לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הדון האחרון


אין דבר שלם יותר מלב שבור

כינוי:  הדון האחרון

בן: 40

ICQ: 2190299551 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

ראסטי נייל ! ! ! המשקה והכבוד..


למי שלא מכיר - זה הזמן, ולמי שמכיר - קצת הסטוריה.
אז ככה - הראסטי נייל הוא בעצם קוקטייל מפורסם שמורכב מויסקי סקוטי ודרמבוי, שהוא בעצם ליקר סקוטי איכותי גם על בסיס וויסקי בטעם דבש (עם עוד כמה עשבי תיבול למינהם ומתכון סודי כמובן).

מספרים על בחור בכפר סקוטי אי שם בשנות הארבעים שנהג לשתות בסוף כל יום עבודה את כוסית הוויסקי היומית שלו, אולם במהרה גילה שאומנם השתייה ממלאת את חייו - אך גם עושה לו חור ענק בכיס. אז החליט לרקוח וויסקי בעצמו - הוא קנה את כל המרכיבים הדרושים והמצרכים, הנביט התסיס וזיקק עד השגיע לנוזל שמוכן ליישון בחבית עץ. הוא לא חיפף וחיכה 3 שנים עד שהוויסקי יקרא "סקוטש".

אחרי 3 שנים, הזמין הבחור את כל אנשי הכפר לטעימה הגדולה, ואחרי נאום קצר שאגו כולם לחיים ולגמו מהכוסיות.
ממראה פרצופם המעוקם של הטועמים ניתן היה להבין שטעמו של הוויסקי לא כשורה - הם הרגישו טעם של חלודה.. המכה היתה קשה. אולם אותו הבחור לא נכנע, וגם לא התכוון לזרוק את כל הליטרים שנותרו מהוויסקי שרקח. לכן החליט למצוא את השילוב האולטימטיבי למהילה של הוויסקי, עד שגילה את הדרמבוי... והנה כאשר נמהל הדרמבוי והוויסקי הביתי - טעם הקוקטייל החדש היה סביר ואף מעבר לכך.

אבל אותו בחור התעקש ולא הבין מדוע טעמו של הוויסקי הוא בטעם חלודה. אולם כאשר מזג מן החבית את טיפותיו האחרונות של הוויסקי, נדהם לגלות בתחתית החבית מסמר חלוד, ששכח כאשר בנה אותה... ומכאן שמו של הקוקטייל - "ראסטי נייל" - מסמר חלוד.

 

המלצה שלי..

ראסטי נייל עם גלנפידיך

נכתב על ידי הדון האחרון , 26/8/2005 16:32  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גלן פידיך




המותג הבסיסי והפשוט ביותר של גלן פידיך. זהו אחד מהוויסקי מאלט הקלים ביותר לשתייה, ויש לכך צד חיובי וצד שלילי. החיובי הוא שהספיישל ריזרב מתאים מאוד לשתיין הוויסקי מאלט המתחיל, בעיקר כי אין בו מורכבות יתרה, הוא לא מעושן מאוד, לא כבד בטעמים ומחליק בגרון בקלות יחסית. כל אלה הם גם הצד השלילי: כוויסקי מאלט, הספיישל ריזרב לא יהיה כוס הוויסקי של השתיין המתקדם והוא ייזנח לטובת מותגים איכותיים יותר.

יחד עם זאת, זהו המותג הנמכר ביותר של גלן פידיך והוא מצוין, בעיקר, כאמור, לשתיין וויסקי מאלט מתחיל או לערב לא מחייב של לגימת וויסקי. הוויסקי שבו מיושן לא פחות מ- 12 שנים, והוא ברמה אלכוהולית של 43%.


גלן פידיך 15 סולרה ריזרב - Glenfiddich Solera Reserve 15 Year Old




הסולרה ריזרב הוא, לעניות דעתי, אחד ממותגי הוויסקי מאלט הטובים שיש.

שיטת הסולרה מוכרת יותר כשיטת היישון של יינות השרי המפורסמים מספרד, והקישור לגלן פידיך הוא מפתיע: הפידיך סולרה ריזרב מיושן תחילה בחביות שרי, דהיינו חביות עץ אלון שבעבר יושנו בהן יינות שרי. לאחר מכן, מיושן הוויסקי בחביות בורבון, דהיינו חביות שיושן בהן קודם לכן וויסקי בורבון אמריקאי. לאחר מכן, היישון עובר לשלב השלישי בו הוא מיושן בחביות עץ אלון חדשות ומפוחמות מבפנים, כדי לתת לוויסקי צבע מעט כהה וטעמים מעושנים קמעה.

אחרי שהוויסקי מסיים את היישון בשלושת סוגי החביות האלה, הוא מועבר למכל עץ ענקי הנקרא סולרה ואט (Solera Vat). הוויסקי ממשיך להתיישן בו, תוך הקפדה על כך שהמכל יישאר חצי ריק כדי לאפשר לאוויר להתערבב עם הוויסקי ולתת לו טעם סופי מאוזן. משם, מועבר הוויסקי למכל קטן יותר, ואחרי שהות קצרה הוא מבוקבק ומשווק ללקוחות. 43% אלכוהול.


גלן פידיך 18 - Glenfiddich Ancient Reserve 18 Years Old




גרסת ה- 18 שנה של גלן פידיך יוצרת הרמוניה מושלמת בין שני סוגי החביות שבהן יושן הוויסקי: חביות שרי מזן אולורוסו, וחביות בורבון. השילוב של חביות השרי, הנותנות לוויסקי ארומה וטעם מתקתקים; וחביות הבורבון, הנותנות טעם עצי ויבש - יוצר וויסקי מאוזן המשלב בין שני הטעמים הללו. נעים לשתייה, בעל טעם נהדר וסיומת יבשה.

זהו וויסקי שנועד לשתייני וויסקי מתקדמים, כך שאם לא טעמתם מימיכם וויסקי וזה הראשון שלכם, אל תתפלאו אם לא תחבבו את הטעם. 40% אלכוהול.


גלן פידיך 21 גראן רזרבה - Glenfiddich Gran Reserva 21 Year Old




חברת גלן פידיך החייתה מחדש את השילוב המקורי בין חביות שיושן בהן בעבר רום, לבין וויסקי מאלט. החברה חתמה על הסכם עם חברת רום השייכת לתאגיד האלכוהול הקובני "Sancti", ששולחת לסקוטלנד חביות עץ אלון מלאות ברום קובני. בסקוטלנד החביות מרוקנות מתוכנן וממולאות, לתקופה קצרה של חודשים אחדים, בוויסקי שיושן 21 שנים קודם לכן. הוויסקי סופח אליו טעמים וארומות מתקתקות מהרום ששכב בחביות קודם לכן, והתוצאה היא וויסקי עם פיניש של רום- מתקתק ויבש כאחד. 40% אלכוהול.


גלן פידיך 30 - Glenfiddich 30 Years Old

מותג הפרסטיז' של גלן פידיך. מדובר בוויסקי שיושן במשך תקופה ארוכה מאוד, לא פחות מ-30 שנה! הפידיך 30 מיושן בחביות שרי, מה שנותן לו ארומה מתקתקה מעט, אך עפיצות כבדה יחסית, טעם נהדר המיועד, לפחות על פי החברה, לכל מי שיודע ליהנות מהחיים. מחירו, מן הסתם, גבוה (כ- 2,400 ש"ח לבקבוק), אך אם מתאפשר לכם – נסו, ההנאה מובטחת. 40% אלכוהול.


גלן פידיך 40 - Glenfiddich 40 Years Old




מה יש לדבר? וויסקי בן 40 שנים לא יכול להיות רע, כמו כל משקה ששוכב 40 שנה בתוך חבית. בגלן פידיך מתגאים בכך שהוא זכה בתואר "הסינגל מאלט הסקוטי הטוב ביותר" בטעימה עיוורת שערך מגזין הוויסקי Whisky Magazine (האוטוריטה הגדולה בכל הקשור לוויסקי). בסך הכל בוקבוקו 600 בקבוקים. כל בקבוק ממוספר, מוטבע עליו תאריך הביקבוק והוא נושא בגאווה את חתימתו של פיטר גורדון, נכדו של הנכד של וויליאם גראנט. אכן תווית אקסלוסיבית. את הגלן פידיך 40 היטיב לתאר מייקל ג'קסון, מבקר הוויסקי הבכיר ביותר בעולם, כשאמר "הוא נותן חֶברה כל כך טובה, עד שאני לא מוכן לחלוק אותו עם אף אחד". 43.6% אלכוהול.


גלן פידיך 50 - Glenfiddich 50 Year Old

הוויסקי הזה מיושן במשך יובל שנים (וזה אומר שיש מצב שמי שהכניס אותו לחבית, כנראה לא זכה לטעום מהתוצר הסופי). תגלגלו את המשפט הזה על הלשון ותבינו כמה המותג הזה גדול.



 
בשנות ה-30 של המאה הקודמת, הניחו במרתפי המזקקה 9 חביות וויסקי, לכבוד 9 בניו של וויליאם גראנט, למטרת יישון ארוך. אני לא יודע אם הם התכוונו ליישן אותו 50 שנה, אבל זה מה שיצא. ב- 26.7.1991 בוקבק הוויסקי ותאריך הביקבוק, מס' הבקבוק וחתימתו של פיטר גורדון מופיעים על התווית המפוארת.

לפני כמה שנים נמכר בקבוק של גלן פידיך 50 במכירה פומבית באיטליה, במחיר הצנוע של 35,000 ליש"ט- כ 300,000 ש"ח, מה שמוכיח שכנראה לא לי ולא לכם יש בקבוק כזה ששוכב במזנון מעל הטלוויזיה.


גלן פידיך 1937 - The Glenfiddich Rare Collection 1937




המותג היקר ביותר של גלן פידיך והוויסקי הכי מיושן שנמכר אי פעם בעולם. הוכנס לחבית בשנת 1937 ובוקבק בשנת 2001, מה שהופך אותו לוויסקי בן 64 שנים! מחירו הרשמי הוא 10,000 ליש"ט, ומכיוון שנותרו למכירה כ- 7 בקבוקים מתוך 68 הבקבוקים המקוריים, ניתן לנחש שמחירו יעלה על מחירו של הגלן פידיך 50 תוך כמה שנים ושיא חדש יישבר.


גלן פידיך 12 קוּראן ריזרב - Glenfiddich Caoran Reserve




מותג חדש ונפלא. מדובר בגרסה הפשוטה של גלן פידיך, אותו וויסקי בן 12 שנה, אך להבדיל ממנו, הקּוראן מקבל פיניש בחביות עץ אלון מהאי איילה (Islay), אותו אי דרומית לסקוטלנד עליו שוכנות כמה מהמזקקות המפורסמות ביותר בסקוטלנד, ושממנו מגיעים, בדרך כלל, וויסקי מעושנים מאוד. כאות הערכה לגלן פידיך המקורי, אותו ייצרו בעזרת עשן כבול (אותו חומר אורגני הנותן לוויסקי את טעמו המעושן), הפיניש בחביות האיילה מעניק לוויסקי ארומה וטעם מעושנים - מה שמבדיל אותו לחלוטין מהפידיך הרגיל. אמנם עדיין לא מדובר בוויסקי איילה ממש, אבל זה מספיק קרוב.

Caoran (מבטאים "קוּרָאן" בעברית) היא מילה בגאלית שפירושה "גחלת הכבול", זכר לכבול שנשרף ומעשן את הוויסקי. מומלץ ביותר. 40% אלכוהול.
נכתב על ידי הדון האחרון , 21/8/2005 16:36  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רמי מרטין




לואי ה-13
לכל קטגוריית משקאות יש את האָס שלה, המותג המפורסם שבזכותו הרבה יותר אנשים מודעים לקיומה. לוודקה יש את האבסולוט, לג'ין יש את גורדונ'ס, לאייריש קרים יש את בייליס ולוויסקי יש את ג'וני ווקר. יש מקרים שבהם אדם יכיר ויאהב את הבייליס, בלי לדעת שהוא שייך לקטגוריית האייריש קרים, כמו שג'וני ווקר ואבסולוט לא תמיד משוייכים אוטומטית לוויסקי ו-וודקה.

גם לקוניאק יש אָס משלו, והוא שם גדול בעולם האלכוהול. סביר להניח שהרבה שמעו עליו, אבל ספק אם הרוב טעמו ממנו - הקוניאק המוּכָּר והמפורסם ביותר בעולם: רמי מרטן.

הרמי מרטן (Rémy Martin) קרוי על שמו של רמי מרטן, יינן שחי בתחילת המאה ה-18 בצרפת. מרטן היה אחראי על כמה מהיינות המשובחים ביותר שיוצרו באותה תקופה בצרפת, אך לא הסתפק בכך. ב-1724 הוא קנה כרמים בחבל קוניאק, הפיק יינות ופתח מזקקת ברנדי. הברנדי, שהוא כידוע תזקיק יין, מקבל עליו באופן מיידי את השם "קוניאק" ופורץ קדימה.

בקבוקי הקוניאק של רמי מרטן משווקים לפי דרגות יישון שונות, תחת השמות: VS, VSOP ו- XO. כל בקבוק נושא שני ציונים המייחדים אותו משאר הקוניאקים: האחד הוא הלוגו של חברת רמי מרטן- הקנטאור. דמות שחציה אדם וחציה סוס, הלקוחה מהמיתולוגיה היוונית. על פי המיתולוגיה, הקנטאורים היו קשתים מצויינים, אכזריים ופראיים. למרות הרוע המגולם בדמות הקנטאור, אנשי הקוניאק בחרו להדגיש שכמו הקנטאור, גם רמי מרטן "נמצאים עם הרגליים על הקרקע ועם והפנים קדימה".

בנוסף ללוגו הקנטאור מתנוסס על כל בקבוק משפט המפתח:
Fine Champagne Cognac"", שמסביר כי הקוניאק מכיל 100% ענבים מ-2 האזורים המשובחים ביותר בחבל קוניאק: מגראן שמפיין (Grande Champagne)
ו/או פטי שמפיין (Petite Champagne). עובדה זו מציינת, למעשה, כי הקוניאק של רמי מרטן מיוצר מהחומרים הטובים ביותר, ושאצלם אין שום פשרות בכל הנוגע לחומרי הגלם ואיכות המשקה הסופי. כל בקבוק קוניאק של רמי מרטן מכיל בלנד של עשרות ולפעמים מאות קוניאקים שונים ממחסני היישון במזקקה. הקוניאקים מיושנים בדרגות שונות, והכל על מנת להגיע לטעם האחיד של הקוניאק.

את הרמי מרטן מכירים בישראל כבר עשרות שנים, והוא קיבל את כינוי החיבה "רֶמִי". "ברמן תביא שתיים רמי" הוא משפט שכל ברמן ממוצע אמור לשמוע לפחות פעם בערב, כשהמהדרין יקראו לו "רָמִי" כמו החבר מהעירייה, ולעתים אף "ריקי מרטין", כי זה נשמע דומה. לרמי מרטן מגוון רחב מאוד של מותגים, חלקם מוכרים יותר, וחלקם כמעט ולא נמכרים בארץ.


"רמי מרטן VS גראן קרוּ"




רמי מרטן גראן קרו
רמי מרטן גראן קרו (Rémy Martin Grand Cru) ידוע יותר בכינויו "רמי מרטן VS". מדובר בקוניאק 40% אלכוהול, המכיל בלנד של ענבים מאזור פטי שמפיין, והקוניאקים שבו מיושנים לפחות 3 שנים. זהו קוניאק חביב, שבחברה ממליצים לשתות אותו כמו באסיה: לערבב עם קרח ופיסטוקים או פשוט לטעום אותו נקי כמו שהוא. זהו מותג שלא כל כך מוכר בארץ, וגם בעולם הוא פחות ידוע מאחיו הגדול.


רמי מרטן VSOP




רמי מרטן VSOP
רמי מרטן VSOP Rémy Martin) VSOP) הוא המותג הנמכר והמפורסם ביותר של החברה. מדובר בקוניאק 40% אלכוהול, המכיל קוניאקים המיושנים מינימום 4 שנים, ומבוססים על ענבים מ- גראן ופטי שמפיין.

הבקבוק הירקרק של רמי מרטן VSOP הוא אחד המוּכָּרים בעולם, אך לאחרונה החליפה החברה את העיצוב והתווית קיבלה גוון אדום. אם נתקלתם בבקבוק החדש, אין חשש - זהו אותו מוצר בדיוק. ה-VSOP של רמי מרטן הוא הקוניאק הנמכר ביותר בקטגוריה זו. על כל 2 בקבוקי VSOP שנמכרים בעולם, אחד מהם יהיה של רמי מרטן.


רמי מרטן XO ספסיאל




רמי מרטן XO ספסיאל
רמי מרטן XO ספסיאל (Rémy Martin XO Special) הוא המותג הידוע יותר בשמו "רמי מרטן XO". מדובר בדרגת הפרמיום של רמי מרטן. ה-XO מורכב מקוניאקים בדרגות יישון שונות, 40% אלכוהול, רובם בני 12, אבל יש קוניאקים בני 6 שנים לצד בני 12, וחלקם מגיעים אף ל-30 שנה. הערבוב יוצר קוניאק כמעט מושלם, מבחינת איזון בין העץ לטעמים הפירותיים שבו. כוסית XO בארץ נמכרת בין 120-170 ₪ לכוסית, ורבים מהשתיינים הקבועים שלו החלו לשתות אותו בעיקר כי הוא נתפס כמשקה יוקרתי, ולאו דווקא כי הוא באמת טעים להם.


רמי מרטן קלאב




רמי מרטן קלאב
רמי מרטן קלאב (Rémy Martin Club) הוא ורסיה מעט שונה לרמי מרטן VSOP הרגיל. אמנם מבחינת יישון הוא זהה ל-VSOP הרגיל, אך הוא מורכב מבלנד שונה: 70% מהענבים מגיעים מגראן שמפיין, ו- 30% מגיעים מפטי שמפיין. (40% אלכוהול).


רמי מרטן אקור רויאל

רמי מרטן אקור רויאל (Rémy Martin 1738 Accord Royal) הוא מותג שיווקי, יותר מאשר ייחודי באמת. השם מוקדש למלך לואי ה-15, שבשנת 1738 נתן אישור לרמי מרטן להרחיב את שטח הכרמים שברשותו, ובכך הפך אותו ליצרן הקוניאק הגדול ביותר של אותם הזמנים. לכבוד אותו מלך ואותה שנה, הוציאו רמי מרטן מותג שווה ערך לקוניאק ה-VS הרגיל, אך מכיל 65% ענבים מגראן שמפיין ו- 35% ענבים מפטי שמפיין, ו-40% אלכוהול. אמנם לא כל אחד יבחין בהבדלים, אבל בתור קוריוז זה נחמד, ולעשות כבוד לרגעים היסטוריים זה תמיד דבר טוב.


רמי מרטן XO אקסלנס




רמי מרטן XO אקסלנס
רמי מרטן XO אקסלנס (Rémy Martin XO Excellence) הוא הגרסה האיכותית יותר של דרגת ה- XO הרגילה של רמי מרטן. מדובר בקוניאק המכיל 85% ענבים מגראן שמפיין ו-15% מפטי שמפיין, מה שמבטיח איכות גבוהה יותר. והקוניאק הצעיר ביותר שבו שכב בחביות 10 שנים. רוב הקוניאקים שבו מיושנים 15 שנה, כשהזקן ביותר בן 37. מכיל 40% אלכוהול.


רמי מרטן XO פרמייר קרו

"רמי מרטן XO פרמייר קרו" (Rémy Martin XO Premier Cru) הוא גרסה איכותית יותר לדרגת ה XO, כשהפעם השינוי הוא בענבים. הבלנד מורכב מ-100% ענבים מגראן שמפיין. 350 הקוניאקים שבו מיושנים בין 10 ל-40 שנה, וניתן למצוא אותו בעיקר בחנויות הדיוטי פרי השונות בעולם.


רמי מרטן אקסטרה




רמי מרטן אקסטרה
רמי מרטן אקסטרה (Rémy Martin extra) מהווה את דרגת הפרמיום של ה-XO של רמי מרטן (כמה פרמיום על דרגה אחת...). הבקבוק היפהפה מעוצב כדקאנטר זכוכית שקוף, בקבוק רחב ובסיס עבה במיוחד, משווים למותג מראה אקסלוסיבי במיוחד.

האקסטרה מכיל יותר מ- 600 סוגי קוניאק שונים, כשהצעיר ביותר בן 10, הזקן ביותר בן 50, והממוצע נע בסביבות 35 שנה. 90% מהענבים מהם הקוניאקים מיוצרים מגיעים מגראן שמפיין, ו-10% מפטי שמפיין.


רמי מרטן לואי טרז




רמי מרטן לואי טרז
הקוניאק ב-ה' הידיעה. זהו, ללא שום ספק, הקוניאק המשובח ביותר שקיים כיום, והוא מושא נפשם של כל חובבי הקוניאק באשר הם.
הלואי טרז קרוי (Louis XIII), איך לא, ע"ש לואי ה-13, מלך צרפת בין השנים 1610-1643, שהיה בקשרים ידידותיים עם משפחת מרטן, ולכן זכה לכבוד שהקוניאק ייקרא על שמו. הקוניאק עצמו מורכב מלא פחות מ- 1,200 קוניאקים שונים המעורבבים יחדיו לידי יצירת מופת אחת גדולה.

כל הענבים מגיעים מהאזור האיכותי ביותר-גראן שמפיין, הקוניאק הצעיר ביותר בתערובת הוא בן 40 שנה, כשקוניאקים בני 100 שנה משתתפים בערבוב הגדול. יישון הקוניאקים של הלואי טרז נעשה בחביות עץ לימוזין ישנות במיוחד, הנמצאות במחסנים נפרדים ממחסני היישון הרגילים. החביות עצמן הן דקות כמעט בחצי מחביות יישון רגילות, ולכן הרבה יותר אוויר נכנס, בא במגע עם הקוניאק והופך אותו ליבש ועוקצני במיוחד.
גם לבקבוק יש סיפור משלו. הבקבוק, יותר נכון הדקאנטר, המכיל את הלואי טרז, הוא רפליקה של בקבוק עתיק שנמצא בחפירות ליד העיר ז'רנה, שבחבל קוניאק. באותה עיר התחוללו קרבות עזים בשנת 1569 בין קתולים ופרוטסטנטיים, ו-300 שנה מאוחר יותר נמצא הבקבוק ונרכש ע"י רמי מרטן- האיש, לא הקוניאק.
בקבוק של לואי טרז נמכר בכ- 1,400$, ומחיר כוסית בבר עשוי להגיע ל- 950 ₪.

לפני כמה שנים הוציאה חברת רמי מרטן ורסיה שונה לבקבוק של הלואי טרז, כאשר הוא שובץ ב- 4 יהלומים במשקל של 2.9 קראט, והוא נמכר במחיר עממי של 19,500 ליש"ט לבקבוק.


 
נכתב על ידי הדון האחרון , 21/8/2005 16:31  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

5,175
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 18 עד 21 , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להדון האחרון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הדון האחרון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)