לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

untitled


No matter what we breed, we still are made of greed

Avatarכינוי:  שקוּפה

בת: 28

Skype:  [email protected] 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2013

נזכור ולא נשכח


לילה. היא יוצאת מהמחבוא ומציצה החוצה, היא נורא רעבה, לא אכלה כבר ימים דבר מלבד חצי כיכר לחם שגם אותו חלקה עם שתי אחייה הקטנים.


"אל תלכו לשום מקום, אני כבר אחזור" אומרת ויוצאת.


הולכת בשקט ברחובות החשוכים, גופות מפוזרות בכל עבר, כנראה כמה חיילים השתעממו והחלו להשתעשע.


"שלום לך יהודייה" נשמתה נעתקה למשמע הקול הזר. היא רצתה לברוח, אבל הוא תפס את צווארה בידיו


"תסתובבי" אמר בגרמנית. היא לא זזה.


"תסתובבי!" חזר שנית וסובב אותה בכוח והמשיך לאחוז בה.


"אם תחשבי על לברוח, אני אירה בך" איים ושחרר אותה.


'נו באמת, ואם לא אברח אשאר בחיים?' חשבה.


"יופי, ככה אני אוהב" חייך בספקנות, "רדי על הברכיים" ציווה, היא לא זזה.


"רדי על הברכיים" חזר שנית.


"לא" אמרה לאחר כמה שניות.

היא העדיפה למות בכבוד ולא בישיבה על הברכיים מול חייל נאצי שעומד לגזור את דינה בגלל מה שהיא, יהודייה.


"לא?! את אומרת לי לא?" אמר בלעג. היא לא ענתה והישירה את מבטה לעיניו.


הוא חזר לחייך את אותו חיוך מכוער ותפס בכתפה והדף אותה לרצפה בכוח, "את לא תתחצפי אלי, יהודייה עלובה"


היא הייתה רעבה, לא היו בה את הכוחות לחזור לעמוד,


אך היא לא יכלה לשכוח את מה שהחיילים האלה עשו למשפחתה ולחבריה,


היא הרימה את מבטה בחזרה אליו.


"חבל, חשבתי שנוכל לשחק קצת" נאנח בעוד הוא מוציא את אקדחו ומכוון אותו לכיוונה


"עכשיו את שותקת יהודייה? אין לך שום דבר להגיד?" שאל צוחק.


דמעות זלגו מעיניה, היא עצמה אותן והחלה לשיר בקול חלוש-


'שיר למעלות, אשא עיניי אל ההרים, מאין יבוא עזרי 


עזרי, מעם ה', עושה שמים וארץ
אל יתן למוט רגלך; אל ינום שומרך
הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל
ה' שומרך ה' צלך על-יד ימינך
יומם השמש לא יככה וירח בלילה 
ה' ישמרך מכל-רע ישמור את-נפשך 
ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם'


-ירייה-


היא נהדפה לקרקע, פוערת את עיניה, מביטה לצדדים ורואה את אחייv הקטנים מביטים בה


דמעות זולגות מעיניהם, החייל הנאצי מבחין בהם, מחייך ויורה שתי יריות קצרות.


שנייה לפני שמתה חשבה לעצמה- 'איפה אתה, ה'?'


 


6 מיליון יהודים נספו בשואה, 6 מיליון שמות, 6 מיליון שלא זכו להגיע לא"י ולהקים בה משפחה,


6 מיליון יהודים שלא איבדו את התקווה עד הרגע האחרון, 6 מיליון יהודים שלמענם אנחנו צריכים לחיות בשלום,


לכבד אחד את השני, לאהוב אחד את השני, כי הם איבדו את החיים שלהם בשביל שהעולם ייתן לנו את הארץ הזו,


ואנחנו במקום להתרכז בטוב מעדיפים להתרכז ברע.


לא, הסבות שלי לא ניצולי שואה.


לא, לא הייתי במסע לפולין.


אבל בדבר אחד אני בטוחה, שאני אזכור ולעולם לא אשכח,


שאני אספר לילדים שלי את הסיפורים שסיפרו לי ושהם יעבירו את זה הלאה

כדי שעם ישראל ידע בזכות מי יש לנו את המדינה הזו,

שידע מי אלה 6 מיליון האנשים האלה שמתו רק בגלל היותם יהודים! 


 






נכתב על ידי שקוּפה , 8/4/2013 15:11  
הקטע משוייך לנושא החם: יום השואה
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




13,645
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , צבא , 18 עד 21
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשקוּפה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שקוּפה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)