לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סודות מחדר המורים....

זה סיפור החיים שלי, לחיות בחו"ל זה כיף, אבל זה לא תמיד וורוד כמו שמדמיינים, יש יתרונות ויש חסרונות. אני מורה, מלמדת בבית ספר יהודי קטן. השמות יהיו בדויים, הסיפורים אמיתיים למרות שחלקם נשמעים הזויים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      




הוסף מסר

3/2013

כולנו מתייגים.. אבל זה רק טרייגר


את כולנו תייגו ואנחנו תייגנו אחרים.

 

כל מי שראה האח הגדול יגיד שהוא לא זוכר את שמות המתמודדים אבל כן יזכור להגיד שהיתה את הערביה, הבלונדינית, השמנה, הפרחה והיה גם את ההוא הערס, המפגר, הנמוך וכד'.

 

זה לתייג.

 

כולנו אומרים דברים אלו ואחרים על אנשים. כל מי שאומר או חושבת אחרת שיקום!

 

אז כן גם מורות מתייגות, הילדים מדברים עלינו מאחורי הגב וקוראים לנו בשמות ומאחלים למותנו המהיר או לשבירת חלק זה או אחר בגופנו, ואנחנו מרכלים על הילדים ושמים אותם בתוך קטגוריות.

 

הקטגוריות משתנות ממורה אחד לשני, ומשכבת גיל אחת לשנייה. אבל סה"כ לכל ילד יש כותרת כל ילד נמצא בקטגוריה מסויימת. מתוייג.

 

אנחנו חיים בתוך חברה שמרגישה צורך בלתי נשלט לתייג אנשים אם אתה בתוך קבוצה או בתוך מעגל מסויים זה עושה להם סדר, זה מרגיע להם את השליטה בחיים.

 

אני לא אוהבת לתייג תמונות של אנשים בפייס, שכל אחד יחליט בשביל עצמו אם הוא רוצה לתייג את עצמו בתמונה או לא. 

 

אני לא אוהבת לתייג אנשים, בעיני כולם אותו דבר, כולם שווים, אין לי בעיה שחור לבן צהוב, אין לי בעיה עם מוסלמי נוצרי יהודי, הדבר היחיד שחשוב לי שזה אנשים יהיו קודם כל בני אדם.

בסך הכל כולנו מתפללים לאותו אלוהים, זה שיש איזה נביא זה או אחר בדרך זה כבר פחות רלוונטי, אם אתה בסדר, אין לי שום עניין בידיעה על מצבך הכלכלי, לאומי, פוליטי, סוציו אקונומי, וכד, זה רק גורם למוח המחשבי שלנו להכניס אנשים לקטגוריות.

ומה זה בעצם באמת חשוב?

 

אני באמת שואלת- למה אנחנו מקטלגים, למה אנחנו מתייגים אנשים ושמים אותם בתוך רשימות?


זה יהודי- מצד אמא אבל מצד  אבא לא, מדבר שתי שפות נולד ברוסיה, וכו', למה זה חשוב לנו?

למה לא להגיד זה בוריס והוא אחלה בן אדם? למה חשוב לנו מה העדה? מה הפרטים? ספר ספר מה אמא עושה??

 

 

 

אני אהיה כנה (גם אם זה ישמע או יתפס פלצני), ואגיד שאני לא אוהבת לקרוא לילד טיפש, לא אוהבת לתייג ילדים, במיוחד לא ילדים בבית ספר יסודי, ילדים קטנים הם לא טיפשים, הם יכולים להיות איטיים, עם בעיות קליטה ותפיסה של נושאים חדשים אבל זה לא הופך אותם לטיפשים.

יש לי ילדה שהיא איטית, קשה לה להתרכז במשך יותר מחמש דקות היא לפעמים בוהה, אבל במסגרת איבחון אינטלגנציה שנעשה לילדים בכיתה א בבית הספר, יצא שהילדה אינטלגנטית בעלת זכרון מושלם ויכולות וורבליות של אדם בוגר ובעלת דמיון עשיר ומפותח- אז היא טיפשה כי לא הולך לה בבחינה?

 

לתייג ילדים זה נורא, בעיקר מורות שעושות תייוגים, זה כתם שנשאר לילד בתיק האישי לכל החיים, אנשים לא יכולים לתפוס אותו כאחר גם אם הוא משתנה משתפר, הפוך לאדם בעל אישיות, התיוג הזה ירדוף אותו כל הזמן. 

הגישה שלנו מתשנה לאדם בהתאם לתיוג שלו. ומי שיגיד שזה לא נכון משקר.

 

מה זה בעצם טיפש? מי הגדיר מי החליט מי טיפש ומי לא.

מה זה יפה? מי החליט מה יפה ומה לא מי החליט שלבן יפה יותר משחור? 

כל אחד רואה דברים ומבין דברים בצורה אחרת, אם אני אגיד למשל שאני לא חושבת שבר רפאלי יפה... מי הראשון שיקפוץ ויגיד שאני מקנאה?

ולמה לי לקנא? אני לא חושבת שהחיים שלה כל כך יפים ומושלמים, ההפך, אני חושבת שככל שאתה מפורסם אתה יותר בודד ועצוב.

 

 

 

אם מתייגים אותנו זה אומר שאנחנו חשובים יותר מאנשים אחרים שלא תוייגו, אם שמו תמונה בפייס של חג שמח ותייגו אנשים ואותך לא אז לא אוהבים אותך, או לא חשבו עליך ועל אחרים חשבו בזמן התייוג או פשוט לא היה מספיק מקום כי זה מוגבל לאיזה 30 איש.

למה זה חשוב לנו להיות היום מתוייגים

זה נותן לנו תחושה של שווים משהו?

תחושה של חשיבות מסויימת שיש לנו על העולם הזה?

אם תייגו אותי אז אני חשוב/ה?

 

אני מעדיפה שלא יתייגו אתי, שלא יסמנו אותי, שלא יכניסו אותי לקטגוריות.

תקראו לזה אך שאתם רוצים, כל שם שתתנו מתאים.

הכל אותו דבר.

 

תעשו טובה לעצמכם ולשאר העולם, תפסיקו לתייג אנשים. ותפסיקו לקבל את העובדה שאתם מתוייגים.

תתחילו להגיד לא.

 

 

נכתב על ידי , 26/3/2013 18:56   בקטגוריות ביקורת, בית ספר, שחרור קיטור, אינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

מין: נקבה




78
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , בית ספר יסודי
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפשוט מורה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פשוט מורה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)