| 3/2014
היום נפל דבר
ישראל קומבינה, היום נפל דבר, היום לא האמין השופט לראש ממשלה לשעבר וקבע נחרצות שהוא מושחת מקצוען. היום נפל דבר בארץ הבוטות וההתלהמות שבה הכל מותר, הונאה, מירמה, שקר, בוטות, וחוסר אמון מוחלט באף אדם, הכל מותר. ואותך ישראל קומבינה לא ספרו ממטר. ראש הממשלה אינו מאמין לשריו, שריו אינם מאמינים לחברי הכנסת, הם יחדיו לא מאמינים לבתי המשפט, בתי המשפט לא מאמינים לראש ממשלה לשעבר, ואולי בקרוב לא יאמינו לראש ממשלה מכהן, אדם לאדם זאב, איש לא מאמין לשכנו, איש לא מאמין לאיש, לא מאמינים לאף אחד, אף פעם, תמיד. החשד, חוסר האמון והפחד ישלטו באון גדול בארץ הבוטות. וישראל קומבינה, גם הוא כבר לא מאמין לאף אחד, הוא מאושפז בהדסה בקריסת מערכות מוחלטת, ולא מאמין לרופאים, והוא זקוק בדחיפות לתרומת מערכות להשתלה, ולא מאמין למשתילים, החולה מאויים על ידי העולם התחתון ולא מאמין לשוטרים, השוטר שהופקד על שמירתו נרדם בשמירה והוא לא מאמין לשופטים, הצוות הרפואי שלו ברח גם הם לא מאמינים בו ובמעסיקים, מדינתו חמסה אתו והוא עני על סף מוות ודאי, והוא לא מאמין למנהיגיו, לנבחריו, הוא לא מאמין לאף אחד יותר, ונאבק על חייו ממש בימים האלה, בהם נפל דבר. הוא זקוק לתרומת איברים, והאיברים הדרושים להשתלה הם: אמון הדדי גדול, כי מהאמון שלו לא נשאר דבר, ומנהיגות ויושרה וטוהר מידות, תרבות שיח ואהבת חינם, כי אלה נעלמו כלא היו. מדובר בפיקוח נפש של ״ישראל קומבינה״ כל תרומה כזאת תתקבל בברכה ועשויה להציל חיים ממש. נפל דבר היום, ישראל קומבינה מתבוסס בדמו שנשפך כמו מיים על ידי קומבינטורים שחיסלו את מעט הדם שהיה לו, חמסו הכל, מאחורי גבו, והוא אפילו לא ידע, ועכשיו ישראל קומבינה מנסה רק לחיות, בשקט ובבריאות, ושכל המופקרים ייעלמו כלא היו וישיבו לו את דמו ואת מעט הכבוד שנותר לו, אשר גם הוא עומד בסכנת הכחדה. ישראל קומבינה, היום נפל דבר, אולי, אולי נולדה היום תרופה, אולי התרופה תציל בכל זאת את חייך רגע לפני הסוף.
| |
בקרוב אני אמות
בקרוב אני אמות.
בקרוב אני אמות מדקירות הסכינים שנעץ בי אחי, עוד אחת, ועוד אחת, והוא הניף לשונו הרעה עליי ביחד עם אישתו הנלעגת בשיתוף זדוני עם זרים נוכלים וגנבים עלובים.
בשקר ובמירמה, בהונאה ובלהג רע, בזדון וברוע, בהסתה ובקינאה, ובכל פעם נעצו סכינים בליבי.
בקרוב אני אמות.
אחר כך אחי עוד קרא לאחותי והיא בששון הצטרפה למעשה הרצח שלי, ודקרה ושפכה את דמי בזדון מלא בצע, היא, ילדיה, ובעלה, בשקר ובמרמה, בעבור בצע כסף וטובות הנאה.
בקרוב אני אמות.
תחת לשונם הרעה מלאה בשקר, במירמה, בהונאה, בזדון, בלהג רע ולשון רעה.
בשיטנה הם קראו לאמא אהובתי לנדות ולסלק אותי, קמו מאיימים עליה ומוציאים את נשמתה, עד שתלך מהעולם גם היא אחרי שאבי קיסרי כבר לא כאן מזמן.
יחד אחיי ואחותי, קראו גם לעוד אחרים וזרים לבוא אליהם וביחד לרצוח אותי, הציעו שוחד וכסף לאחרים בתמורה לשקר שיצהירו וילהגו רוע איתם נגדי, וישתתפו איתם במעשה הרצח הנבזה והאכזרי שלי.
בקרוב אני אמות.
ואלה שהיו באמת איתי, סובבו סכינים בגבי מאחורי גבי, בלהג ובלשון רעה, בלי סיבה, מקרבים את מותי.
בקרוב אני אמות.
ואחי הבכור, זה שהיה אמור להרגיע, לכוון, הרג אותי גם, בגלל החמדנות ובצע הכסף שרק אותם הוא רואה.
בקרוב אני אמות.
והם אחיי ואחותי העלובים, אחרי שיוציאו לאמא אהובה את נשמתה, יעוטו שוחרי טרף תאבי בצע אחר צוואתה.
בקרוב אני אמות.
וזבת החוטם הנילעגת אשר אינה ראויה להקרא בשמה, תפצח בריקוד הניצחון על גופתי.
בקרוב אני אמות.
ושוטרון האוויל העלוב והנוכל ירקוד אתכם על הדם שלי שנשפך כמו מיים על ידי אחיי ואחותי.
בקרוב אני אמות, ולא יהיה לכם יותר את דמי להקיז.
בקרוב אני אמות.
ואחיי ואחותי ושותפיהם הזדוניים מלאי השקר החטא והרוע ירחצו בבריכת דמי שלי אשר שפכו אותו בזדון ביחד עם שותפיהם האחרים.
בקרוב אני אמות.
ואצבעותיכם וידכם וגופכם יהיו מגואלים בדמי עד יומכם האחרון כאן, ואת הדין, ואת החשבון, תתנו כולכם שם.
| |
אביב, הוא כבר כאן.
האביב בפתח, כבר חשים את הריחות, את הפריחות מבצבצות אט אט אל תוך החום המכה בלהט.
והעצים והפרחים כאן מוריקים כבר לפני בוא האביב, דומה כאילו הם אצים ממהרים חסרי סבלנות ללבלב אל תוך חומו המחבק של הקיץ, זה שיבוא מיד, והוא הקיץ הזה כבר מתדפק על דלתו של האביב דוחק בו לפנות מקום רק בשביל חומו.
ורק החורף מתעצל כמעט תמיד להתעורר משנתו ולבוא ולדחוק את הקיץ ואת הסתיו מדרכו. הוא החורף מקיץ קימעה, מכה לרגע, והולך לישון, והאביב בא תמיד לאט, בשקדנות ירים ראשו, ישכים קום למשימתו, וימלא אותה בחן ובצבע עד שיבוא הקיץ לדחוק אותו ולתפוש את מקומו.
ובני האדם עוברים ליד האביב כאילו לא מבחינים בו וביופיו, כמו מתעלמים, טרודים בתוך עולם סגור של החיים ולפעמים אף לא מניפים ראשם להביט בו, ולו לרגע, לחוש ולראות את האביב המפציע ביופיו ליום עבודתו בנאמנות באופן קבע וכמעט תמיד בזמן.
בארץ הדופי הזאת לא מבחינים כבר באף יופי, אפילו לא ביופי הזה של האביב, כבר לא רואים אותו מגיע, יש כאלה ששוכחים כי הוא קיים. בארץ החום הזאת דומה שמכות החום ולהט החיים מייבשים כל חלקת חמדה למוות, מכים בה כאילו בזדון, לא נותנים ליופי להגיח, כאילו דואגים שלא ייצא.
אחד מושחת בראש התורן משמיד כל מתנגד, ביד רמה מסתיר את חרפתו, אחרים זוממים פריצות ורוע, בעוד שהשכנים אל מול אביב קסום מטילים בו ובנו פצצות ורצח.
והאביב משפיל מבט בעצב, מנסה עוד להבליט את חמדותיו, פותח לרווחה, לראווה, את תשוקתם של הפרחים, כמו קורא: ״ אנשים הביטו, הגעתי, אני כאן״ ! ואיש אינו רואה ולא מבחין בו עוד, כאילו אטומים אזני בני האדם כאן לקריאתו, כאילו לא שומעים את יופיו מפציע.
ובכל זאת למרות הכל, אביב יגיח בחטף כמעט תמיד בזמן, בשקדנות יחשוף את חמוקיו, יפתח יופיו שיראו אותו כולם, ויילך לו לדרכו, מפנה מקום לחום לוהט של קייץ חם, ויזוז מהר מכאן כדי לפנות מקום לחום יוקד בארץ הציה הזאת, ואנחנו נשאר בה כה עייפים, צמאים ובלי מיים, לא רואים את האביב, לא יכולים, כמו ממאנים לא רוצים, כמעט לא מבחינים בו בא, אפילו לא יודעים שעוד מעט יילך, הוא עם יופיו יילך שוב לדרכו מיותם ומבויש, מותיר אותנו חבולים מחום השמש היוקדת, ומוכים מחרפתה של המדינה.
| |
מתוך הסערה יגיח יופי
מתוך הסערה יגיח יופי, מחולות הרעמים בשאונם יכו, ובין כל הרוחות אורות יפציעו, כמו לנחם ולחבק יגיעו. בסערה נפלה רוחי ותשה, נימה אחת לפני הסוף, הופיע אור בינות להררי החושך, ובעיניים עצומות ראיתיו, זהוב. משק אורו היכה על כסות עיניי, מתוך הסערה בינות לרעמים, ובמפתיע הגיח אור, הפציע יום בינות לעננים. שאון הסערה רעם עוד, הפך למחזה מעבר לפרגוד, מתוך כל סערה יגיח יופי, בינות לענני הסוד. מתוך כל הרוחות יגיחו האורות, יפציעו הם מכים בחושך, נימה לפני השקט של הסוף, יציתו (בי) שוב את אש היצירות.
| |
שתי פנים לכל מטבע
אימה או פחד, הם הפן השני של אומץ,
שינאה היא הפן השני של אהבה,
לחץ והיסטריה הם הפן השני של השקט.
וצריך אומץ להביט לאמת בעניים,
ואין אומץ בלי פחד,
ואין שקט בלי לחץ והיסטריה,
ועוצמות האהבה הן מקבילות בעוצמתן לעוצמות השינאה,
ויכול להיות לכן, שאנחנו שונאים את האמת,
וכאשר אנחנו מביטים באמת באומץ,
ומגלים בנו, בעצמנו, כתמים של ״כיעור״,
אצים אנו למלא את עצמנו בתירוצים גם זדוניים ואווילים,
בנסיון נואש לכסות ולהסתיר את הכתמים שבנו ?
ומדוע למלא את עצמנו בזדון ואווילות, לשם מה ?
אולי מתוך אותה אימה ואותו הפחד,
לאסוף אומץ ולראות את האמת ?
או אולי מתוך אותה האהבה עצמה ?
האהבה שבנקל ומיד עם גילויי הכתמים שבנו, עצמנו, תהפוך לשינאה יוקדת.
| |
לדף הבא
דפים:
| |