לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ספרים וסיפורים

סיפורים קצרים שאני כותבת וספרים שאני מוציאה

Avatarכינוי:  yaelilu

בת: 38




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

1/2014

מחקר חברתי


אלה עד כה מסקנותי מהמחקר החברתי שערכתי, השתתפו בו חמישה אנשים כך שסטיית התקן די גדולה...

 

אנשים שנהנו באופן טבעי מלהיות בחברת ילדים אחרים בילדותם - נהנים מכך גם בבגרותם (האופי החברתי לא משתנה)

 

אך בילדות - ההצלחה החברתית (עפ"י תפיסה עצמית) פחות נובעת מהאופי, ויותר מסביבה חברתית תומכת ומקבלת, ומהשקעה בקשרים חברתיים.

 

בבגרות הצלחה החברתית (תפיסה עצמית) יותר קשורה לאופי ולהשקעה החברתית, ופחות לסביבה התומכת.

 

כנראה שהדבר נובע מכך שבילדות העולם החברתי די אקראי (לדוגמא כיתה), ובבגרות כל אחד מתברג פחות או יותר לסביבה ההומוגנית שלו, מבחינה פיזית (מעבר למסגרת הומוגנית יותר) או רגשית (אני מסתובב רק עם חבר'ה כמוני)...

 

מסקנה - מה שתמיד יכול לעזור במצב החברתי הוא השקעה בקשרים חברתיים, ורצוי עם אנשים הדומים לך, ובילדות - גם מעבר לסביבה שונה יכול לעזור.

 

נכתב על ידי yaelilu , 27/1/2014 12:01  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



למה לדעתי קיימת בעיית העוני...


לדעתי קיימת בעיית העוני בגלל שבכל חברה יש אנשים שצריכים להנהיג

זה יכול להיות כיתה או ארגון או מדינה, זה לא משנה.

מה שקורה הוא שיש מנהיגים טובים שמנהיגים ליושר ולאחריות

ויש מנהיגים שליליים שמנהיגים למעשים שליליים ולחוסר אכפתיות.

מה שקורה בהרבה מקומות שראיתי הוא שההמון הולך אחרי המנהיגים השליליים,

זו לא תופעה שהיא רק ברמה מסוימת - אלא ברוב הרמות, החל מכיתה בבית ספר יסודי ועד מוסדות וארגונים גדולים ומשמעותיים במדינה.

העוני הוא חלק מהתופעה הזו של הליכה אחרי המנהיגים השליליים שיוצרת פירוד.

מנהיג חיובי יידע איך לתעל גם את הכוחות של המנהיג השלילי ולשמור אותו בשליטה, כי למנהיג השלילי אין שליטה עצמית

אך אם המנהיג השלילי ינהיג - הכל יתפרק

אז בעיית העוני היא חלק מבעיית ההליכה אחרי המנהיגות השלילית

שמתבטאת ב"מה אכפת לי" ו"כולם גונבים אז מותר" וכל מיני תירוצים כדי להגיע לשורה התחתונה והחשובה "מגיע לי כל מה שבא לי וכל השאר לא חשוב"

לעומת המשפט שהוא השורה התחתונה של המנהיגות החיובית "כל הצדדים מרוצים"

זה מתחיל בדברים הקטנים אך בעיית העוני היא הצטברות של גישה שגדלה וגדלה

של גישה של קצת לעגל פינות

גישה של מישהו שגדל בשמנת ולא רואה שום סיבה להסתכל החוצה או להזדהות עם מישהו.

חושב שאם יש לו כסף אז הכסף הזה מגיע לו, ואם הוא רוצה כל יום לקנות תיק או חגורה ב-5000 ש"ח אז זה בסדר כי זה הכסף שלו והוא יכול לעשות מה שבא לו...

אנשים אטומים לכאב של אחרים, שהרבה פעמים הכאב הוא על לא עוול בכפם, כאב של אין כסף שנגרם מטעות של מישהו בכל הבירוקרטיה, או שאין כסף כי מי שמעסיק אותו לא היה ישר ולא שילם לו...אז הוא כורע תחת הנטל על לא עוול בכפו, בזמן שמישהו קונה חגורה ב-5000 ש"ח כי זה שלו אז זכותו להוציא על מה שהוא רוצה...

בנאדם שיש לו כסף חייב להבין שיש לו יותר כסף ממישהו אחר לא בגלל שמגיע לו, והשני - זה בעיה שלו כנראה שהוא עצלן או משהו.... הרי יכול להיות מישהו אחר שפשוט לא שילמו לו את אותו סכום כסף, שגם לו מגיע, ואין לו.

אם יש גניבה אז זו בעיה של כולם. 

ויש גניבה, ומי שיש לו את הכסף יכול לפחות לא לצער ולנופף בכסף מול מי שאין לו או להכריז שאני אוציא כמה כסף שבא לי ותקנאו...קצת צניעות במדינה כמו שלנו.

נכון שאין חוק כזה, נכון ש"זכותכם", אבל מעבר לזה, כי אנחנו לא רובוטים שפועלים רק לפי חוקים, תהיו קצת אנושיים...

האמת שיותר כואב מלהיות עני זה שמבזים אותך בגלל זה, כאילו שזו אשמתך ואתה צריך את ההערות שלהם...

קיצור - מי שעני לא צריך את ההערות שלכם!!!! אם אתם לא באמת רוצים לעזור אז לפחות תתנהגו בצניעות ובשקט ואל תנופפו, בשום דבר.

 

 

נכתב על ידי yaelilu , 26/1/2014 22:00  
הקטע משוייך לנושא החם: מתפרנסים בקושי
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החלטתי להקים אוניברסיטה


או מכללה, אל תהיו קטנוניים...

או

למה אני רוצה להקים מוסד לימודים?

(פנתרה -  סליחה על העתקת ה"או"...הייתי חייבת, חוץ מזה בטח גם את העתקת את זה מאנשהו אז המעתיק ממעתיק פטור...)

אז ככה. יש בארץ  69 מוסדות להשכלה גבוהה (נכון לדצמבר 13)

הותיק שבהם הוא: הטכניון (90 שנה, תנו לו כבוד וקומו לכבודו), שגם למדתי שנתיים בבית הספר להנדסאים שבו

החדש ביותר הוא: לא יודעת, תבררו אתם, אני צריכה לעשות כאן הכל בבלוג הזה???

אך הייתה בעיה משותפת לכל מוסדות הלימוד שלמדתי בהם כולל בית ספר וכולל הכל  (ולמדתי בהרבה כאלה)

והבעיה היא....הם....הן....

מוסדות הלימוד נותנים מטלות למלא, וזה משעמם אותי! למה למלא מטלה או תרגיל שמישהו כבר פתר??? למה אני צריכה לפתור את זה מחדש אם כבר יודעים את הפתרון??..???????
אז מה שקרה ברוב המקומות שלמדתי בהם זה שפשוט פרחתי כשהייתה משימה שאפשרה לי לנטות ממנה וליצור משהו יצירתי משלי, הבעיה שהרבה מורים ומרצים לא מאפשרים את זה, והם עוד כועסים עלייך שאתה לומד באמת ויוצר משהו חדש....כועסים עלייך שאתה באמת מתעניין בשיעור!

כשאני לומדת - תמיד אני והמורה מתחילים מקו משותף, ותמיד יש את השלב שבו דרכי ודרך המורה מתפצלות, כי אני חייבת ליצור משהו משלי. מורה חכם ישמח בזה ויעודד את זה, אך מורה לא חכם ידכא את זה. 

החזון שלי הוא מכללה או אוניברסיטה שהלימודים הם בעצם כמו עבודה כל הזמן, כשהמטרה היא ליצור ולהמציא ולבנות דברים שכבר כשלעצמם יכולים להשתלב בשוק האזרחי. המורה צריך לתת את הקו המשותף שממנו כולם יכולים לפרוץ החוצה.

איזה מן לימוד זה אם צריך לחזור על דברי המורה?? בכל מקצוע שהוא...

צריך לנסח את המטלות מראש בצורה שבה המטרה היא לגרום לתלמיד לממש את הפוטנציאל הספציפי שלו. 
שאין מצב להעתיק מטלה ממישהו שלמד לפנייך.

שהניקוד יינתן לא על זה שהצלחת לקלוע לדעת המורה, אלא על זה שהצלחת לאתגר אותו, לחדש אותו או לעניין אותו.
איך אפשר לשבת 9 שעות (או יותר) ביום ורק למלא מטלות שמישהו אחר כבר פתר לפנייך?????

הרי כשמישהו לומד מתוך עניין הוא מבין את העקרונות מהר מאוד, גם אם הוא לא יודע איך לקרוא להם במילים....







נכתב על ידי yaelilu , 26/1/2014 11:03  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

5,177
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , סיפורים , קומיקס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לyaelilu אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על yaelilu ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)