לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2013

#105 - חורף נדיר, ישראל קורסת, וזה בסדר


עם כל הביקורות שיש על כך שישראל לא ידעה איך לספוג את הסופה הקשה למדי שהכתה בה - נחסמו כבישים, החשמל נותק, האינטרנט כשל אפילו אצלי, אוטובוס בית ספר נתקע בעודו מלא בתלמידים, מכוניות שהתהפכו, חוסר יכולת לתקשר, חוסר יכולת לחמם, צוותי חילוץ לא יעילים מספיק שחלקם הניכר מורכב מבני נוער שמשפחה במצוקה לא באמת יכולה לסמוך עליהם - וכו' וכו' וכו', רשימה ארוכה מאוד של תקלות שקרו במדינתנו, שספגה בימים האחרונים חורץ לא בדיוק מזרח תיכוני. 

 

אני חייב להתוודאות: אני מקטר כמו סבתא פולניה שמזמן עברה את גיל המעבר, אבל התלונות נשארו. אני יכול להתרגז בקלות על כך שמישהו הולך די באמצע על מדרכה צרה למדי, במקום ללכת לכיוון מסויים - בכך שלמישהו אחר יהיה מקום לעבר. אני יכול להתרגז על כך שמישהו פותח את הטלפון ב:"מי מדבר?" ולא ב:"שלום, מי מדבר בבקשה?". אני יכול להתרגז על כך שמישהו הולך לטייל על הכלב שלו, והרצועה של הכלב קשורה מסביב לצווארו ולא מסביב לחלק הקדמי של הגוף שלו. יש לי עוד המון דוגמאות שלא קשורות למזג האוויר הישראלי, אבל הפעם - מה אתם מצפים? 

 

כל מדינה מודעת לאקלים שלה. למשל - בכל בית באוקראינה (ולדעתי גם בשער חבר העמים) יש צינורות חימום כאלו בבית. למה בישראל אין כאלו? כי לא צריך. או למשל - במדינות אפריקה יש לפעמים מקומות לאגירת מים, למקרה של חוסר מים ובצורת. יש כמובן גם את המדינות כמו יפן, שבגלל ריבוי רעידות האדמה הבניינים בוניים בצורה כזאת שתגן על הבניין ועל יושביו בצורה המירבית ביותר. כנ''ל בארה"ב - שנתקפת רבות בסופות, הוריקנים וכו', ולכן הבנייה שם מעט שונה משילנו. זה לא כל כך אפקטיבי אם הסופה גדולה -כפי שיכולתי לראות אפילו בסופה הגדולה שהתרחשה שם לפני כמה חודשים - אבל משום מה, בשונה מהאיזורים המדוברים באפריקה, ארה''ב לא אוגרת מים. למה היא לא אוגרת מים? כי הסיכוי שתהיה בצורת בארה''ב הוא...אני לא יודע מה הוא, אבל אני משער שהוא נמוך למדי. 

כל מדינה מתכוננת לאקלים שלה, בונה את התשתיות שלה בהתאם לאקלים שלה, וכן - אם סופה שכזאת הייתה מכה במדינה צפונית ההיערכות הייתה אפקטיבית יותר, אבל שתדעו לכם שבמזג אוויר שכזה כמעט אף רוסי לא שלח את הילדים שלו לבי''ס. זה מזג אוויר שלא טוב לאף אחד, לא משנה כמה הוא התרגל לכך או לא, המשנה הוא ההיערכות החברתית והמדינית לכך. 

למשל - מערכות הקירור בישראל מפותחות למדי. כשביקרתי באוקראינה בקיץ ונכנסתי לכמה קניונים בימים החמים יותר של הקיץ (שהם כמובן לא כמו הימים החמים הישראליים, אבל בהחלט היה לי חם)  היה לי חנוק וחם. זה לא השתווה לקניון ישראלי ללא מערכת מיזוג כמובן, אבל זה לא משנה. לא היו שם מזגנים טובים מספיק בשביל שיהיה נעים בתוך הקניון. 

אפשר להגיד שאוקראינה מדינה מתקשה, מדינת עולם שניה, הכלכלה שלה בזבל ועוד שלל טיעונים נכונים בהחלט - אבל גם אני לא הייתי שם שם מערכת מיזוג קטלנית בשביל יומיים וחצי.

 

ההיערכות במצבי מזג האוויר המיוחדים האלו צריכה להיות בעיקר אישית - שכל אחד יידע איך להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר. למשל - 

א. אל תנהגו אם אתם לא רגילים לכבישים כאלו, או שניחנתם בכשרון זהירות נדיר. למשל שמתי לב כשנסעתי אתמול עם ההורים שלי לראות שלג שהמון ישראלים נסעו מהר למדי, ואילו רוסים נסעו לאט. והסיבה היחידה היא היכרותם עם הסיטואציה.

ב. תשמרו על שמיכות, בגדים חמים - ואל תצאן החוצה.

ג. לא להוציא את הילדים מחוץ לבית, גםאם הלימודים לא התבטלו.

ד. שתמיד יהיו תקועות בארון כמה מטריות גדולות, איכותיות וחזקות.

ה. כמה זוגות גרביים, כובע, צעיף, כפפות - כל פריט שכזה מחמם פלאות.

ו. תזוזה. תרקדו, תאבקו כמשחק, תזדיינו - תעשו פעילות שהיא.

ז. אם לא קר עד כדי כך שאתם חייבים לזוז - תעסיקו את עצמם מתחת לשמיכות עם משקה חם.

 

~~

underage, אני חושב שתתאכזבי מנימת הפוסט, אבל אני דוקא הייתי בסדר עם ישראל הפעם. 

נכתב על ידי Faust , 14/12/2013 15:21  
הקטע משוייך לנושא החם: אחרי הסערה
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)