לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

A Moment of Clarity




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2016    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2016

על כמה וכמה עניינים


אתמול בשעה 9 בערב בגלגלצ שמעתי חדשות. החיילת שעלתה לשידור דיברה בקול המעיד על כך שהיא עומדת לפרוץ בבכי. משהו קרה לה, אולי הייתה חולה, אולי מישהו פגע בה, אולי קיבלה שבת, אולי קרה לה דבר נורא.. לפתע אחרי שתי כתבות היא אמרה מהר ובקול בוכה "את החדשות ערכו..." אמרה את שמות העורכים ומוזיקת החדשות המשיכה להתנגן במשך עוד דקה. עד שגלגלצ החליטו להעביר את השידור הלאה לתוכנית המוזיקלית. אני המשכתי לתהות לעצמי מה קרה לחיילת המסכנה והאם יהיה בה האומץ לעלות שוב לשידור? רק מראה שבכל מקום בצה"ל יש שביזות, אפילו בנחלות הפרוטקציה והאליטה השיכנזית. 

 

נושא אחר - בלימודי אסלאם דיברנו על סורה 27 בקוראן המכונה פרשת הנמלים. מסופר שהמלך שלמה עורך מפגש עם כל בעלי החיים, כולם באים חוץ מהדוכיפת. שלמה מאד כעס שהיא לא באה אבל אז היא סיפרה לו שבארץ חבש(אתיופה של ימינו) יש מלכה נורא חכמה ששמה מלכת שבא. מלכת שבא הוזמנה אל שלמה המלך לביקור. אבל יש בקוראן חשש גדול - חשדו בה מאד שהיא איזה שדה.. שיש בה איזה שד, שהיא מעין ר'ולה. לשדים כך מסופר יש רגלי תרנגול. שלמה המלך ישב בארמונו המכוסה רצפת זכוכית המשתקפת היטב, כך שהיא יוצרת אשליה שאלו מים. ברגע שמלכת שבא נכנסה לחדרו של שלמה, היא הרימה את קצה שמלתה וחשפה רגליה.

מדרש יהודי של ר' אליעזר מהמאה ה8 מספר כי המלך שלמה ראה את רגליה ואמר "יופייך יופי אישה ושיערך שיער גבר".

מלבד העניין שזה ענק, זה מזכיר לי את האמונות התפלות על כך שאם רוצים לבדוק אם יש שד, שמים לפני השינה קמח סביב המיטה למשל ובבוקר בודקים אם היו רגליים של תרנגול. זה היה בזגורי וגם בצד המרוקאי של המשפחה שלי. מנהגים המושפעים מן הארצות שבאו, ארצות האסלאם. 

 

מצבי כעת יותר טוב אם כי עדיין סתום לי האף והראש כאב אבל לקחתי אופטלגין. העייפות קיצונית ביותר, שאני לא מסוגלת לעשות מטלות ללימודים. רק בריאות. היו לי שני דברים משמחים - החתולה האילמת שלי יללה לראשונה מאז שהייתה גורה והיום היא בגודל של לוויתן, רק רכה ונעימה.. הדבר השני הוא שהייתי אצל הפסיכולוגית והיה לי משמעותי מאד.

נכתב על ידי Dryad , 15/6/2016 22:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  Dryad

בת: 32

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , טיולים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDryad אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dryad ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)