לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

"אני לא חושבת על הסבל, אלא על היופי שעוד קיים" - אנה פרנק



Avatarכינוי:  בת-לילית

גיל: 28

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2012

אפרוחים בג'ונגל


אם קיים משהו בעולם הזה שמעצבן אותי מאנשים בלי דעה , זה אנשים עם דעה על דברים שהם לא מבינים .


 


 


היום היה לנו בבית הספר פעילות של שלוש שעות שלמות על דמוקרטיה , אקטואליה .


הנושא העיקרי היה , איך אנחנו היינו מגדירים זרמים ופלגים במדינת ישראל,


יהודים ערבים ,שמאלנים ימינים , דתיים וחילונים , משתמטים ומשרתים וכדומה .


 


כמו בכל פעילות דבילית ואופיינית לכל מסגרת חינוכית בעולם , פיזרו תמונות על הריצפה וביקשו מאיתנו לבחור את אלה שאנחנו "מתחברים אליהם"


אני לא סתם חושבת שזה דבילי, יש סיבה.


בתמונות הופיעו הפגנות על רקע כלכלי , התנתקות , אסון התהומים מסיבה שלא הבנתי עדיין , וכמה דברים על תג מחיר ועל אנשים שלא משרתים כמו חרדים - כשהילדים התבקשו להסביר מה הם רואים, לא תאמן תיבת הפנדורה שנפתחה שם .


כלכך הרבה שטויות , 


 


אז הקשבתי לדעות   ה"שונות " 



ואפשר לומר שאם  תושב נרניה ממוצע היה יושב בכיתה שלי ,הוא היה יוצא בהנחה שזה המצב בישראל הקטנטונת והיפה:


 


1) שמאל - זה הצד שאוהב ערבים 


2) ימין זה הצד ששונא אותם 


3) שמאלנים נאיבים 


4) ביבי הוא אל (?!) 


5) תג מחיר זו תגובה רלוונטית וצודקת של מתנחלים (?!)


6) ערבים הם לא אזרחי המדינה, אין להם זכויות 


7) הבית שלהם בכלל בלבנון (><"*)


8) מי שמשתמט מצהל הוא גוי 


10) שמאל וימין הם זרמים שונים ביהדות (XD זה הרג אותי )


11) מי שאוכל בייקון הוא נאצי (זה השיא )


 


אכן , תמונות קשות .


אבל זו לא הנקודה , אני לא מתימרת ליהיות מבינה גדולה בפוליטיקה , והידע הכללי שלי רחב כמו המותניים של נטלי דדון ,


אבל על מה שאני לא מבינה , אני לא מדברת .


אני מקשיבה . 


 


אני בתנועת נער שמאלנית , וגם על הדרך שלהם להעביר מידע אני מעבירה ביקורת ,


 


למה אף אחד לא מסוגל להעביר אינפורמציה עובדתית בלי לדחוף את דעתו שמענינת אותי פחות או יותר באותה מידה שדעתי מענינת אותו .


(היא לא )


 מערכות חינוכיות ,


רוצים לנהל דיון נורמלי ?


 


תציגו עובדות , תלמדו אותי  , ואז אולי אחרי כמה לילות , או חודשים או אפילו שנתיים ,כשאני אהיה קצת יותר בוגרת.


אני אחזור אלכם עם תשובה .




אפרוח לא מסתדר לבד בג'ונגל.


 הוא מבולגן ומבלבל.

חכו שיגדל.



תודה מראש,


אני .


 



נכתב על ידי בת-לילית , 27/11/2012 14:56  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




1,140
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , החנונים , מוזיקאים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבת-לילית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בת-לילית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)