לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הרהורים, מחשבות, הגיגים, דכדוכים, תקוות, יאושים, סקס, אימפוטנציה, שעמום, סיפורים מהחיים, מרה שחורה, אופוריה ועוד...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2013

יהודי יקר כזה עם זקן עד החזה


 

לא ישנתי כל הלילה. הייתי חולה או משהו כזה, אז אחרי שאני אשרבס פה איזה משהו אני אלך לישון. בחוץ יורד גשם לא של העונה ובכלל סבבה לי כזה. בלי קשר למחלה לא עשיתי כלום כל יום העצמאות. לא מנגל ולא זיקוקים (אני שונא את יום העצמאות). והיום גם לקחתי חופש מהעבודה המבאסת, אז איך לא?


ברדיו אני שומע עכשיו את רבקה מיכאלי עם "תשטוף את העפר מן העיניים בניימין זאב". ביצוע מעולה לפי דעתי. היא עדיין חיה החמודה הזאת? אם כן שתבוא להגיב אצלי קצת בבלוג. יש פה קצת חוסר בתגובות לאחרונה... בלשון המעטה (ומקריאת הסטטיסטיקות גם בכניסות). אם אני לא איחצ"ן את הבלוג הזה אף אחד לא יידע שהוא קיים, אבל אין לי כח לדברים האלה. שיהיה. 


אני מת על הרצל. מעיון לא הכי מעמיק בביוגרפיה הדי קצרה שלו (נפטר בגיל 44) מסתבר שהוא היה מאוד מאוד אנושי, למשל אלכוהוליסט, ואפילו גם קצת פדופיל, אבל לא פדופיל פושעני כמו הומברט הומברט בלוליטה של נבוקוב (ספר מדהים אגב, ואיזו דמות עצומה!), אלא יותר מעודן, ומודע לחוסר סיכויותו בסגנון תומאס מאן של מוות בוונציה (מייגע...).  


מתוך ויקיפדיה:


בהיותו בן 26 התאהב הרצל בנערה בת 13 בשם מדלן קורץ, עליה כתב ביומנו כי הייתה "אהבת האמת היחידה", וכן כתב: "היא, המתוקה, מתוקה, מתוקה... עיניה היקרות, שערה הזהוב, הזהוב... לא ידעתי את נפשי, התקשיתי לא להתנהג אליה כבוגר ולומר שאני אוהב אותה".


 נבוקוב, צא ולמד!

 

 

חיפשתי בנרות תמונה של מדלן קורץ באינטרנט, אבל מצאתי רק מישהי באותו שם מהפייסבוק (וקצת יותר מבוגרת). הקורצית שיתפה איתי פעולה לפחות בזה שהתצלום בשחור לבן, והיא אפילו מצולמת על גדות נהר כלשהו (הגולדן גייט?). קבלו אם כן את Madeleine Kurz הכוסית מודל 2013.






הייתי פעם בבאזל, שוויץ, מקום די נחמד, לא הכי מתוייר. הייתי שם חצי יום בערך. לא יותר. כמובן שהלכתי להסתובב ליד מלון שלושת המלכים או שם כזה, ששם צילמו את הרצל על המרפסת בצילום הכי מפורסם בכל סצנת הציונות. המלון מאזכר את האורח הכי מפורסם שלו בשלט ברזל קטן מזהב ליד הכניסה. המלון עומד כאמור על גדת נהר (הסיין) השוצף וקוצף (נו לא עד כדי כך אבל בהחלט נהר אירופאי טיפוסי). בדיוק כשביקרנו שם אני ובת זוגתי תקווה מפתח תקווה, תלה מישהו שלט בד גדול מגדה לגדה של הנהר שאמר - Imagine there is no water. לפי דעתי זה היה סתם צירוף מקרים ולא פאראפרזה ל"אם תרצו", אבל מי יודע. בכל מקרה, הרצל וג'ון לנון שניהם היו בעלי חזון. 


מה עוד אני זוכר מבאזל? שהיתה שם כיכר שנקראה "כיכר הקמצנים", ושבאיזה באר שם התגלגלתי למשחק שחמט עם מישהו מקומי, ומיד באו כל מיני שוויצרים נודניקים, חייכנים וטובי לב להתגודד מסביבנו, ודחפו את האף לתוך המשחק, העירו הערות, ונתנו עצות. בקיצור, זה הלחיץ אותי אז הפסדתי.

 

ועוד בהקשר לתצלום המפורסם על הבלקון. תראו איזה מאמי הרצל... ואיך עם כל חזון מדינת היהודים על הראש הוא חשב בעיקר על אמא שלו. אני מודה שהפרשתי דמעה או שתיים של התרגשות כשקראתי את זה. זוהי אם כן התכתובת שלו בנושא מינואר 1902. ואגב זו הזדמנות הוגנת למתן קרדיט לצלם - אפריים משה ליליין. 


 

מאת ליליין להרצל:


לד"ר הנכבד, 
מצורפת הדפסת נסיון של צילומך. אנא אל תכעס על שציפית להדפסה זו זמן ממושך. כאשר אשלים את העבודה הרבה שיש לי עכשיו, אדפיס עבורך העתקים נוספים ואשלח לך העתק מכל צילום. 
בברכת הציונים 
שלך בהכנעה א.מ. ליליין. 

הרצל ענה:


ליליין - כשושנה בין החוחים, 
כך צריך היה לכנות אותך, או בדומה לכך, במקום פניה שיגרתית כמו "אדוני הנכבד".


תודה מקרב לב על  התמונה שתזכיר לי רגעים יקרים. 


להתראות אמן יקר, ליליין אפרים משה. 
בהערכה ובנאמנות 
הרצל. 

בבקשה העתק נוסף עבור אמי. היא תקבל תמונה זו וההעתק ישאר אצלי. 



ממחטות? (חחח... איפה משיגים היום ממחטות בכלל?)


ולסיום, ראיתי פעם באינטרנט תצלום לא אופייני של הרצל לבוש כמו טוביה החולב ליד כרכרה וחמור ובנותיו... מגניב, לא? לנשק את האיש הזה! דמות מאד אבהית (אבל עם מחשבות מלוכלכות...)


 


נכתב על ידי כלום מזוקק , 17/4/2013 11:05  
הקטע משוייך לנושא החם: ישראל בת 65
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חאליסי, תעשי לי ילד!


 

"תמיד אהבתי לרשום לעצמי תזכורות, הייתי מציף את עצמי בפתקים ופתקונים, והכל היה מאוד מסודר, וממויין, ובורגני ופקידוני וכל זה, ואז, כשחשבתי שאני על המסלול (breaking good כזה), הגיעה רוח גדולה, והכל התעופף למעלה ולמטה ולצדדים ובאלכסון... ניסיתי קצת לרדוף אחרי הדברים של עצמי אבל רק נרטבתי לגמרי בשלוליות העכורות (היה אז חורף...) סקס והעיר הגדולה ממש. בסוף ויתרתי לעצמי והתייאשתי... שוב פעם ויתורים, שוב פעם יאושים. נכון שמתישהו באמצע היתה תקווה גדולה. אני עוצם את העיניים עכשיו ומנסה להעלות אותה באוב, נראה אם אצליח".



 טוב, זאת היתה סתם בדיחה.... 


האמת החמוצה היא שהבלוג החדש הזה יתעסק בחומרים בנאליים לחלוטין מחיי המשמימים שלעצמם, קרי אומר עבודתי בתור חשמלאי בניין (סתם...), ובעיקר בעיקר סדרות טלוויזיה שאני רואה... משחקי הכס, מדמן וכו'.... בבקשה בלי ספויילרים!


אפתח כמובן, ואיך לא בחאליסי (משחקי הכס). לדעתי היא אכן כוסית כוסית (למרות השיער, שכפי שגיליתי בויקיפידה לא באמת בלונדיני), ואני לא מחדש פה כלום, אבל יכולת המשחק שלה לא כל כך מרשימה... בלשון המעטה... הייתי מצפה מכוסית על כמוה להיות קצת יותר כריזמטית. כשאני שואל את עצמי למשל אם הייתי רוצה שהיא תשב לי על הפרצוף, והתשובה היא לא כזאת מיידית (כלומר כן, אבל רק אחרי הרהור של מספר שניות), זה כנראה אומר דרשני.


אם תשאלו אותי אז גרטשן הגרמניה מהעונה השלישית של נמלטים עשתה לי את זה הרבה יותר. בת זוגתי (להלן תקווה מפתח תקווה), תמיד הייתה מתעצבנת מהאנחות הבלתי רצוניות שלי כל פעם שגרטשן זו היתה נכנסת לפריים. 


אחח... גרטשן... (פאוזה להרהורים נוגים). יש לי כנראה פטיש משונה לגרמניות שתלטניות... נו שוין. אי אפשר להאשים אותי. לא אני המצאתי את הז'אנר המשונה של "הייתי כלבתו של דוקטור שולץ".


אגב, אפילו גרטשן המהוללת לא עזרה לנמלטים, ובכל זאת הפסקתי כמו שאר העולם לצפות בה באמצע העונה הרביעית (והאומללה מכולן, זאתי עם הראש של שרה שבעצם לא היה הראש שלה... קשקוש מקושקש).  


אגב שם הבלוג (הזמני עד שיעלה לי משהו יותר טוב בראש) "יורד מהפסים" (או אפילו"יוצא מהקווים"), נראה לי תרגום הרבה יותר טוב ל-breaking bad (עוד סידרה שאני רואה באמצע - עונה שלישית עכשיו) מאשר "שובר שורות", כפי שזה מופיע בתרגום המובנה של הילדים באינטרנט.


בפוסט הבא חשיפה דרמטית - מי באמת רצח את טוני סופרנוס!  (נו יש על זה כמובן מליון דפים באינטרנט, אבל זאת הגירסא שלי).


(בתמונה jodi lyn o'keefe - "גרטשן". היא מניו ג'רסי בכלל...)



נכתב על ידי כלום מזוקק , 16/4/2013 20:34  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  כלום מזוקק

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכלום מזוקק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כלום מזוקק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)