לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

?welcome


ZERO


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2013

נזכור ולא נשכח


"ולא נשכח"

 

מעצבן אותי שכל כך הרבה אנשים אומרים את המילים האלה, בלי להבין בכלל את הכוונה שלהן.

 

כי הכוונה בלא לשכוח את השואה, היא ללמוד ממנה לקח לעתיד כדי שנוכל למנוע שואה נוספת בעתיד ליהודים, או מצד אחר למנוע מעצמינו לגרום לשואה של אחרים.

 

אחרי הכל, השואה נעשתה בידי בני אדם, לא בידי מכונות. גם אנחנו בני אדם, ובסיטואציה מסוימת גם אנחנו יכולים לחולל שואה (אולי זה נשמע קצת מטומטם אבל תראו הנחשול, בתנאים מסוימים והדרגתיים זה יכול לקרות בכל חברה).

 

אז זה מרגיז מאוד לראות סטטוס או לשמוע אמירה של מישהו בגילי שאומר את המילים שכולם מכירים מטקסי יום השואה: "לזכור ולא לשכוח", וזה אותו המישהו שאמר לאדם אחר שאוכל חמץ בפסח שהוא "נאצי".

 

או האפליה נגד ההומואים והלסביות. אני לא אכנס עכשיו לכל עניין הנישואין כי כולם כבר מכירים אותו. אני אכנס לעניין מזווית קצת שונה- העניין שהומואים לא יכולים לתרום דם. משהו קטן לכאורה, לא משהו שמונע מהם זכות גדולה והכרחית במיוחד, אבל זה מגדיר אותם כמשהו אחר, כאילו שהדם שלהם "מזוהם" רק בגלל שהם מקיימים יחסי מין עם גברים אחרים.

אני מבינה את העניין שלהומואים יש יותר סיכוי לחלות באיידס, אבל אפילו לא שואלים את האדם אם הוא מקיים יחסי מין מוגנים או לא כי מבחינת החוק הומו לא יכול לתרום דם נקודה והם "לא רוצים להסתכן" ו"לבדוק דם שיש לו יותר סיכוי להיות נגוע באיידס" (ודווקא לא אכפת להם להסתכן ולבדוק דם של נערה קצת זנזונת שמקיימת יחסי מין לא מוגנים ועם הרבה פרטנרים).

 

זה גם קשור לחינוך של ילדים, שצועקים צעקות נוראיות סתם ככה ולא מבינים מה הם באמת אומרים, וכמעט אך פעם אף אחד לא טורח לתקן אותם אז הם ממשיכים לחנך ככה גם את הילדים שלהם.

 

אני לא אומרת שאנחנו על סף עשיית שואה או משהו כזה חס וחלילה, אני רק מזכירה את המשמעות האמיתית של צמד המילים "לא לשכוח"- למנוע מהשואה לקרות בעתיד, בין אם אנחנו בכיוון של הנפגעים ובין אם אנחנו בכיוון של הפוגעים, כי חברה מפלה מובילה לאסונות, וזה קשור לחינוך מגיל צעיר.

 



נכתב על ידי .שושה. , 8/4/2013 18:05  
הקטע משוייך לנושא החם: יום השואה
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  .שושה.

בת: 27

Google: 

תמונה




2,766
הבלוג משוייך לקטגוריות: חטיבה ותיכון , משוגעים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל.שושה. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על .שושה. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)