לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Portals of My Mind


.There is no spoon

Avatarכינוי:  Ob5cur3d

בן: 33

Skype:  live:flamingsw0rd 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2015

"אבולוציה!"


"גברים אוהבים כחול ונשים אוהבות ורוד, כי... אבולוציה!"

"בני-אדם אוכלים בשר, כי... אבולוציה!"

"אנשים נלחמים על טריטוריה, כי... אבולוציה!"

"לא צריכים להיות הומואים, כי... אבולוציה!"

"גולדן סטייט יזכו השנה באליפות, כי... אבולוציה!"

"אין דבר כזה א-מיניות, כי... אבולוציה!"

"גברים מטרידים נשים, כי... אבולוציה!"

"נכים הם נטל, ואין להם זכות קיום, כי... אבולוציה!"

"אני מקליד/ה דברים באינטרנט על נושאים שאין לי באמת מושג לגביהם אבל אני בכל זאת אזרוק מילה או שתיים על 'ברירה טבעית' ו'ברירה זוויגית' ועל 'פסיכולוגיה אבולוציונית' רק כדי להצדיק את טענותיי, כי בכל זאת זה הגיוני אחרי הכל, כי... אבולוציה!"

 

פסיכולוגיה אבולוציונית - אסכולה שרובה ככולה פסאודו-מדעית בשל חוסר היותה ניתנת לבחינה הפרכית, ואשר חשופה לביקורת קשה מצד הקהילה המדעית בשל חוסר תקפותה המדעית, אבל בכל זאת מקבלת יותר מדי מרחב בתקשורת, ובנוסף נעשה בה שימוש מהותי לצורך צידוק עמדות אידאולוגיות ופוליטיות מסוימות (על הכשל הנטורליסטי שמעתם?). הפכה לאחרונה לקלף ג'וקר בעל מעמד זהה לאלוהים. "אני לא מבין/ה מדוע התופעה הזו קיימת, אבל זה בטח קשור לאבולוציה." = "אני לא מבין/ה מדוע התופעה הזו קיימת, אבל נסתרות הן דרכי האל."

 

אכן, ניתן לקשר לכאורה כל תופעה התנהגותית לאבולוציה כפי שניתן גם לקשר לכאורה כל תופעה התנהגותית לאסטרולוגיה וכפי שניתן גם לקשר לכאורה כל תופעה התנהגותית לפסיכואנליזה שכשלה כתחום מדעי (וכיום משמשת כשיטת טיפול בלבד, כשגם במחוז הזה כוחה הולך ונחלש).

 

מאס עליי השימוש בטיעוני הפסיכולוגיה האבולוציונית המצוצים מהאצבע ע"י הדיוטות שניזונים ממאמרי "מדע פופולרי" וכתבות "מדע בשקל" מ-mako. אין לכן מושג כמה מגוחכים אתם נשמעות - ממש בשורה אחת עם חובבי ההורוסקופים.

 

זהו - הוצאתי את זה.

נכתב על ידי Ob5cur3d , 18/12/2015 00:43   בקטגוריות שחרור קיטור  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



22,540
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOb5cur3d אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ob5cur3d ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)