לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סיפורים אמיתיים על אנשים, יצרים, זוגיות, וכל מה שקשור לזה..


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2014

שבויה בין עולמות


סבטה בת 33 שנים, למדה לפני כעשור לתואר ראשון באנגלית באוניברסיטת חיפה. בתקופת לימודיה פגשה את ואלד, שהיה אף הוא סטודנט באוניברסיטה באותם השנים. תוך פרק זמן קצר, סבטה התאהבה בואלד, אשר הרעיף עליה מתנות לקח אותה לסרטים, הצגות, מסעדות ונופשים ודאג לרכוש עבורה תכשיטים, תיקים ובגדים שאהבה.

"הוא היה הבנאדם הכי מקסים שהכרתי ואני הרגשתי שאני לא צריכה יותר מזה" סיפרה סבטה.

כמו כל סיפור אהבה בין יהודיה לערבי, נתקלו השניים בהתנגדויות מצד המשפחה והחברים הקרובים, אך היא חשבה לעצמה שהיא בתחילתו של סיפור אהבה מהסרטים.

הוריה הזהירו אותה מהקשר עם ואלד אך היא החליטה ללכת עם הלב כנגד כל הסיכויים.

במשך שנתיים ניהלו סבטה וואלד מערכת יחסים רומנטית, עד ליום בו גילתה סבטה כי היא בהריון. היא סיפרה על כך לואלד והשניים החליטו להינשא זה לזו. הוריו של ואלד התנו את הסכמתם לנישואין בכך שיתקיימו נישואין דתיים, ע"פ הדין השרעי (מוסלמי) וכך היה.

השניים נישאו בחתונה גדולה ומפוארת שהתקיימה בכפר בו מתגוררים הוריו של ואלד. כחודשיים לאחר שנישאו, בשנת 2007 נולד עומר, בנם. השניים התגוררו ביחידת דיור הצמודה לבית הוריו של ואלד.

כשנתיים לאחר שנישאו, החלו להתגלע קשיים רבים ומחלוקות על רקע גידול הילד. ואלד התעקש לגדל את הבן עומר כמוסלמי, בעוד סבטה ביקשה לחשוף את עומר ליהדות. מערכת היחסים בין השניים נקלעה למשבר. פערי התרבות בין השניים גררו ויכוחים רבים והגיעו לכדי מצב שבו ואלד דרש מסבטה להתאסלם. לאחר שסירבה, התגלה פרצופו האמיתי. תחילה היה זה בפרצי זעם ושבירת חפצים, בהמשך החל באלימות מילולית קשה ובאיומים לחייה. לפני כחודש, ואלד היכה את סבטה בחוזקה ובשל אלימות זו, נזקקה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם תפרו את החתכים שעל פניה. בגין אירוע קשה זה, הגישה תלונה במשטרת ישראל כנגד וולד. שם הוצא צו הרחקה כנגד ואלד לתקופה בת מספר שבועות.

מיד לאחר אירוע האלימות עזבה סבטה את הבית עם הבן עומר עד יעבור זעם, ושבה  אליו לאחר יומיים, כשהיה לה ברור שואלד לא ישהה בבית כשתחזור. להפתעתה הרבה, מיד עם שובה לבית המגורים, גילתה שואלד הפר את צו ההרחקה והמתין לה בבית. בעודה נסה על נפשה, לכיוון לחדר המדרגות – חנק אותה, עד אובדן הכרה.


ושוב, במזל גדול הצליחה סבטה לחמוק יחפה לשכנים אשר הסיעו אותה לתחנת המשטרה שם הגישה כנגד ואלד תלונה נוספת.

סבטה פנתה לבית המשפט לענייני משפחה לצורך קבלת צו הגנה מפני ואלד. לאחר שהתקיים דיון במעמד שני הצדדים ניתן צו הגנה, האוסר על ואלד להתקרב לסבטה או ליצור עמה קשר לתקופה בת  30 ימים.

במשך תקופת צו ההגנה היה קיים נתק מוחלט בין הצדדים. סבטה עזבה את בית המגורים יחד עם הבן עומר ועברה להתגורר בבית הוריה שבמרכז הארץ. בימים אלה מנסה סבטה לשקם את חייה. היא הגישה תביעת גירושין בבית הדין השרעי, תביעת משמורת ותביעת מזונות עבור הבן עומר, תביעות אשר מתנהלות בימים אלה בפני בית המשפט לענייני משפחה.

וולד ניתק קשר לחלוטין עם הבן עומר, אשר מתחנך כיום במסגרת חינוך פרטית, בבית ספר דמוקרטי. הבן עומר נולד לאב מוסלמי ולכן ע"פ הדין השרעי דתו כדת אביו- מוסלמי. אך יחד עם זאת, הוא נולד לאם יהודיה ולכן ע"פ הדת היהודית דתו כדת אמו- יהודי. כל חייו ייאלץ להתמודד עם עובדת היותו בן לאב ערבי מוסלמי ואם יהודיה.

ע"פ הדין האישי החל על מוסלמים, חייב אב במזונות ילדיו חובה אבסולוטית החלה עליו בלבד. בדין השרעי האדם מחויב במזונות עקב קשר דם בן -לאביו.

בניגוד למעגלים המשפטיים המוכרים בדין העברי (הפרדה בין מזונות בסיסיים ובין מזונות מדין צדקה), הדין המוסלמי קובע אי שוויון מלא המטיל את חובת המזונות על האב בלבד. על פי הדין השרעי, האב חייב במזונות הילדים ואין אדם נוסף אשר משתתף עימו בכך. במילים אחרות, אין כל חובה המוטלת על האם לזון את ילדיה ולהשתתף עם האב בתשלום המזונות.

הכותבות עו"ד קרן רז ועו"ד הדס ויינפלד רוסו, שותפות במשרד רז-רוסו משרד עורכי דין, הנן בעלות ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, תחום רחב הטומן בחובו נושאים רבים כגון: גירושין, מזונות, משמורת ילדים והסדרי ראייה, אפוטרופסות, פירוק שיתוף, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, הגירה/ חטיפת ילדים לחו"ל, ידועים בציבור, זוגות חד מיניים, ועוד נושאים רבים נוספים מתחום המעמד האישי.

הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי, אך השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו לחלוטין.

לתגובות כנסו לאתר האינטרנט שלנו בכתובת: www.raz-russo.co.il לקריאת כתבות ומאמרים נוספים ניתן להיכנס לדף הפייסבוק שלנו: רז-רוסו משרד עורכי דין.

נכתב על ידי , 10/4/2014 08:33  
הקטע משוייך לנושא החם: פסח
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 47



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לKeren333 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Keren333 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)