לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Portals of My Mind


.There is no spoon

Avatarכינוי:  Ob5cur3d

בן: 33

Skype:  live:flamingsw0rd 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תם(?) ולא נשלם(!)


כך בהינף יד על עכבר ומקלדת, ובהתראה כה קצרה, עומדות/ים לשנות את היומיום של אלפי יוצרות ויוצרי תוכן בישראל.

אני לא מתכנן לוותר. אתרום למאבק נגד הסגירה בכל דרך אפשרית מבחינתי. אין לישראבלוג שום תחליף.

את הדבר הקריטי ביותר כבר השגנו, והוא להתריע על סגירת האתר בפני הספריה הלאומית, כך שהאתר יאורכב בה. אסור שהתוכן פה יירד לטימיון. מדובר בנכס תרבותי והיסטורי של ראשית האינטרנט בישראל, המכיל אינספור מאמרים, קטעי יצירה וטקסטים שונים המחייבים שימור. יש כאן תיעודים ממקור ראשון של החיים בישראל בראשית העידן הווירטואלי - א/נשים מכלל הקשת החברתית ששיתפו את חוויותיהן/ם האינדיבידואליות והקולקטיביות, את יצירותיהן/ם, את דעותיהן/ם, את ביקורותיהן/ם, את חייהן/ם. אסור לאפשר לכל זה להימחק, ועל זה אחראית בראש ובראשונה הספריה הלאומית של ישראל. הדבר הראשון שעשיתי היה לפנות אליהן/ם, והתשובה שלהן/ם לא איחרה להגיע.

עכשיו אפשר לעבוד על האפשרות למסירה של המערכת ומסד הנתונים לקבוצת טכנולוגיות/ים (ועורך/ת דין) שיהיו אמונות/ים להפעיל את האתר בתום עידן נענע10. כרגע אין בידיי הרבה פרטים, אבל נעשית עבודה לצורך כך. אמנם עדיין לא התגבשה קבוצה קונקרטית, אבל יש כמה א/נשים שכבר החלו במו"מ מול הגורמים הרלוונטיים.

בשלב מאוחר יותר, והרבה פחות קריטי, אפשר לחשוב על תחזוקת הקוד, שיפור פונקציונליות האתר והתאמתו לטכנולוגיות Web עכשוויות, תוך שמירה על הציביון הקהילתי הייחודי שלו, ע"י קבוצת מפתחות/ים מתנדבות/ים שתעשה זאת בהדרגה ובזהירות.

התקלה בכניסה לאתר לפני כמה ימים, למקרה שתהיתן/ם, נבעה ככל הנראה בעקבות חוסר זהירות בעדכון רשומות ה-DNS של נענע10 להפניה לאתר ערוץ 10 (שכחו להוסיף החרגה לסאב-דומיין של ישראבלוג).

 

כך או כך, לא אשתוק. חשוב לי להדגיש כמה המקום הזה חשוב לי. כשהחלטתי לעזוב אותו בעבר ולעבור לפלטפורמה אחרת, זה פשוט לא עבד. שום דבר לא דומה למה שיש כאן בישראבלוג.

הכרתי כאן כל-כך הרבה א/נשים, חלקן/ם מאוד קרובות/ים לליבי, עם חלקן/ם אני שומר על קשר בקביעות. ופגשתי כל-כך הרבה מהן/ם. אחת מהן/ם, מדברית, הייתה האהבה הכי גדולה שלי בחיי עד כה. ויש עוד כל-כך הרבה א/נשים נפלאות/ים כאן שעדיין לא הכרתי, ולא הייתי רוצה לאבד את האפשרות להכירן/ם. וכל אחת ואחד שיצא לי לקרוא כאן, למדתי מכולכן/ם כל-כך הרבה. יש כאן מגוון של א/נשים כל-כך יפות/ים, כל אחת ואחד פה ייחודיות/ים בדרכן/ם, ויחד מרכיבות/ים פסיפס אנושי שאין דומה לו.

את היצירות שלי שיתפתי כאן, את החוויות שלי, את ההגיגים שלי; את רגשותיי העוצמתיים ביטאתי פה, את הצדדים היותר אפלים וקודרים שבי וגם את אלו המאירים ומקרינים בעוצמה רבה.

ולכן/ם, קוראותיי וקוראיי, מגיבותיי ומגיביי, אני מוקיר תודה והערכה על חלקכן/ם הלא זניח בבלוג שלי. בלעדיכן/ם לא היה זה אותו הבלוג. כולל כל הטרוליות/ים, שסיפקו רגעי קרינג' לא מעטים. (איפה הן/ם יטרילו עכשיו?)

יש לי סקייפ ומייל כאן בצד, למי מכן/ם שמבקש/ת לשמור על קשר. הסגירה לא תפריד בינינו. קחו גם פייסבוק.

אם יהיו מפגשים, אל תשכחו להזמין אותי.

וחשוב מכך - אל תפסיקו לכתוב!

 

לא נשלם, זה בטוח. נעשה הכל שלא ייתם.

 

שלכן/ם תמיד,

עמוס.

נכתב על ידי Ob5cur3d , 13/12/2017 18:47   בקטגוריות אינטרנט  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משהו רע מאוד עובר על ישרא-בלוג


לאף אחד לא בא לקחת אחריות על האתר, אז מפקירים אותו לגסוס בשקט. משום מה במהלך החודשיים האחרונים שרת ה-HTTP של ישרא-בלוג הולך והופך איטי יותר מיום ליום. ספציפית מסתבר שלשרת קשה לעבד בקשות HTTP דווקא מישראל. אם תגלשו לכאן מאירופה יש מצב גדול שהכל ייראה כמו שצריך, אבל מישראל קרוב לוודאי שתהיה לכם בעיה רצינית לנווט באתר, שלא לדבר על לפרסם פוסט או להגיב.

אני מדבר על latency לא של שניות, אלא של דקות. כמעט כל קליק קטן באתר - התגובה מגיעה בעיכוב של דקה לפחות! יוצא מן הכלל הוא העמוד הראשי ואולי עוד כמה עמודים חסודים.

כל זאת בזמן שהאתר של נענע10 עובד כשורה.

אני חושב שמישהו בצוות System של נענע10 חייב לבדוק מה לעזאזל קורה כאן. עשו ריבוט, משהו! (על אף שעם כל ריבוט לשרת המאובק הזה צצות רק יותר תקלות ממקודם...)

 

ניסיון ראשון:

 

ניסיון שני:

 

ניסיון שלישי:

 

ניסיון רביעי:

 

ניסיון חמישי:

 

ארבעה ניסיונות שהסתכמו ב-timeout, ואחד "מוצלח" עם עיכוב של למעלה מדקה. אחלה response time בת"א, הא?

לא זוכר כמה פעמים נאמר כאן בשנתיים האחרונות המשפט "ישרא-בלוג מת", אבל עכשיו... עכשיו זה כבר וידוא הריגה.

הנושא החם הוא "חופש מגיע, פסח בא". נראה לי שהשרת של ישרא-בלוג רומז שכבר נמאס לו מההפקרות הזאת. שחררו אותו, שחררו! תנו לו למות בכבוד, עם response time נורמלי.

נכתב על ידי Ob5cur3d , 15/4/2016 23:49   בקטגוריות אינטרנט  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בצער וביגון רב


לאחר כמעט שנתיים של פעילות רציפה - אני מבשר על מותו של הבלוג. טוב, לא בדיוק. אבל אני מחפש לעצמי בית חדש.

 

אני כמובן לעולם לא אפסיק לכתוב, אבל הקהילה הזו מתה. התכוונתי לעשות את זה עוד בטרם צצו להן השמועות האחרונות, אבל לאור אותן השמועות הואץ מעברי לפלטפורמה אחרת.

 

למען האמת ולמרבה הפתעתי קיים קושי ניכר למצוא פלטפורמה אחרת בסגנון ישרא-בלוג. מה שמייחד את ישרא-בלוג הוא הקהילתיות שלו. מדובר ברשת חברתית לכל דבר. בוורדפרס ובבלוגר למשל הקישוריות בין בלוגר לבלוגר היא מועטת לעומת כאן. שם אין עמוד ראשי של feed עם "פוסטים חדשים", "פוסטים חמים" ו"פוסטים מומלצים" ולכן החשיפה שם היא פחות חברתית. אלו פלטפורמות שאינני חפץ לעבור אליהן.

 

לעומת זאת החלטתי לנסות את טאמבלר - רשת בלוגרים חברתית. אמנם רוב התוכן שם הוא פחות ורבלי, והרבה אנשים פשוט עושים ריבלוגינג במקום לייצר תוכן בעצמם, אבל העניין הוא ששם היסוד הקהילתי מאוד פורה, וזהו בעיקרון מה שאני מחפש. הדבר היחידי שמעצבן אותי שם הוא שממשק התגובות הוא נוראי ומאוד מוגבל.

 

כמו כן בשביל לסדר את עניין העברית שם נאלצתי לקודד קצת HTML - משהו שלא עשיתי כבר שנים רבות. (-:

 

האמת היא שאילו היה לי זמן - הייתי שואף להקים אתר חדש בסגנון ישרא-בלוג שמותאם לטכנולוגיות הנוכחיות. ומי יודע - אולי זה עוד יקרה בעתיד, אבל כרגע עם הלימודים אין שום סיכוי. אני חושב ששילוב של הקונספטים של ישרא-בלוג וטאמבלר אמור להוות את השלד הרעיוני לקהילת הבלוגרים הבאה בארץ - אם תהיה כזו.

 

אני אמשיך לפרסם כאן פוסטים במקביל לטאמבלר החדש שלי, אבל הפעילות שלי כאן תלך ותפחת בהדרגה. אשתדל בכל זאת לקרוא מדי פעם בבלוגים החשובים עבורי ולהגיב בהם.

 

אני בכל מקרה לא עוזב לחלוטין. (=

 

אה, הנה קישור לטאמבלר שלי.

נכתב על ידי Ob5cur3d , 8/5/2015 19:33   בקטגוריות אינטרנט  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גיגול אחד שווה אלף מילים


 
[טוב, למעשה מדובר בשני גיגולים, אבל על הזין!]
אני כבר עליתי כאן על כמה נתונים סטטיסטיים פרועים לכאורה (ואני מדגיש - לכאורה).
אבל לשם שינוי - את הפרשנות המשעשעת אשאיר לכם (במה פתוחה), קוראות וקוראים יקרים, בתנאי שתהיו יצירתיים! (=
נכתב על ידי Ob5cur3d , 10/11/2013 15:14   בקטגוריות הומור, אינטרנט  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



22,540
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOb5cur3d אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ob5cur3d ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)