או מכללה, אל תהיו קטנוניים...
או
למה אני רוצה להקים מוסד לימודים?
(פנתרה - סליחה על העתקת ה"או"...הייתי חייבת, חוץ מזה בטח גם את העתקת את זה מאנשהו אז המעתיק ממעתיק פטור...)
אז ככה. יש בארץ 69 מוסדות להשכלה גבוהה (נכון לדצמבר 13)
הותיק שבהם הוא: הטכניון (90 שנה, תנו לו כבוד וקומו לכבודו), שגם למדתי שנתיים בבית הספר להנדסאים שבו
החדש ביותר הוא: לא יודעת, תבררו אתם, אני צריכה לעשות כאן הכל בבלוג הזה???
אך הייתה בעיה משותפת לכל מוסדות הלימוד שלמדתי בהם כולל בית ספר וכולל הכל (ולמדתי בהרבה כאלה)
והבעיה היא....הם....הן....
מוסדות הלימוד נותנים מטלות למלא, וזה משעמם אותי! למה למלא מטלה או תרגיל שמישהו כבר פתר??? למה אני צריכה לפתור את זה מחדש אם כבר יודעים את הפתרון??..???????
אז מה שקרה ברוב המקומות שלמדתי בהם זה שפשוט פרחתי כשהייתה משימה שאפשרה לי לנטות ממנה וליצור משהו יצירתי משלי, הבעיה שהרבה מורים ומרצים לא מאפשרים את זה, והם עוד כועסים עלייך שאתה לומד באמת ויוצר משהו חדש....כועסים עלייך שאתה באמת מתעניין בשיעור!
כשאני לומדת - תמיד אני והמורה מתחילים מקו משותף, ותמיד יש את השלב שבו דרכי ודרך המורה מתפצלות, כי אני חייבת ליצור משהו משלי. מורה חכם ישמח בזה ויעודד את זה, אך מורה לא חכם ידכא את זה.
החזון שלי הוא מכללה או אוניברסיטה שהלימודים הם בעצם כמו עבודה כל הזמן, כשהמטרה היא ליצור ולהמציא ולבנות דברים שכבר כשלעצמם יכולים להשתלב בשוק האזרחי. המורה צריך לתת את הקו המשותף שממנו כולם יכולים לפרוץ החוצה.
איזה מן לימוד זה אם צריך לחזור על דברי המורה?? בכל מקצוע שהוא...
צריך לנסח את המטלות מראש בצורה שבה המטרה היא לגרום לתלמיד לממש את הפוטנציאל הספציפי שלו.
שאין מצב להעתיק מטלה ממישהו שלמד לפנייך.
שהניקוד יינתן לא על זה שהצלחת לקלוע לדעת המורה, אלא על זה שהצלחת לאתגר אותו, לחדש אותו או לעניין אותו.
איך אפשר לשבת 9 שעות (או יותר) ביום ורק למלא מטלות שמישהו אחר כבר פתר לפנייך?????
הרי כשמישהו לומד מתוך עניין הוא מבין את העקרונות מהר מאוד, גם אם הוא לא יודע איך לקרוא להם במילים....