לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הודעות על פטירתה של


למות כל יום מחדש

Avatarכינוי:  קורנליה שדה אדומה

בת: 33





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2015

אני אישה מבוגרת עכשיו


מעולם לא דימיינתי שאהפוך למבוגרת מרירה ששולחת תלונות לעיריה על עצים נופלים, שאתווכח על פוליטיקה עם מבוגרים אחרים, שאנסה לאכול בריא ואחשוב פעמיים לפני שאני בולעת משכחי כאבים.
אבל המציאות מפתיעה ובנוסף אני בת 24 בקרוב בת 25 ואני כבר לא נראית צעירה לגילי, וכבר לא מבקשים ממני תעודת זהות כשאני קונה סיגריות. ואת הבדלים אני זורקת עכשיו בפח ולא על המדרכה, כי הבנתי שזה שאני כועסת על כל העולם לא אומר שאני מענישה את היקום עם הבדלים על הריצפה, אלא את מנקה הרחובות המבוגר והנחמד שתמיד מחייך אליי בבוקר ואומר לי בעברית מגומגמת "שלום בוקר טוב מה נשמע תודה", ומעלה בפניי חיוך גם ברגעים בהם אני עדיין זועמת על כל העולם.
אני מתבגרת באיחור ניכר, אך מתבגרת,
וזה מרגיש מוזר וקצת פחות כועס ממה שהתרגלתי.
נכתב על ידי קורנליה שדה אדומה , 11/11/2015 23:41  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זה לא משנה כרגע ב-16/11/2015 07:31
 



שעה של מחשבות משונות


זו השעה הזו בלילה בה אני שוכבת במיטה, קור מתגנב מן החלון, אמה הכלבה שלי התכרבלה ככדור ונרדמה לצידי. בקרוב אם אשאר לי כוח אמשיך לקרוא בספר של עמוס עוז, או אולי אירדם עוד קודם בתוך בליל מחשבות משונות. בשעות האלו אני שואלת את עצמי אם אנשים מסוימים הם אנשי לטאה/חייזרים/עובדים במוסד, האם הכל שקר, ובמי אפשר לבטוח? האם כולם חייזרים או שמא רק אני חייזר? האם כולם יודעים דבר מה שאני איני יודעת? האם יש אלוהים? מה קורה אחרי שמתים? האם כשאנרדם תנדוד נשמתי לגוף אחר? האם מחר תיכנס בגוף הזה שלי נשמה אחרת? ומדוע הנשמות שלנו לא יודעות אם הן כל הזמן מתחלפות ונולדות אל מציאות אחרת ועבר אחר? האם גם הלילה יהיו לי חלומות משונים? לפני כמה לילות הקצתי בבהלה גדולה, מתוך הבהלה נפלתי שלא לומר זינקתי מהמיטה והתעוררתי על הרצפה מבוהלת ומבולבלת. הרגל שלי פגעה חזק בכיסא ונהייתי נפוחה וכואבת ועד עכשיו עוד יש לי שטף דם גדול ברגל. שינה דפוקה ומחשבות דפוקות לילה טוב, מחר אקום שפויה יותר, עוד בוא הלילה...
-הקטע נשלח דרך הטלפון הסלולרי-
נכתב על ידי קורנליה שדה אדומה , 9/11/2015 02:39  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פוסט מדכא בעבור מי שרוצה לרדת במשקל


אני מנסה לעשות קצת סדר בעניינים, הראש שלי מלא באינפורמציה, מכיוון שהשבוע ראיתי כבר שלושה סרטים דוקומנטריים בנושא תזונה ומשקל, והמסקנות מייאשות ברובן.

מעל הכל הנתון המזעזע: מבין אלו שהצליחו בכלל לרדת במשקל - רק 5% הצליחו לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. כן, שמעתם נכון - חמש אחוז. זה הכל.

מסתבר גם ש-50% מהאנשים זונחים את הדיאטה בשבועיים הראשונים. מבאס? בהחלט.

מומחים בכל העולם מחפשים אחר התשובה, ואין תשובות ברורות, האמת היא שהאנושות במדינות המערביות פשוט עולה ועולה במשקל בקצב מסחרר.

אחת הסיבות היא שלאורך השנים והאבולוציה הגוף שלנו למד לאגור שומנים לעתות מחסור, ליום סגריר. אלא שכיום אין לנו כאלה עתות מחסור, אנחנו חיים בחברה של שפע והאוכל תמיד זמין, כך שבתקופה הזאת הגוף שהתפתח כך שיאגור שומן - זה נתון שמשחק לרעתנו.

על אורח החיים היושבני אין לי מה להוסיף בכלל. פעם היינו צדים את האוכל ואחרי זה עובדים בשדות וכו' וכו', היום אנחנו בקושי יורדים מהבית לאוטו.

 

בשורה התחתונה- ככל שהמודעות לבריאות, תזונה וספורט עולה, עולה גם משקלם של האנשים.

למה זה קורה?

השפע של המזון הורג אותנו. הקלות, הזמינות, והעובדה שהאוכל מתועש כולו ולכן ממכר, לאנשים קשה לעמוד בזה. זה הפך לחלק תרבותי מהחברה, זה הפך למסחרי ברמות מטורפות - פעם היו ממלאים בתחנות דלק דלק ונוסעים משם, היום יש שם חטיפים מכל הסוגים, וגם בסופר פארם ובבתי המרקחת, בחנויות צעצועים - בכל מקום!

 

התשובה היחידה שישנה היא התשובה שיש כבר לכולם - תזונה וספורט.

תזונה - הדגש הוא לא רק על צמצום קלורי, לא פחות חשוב מכך שהתפריט היומי יהיה מאוזן (מבחינות יחס פחמימות/חלבונים/וכו'), שיהיו בו כמה שפחות מזונות מתועשים, כמה שיותר מזון "נקי" ולא מעובד ועדיפות לפחמימות מלאות - והמון מים. כמו כן עדיף להפחית את הסוכר ותחליפיו למינימום, כי לטענת מומחים, הסוכר ממכר פחות או יותר כמו קוקאין. לא מאמינים? נסו להוריד את כל הסוכר ותגידו לי אם זה לא היה קשה בטירוף...

ספורט - לא רק אירובי! אלא גם תרגילי כוח. ככל שמסת השריר גדולה יותר, אנחנו נראים רזים וחטובים יותר, אנחנו בריאים יותר, וקל לנו לשמור על המשקל (שריר שורף יותר קלוריות משומן, במילים אחרות, אפשר לאכול יותר ולהישאר באותו המשקל).

במחקר קליני התגלה שלחמשת האחוזים שמצליחים לשמור על דיאטה לאורך שנים יש דבר אחד במשותף, תתכוננו להתאכזב: הם פשוט... לא מפסיקים. גם אחרי שהם סיימו לרדת במשקל והגיעו ליעד, הם ממשיכים להגביל קלוריות ולספור אותן, הם ממשיכים להישקל קבוע, הם ממשיכים לעשות ספורט - בין שעה לשעה וחצי ביום בממוצע.

 

במילים אחרות?

אין דבר כזה "דיאטה", זאת החלטה שלוקחים לכל החיים.

זה לא זבנג וגמרנו. זה תמיד ילווה את מי שרוצה להישאר רזה ובריא.

אז עכשיו יש לי את כל האינפורמציה, אבל קשה לי להאמין שאצליח לתרגם את הידע התיאורטי למעשים.

האם אהיה מסוגלת להיות בחברת בני הסגולה האלו, חמשת האחוזים שמצליחים גם לרזות וגם להישאר רזים..? אני רוצה לומר שאני בספק, אבל אולי דרוש כאן קצת יותר ביטחון ונחישות? אחרי הכל הצלחתי להעביר שנתיים מהחיים לא סתם בדיאטה אלא בהרעבות, ב-400 קלוריות ליום. שזה דפוק וחולה והביא אותי לאן שאני נמצאת היום, לא רק שהשמנתי עם ריבית מטורפת, גם התגלגלתי לכל העולם הפסיכיאטרי משם. אבל כן, אני מניחה שזה הצריך כוח רצון. 

בקיצור,

I don't know.

היות וזה גם ככה בראש שלי כל היום, לפחות עדיף להפוך את האובססיה הזאת למשהו בריא.

אני יכולה רק לנסות.

ניסיתי כבר עשרות אולי מאות פעמים

קשה לי להאמין שהפעם זה יהיה אחרת

אני כבר מאבדת תקווה

אבל אני משתדלת לא להתייאש סופית.

נכתב על ידי קורנליה שדה אדומה , 7/11/2015 00:24  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אסתי. ב-7/11/2015 01:19
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מתוסבכים , עכברי עיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקורנליה שדה אדומה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קורנליה שדה אדומה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)