חלק ממה שהבלוג הזה מוגדר עבורי הוא שקידה על תוכן הזיכיון Assassin's Creed (נו, זה עם הקפוצ'ון על הראש. יאפ, זה שהורג אנשים).
**הפוסט מיועד למי שמתעניין טיפה במשחק**
**מכיל ספוילרים**
מפה לשם, הרבה דברים החלו להתחבר בראש שלי לאחרונה בנוגע לקונספירציה אחת ארוכה שעוד מלווה אותי מהמשחק ה3 בסדרה (AC:Brotherhood).
הקונספירציה, אם כן, היא השיחה בין "סובייקט ניסוי מס' 16/Subject 16/קלאי קאזמריק" לבין דזמונד בעקבות מפגש וירטואלי בינהם, שכעבור מחצית משחק, דזמונד נפל לְקוֹמה.
הקונספירציה מתחילה בכך שאני חושב שזה לא קלאי מדבר. אני יודע, הכל מסתדר כי במשחק שיצא אחרי זה, קלאי מופיע בליבה של האנימוס, בדיוק במקום שמסביר את המפגש הוירטואלי. אבל...
ועוד דבר... מי אמר שכש"קלאי" אומר כי "*היא* לא מי שאתה חושב שהיא", הוא התכוון ללוסי? נכון, טבעי לחשוב ככה כי חצי משחק אחרי זה מגלים איך ג'ונו משתלטת על דזמונד וגורמת לו להרוג את לוסי כי היא "טמפלרית", אבל (שוב אבל) - כ"כ הרבה דברים גורמים לי לחשוב אחרת, בייחוד המשפט הבא (מתורגם):
"EDEN[עדן], היא...אהה..בEDEN[עדן]. תמצא את EVE[חווה] המפתח, הDNA[הדם] שלה".
למה שדזמונד ייצטרך למצוא את הפרטים הללו, בייחוד שב*אף* אחד מהמשחקים האחרונים שיצאו לא היה ולו דיבור קלוש על הדם של חווה? במקום אחד נעשה שימוש בחווה והוא במשחק הצדדי AC3:Liberation. אפשר לומר שזה הכין את הקרקע לקראת משהו, אבל לקראת מה?
אז פה הקונספירציה שלי סופסוף קרמה עור וגידים, לפי הדברים הבאים:
1. חזרתי אל ההקלטה למעלה. כשדזמונד פונה אל "קלאי", הוא עונה בצורה מלגלגלת ועוקצנית, כאילו שהוא לובש זהות שונה בדיבורו.
2. התגלו תמונות במהלך אחד הטריילרים של ACIV:Black Flag שמראות 'קובייה' שבתוכה שתי טיפות אדומות, כנראה דם.
3. אישרו ואף הראו כי הדמות של אבלין, מתנקשת צרפתייה מלוזיאניה (כיככבה בAC3:L), תגיח למשחק. למה ובאיזה הקשר? בתור תוכן אקסלוסיבי או משהו ממשי לקידום העלילה? עדיין לא ידוע.
4. חוסר ההיגיון והעיקביות של "קלאי" בהצגת הדברים בפני דזמונד, כאילו שהדברים שנאמרו היו מתוך שגעון ובאקראיות מוחלטת.
[טיפות הדם של חווה, כנראה, בתוך קובייה. מתוך טריילר ACIV:BF]
אחרי שכל זה נאמר, הקונספירציה היא:
1. מי שמדבר עם דזמונד הוא..דזמונד. או הבן שלו בעתיד. בסוף AC:Revelations ניתן לראות את דזמונד, שנייה לפני שהוא מתעורר מהקומה שלו, בסצינה בלתי נשכחת בינו לבין קלאי. במהלכה, נדמה היה כי משהו מאוד חריג קורה, משהו מאוד לא צפוי. דזמונד חשד בתחילה כי לקלאי ישנן כוונות רעות, אך בהמשך ניתן לראות את "דזמונד" חוזר למציאות. אולי חלק מדזמונד נשאר באנימוס?
2. במהלך ACR ניתן לראות, במהלך קו עלילה משני עם דזמונד, כי הוא שנים רבות חי בניו-יורק כשהוא מנסה להתחמק גם מהמתנקשים וגם מהטמפלרים. לא ידוע יותר מידי מהתקופה שלו שמה, אבל אפשרי בהחלט שקרה כי לדזמונד יש ילד לא רצוי. מעבר לזה שזה מאוד מעיב, בעולם AC, ילד משמעותו העברת החומר התורשתי של האב לבנו ובכך - הבן, כמו האב, יכול לשמש כ"סובייקט", להשתמש באנימוס ולמשות זכרונות מהזיכרון הגנטי שלו. כך או כך, אם יש משהו חשוב בDNA של דזמונד, הרי שאם יש לו ילד - אז יש לו המשכיות וניתן להמשיך לחקור את דזמונד בעקיפין גם אם הוא מת בסוף AC3:
[תרגום משפט נוסף מהדיאלוג בין דזמונד ל"קלאי":] "השמש...בנך..."
לפי זה, אני יכול לשער כי יש לדזמונד ילד.
ביסוס נוסף לרעיון הזה הוא שמוגדר בקו העלילה המודרני של ACIV:BF כי השחקנים ימשיכו לחקור את העבר של דזמונד (לחקור אדוארד קנוואי, סבא של קונור, הפרוטגוניסט של AC3, שהרי ישנו קשר בין הדמות החדשה לבין דזמונד - אותם אבות קדמונים). גם אמרו שקו העלילה המודרני החדש הוא הרבה בתוך העתיד, שנים רבות אחרי סיום AC3, ככה שניתן לפסול את שימור החומר הגנטי של דזמונד לאורך זמן. הפתרון? קרוב משפחה ישיר לדזמונד, כמו...בן, לדוגמה, מלאכותי או טבעי.
3. ה"מישהי" שאליה מתכוון "קלאי" בדיאלוג בינו לבין דזמונד יכולה להיות JUNO[ג'ונו], הTWCB[זאת שבאה לפני] ה...רשעה, אם אפשר לומר ככה, שהביאה למותו של דזמונד בסוף AC3. גם היא מכריזה בגאווה כי היא עומדת להתשלט על העולם, להחזיר עטרה ליושנה ועוד מיני מזימות ורעיונות זדוניים.
4. לפי מידע שנמסר במהלך AC2, "עדן", כמקום וגם כשם מקביל ל"גן עדן", הוא מקום בו שיעבדו הTWCB[אלו שבאו לפני] את בני האנוש לפני 75K שנים. המקום שימש כבסיס פעולה עבור היישויות הקדומות הללו ואפשר להניח כי זהו יכול להיות מקום מרכזי בקו העלילה - הן בהווה והן בעבר - בכותר שעומד לצאת.
5.המפתח הוא כנראה גם רעיון מוחשי וגם רעיון מופשט אודות כלי שבאמצעותו ניתן למנוע מהתכניות של ג'ונו להתגשם. ידוע כי חווה הייתה המתנקשת הראשונה והיא זו שהובילה את המרידות נגד הTWCB לפי AC2. מפה לשם, כל הזיכיון הזה של Assassin's Creed משתמש במוטיב הDNA כמוטיב מרכזי שבאמצעותו ניתן לתפעל הן מכשירים בעלי טכנולוגיה קדומה (כמו שרק דזמונד יכול להפעיל כראוי את "התפוח של עדן/Apple of Eden") והן את האנימוס כקורא זיכרונות גנטיים.
הדיאלוג והפירוק שלו למרכיביו:
Desmond: Subject 16?
Subject 16: Yes, yes, Subject 17.
[[בקטע המושמע, ניתן לשמוע את "קלאי" צוחק, מה שיכול להעיד על מחסור באמינות הזהות שלו]]
Desmond: You're dead. I saw your blood!
Subject 16: No time. It is far later than you know. Too late to save them.
[[ישנה הדגשה כי כבר מאוחר להציל את כולם. בנוסף, "זה הרבה יותר מאוחר ממה שאתה יודע" מעיד על ייתכנות של היישות הוירטואלית (בין אם זה באמת קלאי או דזמונד) בעתיד הרחוק שהצליח לשגר הודעה לעבר (פלאי הטכנולוגיה, אני מניח)]]
Desmond: Who?
Subject 16: She is not who you think she is. Everything you hope to become, everything you hold dear, it's
already gone.
[[שוב, הכוונה כנראה לג'ונו ולא ללוסי. הוא שוב מדגיש שלא משנה מה הוא יעשה, הכל כבר הלך לאבדון וכל החיים שלמד להכיר עומדים לבוא אל קיצם בעתיד]]
Desmond: Explain. Please.
Subject 16: Eden. She… in Eden. Find Eve. The Key. Her DNA…
[[הדגשת המקום. בעקבות, הן הפיסוק והן צורת הדיבור של "קלאי", ניתן להניח כי אותה מישהי שמפריעה לדברים להתנהל, נמצאת ב"עדן" (בסיס הפעילות הקדום של TWCB) ושהדרך להביס אותה (באמצעות המפתח) הוא המידע המוצפן בDNA של חווה]]
Desmond: Tell me!
Subject 16: I cannot… The sun… Your son… Too weak… Must replenish energy…
[[הדגשה על האסון הקרב (21.12.12). הוא מציין "בִּנְךָ" (הערה: בגימטריה, המילה הזו שקולה ל72, מספר שחוזר על עצמו בזיכיון, מה שמדגיש את העילאיות של המסר הזה ואת הרציונאל מאחוריו). סביר להניח שבאמת יש לדזמונד בן או בן מלאכותי כלשהו (אחרי שדזמונד מת, יכול להיות שאבסטרגו (הטמפלרים המודרניים) הפרו חיצונית מישהי על-מנת שיהיה להם מקור בלתי-נדלה של זכרון גנטי שימושי, חשוב וממקד) שאולי הוא זה שמעביר את המסרים מהעתיד אל תקופת ACB ,כשהנמען הוא דזמונד, כאות מצוקה מהעתיד המחריד. מכאן או מכאן, קיום הבן הכרחי לטעמי לקיום קו העלילה המודרני של ACIV:BF]]
Desmond: Don't go!
Subject 16: I am with you ‘til the end. Find me in the darkness.
[[המשפט החותם הזה טומן בחובו כמה רעיונות שהתממשו ויתממשו בעתיד: 1. כש"קלאי" אומר "אני איתך עד הסוף", יכול להיות שהתכוון עד לסוף הסופני בהחלט, סופו המר של דזמונד שבמהלכו מת (סוף הכותר האחרון). 2. הוא יוכל למצוא אותו בחשכה יכול להתפרש הן ברגעיו הקשים של דזמונד והן בחיים שאחרי המוות, או כזיכרון גנטי (כפי שהיטיב אציו לתקשר עם דזמונד בסוף ACR) או כיישות וירטואלית בליבת האנימוס)]]
מסקנותי האחרונות הן:
1. במהלך המשחק החדש שעומד לצאת בזיכיון, Assassin's Creed IV: Black Flag, נאלץ להתמודד עם ההשלכות של מה שקרה בסוף AC3.
2. חלק מן ההשלכות הן מותו של דזמונד מצד אחד, והשתלטותה של ג'ונו על העולם מצד שני.
3. דמותה של חווה המקראית הוזכר בחלק מן המדיות של AC כמתנקשת הראשונה, כמורדת ב-TWCB[אלו שבאו לפני] וכמישהי שהצליחה לדכא את השליטים שלה ושל בני מינה (בני האנוש) באמצעות דברים מיוחדים ומסויימים. אי לכך ובהתאם לזאת, דמותה הינה דמות מרכזית שכל דבר הקשור בה - חיוני, פרקטי ויישומי.
4. בנו של דזמונד (מלאכותי או טבעי), דזמונד עצמו או קלאי הם אלו שייצרו קשר יחד עם דזמונד של ACB.
5. ישנה התאמה לתקופת הזמן אליה מתכוון מוסר ההודעה בהודעה המוזכרת למעלה לבין התקופה שבה יתקיים קו העלילה המודרני של הכותר החדש - בעתיד הרחוק.