לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


.and may contain caffeine


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2014

בואו נדבר היסטוריה: תקופת התיכון


בגלל שאני מספרת בבלוג בעיקר על ההווה, החלטתי לפתוח תאג חדש בשם "בואו נדבר היסטוריה" ובו אני אספר לכם קצת על החיים שלי מלפני הבלוג (בתקווה לא לשעמם אתכם). כמובן שהרבה דברים כבר כתובים בפוסטים קודמים (כמו ב"על כוס קפה: על דרמה ובקבוק בירה ריק" ועוד כמה עובדות מפוזרות בפוסטים שונים...) אבל כאן אני יכולה לכתוב הכל בסדר כרונולוגי ולשתף אתכם בכמה אירועים יותר מרכזיים שעברו עליי בעבר.

שאל-ווי?


אז כמו רוב בני הנוער, תקופת התיכון הייתה הכי זוועתית בשבילי. טוב, לא ה-כ-י, אבל זוועתית מספיק בשביל לעוות את הפנים בגועל כשאני מסתכלת אחורה בקופסת הזכרונות של המוח.


קודם כל, הייתי ילדה מאוד סגורה. כעסתי על כל העולם בלי סיבה נראית לעין. שמעתי הרבה מוזיקה אפלה (ההתנסות הראשונה שלי ברוק כבד הייתה בגיל 13 - Iron maiden), התמרדתי בכל מיני דרכים שונות וגם הייתי די מזוכיסטית.


גדלתי במשפחה דתית. יש לי שתי אחיות ושתיהן נסיכות דתיות. אני היחידה שמאז ומתמיד לא רציתי חלק בזה. כמובן שעד גיל 12 בערך קיבלו בשבילי את ההחלטות, אבל אז גידלתי ביצים וידעתי גם להגיד "לא!" מה שגרם לסכסוך תמידי ביני לבין שאר המשפחה.


התקופה שאני הכי זוכרת הייתה כשאמא שלי "גילתה" שאני חובבת ערפדים.


בואו ואני אספר לכם רגע על אמא שלי - אתם מכירים את הטיפוס הזה שכל דבר קטן, מילה לא במקום או מעשה לא מאוד מוסרי מכניסים אותם למן היסטריה אטומית? אמא שלי היא הטיפוס הזה. רק תגבירו את זה פי 20 ושהבנאדם שעושה את זה הוא הבת שלה. זה כמה היא היסטרית.


אני, אלוהים יודע איך זה יכול להיות, ההפך הגמור. אני לא נותנת לדברים להשפיע עליי, הם חולפים מולי ואני מנופפת להם לשלום. הרבה אומרים לי שאני אדישה מאוד, הרבה גם קוראים לי היפסטרית, לא נותנת למצבי לחץ להוציא אותי מהכלים ואוהבת להדליק קטורת ולשמוע מוזיקה בשקט בלי קשר לעולם החיצוני.


הניגוד הזה בינינו לא הולך טוב כמו פלוס ומינוס של סוללות. לא לא. הוא הולך טוב ביחד כמו פופקורן וקטשופ.


המממ... פופקורן וקטשופ..... יאקק.


בכל מקרה, אני חורגת. הרשו לי לשחזר לכם את אחד מבין מאות הויכוחים שהיו לנו:

"את אוהבת... ערפדים?"

"כן."

"איכס! למה את אוהבת דברים מגעילים כאלה?"

"זה לא מגעיל, זה פולקלור ידוע. מבוסס על דברים אמיתיים אבל בהקצנה. מעורר מחשבה בהמון רבדים. אין בזה שום דבר רע."

"זה כן רע! זה אנשים מגעילים שמוצצים דם, למה את צריכה דברים כאלה שיפגעו בנשמה שלך?"

"די, זה לא כזה נורא."

"את מחוברת לאיזה... כת או משהו?"

"אמא!"

"לא, מה, שמעתי שיש כתות ערפדים בארץ שמוצצים אחד לשני את הדם. את יודעת כמה מחלות זה מעביר?!"

"אני לא מוצצת לאף אחד את הדם, בחייך!"

"אני כבר לא יודעת מה לצפות ממך."


זה בערך מסכם את השיחות בינינו.


אז באותו רגע שהיא "גילתה" שהבת שלה (אני, ג'אם, הבת שלה) חובבת ערפדים (אני שוב מזכירה לכם שהיא אדם דתי מאוד פנאטי), אני הייתי בת בערך 15. התגובה שלה הייתה משולשת:


דבר ראשון, כשלא הייתי בבית היא נכנסה אליי לחדר (דבר שיכול להוציא אותי מהכלים. עד היום.) והתחילה לחפור לי בחפצים. היא מצאה את כל הדיסקים שלי (כבר מאז אני אוספת) ולקחה את כל מה שהיה נראה לה 'בוטה' או 'לא נעים' על הקופסה. כמובן שזה בערך כל הדיסקים שהיו לי. אני לא אשכח איך הגעתי הביתה וראיתי שכל הדיסקים שלי נעלמו. שאלתי אותה אם היא נכנסה לי לחדר והיא אמרה שכן, ושהיא לקחה לי את כל הדיסקים כדי שאני לא אשמע יותר את 'מוזיקת השטן הנוראה הזאת'.


כן כן, אמא שלי גבירותיי ורבותיי! היא טענה שזה משפיע על הנפש והורס לי את הנשמה או משהו כזה. הורים... עוד בולשיט.

בכל מקרה, עשיתי סצנה, צעקתי, השתוללתי... אני לא צריכה להסביר איך היפסטרית בת 15 מתנהגת כשלוקחים לה את חופש הביטוי.


אבל זו הייתה רק ההתחלה.


למחרת, הלכתי לספרייה (אני חנאבצית, זוכרים? תולעת ספרים. זה היה מקום הבילוי המועדף עליי בתור ילדה.) וכשחזרתי עם כמה קלאסיקות ביד, מרוצה ומאושרת, אמא שלי ביקשה ממני פתוח את התיק ולהראות לה מה השאלתי.

בפנים חמוצות ואטומות פתחתי את התיק והראתי לה. אני לא זוכרת אילו ספרים היו שם, אולי אפילו דראקולה או פרנקנשטיין, אני לא זוכרת מה אבל קלאסיקה רצינית של ספרות אפלה מאוד. בזה אני בטוחה. היא כעסה ואמרה שהיא לוקחת את זה ושמחר היא מחזירה את זה ושאני אקרא ספרים נורמלים, או טוב יותר, אפסיק לקרוא ספרים כל היום ולחיות בעולם "מדומיין" כמו שהיא נהגה להגיד, אלא אחיה בעולם האמיתי. שוב, צעקתי, השתוללתי, התחרפנתי... ובסוף נעלתי את עצמי בחדר ושמתי אוזניות (כי דיסקים כבר לא היו לי).


הדבר השלישי שהיא עשתה היה הטלוויזיה. היא ידעה שבלילה כשכולם ישנים, ג'אם יושבת בסלון וצופה בסרטי אימה. היא לא אהבה את הרעיון.

היה לנו יאס-מקס באותה תקופה והייתי מקליטה סרטים ורואה אותם בלילה, כדי שההורים שלי לא יציקו לי עם הערות כמו "מה זה הזבל הזה שאת רואה?" או "איכס, תכבי את זה!"

מה שהיא עשתה זה, היא התקשרה ליאס וביקשה קוד לטלוויזיה כדי שלא ניתן יהיה לראות סרטים שהם אסורים לילדים מתחת לגיל 14. אני הייתי שנה מעל גיל 14 וגם אם לא, הצנזורה תמיד מגזימה בדברים האלה. הם חסמו לי כל סרט שיש בו קצת יותר מנשיקה עם לשון. זה הוציא אותי מדעתי!

תארו לכם שאתם מזפזפים בטלוויזיה וה-כ-ל חסום לצפייה חוץ מהחדשות וערוץ הילדים. לא מרגיז??

אז כל היום צפיתי בVH1 כי מה נערה מתבגרת יכולה לעשות?


כמובן שלמזלי ה'תפקידים' בבית היו די ברורים באותה תקופה. אחותי הגדולה הייתה מכורה למחשב ולא נתנה לי או לאחותי השניה להתקרב (אני הכי קטנה). בגלל זה גם לא ידעתי מה זה בכלל אינטרנט עד גיל מאוד מאוחר.

אחותי הסנדוויץ' הייתה מכורה לטלוויזיה ולא זכיתי להרבה זמן צפייה ביום בלאו הכי כי היא הייתה צופה בסדרות מעפנות של ילדים כמו האנה מונטנה שלא היה לי סבלנות אליהן.

ואני? - אני הייתי מכורה לגיטרה שלי. הייתי מנגנת כל יום מהרגע שהגעתי מבית הספר ועד הלילה. וכשהייתי רוצה לנוח ולהרגיע את האצבעות, הייתי כותבת. כי תמיד כתבתי.



בכל מקרה, אלה שלושת הדברים שאמא שלי גזלה ממני - מוזיקה, ספרים וסרטים.


שנאתי אותה על זה תקופה ארוכה. אבל כמובן שלא נתתי לזה להימשך. לצערי, הייתי צריכה לחיות בשקרים, אבל זה היה הכרחי ושווה את זה.


את הדיסקים חיפשתי בכל הבית עד שמצאתי איפה היא החביאה אותם. בהתחלה הייתי שומעת רק כשהיא לא הייתה בבית (אחיות שלי היו שטינקריות אז גם הייתי צריכה לשמוע בשקט) והחזרתי אותם למקום לפני שחזרה. אבל עם הזמן לקחתי עוד דיסק ועוד דיסק עד שכולם שבו אליי, מוחבאים בארון מאחורי המעילים, והיא לא שמה לב, וכששמה לב היא כבר לא לקחה לי אותם שוב, רק אמרה, "אל תחשבי שלא שמתי לב שלקחת את כל הדיסקים בחזרה."

אמרתי לה, "נכון, גונב מגנב פטור." כן, נראה לי שזו תשובה יפה לאישה דתייה. אמרתי לה, "אלה הדיסקים שלי. קניתי אותם בכסף שלי ואין לך זכות לקחת אותם."


הדבר השני שעשיתי היה לקרוא את כל הספרים האהובים עליי בספרייה. הייתי קוראת רומנים קלאסיים מעודנים בבית, וספרי אימה ועל-טבעי בספרייה. ככה לא היו יושבים לי מעל האף ובודקים מה אני קוראת. ואם יש משהו שמאז ומתמיד שנאתי ורציתי לשרוף על המוקד היה צנזורה. וזה היה נכון. עבדתי מגיל צעיר כי ההורים שלי לא הסכימו לשלם לי על דברים כמו ספרים, מוזיקה, על הגיטרה וכולי... וגם על בגדים 'לא צנועים'. אז הכל קניתי מהכסף שלי ונראה היה לי לא פיר שייקחו לי את מה ששלי.

הספרן כבר הכיר אותי (כי כאמור, הייתי שם כל היום עד הסגירה.) והכיר את המשפחה שלי וכנראה הבין הכל, אז הוא היה נורא חמוד ותומך, נתן לי להישאר בפינה שלי ולקרוא עד הסגירה, ולפעמים גם אחרי הסגירה, עד שהלך הביתה.

הדבר השלישי היה הסרטים. במשך שלושה לילות ברציפות ישבתי ועברתי מספר מספר, מ0000 עד 9999 בחיפוש אחר הקוד. נשמע עצוב, אני יודעת. אבל זה לא היה בשביל הסרטים, יכולתי לחיות בלעדיהם (למרות שממש אהבתי סרטים), אלא יותר בשביל להראות לה שהיא לא יכולה לצנזר לי את כל העולם. כמובן שפיצחתי את הקוד לבסוף, בלילה השלישי (עד היום יש לי את המחברת שעליה כתבתי איזה מספרים ניסיתי ואיזה עדיין לא. חחח זה מה שקורה כשלא זורקים דברים), והיו לי איזה שבועיים של סרטי אימה עד שאמא שלי גילתה שאני יודעת את הקוד ושינתה אותו. את הקוד השני גם כן פיצחתי, וזה אפילו לקח לי פחות זמן. אז היא התייאשה ולא שינתה אותה שוב.

בכל פעם שרציתי לצאת מהבית היו מכניסים אותי לחדר החקירות (שזה המטבח שלנו), והיו שואלים אותי לאן, עד מתי, למה ועם מי. אחר כך ה'עם מי' היה גורר שאלות נוספות כמו מי זה, מי ההורים שלו ומה הם עושים ומאיפה אני מכירה אותו. וכמובן ששעת העוצר שלי הייתה מוקדמת מאוד. משהו כמו 8 וחצי או 9, אני לא זוכרת. וכשהייתי מאחרת הייתי מקבלת רציני על הראש.

זו הסיבה שגדלתי נערה סגורה, לדעתי. פחדתי לפתוח את הפה שמא יצא משהו לא בסדר ומיד ישלחו אותי לפסיכולוג. מה שאגב, אמא שלי באמת רצתה לעשות, אבל בגלל שהיא אדם דתי ולא מאמינה בפסיכולוגיה, היא לא עשתה. היא אמרה לי את זה בעצמה פעם: "תדעי לך שאם הייתי מאמינה בפסיכולוגיה, הייתי שולחת אותך לפסיכיאטר שיבדוק מה לא בסדר איתך." - זה רק אחד מתוך הדברים המעליבים שגדלתי לשמוע.
יום אחד היה יותר גרוע מזה. עברתי במסדרון כשאני שומעת אותה מדברת עם איזה רב בטלפון. היא תמיד הייתה מתייעצת עם הרב שלה על דברים שהפריעו לה וכנראה שאני הייתי אחד מהם. שמעתי אותה אומרת: "אני לא יודעת מה לעשות, כבוד הרב, באמת. היא מבלה בלילה כל הזמן, אני לא יודעת איפה ועם מי, ואני בטוחה שהיא הייתה כבר עם עשרות גברים."
אני חייבת לציין לשם הפרוטוקול שבגיל 15 עדיין הייתי בתולה. אבל אחרי ששמעתי את הדבר המכפיש הזה כל כך התחשק לי לצאת מהבית ולשכב עם הגבר הראשון שיקרא בדרכי. וכמה שיותר פושע וכופר, יותר טוב.
 בכל אופן, זו תקופת גיל 15-16 בערך, בקצרה. לא נעים לחזור לשם, אבל הי... Story of MY Life :)
מקווה שלא שיעממתי אתכם יותר מדי כי אני ארגיש מאוד רע אם כן. תנו לי לדעת בתגובות אם אתם מעוניינים שאמשיך עם התאג הזה ואספר על תקופות מאוחרות יותר, מוקדמות יותר או כל מה שתרצו לשמוע.

תודה שקראתם :)

ג'אם.

נכתב על ידי Jemaya , 13/9/2014 16:17   בקטגוריות בואו נדבר היסטוריה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  Jemaya

בת: 33

Google:  Jem




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מוזיקאים , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לJemaya אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Jemaya ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)