לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סיפורים אמיתיים על אנשים, יצרים, זוגיות, וכל מה שקשור לזה..


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2014

אלימות כלכלית- מכה מסוג אחר


 

אלינור בת 42 היום, בדיוק. אחרי שהשתחררה מהצבא הגיעה לעיר הגדולה, שם למדה רוקחות במהלך שעות היום ועבדה כמלצרית בשעות הערב.

 

ערן היה לקוח קבוע בבית הקפה בו עבדה אלינור. בשעות בין הערביים, כמעשה שבשגרה, היה יוצא מדירתו, יושב לבדו בבית הקפה, משוטט הלוך וחזור בטיילת וחוזר לביתו עד שנרדם. ערן היה מובטל השקוע בחובות כבדים. באחת הפעמים בהם ישב ערן בבית הקפה, הכיר את אלינור ומספר חודשים לאחר מכן, שכרו השניים דירה משותפת. כעבור שנתיים נישאו השניים. ערן עבד כסוכן מכירות בחברת ביטוח ואלינור סיימה את לימודיה ועבדה כרוקחת בקופת החולים.

 

כשנה לאחר שנישאו, נולד בנם דניאל והצדדים עברו להתגורר בדירה שרכשו. כעבור שנה וחצי נולדה בתם נועה. אלינור גידלה וחינכה את הילדים בעוד ערן עבד שעות רבות מידי יום. בסיועה ותמיכתה של אלינור, פיתח ערן קריירה כסוכן ביטוח.

 

במרוצת השנים עזב ערן את סוכנות הביטוח בה עבד והחל את צעדיו הראשונים כעצמאי בתחום הביטוח. אלינור תמכה בבעלה והכל בשם אהבתה הרבה לערן ולמען הצלחתו.

 

נחישותו של ערן הוכיחה את עצמה, וכעבור מספר מועט של שנים, הצליח לבסס את מעמדו כבעל סוכנות ביטוח מצליחה בתחומה. הונם של השניים גדל והתעצם. הם עברו להתגורר בבית מגורים רחב ידיים ברמת השרון ונהנו מרמת חיים גבוהה.

 

במהלך חודש נובמבר 2013 נסעו השניים לחופשה באילת. במהלך החופשה סיפר לאלינור כי מזה מספר חודשים מנהל מערכת יחסים עם בחורה שהכיר, והודיע לה כי הוא מתכוון להיפרד ממנה. אלינור הייתה המומה, היא ביקשה מערן לתת הזדמנות נוספת ולקחת חלק בטיפול זוגי, אך ערן סירב. ערן היה נחוש בדעתו להתגרש ממנה.

 

אלינור ביקשה את הסכמתו לערוך הסכם גירושין כולל, בו יתחלק הרכוש בחלקים שווים ביניהם. ערן סירב והודיע לה שאינו מתכוון לחלוק עמה את הרכוש אותו צבר בעמל רב. הוא הסכים להעביר לידיה 30% בלבד מהרכוש המשותף ואיים שידאג להכניעה לתכתיביו, בדרכים שלו, באם תסרב להצעתו. אלינור סירבה. מה שלא ידעה אלינור היה כי בהחלטתה זו- גזר עליה ערן מסע נקמה הרסני. כשבוע לאחר מכן, ערן עזב את בית המגורים ועבר להתגורר בנפרד. אלינור חשה הקלה, אך לא צפתה את הבאות. באותו היום, התקשר אליה דניאל והודיע לה כי הוא עובר להתגורר בביתו של אביו . הילד היה נסער והודיע לאמו אלינור שאינו מעוניין בשום קשר עמה.

 

במקביל, שלח ערן מייל אנונימי למעסיקה של אלינור בו הוא פורש את חשדותיו וזאת בעילום שם, לפרשית גניבת תרופות ומעילות בכספים המתנהלת תחת אפו של המנהל.

 

באותו היום, גילתה אלינור שערן העלים את כל תכשיטיה ויהלומיה רוקן את חשבונות הבנק של הצדדים, חסם את כרטיס האשראי שברשותה והעלים את רכבה.

 

אלינור נותרה שרויה במצב כלכלי קשה ובמצב נפשי ירוד ביותר. לא היו בידיה כספים לכלכל את ילדיה אף ברמה הבסיסית ביותר.

 

ערן פעל בכל דרך העומדת לרשותו להקשות על אלינור ולהתעמר בה, כאשר הוא מפעיל אלימות כלכלית קשה ביותר הפוגעת בה ובילדיהם המשותפים.

 

אלינור פתחה בהליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה באמצעות הגשת תביעה לחלוקת רכוש, תביעת משמורת ילדים ותביעת מזונות ילדים.

 

במהלך הימים האחרונים קבע בית המשפט לענייני משפחה כי ערן יעביר לידי אלינור מידי חודש דמי מזונות זמניים ראויים, אשר יאפשרו לה לחיות בכבוד ולכלכל את ילדיה, עד לסיום ההליכים המשפטיים ומתן פסק דין בעניין גובה דמי מזונות הילדים. בנוסף, הגישה אלינור תביעת לשון הרע בשל כל מעלליו של ערן.

 

לסיכום: אין דבר החשוב לנו יותר מהילדים שלנו. מהרגע הראשון בו אנו נהפכים להורים אנו מוצאים עצמנו בנתינה אין סופית שאין דומה לה, מקשיבים, מלטפים, מחבקים ומכילים.

אם כך, מדוע הורה מסית את ילדיו כנגד ההורה האחר וגורם להם ביודעין נזק נפשי כבד, שספק רב אם יצליחו להתגבר עליו? מדוע אדם מרשה לעצמו לפגוע בשמו הטוב של בן זוגו לשעבר, שהיה לצידו משך שנים רבות וטובות?

 

כולי תקווה שערן ישכיל להבין שהתנהגותו הדורסנית לא תביא לתוצאות אותן הוא מבקש להשיג, ויבחר לפעול בהגינות וביושר כלפי אם ילדיו ובת זוגו לשעבר.

 

הכותבות עו"ד קרן רז הנה בעלת ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, תחום רחב הטומן בחובו נושאים רבים כגון: גירושין, מזונות, משמורת ילדים והסדרי ראייה, אפוטרופסות, פירוק שיתוף, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, הגירה/ חטיפת ילדים לחו"ל, ידועים בציבור, זוגות חד מיניים, ועוד נושאים רבים נוספים מתחום המעמד האישי.

 

הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי, אך השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו לחלוטין.

לתגובות פנו אלינו לכתובת: [email protected]. לקריאת כתבות ומאמרים נוספים ניתן להיכנס לדף הפייסבוק שלנו: רז-רוסו משרד עורכי דין.

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 27/3/2014 09:12  
הקטע משוייך לנושא החם: אביב הגיע!
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 47



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לKeren333 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Keren333 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)