לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ואולי לא היו הדברים מעולם



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2013

למעשה, אני לא חסידה גדולה


 של הרג ג'וקים למינהם.


אני מאמינה שלכל חיה, גם הכי נחותה, יש זכות קיום כמו שלי והיא בריה של הקב"ה בדיוק כפי שאני.

מכאן ניתן להסיק שיש לה משמעות ותפקיד בעולמינו אנו.

ומי אני שאגזול ממנה את תפקידה?

ובכלל, יתושים. כפמיניסטית אדוקה אני מרגישה מחויבות לשמור על הגברות החביבות שיוצאות הן לעבודה ולפרנוס ביתן במקום בעלן ששומר על הילדים. 

אך כשהקיץ ממשמש ובה ועימו גל זוחלי ביבים שמפלסים את דרכם בצואה אל חדרי ומשם מטפסים בחופזה על גופי ומשאירים מזכרת מעקצצת, או גרוע מכך, כשמימדייהם גדלים והם פורשים כנף אל על עם כל הנפת יד לביטולם וסילוקים....

אני מפחדת. ולעולם לא הורגת

היום הג'וקים בחדרי הם גדולי ממידים ורבי מספר וממש לא מתאים לי לארח טיול לילי על גופי.

אז לקחתי תרסיסים, אחד בכל יד וכעת נותרתי נשנקת ומשתעלת והיצורים הפוחזים עדיין מרשרשים בעלטה.

אור המחשב מאיר עליי ואני מרגישה אחד מהם מטפס להנאתו על רגלי, שומעת אותם נוחתים על הרצפה ונושקים לתקרה.

שמעתי שבקיי300 יש חומר החזק מפצצת אטום, אבל אני נושמת את הקיי כעת, וגם חבריי חסרי העצמות.


שום פצצות בסביבה.

אז לילה טוב מאיתנו.אוף

נכתב על ידי , 7/7/2013 01:37  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רצה. מזיעה


מישהו צועק את שמי ממכוניתו הנוסעת ומסתלק מעיני
אני מהרהרת בזהותו אבל המחשבות עוברות ממני הלאה
וכשמכונית נוספת צופרת בתרועה, אני מתחרטת לרגע על השורטס שלבשתי
רק לרגע קט
ושוב מתרכזת בצלילים שבאוזניי
המוזיקה.
המרפא לכל מכאוביי.
הדלקן הפרטי שלי שמספק לי אנרגיות
מגביר את ייצור האנדרנלין, מאפשר לי לכבוש
עוד מקטע ריצה ועוד אחד.
רצה. מזיעה
קול
נכתב על ידי , 7/7/2013 00:15  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אבדות


סבתא שלי נפטרה לפני זמן מה. זאת הייתה אבדה גדולה במשפחה.

ניצולת השואה האיתנה שהאוסטאופורוזיס כירסם בעצמותיה לא נכנעה מעולם למצוקת גופה, הו לא. לא בשואה ולא בימינו אנו, ממרומי גיל 93, היא נאבקה במוות באגרופים קמוצים וביזע רב, אך לבסוף הכניעה ולקחה ממני. מעולם לא היינו קרובות ככ וכמובן קצר השפות תמיד נכח בינינו שכן ככל שעברו השנים ידעה לפטפט ביידיש ולרכל ברומנית, ואילו אני הזאטוטה, רק עברית ידעתי, אך מעלילה היו ידועים בכל אשקלון ואומץ ליבה הרב אפיין אותה גם בזקנותה. הערצתי אותה על כל גדולותיה, ואכן היה על מה להעריצה. ביתה היה מלא בתמונות נכדיה, והכורסאות הישנות והזולות שאת כריהן פירקתי והרכבתי לי לבית הצמקו ככל שבגרתי, ואוסף בובות החיילים בחדר הסמוך בביתה התמלא אבק זה מכבר. את בעלה היא איבדה לפני 30 שנה, אך שמרה לו אמונים.היא המשיכה ללון בחדרם המשותף שמעל ראשה תמונת אישתו הראשונה. 30 שנה תחת מבטה החודר של אשת אישה. תמיד בישלה מעדנים ודאגה שלא יחסר לאף אחד. לאחר השואה סירבה לקבל את כספי הפיצויים למרות שלא היה לה פת לחם לאוכלה ומכנסיים לתת לילדיה במקום עמיתיהם הקרועים, בטענה כי איננה תגרום הנאה לילדיה מדם אחיהם. באמת משהו מיוחד.

 

חגגנו אצל סבתא חגים. אני זוכרת במעורפל שירים ואת משפחתי סביב השולחן המט לנפול מדבר כל טוב. את האפיקומן שתמיד הטמינו מתחת לשטיח ותמיד היה בבעלותי בסופו של יום. את הריח המתוק בביתה, של אוכל ושל טוב לב, ותחושת השפע שפקדה אותך בכניסתך למשכנה אף על פי שמאומה לא היה לה. ואת הנשיקה הנכספת והחיבוק החם והאוהב, ושערה שסירב להלבין ועדיין קוצץ וסופר כמו אז, בשואה. ואת שמלתה הכחולה הנצחית, שכנראה ממש בת גילה, וצניעותה והעידון הרך שבה הנוגד את חזותה המרשימה והמאיימת. את המלחמה התמידית שהוסרטה במוחה וקטעי סיפורים בעברית השזורה ביידישקייט על ד"ר מנגלה ועל הרכבות, וצרחות הצוענים שלא יישכחו מאוזניה ועל המוות שאחז ברגלי אירופה.

 

יום אחד היא קיבלה מטפלת. היא כינתהה כורבה, מימוצה, ועוד אמרות שפר ומילים כדורבנות מסוג אלו בניבים הבלקנים למינהם, מכיוון שלא רצתה להודות בחולשתה, שהרי מ1.90 של שרירים הפכה רזה ונמוכה וזקוקה לסיוע, ומהסיבה הנוספת, שהמטפלת גנבה מחצית מביתה ואת מרבית חפציה הממילא-רעועים. המטפלת, אישה גויה תמירה וחזקה, שהתהלכה בכפות רגלים שמידתן נסקה ל47, ונהגה להקים קום ולהלך 5 קילומטרים כל בוקר, לבסוף מתה לפניה ממחלת הסרטן. למרות שאהבנו את המטפלת, ראיתי בכך הרבה אירוניה. אין חזקה כמו סבתא שלי.

 

מאז שהתחלנו לשמור שבת לא פקדנו את ביתה כבימים עברו. ולעיתים אף היא לא פקדה אותו, רחמנא ליצלן. בימים הללו, שגופה היה כחוש ועורה חלול וצלם האנוש נסתלקה ממנה, ייחלתי למותה כדי שתגאל מייסוריה. חודשים רבים פיללתי וייחלתי לרגע שבו הקב"ה ישלח את זרועותיו וימשה אותה מין האדמה המנוכרת הזאת שסיקלה את אושרה פעמים כה רבות אבל איש לא הכינותי לרגע שבו תפילותיי נענו. נכון, כעת אינה סובלת, כעת היא במקום טוב יותר, ונוכחותה בחיי ממילא לא התפרשה על שטח רב, אך בשניה שהידיעה התעכלה העצב והתוגה לא מפסיק לשכון במרבצי. המועקה היא רבה. והמחשבות שאשכח אותה הן הנוראיות מכולן. כיצד, אמרו לי, כיצד יתכן שאדם שאיבד הכל, ניצח את הקשה ביותר, נתן את חייו למשפחתו, הקים בית לתפארת ישראל שעמודיו מושתתים על תורה וערכים, ימשה מין העולם ולא אין זכר? איזה מין טאבו זה? מי יזכרני במותי? מי זוכרה במותה? אני. בוודאי שאני. אך לא ילדיי.

נכתב על ידי , 4/7/2013 02:23   בקטגוריות אהבה ויחסים, משפחה, סיפרותי  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

307
הבלוג משוייך לקטגוריות: בית ספר יסודי
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקיים כבר משתמש בכינוי זה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קיים כבר משתמש בכינוי זה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)