לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים על פי Snoopy


"צריך לכתוב בעבור עצמנו; זו הדרך היחידה שבה נוכל להגיע אל זולתנו."~אז'ן יונסקו

Avatarכינוי: 

בן: 27

Skype:  תתחילו במייל 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2012

מי אני?


שאלה פשוטה לכאורה, שעושה לי צרות זה זמן רב.

מי אני?

אני אתחיל בלספר כיצד בכלל השאלה הזאת עלתה לי.

לפני לא הרבה זמן המחנכת שלי החליטה להביא לנו לכיתה גלויה שקוראת לבני נוער בכיתה י"א להירשם לתוכנית שנקראת "עמיתי ברונפמן" שהיא בעצם סדרת סמינרים על זהות יהודית. הזהות היהודית היא דבר שמאוד מעניין אותי. "היכן מתחיל העם והיכן מתחילה הדת?" העם היהודי הוא העם היחיד שיש בו גם איזשהו אלמנט דתי, ולכן רציתי לצאת לסמינר הזה על מנת להגיד את דעתי בנושא ולשמוע דעות של בני נוער אחרים בגילי.

בטופס ההרשמה באה השאלה "מי אני?"

שאלה שאני חושב שהתחמקתי ממנה זמן רב מדי מלענות לעצמי, כך שאיני יודע לענות עליה לאחרים.

זמן רב התחבטתי בשאלה הזו. את טופס ההרשמה התחלתי לכתוב כבר ב-27 באוקטובר, ולא סיימתי אותו עד עכשיו.

אני ממשיך לשאול את עצמי "מי אני, באמת?" בלי הרף וללא הפסק.

מה אני יכול להגיד על השאלה הזו?

"איני יודע מי אני"? זו תהיה תשובה מטופשת, מהו אדם שאינו יודע מי הוא?

אולי אני מראה אני שונה לכל בנאדם שאני מכיר ובכל מקום שאני נמצא כך שאיני יודע כבר מי אני באמת.

היום החלטתי לחזור לטופס ההרשמה וכתבתי את הדבר הבא:

"אני SNOOPy. אני ישראלי בן העם היהודי, חבר בתנועת הנוער העובד והלומד שעיצבה מאוד ועדיין מעצבת את חיי ואת השקפת עולמי כציוני-שמאלני. אני טבעוני, מסתייג מסבל שנגרם לבע"ח אך בעיקר גם לסבל שנגרם לבני אדם. אני רואה את עצמי..."

ומכאן אני לא יודע איך להמשיך...

ביקשתי מפיל להגיד לי מה היא הייתה כותבת, לו הייתה במקומי. היא אמרה שזה היה דבר ארוך מאוד, הגיוני. היא שאלה מה אני כתבתי ועניתי לה שכתבתי את זה, היא אמרה לי שאני בוודאי יודע יותר מזה על עצמי.

אני לא יודע אם אני יודע יותר מזה על עצמי...

טוב, אני אמשיך להתחבט בשאלה הזו למשך עוד זמן, בכל מקרה, אני צריך להגיש את טופס ההרשמה עד ה-31 בדצמבר אם אני רוצה להתקבל לתוכנית הזו.

בהצלחה לי,

~SNOOPY~

נכתב על ידי , 1/12/2012 16:46   בקטגוריות פילוסופי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



4,997
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להכלב של צ'ארלי בראון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הכלב של צ'ארלי בראון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)