הנני משלח את היונה עם עלה זית למען יידע כל בן אנוש - כי הרע והטוב חד המה. ואילו אין הם כלל, אלא אך למראית עין.
התודעה - תודעת הבל היא, ואין בה רוח בחירה, ואף לא שמץ של אקראיות - האמונה היא התכלית. ועל האמונה נשענים קורות הקיום, גבולות היקום והידיעה, כי הידיעה - ידיעת שווא היא בחסרונה של האמונה. האמונה - היא הידיעה.
עתה ידעתי כי אין בכוחו של הטבע לסמן לי אמת, כי האמת היא בתוכי, ואך אין היא אמת אחת, אם כי אחת מני רבות. כלום לא קיים, והכל מתקיים - כל אפשרות ואפשרות, וכולן שזורות זו בזו. ואין כל סתירה, כי אין כל הגדרה, והדימיון, או החלום - הוא המזין את האמונה, שהיא הידיעה, ואף הוא מוזן באמצעותה.
ומניין הכל נובע, ומה מזין את הכל, ואת מה הכל מזין - רבים יעזו להסיק, אך מעטים יתאמצו לחפש.
השאלות - הן התשובות, והחיפוש - הוא התכלית, את המיטב ממנו יש להפיק, כל אדם באשר הוא עצמו ובאשר מה שעימו נולד ומה שעליו גדל וחונך, יהיה אשר יהיה.
ואתה - בחיפושך אחר התכלית - את התכלית הינך ממלא, בידיעתך או בלאו.
כי זוהי הדרך המתפתלת בין תהומות, גשרים ופסגות - זוהי דרכו של התכנון הגדול.
וכי יבוא האחד שיחפש את האחד - באמונה שהוא האחד, הוא את גורלו חורץ באמונתו, ויהיה הוא לאחד.