לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

אמיתות.



Avatarכינוי:  קפקא הקטנה

בת: 34





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2014    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2014

אי אפשר להתקרב בלי קורבן.


אני מוצאת עצמי שוקלת עוד ועוד את הגורם המשותף.

מהר מאוד אני מגיעה לקב"ה, ואני מחליטה שאין אנו צריכות לקרוא לו בשמו על מנת להאמין. 

את תאמיני במשהו שנקרא טבע, ואני אאמין במשהו שנקרא אלהים. ושתינו נהיה שמחות מאוד. 

אלא שגם כאן יש חוסר הסכמה מובהק.


"יכול להיות שחילונים לא מאמינים באלוהים, אבל הם כן קשורים מאוד לאדמת ארץ ישראל, והרי שגם היא ניתנה מהשם" אני אומרת בפה מלא, שמחה על שמצאתי הצדקה לחילוניות שלנו. "שווה לבדוק" הוא עונה לי בבטחון רב "אם אולי זו עבודה זרה".

הוא מבטא את המילים עבודה זרה, ואני כבר מרגישה איך הלב שלי צונח. 

הוא ממשיך בנימוק שלו, אבל אני כבר לא מקשיבה. אין צורך, אני חושבת. הכול כבר ברור ונשלם, ואני מסכימה. 


על שום מה ולמה דווקא האדמה הזאת?

כי גדלנו כאן, והתחנכנו על אהבת הארץ, וכל קרובינו וחברינו חיים פה, וזו שפתנו היחידה.

זה לא מספיק טוב. ועוד למה? למה אנחנו בוחרים בכל פעם מחדש למות בשביל האדמה הזאת, ומקדשים אותה יותר מכל דבר אחר? מאיפה הצורך ההזוי הזה להיאחז בה? איזו זכות קיום יש לנו כאן יותר מלאחרים?

אם אין לנו הידיעה המוחלטת שיש מישהו גבוה מאיתנו שהבטיח אותה לאבותינו, שנתן לנו אותה עם ספר חוקים, שאוהב אותנו, ומחזק ידינו, וכואב את כאבנו... אז הניסיון שלנו להחזיק בה הוא חסר משמעות לחלוטין.

וכן, אולי למות על קדושת הארץ זו עבודה זרה כשאין שום דבר שעומד מאחוריה, וזאת שאלה שראוי שנשאל.


המחשבות האלה מכאיבות לי וטורדות את מנוחתי. 

נכתב על ידי קפקא הקטנה , 10/8/2014 21:22   בקטגוריות ימים של תיקון ואהבה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על חשבון נפש.


04.08


שעושה האדם בינו לבין עצמו. שעושה האדם בינו לבין חברו. ובינו לבין עולמו.

שעושה האדם בינו לבין אלהיו. והוא שוכח שעליו לשוחח עימו על מנת להגיע לתיקון. ולכן הוא שותק. וזה אינו משיב. והתיקון, שנעשה בינו לבינו או בינו לבין מקומו, הוא איננו שלם.

ברגע של כעס או אין אונים,  אין מנוס. הקריאה נשמעת. והיא בהחלט תקפה. ומתוך ההתרגשות והמבוכה הגדולה בה שרוי האדם, יכולה להגיע התשובה. שם מתחיל השיח. 

אלא שהשיח, בשביל שיגיע ממקום של אמת, צריך להתחיל ממקום שלם, ולא של תוכחה או תחנונים. אלא ממקום של שבח. של מי שיודע שניצב בפני יודע כל, וכל שהוא מבקש היא התשובה. כעט כל שנותר הוא לשאול נכון.


06.08

אין בכוונתי להישמע כמו רוזנצווייג. אין בכוונתי להסכים עם דברים שנכתבו מתוך לחימה, שהרי ברור שאין כאן ראש צלול.

קל לי יותר להתחבר למושג בת קול, ולא לתפיסה שהשם מדבר מתוכי. 

 

*

כמה ימים קודם לכן, מישהי אמרה שאם בצלם אלהים נבראנו, הרי שיש בנו חלקיק ממנו. ומכאן שכשאנחנו בצער, אותו חלק של אלהים גם הוא שבוי בצער. וחשבתי לי, כמה נעים להרגיש קרובה ככה. וכמה לא מובן מליו.

נכתב על ידי קפקא הקטנה , 7/8/2014 08:06   בקטגוריות ימים של תיקון ואהבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שברי פשטות.


כמו המקומות שבהם נתקלים באופן קטן. ריח עדין שנישא באוויר, מראה טובה, בשורה נעימה שהיא לא שלך, הירדמות אל תוך לילה, חלום בהקיץ, יקיצה טבעית, התמקמות, סוכר, גשם ושמש.

נכתב על ידי קפקא הקטנה , 5/8/2014 23:24   בקטגוריות ימים של תיקון ואהבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפקא הקטנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפקא הקטנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)