לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ניצוצות של תקווה .

כל מה שבוער ונימצא על סדר היום הן בפן האישי והן בפן הציבורי כאזרחית המדינה שאיכפת לה ....


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

מה הקטע שלנו עם שמות לועזיים לילדים ?


שון , לונה , פליפה , לני , אן , ג'ון ועוד ועוד ועוד ....

שמות לועזיים אחד אחד , שנהפכו בשנים האחרונות לטרנד סוחף -

אצל משפחות רבות המביאות ילד לעולם .

איך ומתי ובעיקר מדוע התחיל הטרנד המתעצם הזה ?

יש שמות ישראליים מקסימים , מודרניים חדשניים ומקוריים כאחד ,

אז מה בכל זאת גורם למשפחות לא מעטות ללכת למחוזות זרים ,

ולבחור דווקא משם שמות לילד או הילדה החדשים שהביאו זה עתה לעולם .

אין לי תשובה ברורה לנושא , כי לא יצא לי להיתקל מקרוב במישהו שבחר שם לועזי לילד שלו ,

כל מי שאני מכירה נתן לילדיו שמות ישראליים נטו !

אני מניחה שהסיבה למהלך הזה היא אהבה לצליל כזה או אחר של השם הניבחר ,

אבל בכל זאת עם כל האהבה הגדולה לשם ספציפי כזה או אחר , עדיין הוא אינו משתייך

לחיים כאן , לשפה , הוא הרי תמיד יישאר שם זר .

מישהו פעם אמר לי שצריך לבחור שם לילד כך שישמע טוב גם בחו"ל ,

ושיצליחו להגות אותו ללא כל בעיה בכל מדינה שהיא ,

שיקול קצת מוזר בעיניי , להביא ילד לעולם ולחשוב שאולי הוא ירצה פעם לגור בחו"ל ,

אז עדיף שהוא יהיה כבר מוכן עם שם מתאים , ממש לא הסכמתי לקבל את השיקול הזה ,

אבל כניראה שיש כאלה שכן בוחרים לפעול כך .

שם הוא כמו כרטיס הביקור של הבן-אדם , ובעיניי אין כמו שם ישראלי שורשי ואמיתי .

כמובן שאין בפוסט הזה רצון לשפוט אף-אחד , חלילה , יש שמות לועזיים מהממים ,

הפוסט הזה נועד על-מנת לנסות ולהבין את התופעה ואת מניעיה ,

וכמו שאומר השיר : "לכל איש יש שם שנתנו לו אביו ואמו , ונתנו לו חייו ומותו" ...

 

 

 

נכתב על ידי , 24/2/2014 14:30  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה




קוראים אותי
10,577
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לליאתק'ה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ליאתק'ה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)