לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Portals of My Mind


.There is no spoon

Avatarכינוי:  Ob5cur3d

בן: 33

Skype:  live:flamingsw0rd 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2015

אני מאשים


אני מאשים את מערכת החינוך בבורות הניכרת בחברה בענייני מיניות ומגדר. אינני מבין את התפישה לפיה בוחרים להתעלם בשיטתיות מעניינים אלו בכיתות הלימוד המאוכלסות ע"י מתבגרים ומתבגרות, בעוד ניתן ואף רצוי לעסוק בעניינים אלו עם ילדות וילדים טרם התבגרותם.

הרי חלק ניכר בהתבגרות סובב סביב מיניות. אז מדוע במקום להביא אנשי חינוך מקצועיים בתחום זה להעביר שיעורים על בסיס קבוע, ולקבוע את החינוך המיני והמגדרי כמקצוע שחובה ללמדו החל מכיתה ה' עם תוכנית לימודים מסודרת שתיגע ברוב הנושאים שמטרידים נערות ונערים בגיל ההתבגרות, מעדיפים במערכת החינוך להשאיר את העניין פרוץ ונתון לחסדי המחנכים שיועילו בטובם להקדיש לו 5 דקות בשנה?

מדוע נערות ונערים צריכים ללמוד לגבי עניינים אלו ממקורות שאינם מהימנים? שהרי בהיעדר חינוך הולם פונים הם למקורות מידע אחרים, שכן ההתעלמות הזו מחשיפתם הראשונית למיניות אינה גורמת להם עצמם להתעלם ממנה.

ובכלל - כל עננת ה"טאבו" הזו שמרחפת מעל קיום שיעורים חינוכיים לגבי יחסי מין עבור קטינים שמגלים בהם עניין - למה? למה להגדיר את כל הנושאים הללו כשוליים ולתת לכולם הרגשה שבבוא העת הם יידעו בדיוק מה לעשות, כאילו זה טבוע להם ב-DNA, כאילו החברה שלנו כל כך תקינה כך שתדאג לחיברות מיני ומגדרי הולם?

 

אני יכול להעיד באופן אישי שלא קיבלתי שום חינוך מיני ומגדרי, לא באמצעות מערכת החינוך ולא ע"י הוריי, ואני סבור שבדיוק כמוני גם אחרות ואחרים. נותרתי לבדי במערכה להתמודד עם השינויים שחוויתי במהלך התבגרותי ועם סיטואציות שלא היה לי מושג כיצד לגשת אליהן. אני ועוד רבות ורבים אחרים, בהיעדר מקורות מידע מהימנים להיעזר בהם, נפגעים ע"י אחרות ואחרים ופוגעים בהם כתוצאה מכך שאנו רוכשים חיברות שגוי ע"י חברה שבה קיימת בורות ניכרת בנושאים אלו - חברה שמלמדת גברים שהם צריכים לרצות במין בכל רגע נתון, ומלמדת נשים שהן כלום ושום דבר ללא גבר שיהיה עזר כנגדן כך שמוטב יהיה אם יהיו כנועות לו מאשר יהיו חופשיות לעצמן בלעדיו, ושמה שהן לובשות הוא מדד ללגיטימציה שלהן להיאנס.

רק לפני מעט יותר משנה (בהיותי בן 23!) נחשפתי לעולם שלם של אינפורמציה חשובה לגבי מיניות ומגדר שמעולם לא ניתנה לי בשום מסגרת חינוכית, ובמיוחד שלא בבית-הספר. מדוע אני צריך לגלות שקיימים הומוסקסואלים רק בהיותי בן 16? מדוע אני צריך להכיר לבדי מושגים כגון הטרדה מינית, א-מיניות, א-רומנטיות וטרנסג'נדר ולהבין שיש הבדל בין מין למגדר רק בהיותי בן 23? למה בכלל אנחנו עדיין חיים בתודעה הטרונורמטיבית ומיזוגנית בחסות מערכת החינוך?

מערכת החינוך נושאת אות קלון על כך שהיא משמרת באופן פסיבי (ולפעמים אף באופן אקטיבי) את תרבות האונס, את ההטרונורמטיביות ואת חוסר התודעה המינית, המגדרית והקווירית בציבור ובמוסדות המדינה האחראיים על הציבור. מערכת החינוך אינה פועלת למיגור הישנות מקרי אונס, תקיפה מינית והטרדה מינית.

 

בדומה לחינוך גופני שנחשב למקצוע חובה, יש להכניס גם חינוך מיני ומגדרי כמקצוע חובה בתוכנית הלימודים של כל תלמיד, ובאופן מסודר שיענה על כל הצרכים של המתבגרות והמתבגרים. יש להביא אנשי מקצוע בתחומים אלו על מנת שייעצו לגבי בניית תוכנית לימודים החל מגילאי טרום-התבגרות ועד סיום כיתה י"ב, באופן שיאפשר שינוי מהותי בתודעה הציבורית לגבי עניינים אלו. חשוב לשנות, ויותר מכך - אפשר לשנות. הכל מתחיל בחינוך נאות.

 


 

חזרתי.

נכתב על ידי Ob5cur3d , 8/8/2015 17:33   בקטגוריות ביקורת  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



22,540
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOb5cur3d אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ob5cur3d ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)