לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

I Am


תובנות, הבנות, קישורים וקשירות שקשורים לחיים בכלל ולקשרים בפרט


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

זמן (או: דברים שמבינים לעת זקנה)


כן, אני אמנם לא זקן, אבל ההבנה של ערך החיים וההבנה של הזמניות שלהם זה משהו שמכה בך רק לקראת סוף שנות העשרים של חייך. כל מהותנו פה היא אחת - זמן. להרוויח זמן וכמה שיותר ממנו, לפני שנעבור לתחנה הבאה, שהיא ככל הנראה האחרונה (למרות שכמה דתות יחלקו עלי).


כשאני מסתכל על מה שעשו מנהיגים בעבר ובתור ילד, נער או סתם צעיר פוחז, הייתי כה מתוסכל מכך שמעשיהם מלכתחילה נועדו לכשלון, סתם אקט שמראש שעון החול שלו כבר החל להתרוקן. דוגמאות לכך לא חסרות אפילו מהעת האחרונה: כל המבצעים בצפון הארץ נגד החיזבאללה, החל משנות ה-90 ואילך, היו כאלה שגררו הסכם הפסקת אש מאד מוגבלת שידוע מראש שלא יחזיק מעמד, המהלכים שלנו בדרום נגד החמאס בעזה בכלל ועמוד ענן וההסכם שלאחריו בפרט. הרי ברור שחמאס מתחמש והסבב הבא כבר באופק, אז למה מלכתחילה להסכים לזה? למה?

זמן. כי זה מה שיש לנו פה בסה"כ. עוד קצת זמן...


מהרגע שנולדנו גופנו מתוכנת להשמדה עצמית. תיאורטית, הגוף היה יכול להתקיים כמעט לנצח לולא אותו מנגנון שגורם לתאים להתנוון ולקצב ההתחדשות לרדת עם השנים. ההבדל בין חולה סרטן שזמנו קצוב ועובר טיפולים קשים כדי להרוויח עוד יום על פני האדמה לביננו הוא שאנו פשוט לא ערים ומודעים כ"כ לשעון החול שלנו שנגמר לו. הוא פשוט רואה זאת מול עיניו ואנו, לעומת זאת, חיים בהכחשה.


קראתי פעם ציטוט של בגין שאמר שאם חוזה השלום עם מצרים יחזיק אפילו רק עשרים שנה הוא שווה את המחיר. זה בטח מה שחשב לו צ'מברליין כשאץ לו בשמחה להכריז על בוא השלום לאחר הסכם מינכן עם היטלר, רק שהוא אפילו הגזים ממש וטרח להכריז על בואו לנצח. הבוז שהרעיף עליו צ'רצ'יל באומרו: "בריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה, היא בחרה בחרפה ותזכה במלחמה", היה בהחלט ראוי. לצערנו הוא צדק.

כן, דברים שרק עם הזמן מבינים, כמו השיקולים של להרוויח זמן כעת מול אסון גדול יותר בעתיד, הם מנת חלקם של מנהיגים ועל כך אני לא מקנא בהם. אני רק מקווה שהם ישכילו לעשות את השיקולים הנכונים, כי אין לנו הרבה זמן לבזבז על מלחמות.


זה כל מה שאנו רוצים בעצם. עוד קצת זמן.


  



נכתב על ידי , 10/11/2013 22:16   בקטגוריות אקטואליה, סיפרותי, פסימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe-Who אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The-Who ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)