לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של בן שטג


יושב ראש התנועה האזרחית למען זכויות הילד בישראל, חבר בתנועה לאיכות השלטון ובמפלגת העבודה, סטודנט ופעיל חברתי פוליטי. צדק חברתי, שלום ושת"פ הם הערכים המובילים שלי. היכנסו ל"חזון שלי" כדי לקרוא עוד. שלכם, בן

כינוי:  בן שטג

בן: 36

Skype:  ben_shteg 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2013

ואז יאיר לפיד שאל "איפה הכסף?"


 

תקיפת החרדים של מפלגת יש עתיד ושל ועדת פלסנר בטענה שכל הכסף נעלם לידי החרדים היא מניפולציה רעה, שקרית, גסה ומלאה בדעות קדומות, ובשורות הבאות אני מסביר ליאיר לפיד, דרך עובדות, גישה ערכית ונתונים, למה אני לא אקח חלק ממנה ואיפה באמת נמצא הכסף הגדול של המדינה. 

 

יאיר לפיד היקר, שלום לך,

אני בן, נעים מאוד. אני מחבב אותך, תמיד נהנתי לקרוא את הטור שלך בעיתון, אהבתי מאוד את איך שעימתת את אריה דרעי אצל ניסים משעל על מה שרובנו בישראל חושבים עליו, שהוא גנב בעבר ושאדם שגזל כספי ציבור לא צריך להיות בפוליטיקה שוב, ובטח שלא בראשות ש"ס, סלח לי הרב עובדיה. אני גם אוהב מאוד את הרב שי פירון, הוא איש מדהים, וגם מאוד מחבב את כל מי שהכרתי מחבריי המפלגה, המצביעים ומהפעילים שלכם, באמת אנשים מקסימים עם כוונות מדהימות. לדעתי לאשתך היקרה ליהיא לפיד מגיע הוקרה על כל הפעילות הציבורית שלה ובנך יואב, בן גילי, הוא אחלה גבר, אני בוטח בכוונות שלך ולכן אענה לך על השאלות החשובות ששאלת בבטור שפירסמת שמסביר את הליכתך לפוליטיקה, למרות המחיר האישי שיש בתשובות האלו, אני יענה לך בצורה הכי ברורה ומעמיקה שיש למה ולאן נעלם הכסף באמת:

 

אפשר לדבר על כלכלת ישראל מכל מיני הסתכלויות, הראשונה היא הסתכלות עובדתית שמושתת על נתונים והשני מושתת על אנשים, על יחסי האנוש והגומלין ("תן וקח") והאינטרסם של כל הגורמים המעורבים בשוק הכלכלה הישראלי. אז האם החרדים זוכים לכל התקציב? האם הם "נצלנים" ולשם נעלם כל הכסף? יאיר, חד וחלק לא. מסיבה פשוטה מאוד, זו דעה שנובעת מהתעלמות מהיחסיות בכלכלה ובכלכלות העולם ומהסיבה האמיתית לאן נעלם הכסף, וכפי שאמר איינשטיין "הכל יחסי" (הוא קבע את המונח על פיזיקה, ולאחר מכן אמר שזהו חוק שגם נכון לכל תחומי החיים האחרים) .

 

יאיר, מה עם כך שהאנשים הכי עשירים בישראל כמעט ולא משלמים מסים וזה שהם מקבלים תספורות ענק והטבות מס של מיליארדים? מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות סובל בגלל התקציב לחרדים? קופת המדינה במינוס וצריך ל"התקמצן"? חד וחלק אלו שטויות ושקר, שאני מאמין שנאמר לא בכוונה תחילה, פשוט מחוסר ידע בכלכלה, שזה אנושי ובסדר, אך חשוב לי להביא את העובדות אליך: קופת המדינה מלאה, הכלכלה צומחת, החוב הלאומי נמוך ביחס לכל מדינות העולם ובגישה אחראית גם ניתן אפילו להגדילו, קופת המדינה ממשיכה להתמלאות במיליארדי דולרים, ויכולה אף להתמלאות יותר ולא על חשבון רוב הציבור, ובהחלט אפשר לנצל אותה בצורה הרבה יותר טובה עבור כולכם. ידידיי, אל תתעלמו מכך שהכסף שניתן בעיקר למגזר החרדי והערבי דרך קצבאות הילדים, הוא כסף שניתן בסופו של דבר לאוכלוסיות המוחלשות ולעניים שאנו מדברים ונלחמים עבורם כל הזמן, וגם אם התקשורת החרדית והערבית דואגת לא להראות או לגרום להם להבין שזו הכוונה האמיתית שלנו, רובנו המוחלט, הישראלים, בכלל לא שונא אותם ודווקא אוהבים ומכבדים אותם, וגם נהנים לשוחח עמם ולהנות מחברותם.

 

קצבת הילדים היא נושא מרכזי בתקציב שהחרדים דורשים מהממשלה, וזה נושא חשוב ובחשיבה אחראית יש לתמוך במצב הקיים עד לשינוי המערכת לקראת חזון שילוב החרדים והערבים בחברה הישראלית. בעיניי הקצבה צריכה להיות מומרת לעזרה כספית ממשלתית להקמת עסק, קניית דירה, חתונה או אפילו כמו בארה"ב עם תלושי המזון, אך רק בהמשך הדרך, לאחר שייבנו כל המוסדות המנהליים, הכלכליים והחינוכיים הדרושים לשם שילוב אמיתי של רוב המגזר החרדי והערבי בשירות הצבאי והלאומי (שהוא בכלל לא "נטל" בעיניי, להפך, הוא תורם ומעשיר כל אדם) ויצירת הוודאות שמצבם הכלכלי והחברתי של המגזרים הללו לא ידרדר יותר, צריך להקים ועדה מסודרת ומקצועית שתבדוק את כל ההיבטים בנושא, ולשלבם רק לאחר שנגיע להסכמה ושיתוף פעולה עם החרדים וערביי ישראל, ולא בדרך של כפייה ויצירת מלחמת אחים.

 

בהחלט נכון שחוק טל וקודמיו היו טעות היסטוריות שהפרידו את החרדים חברתית וכלכלית משאר עם ישראל, גרמה להם להסגר מאיתנו, אחיהם היהודים והישראליים, לגור מפורדים במדינת "בני ברק", לחיות על קצבאות במקום להתפרנס בכבוד, למרות שהתורה דורשת לצאת לעבודה ולהרוויח את עמך יומך בפירוש וכך גם הרמב"ם. אין ספק שיש להחיל מדיניות חדשה שתסדיר את שילוב המגזר החרדי בחיים האזרחיים בישראל; אך זכרו "איפה הכסף" ואת ההבדל בין החרדים לבעלי ההון: החרדים קיבלו היתר ממשלתי חוקי מבן גוריון, מבגין וגם מהציבור החילוני דאז, אך שוק ההון והטייקונים קיבלו היתר ומנדט ממשלתי לא חוקי מראשי ממשלות קודמים על הכסף של הציבור - וזה ההבדל בין השניים.

 

דנקנר והתספורת

 

רק בחודש האחרון דנקנר קיבל תספורת של 39 מיליארד שקל על חשבון קופת הפנסיה של הציבור שרק מוכיח לך, מלבד הנתונים העובדתיים הברורים, עד כמה קופת המדינה יציבה ושניתן להוציא את הכסף הזה בגישה קלילה, אופטימית ובקור רוח. אני רוצה לומר כמה מילים שאולי יישמעו לא פופולריות לראשונה באוזניי דורשי הצדק החברתי, שהם כמוני, ואחרי כל המילים והביקורת שלי על דנקנר לאורך השנים: התספורת של דנקנר, ה-39 מיליארד, כמה שהסכום נשמע דמיוני ומטורף, הייתה מוצדקת והייתה טובה לכלכלת ישראל. המפלה שטעויותיו של דנקנר היו מפילים על הכלכלה הישראלית ועל המון עובדים ממעמד הביניים והאוכלוסיות המוחלשות הרס כלכלי, ביניהן על מרבית השכירים מהחברות הבאות: סלקום, שופרסל, מכתשים אגן תעשיות, מפעלי נשר, כלל תעשיות, נייר חדרה, ישראייר, מעריב, כלל עסקי ביטוח, חברת גב-ים ועוד. הנזק המצטבר הזה היה עולה למדינה פי כמה וכמה יותר מ-39 מיליארד. שיהיה ברור שכל זה לא מבטל את הביקורת החריפה שיש לי על נוחי דנקנר, על חוסר האחריות, על ההרפתקאות, על הבושה שהביא על עצמו בתוצאות של הטעויות שלו שהסתכמו בגזילת הפנסיה של הציבור, איבוד מרבית הונו וגזילת כספם של מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי. הוא פגע בהמון אנשים טובים. ישרים. ששירתו את המדינה ואוהבים אותה. ושממשיכים לקנות בסופרסל בכל יום שישי. יאיר, נוחי דנקנר יצא לו להרפתקאות לא אחראיות "שהורידה את הונו לעונו" ב-2012, בשמועות, שהוכחשו, שטוענות שהצעדים הכלכליים נעשו לאחר המלצתו וברכתו של הרב "הרנטגן". ועל דנקנר ויחס הממשלה והאוצר אליו בשנים קודמות נאמר כולנו, "סוף מעשה במחשבה תחילה".

 

ואז שאלת "למה?" ו"איפה הכסף?"

 

בטור שפירסמת על סיבת הליכתך לפוליטיקה ועל סיבת ההקמה של "יש עתיד" שאלת: למה הילדים שלנו מקבלים את החינוך הכי גרוע בעולם המערבי? למה אין להם סיכוי לקנות דירה יום אחד? למה מעצמת היי-טק וטכנולוגיה שקועה בתוך בירוקרטיה מושחתת של העולם השלישי? למה יוקר המחיה פה מטורף כל כך והפערים גדולים כל כך? למה שירותים חיוניים כמו משטרה, בריאות, או רווחה אינם מתוקצבים ועובדיהם מקבלים שכר מגוחך?

 

יאיר, ישראל אחת מ-20 המדינות הכי עשירות בעולם, הכלכלה שלנו יציבה, אך בועת הנדל"ן שלנו מאוד בעייתית ויכולה להביא משבר כלכלי, אותו משבר כלכלי שקרה באירלנד וניו יורק, שהובילו למפלת בעלי הון רבים המשחקים בנדל"ן. יאיר יש למדינה המון כסף, המון, הוא פשוט לא מנוצל נכון, ומסיבה מאוד פשוטה: הליכוד היא לא רק המפלגה שיש בה הכי הרבה קשרי הון-שלטון ושחיתות, הבעיה האמיתית בהם שהם לא יודעים למשול בישראל. כל מה שמנחם בגין, אריאל שרון, יצחק שמיר ובנימין נתניהו התכוונו שיקרה - לא קרה. רק מפלגת העבודה ידעה לשלוט ולמשול בישראל, להעביר החלטות, לשנות סדרי עולם, לגרום לדברים לקרות. עד היום מפלגת העבודה היא היחידה שיש בידה את הכלים המנהליים, הלוגיסטיים, הפרלמנטריים והממשלתיים למשול בישראל. אלו חוקים ותקנים שהורישו דרך חוקים ותקנים אבות ומייסדי המפלגה, ראשי הממשלות, שרי ואנשי הביטחון, החינוך, הבריאות, האוצר והרווחה שהיו ביניהם. אנשי הליכוד וקדימה, ביניהם בנימין נתניהו, גדעון סער, לימור לבנת, ציפי לבני ויובל שטייניץ מנסים שוב ושוב, ללא הצלחה, לשנות את תקני משרדי הממשלה ובפועל הם רק פוגעים בהם, וביכולת הביצועית ובמורל של עובדי הממשלה - שינויים במשרדי הממשלה מטעם הליכוד בדרך כלל לא באים בשיתוף פעולה עם עובדי משרדי הממשלה המנוסים בשטח, בעיקר בשינויי התקנים במשרד החינוך, הבריאות והרווחה.

 

ואז יש עתיד אמרה שאין צורך בשרים בלי תיק והמון שרים, וצדקתם

משרדי הממשלה אמורים למשול על כל ההיבטים של חיי האזרחים ויש אנרכיה כיום בכל המשרדים, את זה יגיד לך כל עובד מדינה שמדבר תכלס, למעט משרד התקשורת. לא ייתכן שכל אחד שנבחר יכול לעמוד בראש משרד שאינו מבין ואין לו ידע בו. בממשלת ארצות הברית למשל, הנשיא הנבחר בוחר אנשים מקצועיים עם ידע וניסיון מוכח בתחומים שעליו הוא יופקד, ולכן יש צורך בפחות שרי צעצוע שגומעים כסף על חשבון הציבור, כפי שדרשת. במדינות האיחוד האירופאי הגישה הזאת נראית לרוב, גם בעיניי העם וגם בעיניי הממשל, מובן מאליו. זה בין היתר מצביע על כך שהשיטה הדמוקרטית בישראל נכשלה והיא בעייתית, לכן צריך חוקה שתגן ותעגן את הדמוקרטיה בישראל מפני דיקטטורה עתידית, ומהביטול האפשרי של חוקי הייסוד של מדינת ישראל שמבין היתר מעגנים בבית המשפט ובכל היבטי חיינו את כבוד האדם וחרותו, את חופש העיסוק ועל האפשרות שלנו להגן על עצמנו מכל רע.

 

תקציב הביטחון ואיומים ביטחוניים שנועדו להסית את הדיון על כלכלה צודקת

 

על נושא תקציב הביטחון בכלל לא אגע, למרות שכן אפשר לקצץ בו אך מעט, דבר ראשון כי אפשר להביא את השינוי והמטרות המשותפות שלנו בדיור ובמסים למציאות בלי לקצץ בתקציב הביטחון, ודבר שני כי אני תומך בהחלטות של הממשלות ושרי הביטחון מקום המדינה, הם רובם ככולם עשו עבודה נפלאה בהשגת נשק ועוצמה לצה"ל ובעזרה והענקת המשאבים לחיילי וחיילות צה"ל להגן על כולנו.

 

יאיר, האיומים הביטחוניים בימינו מועצמים על ידי התקשורת ומעוררים פחד בעם למרות שבימינו כל הכלכלות של מדינות אויבנו נפלו תבוסה מרה לכל היזמות הפנימית והמערבית אצלם, סוריה בכאוס צבאי, רצחני והרסני, בעוד 40 שנה הם לא יצליחו לשקם את הנזק שצבא סוריה עשה למדינה שלו, לבנון, שבעבר היה לנו הסכם שלום איתה והוא בוטל ב-84', נמצאת בפילוג עדתי-חברתי-דתי ומעמדי מתמיד, מצרים עסוקה בעצמה ובניסיון למשול על האזרחים ולא לתת לאנרכיה להתפרץ שנית - תהליך שייקח לפחות 10 שנים, ירדן ועיראק לא יכולות להרשות לעצמן שום מלחמות או עוינות כלפיי ישראל בעשור הקרוב (בגלל התלות בתקציבים שהאמריקנים מביאים להם), מצרים מחזיקה את חמאס בביצים לאחר ההסכם בין ארה"ב למצרים, שגרם לשכנוע חמאס להפסיק לחלוטין את ירי הטילים. אין איום ביטחוני ממשי על ישראל כיום, שיכול לגרום להשמדתה, אפילו לא איראן, שארה"ב הצליחה להשתיק לחלוטין בחודשיים האחרונים, ובקרוב, בעזרת ה', גם תפסיק את הפעילות לייצור נשק גרעיני ותתמקד באמת בגרעין למטרות שלום בלבד ובשינוי העמדות הקיצוניות של הממשל שם, רק ארה"ב יכולה להוביל מהלך זה. במקרה אחר שאיראן תשיג נשק גרעיני ארה"ב תרצה ואולי אפילו תצא במלחמה מקיפה עם איראן שתסב נזק עצום לאיראן, וגם לנו, שנותקף בתגובה כפי שהיה עם עיראק, אך לא בנשק גרעיני. איראן לעולם לא תשתמש נגדנו בנשק גרעיני, ועל זה אני מסביר במאמר אחר שלי כאן, שכתבתי כמאמר מחקרי לאוניברסיטה, על נשק גרעיני שאתה גם מוזמן לקרוא [לקישור] עכשיו שיש קצת זמן לפני הכניסה לתפקידים ולכנסת...

 

יאיר היקר, מי כמוך יודע שהתקשורת מסובבת אותנו, פשוטי העם, סביב האצבע שלה, לפעמים גם ביצירת מציאות מדומה והסתת הציבור מנושאים אחרים שבוערים בו, אל תכנע להסתה נגד החרדים, או לפחד שלהם משינוי - שילוב חרדים בשוק העבודה ובנטל הגיוס יכול לבוא אך כמו שכתבתי, יבוא רק מתוך ערכים של שיתוף פעולה עם החרדים, ומהיכרות אישית עמוקה ואוהבת עם המגזר החרדי, רבים מהם כן רוצים להשתלב ולתת למען המדינה כמונו וכמו שהקהילה החרדית בארה"ב עושה, מתוך הבנה וכבוד לאופן חייהם של הציבור החרדי, ולא דרך מה שמתקבל בעיניהם ככפייה, הסתה, שקר, גזענות ושנאה. כך לא נשיג שיתוף פעולה ולא נגשים את החלום.

 

ועל עוד שקר שהתקשורת גורסת ואנשים מאמינים בו: "אם יעלו את שכר המינימום ויעלו את המס לעשירון העליון ב-2 אחוזים הם יעזבו את ישראל ולא יהיה לנו עבודה"

 



אז ברור שכל הכסף הולך לטייקונים במסווה של עסקאות של "הטבות מס" ו"עידוד תעסוקה" ושקרים אחרים, אך האם נראה לך שהטייקונים יוותרו על החלק הענק שיש להם בשוק הישראלי, שכל העולם נלחם בשביל חלק בו כי הישראלים הם עם חכם ומוצלח שיודע לעבוד? ועוד בגלל העלאת מסים של 2 אחוז? בזמן שהמסים של מעמד הביניים עלו עד ל-40 אחוז, הטייקונים העלו את המחירים גם של השירותים והסחורות של החברות שלהם, וזכור שאצלם מדובר רק על עלייה של אחוזים ספורים, 1-6 אחוזים. האם הם יעזבו את כל המשפחה, החיים והתרבות שלהם אחרי שנים של הטבות מס והון אדירות שהכניסו להם מיליארדים לכיס על חשבון הכנסותיה של קופת המדינה? ארה"ב, צרפת והולנד העלו את המס על העשירון העליון, הן עדיין מדינות עשירות, עם אזרחים עשירים והטייקונים לא עזבו את המדינות האלו. אפילו אחרי המהפכה הצרפתית ב-1789 בעלי ההון נשארו בצרפת. אז תמשיך להאמין בשקרים שמאכילים אותך התקשורת שבבעלות אותם עשירון עליון שמקבל הטבות מס והון מפחידות. רק מי שיילך נגד הזרם יגלה את מקור הנהר חברים אחרים שקוראים את המכתב, תחקרו, תבדקו את העובדות והנתונים, האמת מחכה לכם שתתעוררו.

 

אתר משנים לעידוד מעורבות חברתית שחושף הכל: 

http://www.meshanim.com/stories/shvita.htm

 

שיטת השקשוקה על קשרי המדינה עם משפחת עופר: 

https://www.youtube.com/watch?v=r-Smj3_SC2E

 

השוואות בינלאומיות על מיסוי, כלכלה ורווחה: 

http://ozar.mof.gov.il/hachnasot/doc/perek_19.pdf

 

דוחות העוני של המוסד לביטוח לאומי, או איך שאנחנו, הפעילים החברתיים, קוראים לזה "תעודת העניות של מדינת ישראל": 

http://www.btl.gov.il/Publications/oni_report/Pages/default.aspx

 

דו"ח ממדי העוני והאי שוויון בישראל ובמדינות המפותחות מטעם הכנסת: 

http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m03095.pdf

 

עוד שקר נוסף של רה"מ נתניהו, הליכוד, משרד האוצר, הטייקונים והתקשורת: "אם יהיה צדק חברתי וסוציאל דמוקרטיה בישראל הכלכלה תיפול כמו ביוון וספרד".

לשם כך, אקח את ההסבר של יו"ר מפלגת העבודה שהיא סוציאל דמוקרטית, שלי יחימוביץ', אך לפני כן אומר שסוציאל דמוקרטיה היא המדיניות הכלכלית הנהוגה כבר עשרות שנים בפינלנד, שבדיה, הולנד, בלגיה, גרמניה, איסלנד ולוקסנבורג, כולן בין המדינות הכי עשירות בעולם, ושאין קשר, בניגוד לדברים שאמרו אהוד אולמרט, יובל שטייניץ' ונפתלי בנט בנושא, בין התקציב הביטחוני ליישום תורת הסוציאל דמוקרטית (=צדק חברתי). שלי יחימוביץ':

"אני רוצה פעם אחת להסביר את ספרד ויוון שהחליפו את איראן בתור איום. אין קשר בין ספרד ויוון לבין ישראל ונתניהו יודע את זה כי הוא מבין בכלכלה, אמנם בכלכלה מילטון פרידמניסטית מיושנת, קפיטליסטית קיצונית, אבל הוא יודע שאין קשר בין יוון וספרד לישראל. בספרד בכלל הייתה בועת נדל"ן שהתפוצצה, בספרד הייתה הפרטה מטורפת של המשק ועשור מאוד קפיטליסטי ולא סוציאל דמוקרטי שגרם למצב הזה. ביוון היה קיצוץ מאסיבי במס החברות כדי לעודד משקיעים, מזכיר לכם משהו? זה מה שרוקן את קופת המדינה. אין קשר בין הכלכלות האלו. והשימוש בצלם הזה בהיכל, או, זה כאילו להגיד המן הרשע בפורים כדי שכולם יקשקשו ברעשנים. יש בזה זלזול באינטליגנציה של הציבור.

מה הוא אמר? אני הקברניט וידי על ההגה. אבל הספינה הזאת אוטוטו מתנגשת בקרחון של פערים בלתי נתפסים בין עוני ועושר. הקרחון הזה הוא שחיקת מעמד הביניים והאוכלוסיות המוחלשות."

 

חשוב לי שתדעו שאני בעד שוק חופשי, אך עם ניצול הכוח הממשלתי שמחוקק ומעוגן בחקיקה כדי למנוע את עליית מוצרי היסוד לשעה עבודה של אזרח/ית רגיל/ה שעובד/ת שכר מינימום ודברים דומים, לנצל את הכוח כדי לדאוג לעניים בכדי ליצור מדינה שמאפשרת לכל אזרח ואזרחית להגיע להצלחה כלכלית וחברתית בזכות עצמו, ולא דרך ניצול השיטה הקיימת, שטובה רק לבנקים, ופוגעת בכולנו.

 

אני אומר "טייקונים", "בעלי הון", אבל בשורה התחתונה מי אלו? זה שרי אריסון, משפחת עופר, יצחק תשובה, משפחת מוזס, משפחת ורטהיימר, גיל שויד, לב לבייב, ואחרים שהם בשר מבשרנו, בני עמנו, אחים, ידידים, שמן הסתם הם מכרים של מישהו שאנחנו אוהבים ובראש ובראשונה הם בני אדם, ואני מסוגל להבין את הרצון האנושי שלכם לכוח ועוצמה, זה טבע האדם, ויחד עם זאת אנו חייבים שאתם, הטייקונים, תעזרו לנו לעזור לכם לפני שיהיה מאוחר מדיי ותהיו שנואים על כל העם, אם העוני והמצב הכלכלי חברתי ימשיך כך וצעירי ישראל לא יכולים לקנות דירה או לפתוח עסק מבלי להשתעבד למשכנתאות. ואפשר אחרת וזה תלוי בכם.

 

אין ספק שעל כל ממשלה להאזין לדבריהם, דרישותיהם ורעיונותיהם של בעלי ההון במדינה, להתחשב בהם ולסייע להם להביא את העסקים שלהם להצלחה כלכלית גדולה כמה שניתן, כי זה תורם לאזרחים, אך גם אתם צריכים לתרום בחזרה באופן שוויוני שיאפשר לכם את רמת החיים הגבוהה שאתם רוצים ויחד עם זאת צריך לדעת את הגבול, לפרגן למדינה לפעמים באיזה 50 מיליון שקל באחת העסקאות שבין המדינה לשוק ההון ולא לשלוח 400 לוביסטים על 120 ח"כים ולהפעיל לחץ ברמה כזו בשביל הנחה של 50 מיליון שקל. תפקידכם בעיניי הוא להרתם מרצון, לקחת אחריות ולתת יותר למדינה, לתרום יותר לאזרחים, למשכורות של השכירים שלכם, לתת ערך מוסף לחייהם, לחיי התרבות והמוזיקה הנהדרת שלנו... פרוייקטים כמו "יום מעשים טובים" של שרי אריסון הוא רעיון מבורך שאנו, האזרחים הרגילים, מעריכים ועוזר לנו לשמור על שפיות באמצע המזרח התיכון הישן.

 

ולאלו מבעלי המדיה שבוחרים לנהוג כך, אנא הפסיקו לנצל את המדיה כדי לקדם מועמדים פוליטיים מסויימים שכנראה יעזרו לכם מתוך הכנסת, זה פשוט לא לעניין וזה בגידה בחברי ילדות שלכם ובילדים שלהם כי אתם משקרים לציבור ומנסים להטות דעת קהל פוליטית דרך המדיה מבלי לתת לאנשים לשפוט לבד על סמך העובדות, ומה עם אבותיכם? לא כל אבותיכם ואבותינו היו עשירים מופלגים באירופה בעלי ההון התייחסו כך אליהם והשתמשו בתקשורת כדי להסית ולגרום לעם היהודי למות בידי המרצחים הנאצים.

 

הכוח שיש לטייקונים הוא עצום, אני מקווה שינצלו אותו לטובה ולא יתערבו באינטרסים הכלכליים של האזרחים, תורכם כבר שנים רבות - תורנו לנשום לרווחה, אפילו אם קצת, ולעולם לא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית לעולם בשביל הגחמות שלכם. אנו אוהבים ומוכנים למות עבור המדינה שלנו.

 

רציתי לסיים בברכה לשלומו של עם ומדינת ישראל, שיהיו בריאים: אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ. חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ. וְאֶת אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל פְּקָד-נָא בְּכָל אַרְצוֹת פְּזוּרֵיהֶם, וְתוֹלִיכֵם מְהֵרָה קוֹמְמִיּוּת לְצִיּוֹן עִירֶךָ וְלִירוּשָׁלַיִם מִשְׁכַּן שְׁמֶךָ, כַּכָּתוּב בְּתוֹרַת משֶׁה עַבְדֶּךְ: "אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמַיִם, מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ. וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ, וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ מֵאֲבֹתֶיךָ" (דברים ל,ד-ה). וְיַחֵד לְבָבֵנוּ לְאַהֲבָה וּלְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ, וְלִשְׁמֹר אֶת כָּל דִּבְרֵי תּוֹרָתֶךָ. וּשְׁלַח לָנוּ מְהֵרָה בֶּן דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ, לִפְדּות מְחַכֵּי קֵץ יְשׁוּעָתֶךָ. הוֹפַע בַּהֲדַר גְּאוֹן עֻזֶּךָ עַל כָּל יוֹשְׁבֵי תֵּבֵל אַרְצֶךָ, וְיֹאמַר כֹּל אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְּאַפּוֹ: "ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ, וּמַלְכוּתו בַּכּל מָשָׁלָה". אָמֵן סֶלָה. מקווה שביחד נוכל להוביל את השינוי. היו חזקים, את ואתה יכולים לגרום לזה לקרות. פשוט צאו החוצה אל הרחובות בהפגנה הבאה. זוהי זכותכם הטבעית והדמוקרטית. בן

 

המשך יום או לילה נפלא,

באהבה,

בן שטג

 

 

נכתב על ידי בן שטג , 2/2/2013 08:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ציונות , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבן שטג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בן שטג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)