לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Portals of My Mind


.There is no spoon

Avatarכינוי:  Ob5cur3d

בן: 33

Skype:  live:flamingsw0rd 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2014

תרבות אונס - הצד שלא שומעים עליו


הרבה אנשים מדברים על תרבות אונס במובן של האשמת הקורבן, אבל רבים שוכחים מתרבות אונס במובן לא פחות מרגיז - העובדה שהחברה מכתיבה כמעט לכל גבר מגיל צעיר את המיניות שלו ואת ההתנהגות המינית האידאלית לכאורה שעליו לאמץ בחייו, כשבכך למעשה נכפות על הרבה מאוד גברים נורמות מיניות שהם לאו דווקא מעוניינים לחיות לפיהן.

 

לאחרונה אני נתקל ביותר ויותר גברים שמתוודים בכך שהם מרגישים שהחברה לוחצת עליהם לקיים יחסי מין, שקשה להם לסרב לאישה ולומר לה "לא", מחשש שזה יפגע ב"גבריותם", כי זו איזושהי מין "חובה חברתית" לספק את כל צרכיה של אישה שביקשה זאת מידך, גם אם אינך חפץ בכך. אם לא תעשה זאת, אוי לך - ייתכן שאתה הומו, כך לפחות היא תציין זאת בפניך (נשים, זוהי הטרדה מינית לכל דבר).

 

מסיבה כלשהי הדעה הרווחת הינה שגברים אינם יכולים להיפגע מיחסי מין ושהם תמיד ערוכים לכך. האמת היא שפעם אחת מצאתי את עצמי ללא יכולת לסרב מהפחד לפגוע במישהי כשלבסוף נפגעתי בעצמי כתוצאה מכך; שפעם אחת חבר טוב שלי אולץ ע"י אישה לקיים יחסי מין עימה, מכיוון שכאשר הוא סירב לה פעם אחר פעם, היא לא חדלה מהניסיון לפתותו ולשכנעו שוב ושוב; שפעם אחת חבר טוב נוסף שלי לא הצליח להדוף אישה כשהוא נלחץ מהעובדה שהיא שלחה לו יד למטה וזה לא היה לו נעים. וזה כמובן לא נגמר רק במקרים ספורים אלו, אלא שהדברים הללו בד"כ משותפים מאחורי דלתיים סגורות ותופסים קהל יעד מאוד מצומצם של אנשים.

 

זה נפוץ הרבה יותר ממה שמקובל לחשוב, כי מסיבה די ברורה גברים נחבאים אל הכלים בעניין הזה ופוחדים לשתף. אם הם בכל זאת בוחרים לשתף, הם נאלצים בהרבה מקרים להתמודד עם גיחוחים וחוסר רצינות. לא הרבה גברים מעזים לספר, למשל, על פגיעה מינית שעברו ע"י נשים, מחשש שמא יצחקו עליהם ויהפכו אותם לבדיחה מהלכת. החברה אוהבת לצלוב את כל מי שמעז להפר את האיזון הנורמטיבי שעליו היא מושתתת.

 

אולי את חלקכם זה עלול להפתיע, ועצוב שכך, אבל הרבה גברים לאו דווקא "חושבים רק על סקס", "רוצים רק סקס", "חרמנים תמידיים" ועוד קלישאות שונות ומשונות שנהוג לחשוב (ולומר) עליהם. לפעמים עצם האמירה של משפטים מסוג זה יוצרת חוסר נעימות אצל הרבה מאוד גברים, כאשר יותר מדי פעמים הם נתקלים באמירות מסוג זה שכאילו מרוקנות אותם מכל תוכן אישיותי. זוהי בוטות סקסיסטית פוגענית לכל דבר.

 

קשה לי לבוא בטענות כלפי מישהו. אין לי יותר מדי כיצד לשבח את החברה האנושית. איכשהו אני מרגיש שדעותיי לא באמת יתפסו אי פעם לגיטימציה כלשהי, ולו מכיוון שקשה מאוד לשחרר את החברה האנושית מכבלי הנורמטיביות שלה אשר לא מאפשרים לקיומה של שום אפשרות אחרת לבוא בחשבון. אילו הייתה יותר מודעות לדברים הללו, אז לגברים ודאי היה יותר קל להתעמת איתם מבלי לחוש מחויבות "לזרום" כי זה מה שמצופה מהם. אבל זהו מעגל קסמים של חוסר מודעות... כיאה לבעיית הביצה והתרנגולת. צריך להתאמץ הרבה יותר כדי לטפח מודעות כזו בקרב הפרטים בחברה.

 

לפעמים תרבות אונס מסתכמת בכך שהחברה אונסת עליך לעטות זהות מינית שאינך מעוניין בה. לפעמים תרבות אונס מסתכמת בכך שאתה מרגיש כמו גלגל שיניים מחודד בתוך מערכת כושלת. המערכת כושלת, כי גם בעידן נאור זה - עידן בו האינטרנט מפשט את התקשורת ואת הפצת הידע להמונים - עדיין לא השגנו חירות מינית מוחלטת.

 

בתקווה לראות (ולחוות) ימים טובים יותר... א1ב0קי1רד.

 

נכתב על ידי Ob5cur3d , 17/6/2014 23:21   בקטגוריות ביקורת  
123 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



22,540
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOb5cur3d אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ob5cur3d ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)