לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות על העולם ובכלל


אני, דניאל קלטי. יוצר ואיש-רוח רומנטיקן, מקורי, נודיסט וצמחוני, בן 38 מרחובות.

כינוי: 

בן: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עובדה פשוטה


אם אתםן מאמינותים, שלאדם (בעל-חיים לכל דבר ועניין = כולה שימפנזה זקוף, לא-מעבר!!) יש נשמה/תודעה, אז אותו הדבר בדיוק, תקף גם לגבי כלב, חתול, תרנגולת ופרה.

אין הבדל.

רצח-כבש, לשם אכילת-בשרהּ, זהה לחלוטין לרצח-אדם, לשם אכילת-בשרו. אין שום הבדל שהוא. רצח הוא רצח.
נכתב על ידי , 28/11/2013 23:43   בקטגוריות בשר זה רצח, צמחונות וטבעונות, קצת אמת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ותגובה מעולה בִּמְּיֻחָד באותו דיון


לא להסתכל לשואה בעיניים

עלארבעהסוסים

16:05 | 21.11.13

מוסר ההשכל של כתבתה של רונית ורד : "להסתכל לבשר בעיניים || התנועה לגידול הומאני מנסה להפחית את סבל בעלי החיים" מוסבר כבר בפסקה הראשונה. אותה כבשה גרופית הרודפת אחרי רועה הצאן לידור לוי מלמדת אותנו דבר אחד – זהו לא סיפור של רחמים כלפיה, לא הסתכלות לכבשה בעיניים, אלא כלשון הכותרת של הכתבה – הסתכלות לבשר בעיניים, ובגידה חמורה מכל בגידה אחרת באותו יצור תמים ומלא אמון שאוהב את מי שישלח אותו למוות בקרוב. אין כאן סיפור של דאגה לכבשה, רק סיפור של דאגה למצפונו של התליין שלה, שכן הרבה יותר נוח יהיה לו לראות את הקורבנות מחייכים ולא בוכים.

הם נשארים קורבנות, השינוי יהיה אצלנו.

לרוב אנחנו שמחים להאשים את הטבעונות בהיותה דת, אבל הדת האמיתית, כזו שבאה לשחרר אך ורק את המאמין בה, זו הנשענת על מסורת, המאמינה בגאולה שאיננה מבוססת מציאות ומנותקת מהקונטקסט של ההווה, הדת הזו היא דת התזונה הפליאוליתית. אנחנו לא רואים זאת כי אנחנו עדיין שבויים בתפישת עולם לפיה אבינו סידר עבורנו עולם שיתכופף בכל דרך שנרצה על מנת לענג אותנו, ללא שום צורך להתחשב בו ובאלו המהלכים על אדמתו, אלו שאינם אנושיים.

האם לוי אכן מדבר על אהבה, כבוד או רחמים כלפי אותם יצורים? לוי מעיד על עצמו כאחד שאוהב מאד בעלי חיים, גם את אלו שהוא שולח למקום בו גרונם ישוסף. מאוחר יותר בכתבה תעיד ש' שההשוואה של תעשיית הבשר לשואה מפריעה לה מאד. שניהם נכשלים לספק הסבר הגיוני לטענותיהם, ורק דואגים לדרוש מהצד השני במשוואה להבין אותם. הצד השני, מצד שני, מבין שני דברים חשובים ביותר:
הראשון הוא שהטענה שאפשר לאהוב מישהו אותו אנו שולחים למות על מנת להפיק מגופתו תועלת הינה טענה מחרידה שמבזה את המושג אהבה בצורה שצריכה להעלות חלחלה וזעם אצל כל מי שמבין שאנו מנהלים את החיים שלנו, לטוב ולרע, דרך השפה.

ההבנה השנייה והחשובה של אותו צד שני, אותם טבעונים מיליטנטים, כפי שהם מוצגים בכתבה, היא שההשוואה לשואה לא רק שנחוצה, היא גם ברורה ומובנת. דרוש עיוורון לכל הסובב לנו על מנת לטעון שלמרות שיהודים נלקחו 'כצאן לטבח' בזמן השואה, הצאן לא נלקח כיהודים לטבח כיום. הכעס על ההשוואה נובע מחוסר הרצון שלנו להשוות את המין האנושי, זה הרודה בכל מי שאיננו אנושי, זה הכולא ומתעלל בכל יצור חי אחר, לקורבנות שלו. מה הרציונל מאחורי חוסר הרצון? לשאלה זו אין תשובה. אקסיומות ודוגמות הם דבר חשוב ונחוץ לבניית מערכת אמונות.

הסיפור המופלא של גידול הכבשים בכתבה זו הוא סיפור מופלא של גידול חקלאי, דומם, וחסר כל חשיבות אלמלא האדם הנאור המוביל את אותם כבשים אל עבר היעוד שלהן, אל עבר הלהב. להב הומאני ולא להב תעשייתי. 
מילה על שחיטה הומאנית. יש דבר כזה שחיטה הומאנית, ויותר מכך – כל שחיטה של בעל חיים היא שחיטה הומאנית. זריקת לובסטר חי אל תוך מים רותחים היא מעשה הומאני. כליאת תרנגולות בכלובי סוללה היא מעשה הומאני, ובעיטה בראשו של חתול ברחוב היא מעשה הומאני. כל הפעולות האיומות האלו נובעות מהתפישה לפיה האדם הוא היצור הנשגב שבמרכז הקיום, הוא זה החשוב והנעלה, ואותן פעולות נעשות על מנת לשרת אותו ואותו בלבד. ראיה הומאנית לא רואה את אלו שאינם אנושיים ולו לרגע קט. התחשבות, ולו הקלה שביותר באותם בעלי חיים היתה מביאה אותנו להבנה שלעז הנשחט לא משנה אם הוא נשחט למאכל או לשעשוע של נער משועמם, לא משנה לו אם הוא נשחט בשחיטה כשרה או לא ולא משנה לו אם הוא נזרק לפח או נאכל מאף ועד זנב. כל מה שמשנה לו הוא שהוא נשחט. ההומניזם מתעלם מפרט קטן זה, שהרי על פי מורשתו שחיטה של בעל חיים איננה זהה לשחיטה של אדם, והדיאטה הפליאוליתית תגדיל לעשות ותצדיק פעולה זו של שחיטה על ידי הצבעה על המסורת ממנה היא מגיעה. מסורת המנותקת לגמרי מההווה, מסורת שתפקידה לגרום לסועד שקט על מצפונו.

"זוהי דרך אבותיי", אומר לוי, ועבור רובינו טענה נכונה זו מספיקה על מנת להצדיק גרימת סבל לבעלי חיים. כל פגיעה אחרת באחרים, פגיעה שהיתה שכיחה הרבה יותר בימי אבותינו, את כל אלו אנו מנסים להעלים. כשמדובר בפגיעה בבעל חיים אנחנו ממשיכים בגאווה את מסורת הרודנות. קשה לנו לראות את סבלם של האחרים ולהזדהות איתו, ובחוסר ההזדהות אנחנו מוצאים את התירוץ, כאילו זו בעיה של אותם יצורים אומללים שאיננו מזדהים עם כאבם.

קוראי הכתבה יפגשו לקראת סופה בשלל אנשים צמחוניים לשעבר שחזרו לאכול את הבשר הזה, בשר של יצורים חיים, חושבים, מרגישים ומפחדים, שגדלו על דשא ונשלחו למשחטה. אוכלי הבשר, ובעיקר התומכים בכת הקדמונים, הם יצביעו בניצחון על אנשים אלו מבלי שישימו לב שהעובדה שאותם צמחוניים (מאידיאולוגיה!) מרגישים טוב יותר עם מצפונם רק מראה שהדיאטה הפליאוליתית תפקידה להקל על המצפון של האדם ולא על חייו של הקורבן, זה שגרונו נחתך.

אחת הביקורות החשובות ביותר כנגד הדיאטה הפליאוליתית מזכירה לנו שלא מדובר בחזון עולמי. על הטבעונות נאמר שהיא טרנד למפונקים, אך בזמן שטבעונות יכולה לשחרר שטחים רבים מהחקלאות המשעבדת ולהגל דרמטית על כדור הארץ, תוך שיפור מצבם של כל בני האדם ברחבי העולם (אם ירשה זאת המערב), הרי שהדיאטה הפליאוליתית היא פתרון שאיננו מסוגל להכיל את כל האנושות בתוכו. בעולם של היום אנו שוחטים כשישים מיליארד בעלי חיים יבשתיים בכל שנה, וספירה זו לא נכללים לא בעלי חיים ימיים, לא תרנגולות מטילות ולא פרות נחלבות, רק אלו המתים עבור בשרם. אין לנו, אנו הקובעים מי יחיה ומי ימות, מקום לשחרר מספר כה גדול של יצורים חיים. באילו שדות נשחרר מאתיים מיליון תרנגולות שנרצחות בכל שנה בישראל? איפה נגדל אותן בדרך שתקל על מצפונינו?

לו טובת החיות היתה בראש האנשים התומכים בדיאטה זו, הרי שהיינו ניצבים מול בעיה חמורה ביישום השינוי העולמי הזה. מאחר וזו טובת האנשים, זו יכולה גם להיות טובת אנשים ספציפיים בלבד. הם ישלמו יותר ויאכלו בשר של בעלי חיים שגדלו בשדות, ואולי יזכו גם להביט במעט מיאוס על אלו שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות גופות שראו אור שמש בחייהן, ונאלצים להסתפק בבשר שואה פשוט מהסופר.

שואה.
נכתב על ידי , 21/11/2013 22:54   בקטגוריות גזענות, חלאות אדם, ניצול מזעזע, פרימיטיביות, צביעות ושקר, צמחונות וטבעונות, רוצחים, אקטואליה, ביקורת, בשר זה רצח  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אין מלים. פשוט, אין מלים!


ראו, למשל, את הפיגול הזה: "להסתכל לבשר בעיניים || התנועה לגידול הומני מנסה להפחית את סבל בעלי החיים" אין שום בעיה, במקרה נדיר זה, עם ה"פרמיום" של הסמרטוטון לאשכנזים צפונבוניים, החשים את חור-התחת ההומוסקסואלי של עצמם, "השרץ דה-שמוקר" - נהפוך-הוא: בזכותו נחסכות מאיתנו, תודה לאל-שאינו-קיים, תמונותיו של איזשהו טינופת "רוחניק" (בעיני-עצמו בלבד, כמובן) - מן-הסתם עם עור חיוור, נמשים ורעמת-תלתלים (כרגיל אצל תושבי מצפי-הצפון, באדמת-הגליל השדודה-בידי-ילידי-אשכנז) - עם חיוך מכאן ועד להודעה חדשה, בטרם ירצח את הכבשה ("בהומניות", כן. רצח זה דבר הומאני מאד, כידוע!! מאד הומאני, במיוחד למען אלוהי-המנגל!! בלעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע), על-מנת לספק כמה דקות של אושר, לחיכו המטונף.

 

כי המרצחים הללו, הם "הומאניים". כן, מה הומאני הדבר, ללטף כבשה, להביט בעיניה - ולתקוע בהּ סכין!! ממש כמו לחייך, לילדתך הקטנה, ב"אהבה" אין-קץ, בטרם תתפסנהּ בגרון ותטביענהּ בירקון, או להביט ב"אהבה" בחברתך, לפני (ואולי גם אחרי...) שתתקע להּ איזשהו בוקס בפרצוף... כן, בטח, מאד הומאני ונאור, לרצוח חיה!! מאד!! כמה הומאני ורגיש, לקחת חיים, לרצוח, יצור אחר, נטו כי מתחשק, כך-לפתע, לבלוס איזה קבב טוב!!

 

הפתרון היחיד, לטיפול בחלאות: הכרזה, על המושג "רצח" (והעונש ההולם עליו), כתקף - מרגע זה ואילך - לא רק לבני "הגזע העליון" (הארים / בני-האדם), אלא לבני כלל הגזעים כולם (כל האנשים / החיות).

 

ואז חלאות מצחינים (אכילת-בשר, גורמת להצחנה; בעד זה, קרניבורים הם יצורים דוחים כל-כך), דוגמת הלידור לוי המטונף הזה - והגרופית המבחילה שלו, רונית ורד - כבר יפסיקו לחייך... יהיה להם קצת קשה לעשות זאת, ממשכנם בכלא!!

 

צמחונות עכשיו - קרניבורים למאסר!!!!!!!

נכתב על ידי , 21/11/2013 22:35   בקטגוריות בני-אדם משוקצים, גועל נפש, די לזכויות-הפושע, היידה זכויות-הקרבן, הפשיעה המשתוללת והפתרון היחיד לה, הארץ, חולי-נפש, חלאות אדם, ניצול מזעזע, צביעות ושקר, צמחונות וטבעונות, אקטואליה, ביקורת, רוצחים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחשבות על הקמת מפלגת-שמאל חדשה


עקב המצב האולטרא-אומלל בגוש השמאל - והעובדה, שאין אפילו מפלגה אחת, בישראל ובמדינות האיחוד האירופי כאחת, היכולה להיות מוגדרת, באמת ובתמים, כשמאל (ולא כימין קיצוני מחופש) - אני מעוניין להציע, כאן ועכשיו, להקים מפלגת שמאל אחת אמיתית וכנה. אז -


אם גם לכםן נמאס, ממפלגות """שמאל"""-מרכז, אנמיות וצבועות, המשתייכות, בבירור, לימין הקיצוני...


אם גם לכםן נמאס, מ"תקשורת" ממשלתית-טייקונית, המשרתת את בעלי-ההון, את האייאתוללות למיניהם ואת הימין העולמי...


אם גם לכםן נמאס, מכך שהתעללות מפלצתית בתינוקות והטלת מום נצחי בגופם, היא בחזקת דבר, שאינו רק לגיטימי (מחריד ומזעזע כשלעצמו!!) - אלא אף "נורמטיבי" ונדרש...

 

אם גם לכםן נמאס, שבעוד שהתעטפות, בקפוטות ובשטריימלים, בחום האוגוסטיאני הישראלי, נחשבת לדבר מקובל ולגיטימי, על הסרת הבגדים ברחוב, תעצרכםן המשטרה...

 

אם גם לכםן נמאס, שעצים נעקרים בסיטונות וששטחים פתוחים, מתמלאים בבטון, בעוד "מועמדים ירוקים" למיניהם, יושבים, מדושני-עונג, עם הרגליים למעלה, מסתלבטים על העולם ורק דורשים, שינתנו להם שבילי-אופניים, במסגרת-הבטונדה...


אם גם לכםן נמאס, שפוליטיקאים(!) מנסים לומר לכםן, אילו קבצים לשתף והיכן מותר ואסור לכםן לגלוש...


אם גם לכםן נמאס, שחולים ונכים, נאלצים להתחנן בדמעות, לקבלת קצבאות, מריחואנה ותרופות נוספות...


אם גם לכםן נמאס, שפוליטיקאים מושחתים מטיפים לכםן, על כיבוד החוקים, שנוצרו אך ורק למען הטייקונים - ולא למען העם...


אם גם לכםן נמאס, שצריך לבקש מן המשטרה רשיון(!!), על-מנת למחות נגדהּ...


אם גם לכםן נמאס, מפוליטיקאים סכסכנים = המסיתים, את העניים, זה נגד זה, בשירות ההון אדונם...


אם גם לכםן נמאס, שפוליטיקאים מושחתים, מבטיחים לכםן אינספור הבטחות נאורות, ערב-הבחירות - ולמחרתן נעלמים לכםן מן הרדאר...


אם גם לכםן נמאס מן השלטהון, מן ההומופוביה, מן הטראנסופוביה, מן הסקסיזם, מהתעללות בתינוקות ומרצח-חיות...


הצטרפו אליי!!!!


כשיהיו מספיק מעוניינים, ניפגש וגם נקים אתר; עד אז, ההצטרפות היא בתגובות פה, או בדואל לכתובת:


[email protected]

נכתב על ידי , 20/10/2013 12:22   בקטגוריות אתאיזם, ב' זה אהל, בעלי-ההון ימח-שמם, בריחת מוחות, גזענות, דוסיוּת, דמוקרטיה, דת היא רעל, האימפריאליזם העולמי, הגנה על שמורות-טבע, המצב חראגיל, הן אפשר, הפוליטיקה הבינ"ל, הקפיטליזם ימח-שמו, השטחים הפתוחים, השמאל הישראלי, התעללות בחסרי-ישע, התעללות בילדים, התשקורת הישראלית, וול-סטריט ימח-שמהּ, חזית הולכי-הרגל, חשיכה דוסית, ירק, כנסת ישראל, נודיזם, סביבה, סודנים, סקסיזם, אריתראים, פליטים, פעילות, פשיזם, צביעות ושקר, צדק, צדק חברתי, צמחונות וטבעונות, שובי רוטשילד, תלוי רק בנו, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה מלים...


הבדידות הורגת אותי, אבל ממילא, לשום ישראלי/ת לא אכפת.


 


מעלה, עכשיו, לוימאו, את החלק השני, של "משיח בענייני דיומא 7". יצא ענק!!


 


"הארץ" פרסם משהו, הנראה כראשיתהּ של תמיכה, בנודיזם הנאור וכניצוץ ראשון של התנגדות (סוף-כל-סוף!!!!!!!!) לפמינאציות של פייסבוק ומוזיאון ת"א, מתחיל לסגת, כנראה, מהגשת כבד-אווז. ואלו שתי הידיעות החיוביות היחידות, שמצאתי הבקר בסמרטוטונים. כל השאר זוועות.


 


צופה, שוב, בפרקי "מכושפות".


 


מה נשאר לי כאן, בכלל, מלבד זה?

נכתב על ידי , 16/9/2013 14:19   בקטגוריות הכרה במציאות הקשה, פסימי, פייסבוק, התשקורת הישראלית, צמחונות וטבעונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



5,671
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החנונים , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדניאל קלטי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דניאל קלטי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)