לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סודות מחדר המורים....

זה סיפור החיים שלי, לחיות בחו"ל זה כיף, אבל זה לא תמיד וורוד כמו שמדמיינים, יש יתרונות ויש חסרונות. אני מורה, מלמדת בבית ספר יהודי קטן. השמות יהיו בדויים, הסיפורים אמיתיים למרות שחלקם נשמעים הזויים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      




הוסף מסר

3/2013

כשלכם יש חופש בבית הספר ולי אין.


 חופש פסח... אך איזה כיף זה נכון?

תלוי למי. לילדים בטוח, למורים ברור! להורים זה שבועיים וחצי של סבל (אם הם לא מורים).
לי אין חופש ארוך כמו בארץ. יש פה את  מה שנקרא חופשת האביב. שבמקרה השנה יצא יחד עם פסח.
למה אני יכולה לצאת לחופש  אך שמתחיל חג פסח והן לא, הרי גם אני מורה. לדוגמא שנה שעברה בפסח ... עבדנו רגיל בבית הספר

נכון התרעמתי על זה שיש בית ספר בפסח למרות שהכשירו את המטבח והכל. ולמרות שקיבלתי חופש במועד אחר, ולא קרה לי כלום ואפילו שרדתי כדי לספר על זה. אני לא מבינה ואף פעם לא הבנתי למה חופש פסח בבית הספר כל כך ארוך, למה מורים צריכים יותר חופש משאר בני התמותה 

שמנקים את הבית שלהם לכבוד חג הנקיון והאיבוד שפיות של נשות ישראל. למה המורה שלי שעבדה עד 1 וחצי בממוצע צריכה זמן לנקות את הבית שלה בשקט ושלווה בלי בית ספר ואמא שלי שעבדה עד 5 יכלה לחזור הביתה ולנקות את הבית עד פסח. נכון עבודת המורה לעולם לא נגמרת, אנחנו עובדים מהבית, בסופי שבוע, נשארים לישיבות מורים ושאר הירקות, אבל עדין ועם כל הכבוד למקצוע של עצמי, למה המורה לא יכולה לנקות את הבית כמו אמא שלי אחרי העבודה. אני מנקה את הבית שאחרי העבודה ואנחנו מסיימים כל יום בשעה 4 וחצי, והאמת מי מנקה את המטבח שבוע לפני פסח... מה אתם אוכלים?? מצות?? לא מספיק אנחנו סובלים שבוע. אני לא ממורמרת, אני חייה בשיגרה אחרת מקום אחר. ברור שהייתי רוצה עוד חופש מי לא רוצה עוד חופש! וזה לא רק החג הזה, זה כל החגים, כשאתה גר במדינה שהיא לא ישראל אתה לוקח בחשבון את נושא החגים, כלומר אין חופש בחגים כמו שיש בארץ, לא מעניין פה אף אחד אם היום זה יום כיפור, אבל כן אפשר לקחת אותו כיום חופש ולא להיחנק, יש פה 30 ימי חופש בשנה, לא כולל מחלה, חגים ומועדים. 

וכשאתה עובד בבית ספר יהודי ברור שאתה מרוויח מכל העולמות, גם חגים מקומיים וגם חגים יהודיים, נכון לא כולם ולא את כל הימים, אבל ערב חג זה חופש או חצי יום עבודה (בכל זאת עובדים עד 4 וחצי חצי יום זה משמעותי), אז כן מבאס, יש בית ספר בסוכות ויש בית ספר בחנוכה (שהוא לא חג תנכי אז לא מקבלים אפילו חצי שעה חופש...). וגם כשישבנו ועשינו חשבון, כי היינו בטוחים שבכל זאת ולמרות הכל יש לנו יותר ימי חופש מאחינו הישראלים, גילינו שישראל מנצחת ובגדול בימי חופש בבתי ספר, ואנחנו עם החגים המקומיים ועם חג המולד והכל, עדין נשארים מאחור.

 ומי שבסוף סובל זה ההורים שיש להם כמה ימי חופש בשנה???

 

 
ג24
י"ד25
ערב חג הפסח
כניסת החג: 17:18
ט"ו26
חג הפסח
צאת החג: 18:30
ט"ז27
חול המועד פסח
1 לעומר
י"ז28
חול המועד פסח
2 לעומר
י"ח29
חול המועד פסח
3 לעומר
עוברים לשעון קיץ
כניסת שבת 18:21
י"ט30
שבת חוה"מ פסח
חול המועד פסח

מישהו שם למעלה (בכנסת) צריך לא רק להתחשב במורים, צריך להתחשב גם בהורים שיש לילדים
אני אוהבת את חג הפסח, זה חג של התחלות, מתחילים הכל נקי הכל לבן, בא האביב, יש תחושה שאפילו האוויר יותר נקי. למרות סופות החול והחמסינים הקשים. זה לא קל ללמד את החג לילדים לא דוברי עברית או דוברי עברית ביתית (ארחיב על הנושא בפוסט אחר), גם ככה המילים בהגדה קשות למי שנולד וגדל בארץ אז למי שגדל בארץ זרה זה הרבה יותר מסובך, אז כן הם שרים את השירים ואוהבים אותם, שמחה רבה, עבדים היינו, מה נשתנה, ואפילו ילדי גן חובה יודעים בעל פה את כל השיר של אחד מי יודע בטוח יותר טוב מכל הבני דודים הישראלים שלי באותו הגיל. אבל קשה להעביר ולהסביר מה זו אווירה של חג, הם מבינים שהיינו עבדים במצריים, הם יודעים שיצאנו לחירות והלכנו במדבר, זה סיפור עם תמונות ציבעוניות, ושירים עם קצב שהם אוהבים, הם אוהבים את החגים.  כל הילדים אוהבים חגים.

יש יתרונות וחסרונות לגור בחו"ל, בחגים זה חיסרון...



נכתב על ידי , 19/3/2013 20:47  
הקטע משוייך לנושא החם: חופש פסח
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

מין: נקבה




78
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , בית ספר יסודי
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפשוט מורה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פשוט מורה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)