז פלא הפלא ופלא אנחנו באים לחוצים לבחינה

מעניין באמת למה 

 

הדבר שהכי מסעיר אותי כרגע לגבי בחינות הבגרות

היא הבחינה בפסיכולוגיה שנדחתה

עזבו שאני מתתי להיפטר מהמקצוע המאמלל הזה כל כך

אפילו המורה שלי חיכתה לסיים איתו !!!

אנחנו תלמידי פסיכולוגיה דחו לנו את הבחינה בכמעט חודשיים

ומי שעובר פה בבקשה תחתמו על עצומה שקוראת למשרד החינוך להעביר את הבגרות חזרה לתאריך אחר במאי

והפעם בלי שתלמידי ביולגיה המתוקים יגעו בתאריך !!!

הרבה זמן חיכינו לחודש מאי לסיים עם בחינות הבגרו של המגמה אבל לדחות בכמעט חודשיים זה מטורף

בבקשה תעזרו לנו :)

 

והנה קישור לעצומה שתעזור בה כל חתימה ^^

http://www.atzuma.co.il/bagrutdayafterday

 

שיהיה לכם המשך שבוע טוב 

ובגרויות קלות לתלמידי התיכון שעומדים לגשת בקרוב

בהצלחה לנו כן ?

בלי לחץ ;)

 

AnnaDean_Slytherin

נכתב על ידי , 9/4/2013 17:39   בקטגוריות אופטימי, אקטואליה, ביקורת, בית ספר, שחרור קיטור  
הקטע משוייך לנושא החם: בחינות בגרות
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 28




6,259
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLady_Isabella אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Lady_Isabella ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)