לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Fenris bites


מטרתו העיקרית של הבלוג הזה היא לבדוק: האם יש עתיד? על כותב שורות אלו בגוף שלישי: פנריס (או פנריר לעקשנים) הוא הזאב המפלצתי שיטרוף את אודין, אבי האלים, בקרב אחרית הימים ראגנארוק. לאחר סיום הקרב עולם חדש ויפה יעלה, בו יחיו בשלום. אבל זה גם שם מגניב.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013

יש! עתיד?! על ישראל פוסט המחאה החברתית, על יש עתיד, על הכנסת ה-19, ומה שביניהם...


Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

 

חלק א'-הסערה שלפני השקט שלפני הסערה

 

שד' רוטשילד, תל אביב, ישראל, כדור הארץ, גלקסיית שביל החלב, איפשהו ביקום האמורפי הזה.

בנקודה מחזורית אחת במימד הזמן, בה אזורנו על כדור הארץ חשוף לכמות אינטנסיבית של קרינה מהשמש, נקודה שאנחנו החלטנו לציין אותה בדרך מיוחדת שלנו, שתיזכר בשם היסטורי-המחאה החברתית של קיץ 2011.

משהו קרה בנקודה הספציפית הזאת במרחב והזמן. אפשר לקרוא לה סצנה, אולי אף חולפת, אבל לא ניתן היה להתעלם מכך.

זה היה אחד מהרגעים בהט הלהט הרגעי הזה פורץ לפתע, אותו להט שגורם לנו לעשות מעשים פזיזים, בלי יותר מדי מחשבות על ההשלכות ואולי לפעמים אף על מוסריות הדבר. כל מה שהלהט הזה רוצה- שמשהו כבר יזוז בעולם האיטי והמשגע הזה. עולם שפועל לפי השעון, תחת מערכת אחת, אותה כינינו בשם-כלכלה.

 

או בשם אחר: מערך אינטרסים. המערכת הזו, פועלת לפי אינטרס של גופים מסוימים שהכריזו על עצמם כשליטי התחום, ומשמרת את האינטרס הזה חי וקיים, כך שדבר לא ישתנה ממקומו. מי שלא נופל בתוך האינטרס הזה, מוצא עצמו עובד תחתיו כדי לשמרו. לחלק זה עובד מצוין, והם מוצאים עצמם יוצרים אינטרס משני-תחתי משלהם, בעוד אחרים מעט פחות.

אותם אחרים מוצאים עצמם נעים במרחב-זמן, מרגישים מעט תלושים, בעוד עומלים יום וליל על מנת לשמר אינטרס עליון כלשהו שלא ממש מזיז להם, ואפילו מכעיס אותם. והרי לנו אינטרס חדש. אותו אחרון, קם מתוך זעם וזעת אפיים ומפיל את כל קודמיו.

 

כן, העלתם בדעתכם שאני עומד לצאת ולהכריז שהמחאה החברתית היא אכן האינטרס החדש במקרה זה. אבל האם כך הדבר? הליכה פשוטה בשד' רוטשילד בימים אלו הייתה מספיקה כדי להיחשף למגוון אנשים מרקעים שונים בעלי אידיאולוגיות שונות: אנרכיסטים, סוציאליסטים, קפיטליסטים, דתיים, אתאיסטים, דיכאוניים, הומלסים, שאנטי באנטיים, והאם אני באמת צריך להמשיך?

אי אפשר להכריז שהמחאה הזו ביטאה רצון אחד. למעשה אין לה צורה ותכנית. אפשר להגיד שהנושא על סדר היום היה הדיור, אבל בלי התעלמות ממחירי הקוטג', מהמסים, מהנטל, מהפילוג ומהגזענות בארצנו.

אבל דבר אחד היה משותף לכל אלו-כולם היו מונעים מהלהט הזה, מהתחושה המוזרה הזו, שמשהו כאן לא בסדר במשוואה הזו, והמדינה הזו הולכת לאיבוד.

 

אבל עזבו היסטוריה, הרי האירוע הזה עבר, ובסופו של דבר כולנו חזרנו הביתה מהרחובות כדי להמשיך לעבוד, ללמוד, לשתות עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי.

נראה שבעצם אחרי הפזיזות של הרגע, ההפרעה הדו קוטבית הזמנית הזו חזרה למצב הרגיל ומאסנו במשחק הזה, או לפחות בשלב הזה כבר הרגשנו שמדובר במשחק.

בימים שלאחר מכן חזרנו להתעסק בנושאים היומיומיים שמזינה אותנו התקשורת-החמאס, הגירעון בתקציב, הגרעין האירני בלה בלה בלה...

הוצבה בפנינו שנית מערכת בחירות, רגילה לחלוטין, רק שהפעם הביאה לנו כל מיני סופר סטארים כאלה ואחרים כמו יאיר לפיד ונפתלי בנט, וכמובן בנימין "ביבי" נתניהו הותיק בתחום.

 

דבר אחד היה בולט בבחירות אלו-הרבה הרבה תקשורת. מפלגות טרנד כאלה ואחרות, והרבה הרבה אנשי תקשורת שנראה שבקעו מהביצה, אותם אנשי תקשורת שהיו אחראים על עלייתה ונפילתה של מחאה זו.

 

אבל דווקא עכשיו הנושא החברתי בער יותר מתמיד. הייתה כאן חגיגה כלכלית-חברתית, ונדמה שפתאום אותו איום איראני (אותו נבחן לעומק בקרוב) קצת פסה בעינינו. אותה מחאה שפתאום דעכה ונעלמה, נראה שקמה לתחייה על מרקע הטלוויזיה שלנו בעוד כל מפלגה והסופר סטאר שלה מנופפות בדגלים חברתיים. האם האידיאולוגיות שהתגוררו באוהלי שד' רוטשילד עברו דירה לכנסת ישראל?


המשך יבוא...


או שלא.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}
נכתב על ידי , 27/1/2013 20:23   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, עבודה, פסימי, אינטרנט, אופטימי, המחאה החברתית, יש עתיד, גזענות, האיום האיראני, ביבי נתניהו, יאיר לפיד, כלכלה בשקל  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

מין: זכר

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFenris Ulven אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Fenris Ulven ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)