לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

״הזכות להיות ״אהוב״ על כולם נתונה רק למתים״

מפי הכותב רון זכאי: ״סקרנות הינה חתירה בלתי מודעת ליצירה״ ״אווילים יפרשו נתינה אוהבת כחולשה טיפשית״ ״הזכות להיות ״אהוב״ על כולם נתונה רק למתים״


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2014

שם החולה: ישראל קומבינה.


״שמור לי ואשמור לך״

זאת אינה אימרה סתמית, זוהי תרבות מושרשת בארץ הקודש שלנו מימים ימימה, מזמן מזמן, היום היא נורמה, שמור לי, תן לי, ואשמור לך, ואתן לך...
בכל התחומים בכל הרמות הפכה התרבות הזאת לנורמה קבועה וממשית ומציאותית בישראל, ומי שנוהג על פיה, מסתדר, ולא מבין מה כאן לא בסדר ? ומי שלא נוהג על פיה ? מת על מזבח העוני וחוסר הצדק, או עוזב כל עוד נפשו בו.
כדי להמחיש בואו נעבור מחלקה מחלקה בארץ הקומבינות ונמצא דוגמאות אין ספור לתרבות הנלוזה הזאת.
ואתחיל דווקא במערכת המשפט, זאת האמונה על הצדק ועל הגנת העם והאזרחים, איך מתמנים שם שופטים לכל המערכת ובעיקר לעליון ? על ידע חונטה בכירה שרק מקורביה, ואלה שנתנו לה, יכולים להכנס למועדון הזה, והיא מערכת המשפט רקובה, חסרת שכל ישר, ורודה באזרחים עליה היא אמונה להגן בפסיקות הזויות (דפנה ליף) וסוגרת על סורג ובריח את דלתות בית המשפט בפני כל מי שאינו ״סלב״ או עשיר, או שרכש מאכר
או משפטן בוטה ורודף בצע להגן עליו, כל זאת באמצעות שופטים חסרי שכל ומזג שיפוטי במקרה הטוב, ומושחתים לכאורה במקרה הרע.
נעבור לנשיא, זה שהוא לכאורה תפקיד סימלי בלבד, והוא רק של העם, והוא א-פוליטי, הוא נבחר על ידי חונטה של פוליטיקאים שחיים בחיי היום יום הסדורים שלהם על פי אמת המידה של שמור לי ותקבל, ואין סיכויי שייבחר לשם מי שבאמת ראויי לכך על פי אמות מידה של יושרה ואמינות.
ואיך תתמנה לדירקטור, או למנהל בית חולים, או למשרה ציבורית נעלה בלי שתהיה מעורבב היטב בשיטה הזאת ?
חבל על הזמן והמאמץ לחשוב על תשובה סבירה, פשוט כי אין לך שום סיכויי !
טובת הציבור המדינה המקצועיות והיושרה אינם פקטור בתרבות הזאת, הכל בנויי על תן וקח, כמו אחרון סוחרי הסוסים, כמו שוק התחמנות והקומבינות, שמור לי, ואתן לך, כל התרבות הישראלית בנויה כך, זה כבר מושרש עד אחרון האזרחים, שנים.
יש לך בעייה כלשהי ? זקוק לעזרה ? באיזה מוסד, או בבית משפט, או במס הכנסה, או במשטרה, או בבית ספר עם המורים, או ברכישת נכס, או במנהל, או ברשות המיים, או בחברה קדישא, או ברבנות,או בכרטיס למכבי, או בנמל, או לבילוי באילת, או לאשראי בבנק, או לכרטיס אשראי, או במשרד הרישוי, או במשרד הפנים, או בנמלים, או להנחה כלשהי, או רחמנא ליצלן צריך לחסל מישהו, ללמד מישהו לקח, לגבות חוב, לעקוץ, הכל הכל אפשרי כאן בארץ הקודש, הכל...
אפשר להמשיך, הרשימה אין סופית, באמת, יד על הלב, כולם יודעים שזה נכון, וכך הוא !
״שמור לי ואשמור לך״, ״שלם לי ואסדר לך״, לכל עניין ודבר בארץ קודש הקומבינות הזאת , יש לך בעייה ? יש לך קושי ? 
אין בעיה יקומו מיד ללא קושי עשרות קומבינטורים לסדר לך מה שרק תרצה, או בגלל שאתה מעורבב איתם טוב, או משום שאתה פשוט משלם טוב.
וכך הכל הופך מסריח, מושחת, עלוב כל כך, ראש הממשלה ידאג לאנשיו באישורה של רעייתו, יתחמן, יקמבן, ושריו מלככי הפינכה אחריו, חברי הכנסת אחר כך, היועץ, המבקר, המפכ״ל, השופטים, השוטרים, מנהלי בתי חולים, ראשי ערים, ועדי עובדים, ועדי בתים, שכנים, איש לרעהו, חבר לחברו, עד אחרון האזרחים, כולם נושמים את התרבות הבזוייה הזאת, הם לא יודעים אחרת כבר עשרות שנים, ככה לימדו אותם, זה מה שהם ראו זה מה שהם מבינים, הם לא יודעים אחרת.
ולכן תמיד לא יבינו, ביבי, שטייניץ, היועץ, המבקר, חסן, ארביב, הירשזון, קצב, עד אחרון האזרחים: מה כאן לא בסדר ? מה כאן לא תקין ? הרי כך נוהגים כולם, למה להלין עלינו ? אנחנו כמו כולם, החל בראש וכלה בזנב.
ואף אחד כבר לא מאמין למנהיגיו, ואף אחד כבר לא מאמין לחברו, ואף אחד כבר לא מאמין לאף אחד, האמת בריקבון הזה היא אף פעם איננה אופציה, הבוז ההדדי, הבוטות, ההתנשאות ההתלהמות, הם תמיד המנצחים העלובים.
החברות, היושרה, הטוהר, תרבות השיח הם המפסידים, תמיד.
דרושה מהפיכה חינוכית, תרבותית, מנהיגותית במדמנה הזאת הקוראת לעצמה מדינה, דרושים אומץ, מנהיגות, יושרה ונחישות על מנת לשנות משהו כאן, ובעיקר דרושים סבלנות וזמן, זמן רב,
על מנת להבריא את הרקוב כל כך, שדומה כי לפעמים החולה הזה, ישראל קומבינה, הוא חולה סופני ורק נס רפואי יכול למנוע את גוויעתו אל חורבן הבית השלישי.

נכתב על ידי רון זכאי -רז , 16/2/2014 16:39   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, מפגשי ישרא-בלוג, פסימי  
הקטע משוייך לנושא החם: קריסת הדסה
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  רון זכאי -רז

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , זכויות אדם , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרון זכאי -רז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רון זכאי -רז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)