לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


גזר עם אפונה. בלוג בלי פואנטה.

Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2014

תנועת החמאס - 8 נקודות עיקריות באמנתה


עוד פוסט שלא אני כתבתי, הפעם מביזפורטל. לקוראיי, מצטער שהבלוג נהיה פוליטי ולא מקורי בפוסטים האחרונים. המצב מכתיב זאת, אני מקווה לחזור לתוכן שיטחי, מיני ובעיקר מקורי תוך זמן קצר ושחיילינו יחזרו הביתה בשלום.

 

 

 

תנועת החמאס (ראשי תיבות בערבית של "תנועת ההתנגדות האסלאמית") הוקמה בשנת 1987 ומטרתה הקמת מדינה פלסטינית אסלאמית תיאוקרטית בשטחי ארץ ישראל. מטרה זו מעוגנת ב'אמנת חמאס' שנכתבה ב-1988 והינה המסמך החשוב ביותר של התנועה. במסמך זה מוצגת האידיאולוגיה של חמאס, כפי שגובשה ע"י מייסדיה ובעיקר אחמד יאסין.

באמנת חמאס יש כמובן התייחסות נרחבת ל"פולש הציוני", אבל גם ליהודים ולמה שהם קוראים "הציונות העולמית". האמנה כוללת 36 סעיפים, הבאנו 8 סעיפים עיקריים - על משקל "הכר את אויבך". חומר קריאה מזעזע.

1. טענה שפלסטין היא אדמת וקף אסלאמי (סעיף 11): "תנועת ההתנגדות האסלאמית מאמינה שאדמת פלסטין היא אדמת וקף אסלאמי עבור דורות של מוסלמים עד יום-הדין. אסור להזניח אותה או חלק ממנה, או לוותר עליה או על חלק ממנה".

2. איסור על ניסיונות פשרה (סעיף 13): "יוזמות, ומה שקרוי פתרונות של שלום וועידות בינלאומיות, עומדים בסתירה לעקרונותיה של תנועת ההתנגדות האסלאמית. אין פתרון לשאלת פלסטין אלא בג'יהאד."

3. חינוך הילדים (סעיף 16): "שימוש בתוכניות-לימודים שיעצבו בצורה בריאה את מחשבותיו ואמונתו של התלמיד המוסלמי. זאת יחד עם לימוד מעמיק של האויב, כישוריו האנושיים והכספיים, הכרת נקודות התורפה והעוצמה שלו, וידיעת הכוחות התומכים בו ומסייעים לו."

4. השוואה של היהודים לנאצים (סעיף 20): "אויב מרושע הנוהג כמו הנאציזם ואינו מבדיל בין גבר לאישה ובין זקן וטף.... הנאציות היהודית הקיפה נשים וטף, והפחדה של הכלל. הם לוחמים בפרנסתם של אנשים, סוחטים את כספם ומאיימים על כבודם. הם נוהגים באנשים כאילו היו פושעי המלחמה הגרועים ביותר. ההגליה מן המולדת היא סוג של רצח."

5. אנטישמיות ברורה (סעיף 21): "הם (היהודים) שעמדו מאחורי מלחמת העולם הראשונה, אשר בה הצליחו לחסל את מדינת הח'ליפות האסלאמית, להפיק רווחים חומריים ולשלוט על רבים ממקורות העושר. הם (היהודים)שעמודו מאחורי מלחמת העולם השנייה, שבה הפיקו רווחים אדירים מסחר בחומרי מלחמה ופלסו את הדרך להקמת מדינתם. הם עמדו מאחורי המהפכה הצרפתית, המהפכה הקומוניסטית ורוב המהפכות שעליהן שמענו ואנו שומעים פה ושם. בכספם השתלטו על אמצעי התקשורת הבינלאומית, על סוכנויות הידיעות, העיתונות, בתי ההוצאה לאור, תחנות השידור וכיוצא באלה...."

6. הזדוניות היהודית (סעיף 28): הפלישה הציונית היא פלישה זדונית. אין היא נרתעת מלהשתמש בכל השיטות, ולהשתמש בכל האמצעים השפלים והבזויים להשגת מטרתה.... הם שואפים לקעקע חברות, להרוס ערכים, להשחית את המצפון, לקלקל את המידות ולהכחיד את האסלאם. הציונות עומדת מאחורי סחר הסמים והמשקאות האלכוהוליים לכל סוגיהם למען ייקל עליה לשלוט ולהתפשט".

7. שלום - רק תחת האיסלאם (סעיף 31): "בחסות האסלאם יכולים בני שלש הדתות – האסלאם, הנצרות והיהדות – לדור בכפיפה אחת בביטחון ובשלום. לא ייתכנו ביטחון ושלום אלא בחסות האסלאם".

8. שאיפות הציונות (סעיף 32): "אין גבולות לתכנית הציונית. אחרי פלסטין שואפים (הציונים) להתפשט מן הנילוס ועד הפרת, ולאחר שיאכלו את האזור שאליו הגיעו ישאפו להתפשטות נוספת, וכך הלאה. תכניתם (משתקפת)" בפרוטוקולים של זקני ציון", ואין כהתנהגותם בהווה כדי להעיד על דברנו. היציאה ממעגל הסכסוך עם הציונות היא בגידה בעיקר".

לסיכום, ובהמשך לציטוט האחרון מבין 8 הסעיפים שלהן, קשה מאוד להאמין שכל זמן שחמאס שולט ברצועת עזה - יהיה פתרון ארוך טווח. "תהדיאה", כלומר הפוגה זמנית או סוג של הפסקת אש - את זה כנראה ניתן להשיג. אבל בימים בהם המטרה היא לייצר הפסקת אש למשך שנים ארוכות - צריך לשוב ולקרוא את 'אמנת חמאס'. בשביל שלפחות נדע עם מי יש לנו עסק.

 

נכתב על ידי , 21/7/2014 09:00   בקטגוריות שונות  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של nwqsxdlcsg ב-24/4/2016 03:29



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להגנן. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הגנן. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)