לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האדם יודע הרבה יותר ממה שהוא מבין


"נוף זה בעיניי הוא הנוף היפה ביותר וגם העצוב ביותר בעולם כולו" -אנטואן דה סנט אכזיפרי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2013

יום הזכרון לחללי מערכות ישראל


לדוד שמעולם לא הכרתי. לא הכיר אותי ... 

 

אני כותבת לך את הפוסט  מכתב הזה, מקדישה לך אותו,

הדמעות זולגות על המקלדת ואני לא יודעת למה.

עשיתי עבודה עלייך בבית ספר, כל שנה נותנים לנו עבודה,

כל שנה אני מקדישה אותה לך.

לא כי אני יודעת את כל המידע ... כי זה מסמל לי משהו חשוב בלב.

נולדתי למשפחה שמחייכת, שכולם צוחקים, כולם אוהבים, כולם מגובשים, אבל לכולם יש את אותו משא כבד שהם סוחבים בלב. 

מה שזכור לי מהילדות זה משה, הוא דוד שלי והוא היה טייס. 

 

ופעם בשנה הלכנו לאותו טקס, בו אנחנו יושבים בשמש הרבה זמן ואחרי זה יש את הסנדוויצ'ים המגניבים והשתייה עם אותו טעם תפל.

ופעם בשנה היינו הולכים למין מקום בו יש "מיטה" ענקית עם אדמה, שקראו לה קבר, ושם אתה גר. על הקבר יש פרחים, ואחר כך הולכים לסבתא וסבא ורואים את כולם.

 

זה מה שסימל עבורי כשהייתי קטנה, ועכשיו כל התמונה השתנתה.

לאט לאט, הפעם בשנה הפכה מיום אחד ליומיים. ביקרתי בפעם הראשונה בבסיס שלך בערב יום הזיכרון, לפני שנתיים בדיוק.

סבא הקריא בטקס המרכזי של הבסיס, ולכן נשארנו אליו.

אני זוכרת את אותו היום.

אני זוכרת איך התלהבתי מהמטוסים, איך לא קלטתי ששם היית ( עד היום לא קולטת ).

אני זוכרת איך ישבתי ליד סבא בטקס, החזקתי את היד הרועדת שלו, החזקתי אותו חזק, רציתי להראות לו שאני כאן.

ואז הוא קם, קם ועלה לבמה.

סבא שלי דיבר בטקס, סבא שלי, עם העיניים הירוקות והחיוך הנצחי.

סבא התחיל לדבר.

בכיתי, ואני עד היום לא יודעת למה.

אולי זה משהו בדיבור שלו, אולי כל המעמד.

בכיתי הרבה, סבא ירד מהבמה, עמדו לו דמעות בעיניים.

יום אחרי זה בטקס התעלפתי. 

אני חושבת שזה בגלל שלא שתיתי, או שכל זה פשוט היה לי חדש וקיבל משמעות.

 

לאט לאט הכל השתנה, הכל קיבל משמעות אחרת.

מאז ומתמיד ביום הזכרון הולכים לסבתא וסבא אחרי הטקס, ואז הנכדים נשארים והמבוגרים הולכים לקבר.

מאז שאני קטנה אני הולכת, בהתחלה הייתי יושבת שם לבד, עם כל המבוגרים, שמנשקים את הקבר, מדברים אליו.. ואני ? אני לא באמת יודעת מה לעשות. זה היה נראה לי מוזר.

לאט לאט התחלתי להבין, לאט לאט כולם גדלו ובאו לקבר.

התחלתי להבין ששם, מתחת לפרחים, מתחת לאדמה, מתחת לאבנים, יש מישהו.

יש מישהו שכבר לא מדבר, יש מישהו שכבר לא מחייך, כבר לא מצייר, כבר לא מצלם, כבר לא מחבק, כבר לא אוכל, כבר לא שותה, כבר לא נושם.. כבר לא איתנו.

המישהו הזה יכל להיות כאן עכשיו, הוא יכל להכיר אותי.

למישהו הזה יש שלוש אחיות שחושבות עליו הרבה, יותר ממה שאני מתארת לעצמי.

המישהו הזה מוזכר לפעמים, אנחנו מזכירים אותו בכל התאחדות של המשפחה, עומדים בשבילו.

על המישהו הזה בעיקר אני חושבת בצפירה, במישהו הזה אני נזכרת מדי פעם, לא בוכה, ואולי רק לפעמים.

המישהו הזה הוא אתה. 

 

כשהייתי קטנה והיינו באים לקבר שלך היה לי מנהג קבוע, 

הייתי מנקה את כל העשבים השוטים, היבשים, הלא בריאים.

הייתי משאירה את הפרחים שפורחים, ותוקעת באדמה פרחים מהזרים שקיבלת, בתקווה שהם ימציאו שורשים ויתחילו להשתקע באדמה.

רציתי שיהיה לך מסודר, וכיף להיות שם.

לא הבנתי עד כמה "כיף" לך שם.

את המנהג הזה אני משאירה עד היום, כמו ילדה קטנה מנקה את הקבר שלך, מקשטת בפרחים למרות שאני יודעת שהם יינבלו.

אני רוצה להראות שאפשר להמשיך לחיות אחרי המוות, קשה, לא פשוט, אבל אנחנו ממשיכים.

אני מחיה את הקבר שלך, רוצה שהוא יהיה יפה.

 

התחלתי ללמוד בשבילך שיר.

שיר שהייתי מקדישה לך בלב פעם, ועכשיו אני שרה אותו, וחושבת עלייך.

אני מתחילה לשיר והקול שלי קצת נחנק.

אבל אני שרה.

 

אני מניחה שיש כאלה שייקראו את זה ויגידו, ואולי רק בלב " היא לא הכירה אותו בכלל, למה היא עושה כזה ביג דיל ? " 

אז, גם אני חושבת על זה לפעמים.

אבל משום מה יש פינה בלב שלי, פינה בה אתה נמצא, וסבא מצד אבא שלי ז"ל נמצאים, והשנה הצטרפו עוד אנשים חדשים לצערי הרב, לאותו החדר ליידכם, כי אותן הכרתי.

הפינה בלב שלי לבנה, אתה מצוייר בעיניי כמלאך עם גיטרה.

אני מקווה שאתה רואה אותי מלמעלה.

 

רציתי לספר לך שמדי פעם אני רואה פרפר לבן ליידי.

אני רואה אותו הרבה, כשאני יושבת לפעמים עם חברות, כשאנחנו אוכלים ארוחת ערב ביום שישי,

גם אתמול אחרי הצפירה ראיתי אותו.

רציתי לשאול אותך אם אתה מנסה לסמן לי משהו .. 

 

אני מצטערת שהמכתב יצא ארוך.. רק רציתי לספר לך כמה דברים.

אני רוצה להוסיף שאנחנו מזכירים אותך הרבה, שאני חושבת עלייך הרבה.

שיום הזכרון מסמל בשבילי הרבה.

ושהייתי רוצה להכיר אותך ... 

 

 

" הוא נשאר בן עשרים 
                        והזמן חלף, 
                               זמן שלא נגע בפניו, 
                                                  זמן בלעדיו 


                                                                   שלא שם ולא פה 
                                                                                 שהיה ואינו 
                                       בכל זאת ישנו 

כי עם הזמן זה דעך 
הכאב שכך 
לפעמים גם פצע ישן 
שב ונפתח " 

 

זה היה ציטוט מתוך "יורם" של יהודה פוליקר שנשמע לי מתאים וריגש אותי..

 

 

כתבו לך שיר. אני מקווה ששמעת אותו אי שם למעלה.

כל פעם כשאני שומעת אותו, הרעש הצורם של המטוס נשמע והדמעות עומדות לי בעיניים.

מקדישה לך גם כמה שורות מתוכו. 

 

"  מביט מלמעלה, מחייך כמו מלאך .. 

               אנחנו אוהבים אותך... אתה עדיין כאן. 

    כששוב ניפגש, חבק אותי חזק, 

               עולם חדש נראה, השחר ייעלה ......................... " 

 

 

 

ממני, האחיינית שמעולם לא הכרת. 

 

 

 

נכתב על ידי ילדה של החיים ... , 9/4/2013 16:45  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  ילדה של החיים ...

מין: נקבה

תמונה




7,245
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , חטיבה ותיכון , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לילדה של החיים ... אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ילדה של החיים ... ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)