לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות על העולם ובכלל


אני, דניאל קלטי. יוצר ואיש-רוח רומנטיקן, מקורי, נודיסט וצמחוני, בן 38 מרחובות.

כינוי: 

בן: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2013

התכנית שנשכחה: חלומות באספמיה, עם דלית אורמיאן ויובב כץ


{רשומה משוחזרת, שנכתבה, במקור, לפני שנה ושבעה חדשים, בבלוג, שהשמידו החארות הפשיסטים החשוכים מ"גוגל", ימח-שמם-וזכרם}

בתחילת ~ אמצע שנות השמונים, שודרו ברשת א', בין השעות 11 בערב ל-1 בלילה (=סגירת יום השידורים, אז), מספר תכניות - המפורסמת ביניהן (בימי שלישי, אם אינני טועה), היתה "שנינו ביחד וכל אחד לחוד", שעסקה בבעיות-זוגיות למיניהן (אם-כי, בחשבי אחורה כמעט שלושים שנה לאז, כמדומני, שעסקה אך ורק, בבעיות הורים עם ילדיהם....כל השאר, מן-הסתם, עבר לי, באופן טבעי, ליד האוזן, מבלי להיקלט) - שהתבססו על שיחות עם מאזינים.

ובין היתר, באחד הימים - חמישי כמדומני, או שמא ראשון? די-בטוח שחמישי - שודרה, במשבצת זו, תכנית בשם "חלומות באספמיה".

ואני זוכר אותה, ספציפית, כי בסוף חדש יולי, שנת 1983, שודר שם, בין-השאר, גם ראיון עם הוריי, בקשר לחלום משותף, שהיה להם...

"תכניתם של דלית אורמיאן ויובב כץ, 'חלומות באספמיה'. אין לנו, שום כוונה, לפרש את החלומות, אלא כל שברצוננו לעשות, הוא להאזין לכם, לשמוע, להתרגש, לתמוה" - כך, למיטב זכרוני אחרי כל השנים הללו, נפתחה התכנית... שכמסתבר, כולם מלבדי שכחו.

בתכנית המסויימת ההיא, זוכרני, סיפר, בתחילה, מישהו על סדרת-חלומות ארוכה, בה חי, כביכול, חיים אחרים - בטגוסיגלפה (או, בחלומו: "טגוסיקלפה"), בירת-הונדורס, כנראה אי-אז בתקופה הקולוניאלית, עוד בטרם היות טכנולוגיה מודרנית - ותהה, בקשר לכך... ואז, עלו אמי ואבי לשידור וסיפרו, על חלום משותף שהיה להם, בו חלמה אמי חלום הגיוני (כלומר, בעל הגיון פנימי, סיפור ברור ועקבי משלו), בדבר עריכת שיפוצים בדירתנו - ואילו אבי, איכשהו, קלט ממנה, בחלומו, אך ורק את התמונה, של קיר הרוס ורהיטים מפורקים - מבלי להבין כלל, מה אירע לביתנו, איפה היא ואיפה הילד (=אני, שהייתי אז בן 8 שנים). אני מדגיש: אמי, חלמה חלום, בעל עלילה ברורה - ואילו אבי, קלט ממנה אך ורק את התמונה (המבהילה, כשלעצמהּ...), מבלי להבין דבר וחצי-דבר!

זה כל מה, שאני זוכר ממנהּ...

האם מישהו נוסף, זוכר כיום דבר-מה, מן התכנית ההיא - שזכרהּ, כמדומה, כבר שקע כליל, אל תהום-הנשיהּ?
נכתב על ידי , 30/11/2013 16:20   בקטגוריות חלומות באספמיה, רדיו, קול ישראל, רשת א', דלית אורמיאן, יובב כץ, תכניות-רדיו ישראליות, שנות השמונים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




5,671
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החנונים , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדניאל קלטי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דניאל קלטי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)