לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חוזר בתשובה


חסיד חב"ד.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




הוסף מסר

11/2013

אהבת ישראל


כשאני מגיב אצל פלונית ומאחל לה חג חנוכה שמח ושהקב"ה יאיר לה את הדרך בזכות הנרות חנוכה וכתבתי משהו שהיה אמור להיות ברוח טובה ואני מצטער אם זה פגע בה בכל דרך שהיא וכנראה שזה לא היה במקום המתאים והיא רואה שהשם שלי זה חסיד חב"ד.
זה אומר שחב"ד עושה את העבודה.
אצם העובדה שהיא נכנסה לבלוג ובטוח ראתה משהו שקשור ליהדות וחסידות זה עשה אצלה משהו, כל אחד שיגיד שזה לא עושה לא כלום הוא מבלבל את המוח.
העבודה של חב"ד היא בעיקר לקרב כל יהודי ויהודי מהארץ ומכל העולם לתת לא להבין שאוהבים אותו לא משנה אם הוא שומר תורה ומצוות או לא חב"ד תמיד בשבילכם.
כל ההתנגדות של אותה פלונית עשה לי כלכך טוב שזה רק מראה שאני עושה עבודה טובה ותראו כמה התקשורת השמאלנית מטמטמת אנשים תנסו פעם להבין מה התקשורת רוצה בעצם מהעולם הדתי, שמעתי סיפור יפה יהודי מבוגר שחבר שלו נכנס לכלא לשנה וחצי בגלל משהו מסוים שלא עשה העיניין הוא שהוא ראה איך התקשורת מספרת על חברי כנסת ערביים שבאים לבקר את המחבלים שלהם עשו על זה כתבה גדולה וכו', אבל והוא אומר שחב"ד היום שם בשביל כל היהודים ועזרו להם בכל מה שהיו צריכים חגגו איתם את החגים ועשו להם שמח את זה התקשורת השמאלנית לא תרחה לעשות כתבה גדולה כי ברור שהמחבלים יותר חשובים. חב"ד הגיעו לישראבלוג. חג חנוכה שמח אוהב אותכם מכל הלב יהודים יקרים לא משנה מה תגידו, כל שאלה שיש לכם אני פה ומה שאני לא יכול לענות אני יבדוק בעצמי או עם רב.
נכתב על ידי , 28/11/2013 23:58  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אוצר ליקוטי שיחות פרשת מקץ


מקץ ג'



יש עניין הלכתי בשבת לשבות ממלאכה ושביתה מדיבורים גשמיים.
הקטע בסוף השיחה מדבר על זה.

ח. וכשם שהיו שני האופנים ( ולא מדובר על האופנים וחיות הקודש ) הנ"ל בשמירת השבת לפני מתן תורה, הנה מעין זה ועל-דרך-זה קיימים הם גם לאחרי מתן תורה:
האופן הראשון הוא, השבת כפי שניתנה בדיבור ובגילוי בפשט ההלכה - שביתה ממלאכה וכו'. והאופן השני הוא, "בחינת שמור בפנימיות", "שביתה מדיבורים גשמיים" - לא רק שלא להרבות בדיבור, אלא שיהא הדבר באופן של שביתה, "שלא לשוח שום שיחה בטלה ח"ו ( חס ושלום )"; ואופן שביתה זה נובע מכך שאצל יהודי ניכרת ומורגשת "שביתת" הקב"ה ( לא רק השביתה מעשיית שמים וארץ גשמיים, אלא ) "כמו ששבת מיו"ד מאמרות שנבראו בהם שמים וארץ.

וכשם ששלימות שמירת השבת לפני מתן תורה, אצל יוסף, היתה לפי שניכר והורגש בו ענין "כי בו שבת" דהקב"ה, על דרך זה הוא גם בנוגע לשמירת השבת שלאחרי מתן תורה , ש"השומר שבת כהלכתו הרי הוא שובת לא רק ממעשים גשמיים ודיבורים גשמיים, אלא ניכרת ומורגשת בו כביכול שביתתו של הקב"ה, עד ל"פנימיות השבת היא הכוונה בתפלת השבת ובתלמוד תורה לדבקה בה' אחד כמו שכתוב שבת לה' אלוקיך".

ועי"ז באה מיד הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, כמאמר רז"ל - "אלמלא משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן ( ושמירה זו מתקיימת במשך הזמן דשבת אחת ) מיד נגאלים".
הכוונה לשמור את השבת כהלכה ולהימנע מדיבורים גשמיים אז כל אחד יגאל בעצמו ומזה תבוא הגאולה האמיתית של כולם.
נכתב על ידי , 26/11/2013 07:24  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פניני התניא


במהות ולא בסימפטומים



מובאים על כך שני משלים בשם הבעש"ט:
א. משל לגנב המנסה לחדור פנימה ולגנוב. כשבעל הבית " תפס " מה קורה כאן, יכול הוא לצעוק ולהבריח את הגנב, אך בכך לא פתר את הבעיה. מחר ינסה הגנב להיכנס בדרך אחרת. וגם אם יבריחנו יכול תמיד לנסות, ועלול מאד להיות שפעם יצליח. ישנה דרך קשה יותר. לנסות ולהגיע אל הגנב מסביב, להושיב ליד שולחן ולשכנעו להפסיק לגנוב. דרך זו אמנם ארוכה יותר, אך דוקא כך יפתור את שרש הבעיה כליל.

ב. משל לאדם שכלי דמו לקויים ולכן צצים פצעים על גופו. רופא שאינו מומחה ישים לו משחה על פצעו. המשחה אמנם תרפא, אך בהחלט עלולים לצוץ פצעים חדשים ולא תמיד ניתן לרפאם. רופא מומחה יותר יטפל בשרש המחלה, ירפא את כלי הדם, וממילא תתבטל האפשרות לפצעים.
והנמשל : הדרכים בעבודת ה' שלפני החסידות מבוססים בדרך כלל על " ריפוי " פרטים בלתי רצויים המצויים בהנהגתו של האדם, במידותיו ובשכלו, וטיפוח וחיזוק פרטים חיוביים שבו. הדבר הבולט במיוחד בספרי המוסר ( כמו "ארחות צדיקים ", " שערי תשובה ", ועוד, שהם ספרים של גדולי ישראל הראשונים ), כאשר מושם דגש על תיקון מידה פרטית : גאוה, כעס, קנאה, תאוה וכדומה. הספר מטפל ביסודיות ומכל הכיוונים באותה מידה פרטית. הוא מביא מדרשי חז"ל המסבירים את חומרתה ופחיתותה, מתאר את גודל השכר למתרחקים ממנה וגודל העונש לשקועים בה וכולי. האדם שלמד היטב את " שער הגאוה" למשל ישתדל להתרחק מאד מגאוה ולהתקרב אל הענוה, וכן בשאר המידות.
אלא שלמרות כל המעלות של דרך זו ( וכנ"ל שמחברים הם גדולי ישראל הראשונים ) הרי האדם עצמו לא נשתנה. במהותו הוא נשאר אותו הדבר, אלא שתיקן פרט זה או אחר.
החסידות באה " לטפל " באדם עצמו, בעצם מהותו. וכאשר תשתנה ה"נקודה " יהיו כל הפרטים שונים ממילא :

" אני " - נקודת הרע

האדם רגיל להסתכל על כל העולם כולו כמעגל גדול הסובב סביב " מרכז " שאינו אלא הוא עצמו. כל דבר הקורה לנו בוחנים אנו אותו מה הוא לגבינו, וכמאמר ש"טוב לו לאדם הרגל שלו מראש של זולתו" - אף על פי שזו רגל וזה ראש, אך זו הרגל שלי וזה הראש של הזולת...
יכולים אנשים רבים למות ברעב וביסורים והדבר "יתפוס מקום" קטן מאד אצלנו. לעמת זאת כשהאצבע הקטנה שלי כואבת - העולם מתהפך...
מובן שקשה מאד "להזיז" נקודה זו, שהיא בעצם ה"נקודה " שלנו, אך לאידך מובן שכש"נזיז", ולו במשהו, נקודה זו, ישתנה כל האד במהותו.
שהרי זוהי בעצם כל הבעיה, זהו השרש לכל הדברים השליליים: מאחר שהכל סובב סביבי , שהרי שהכל מגיע לי, אני מתגאה על כולם, כשמישהו פוגע בי ודאי אתמלא כעס, כשיש משהו טוב בודאי שהוא שייך לי ואני מתאוה לו, ודאי שעלי לעשות כל העולה על רוחי ואיש לא יאמר לי מה לעשות, כולם "חייבים" לי ואין אני חייב לאיש וכו וכו.
[ וכבר אמרו "ליצני הדור" שישנו "קרי" ו"כתיב": כתיב "אין עוד מלבדו" וקרי "אין עוד מלבדי"..."הכל צריכים אליו והוא אינו צריך להם" ו"מי יאמר לו מה תעשה"... ]

"ביטול" - נקודת הטוב

אלא שכאן הבן שואל: כיצד ניתן להזיז משהו בנקודה זו, שהיא לכאורה נקודה שאינה ניתנת לשינוי?
ואכן כך הוא הדבר. אי אפשר לשנות מהות ועצם. אפשר לשנות פרט זה או אחר בנפש, אך אי אפשר לשנות מהות.
אלא שכאן באה תורת החסידות ומגלה שכנגד מהות זו של "אני ואפסי עוד", קיימת מהות אחרת, פנימית ועצמית עוד יותר אפילו מזו. כנגד עצמיות של הנפש הבהמית הטבעית, קיימת מהותה ועצמותה של הנפש האלוקית, שהיא "חלק אלוקה ממעל ממש" - כביכול "חלק" מהבורא עצמו ( וכפי שיבואר באריכות לקמן בפרק ב').
אותה מהות עצמותית ופנימית הקיימת בכל יהודי, כלל מהותבה וענינה הוא אלוקות ואך ורק אלוקות. כאשר תתגלה אותה מהות אל פני השטח ותפעל בגוף - ישתנה כל אדם. וזהו בעצם תפקידו של יהודי בעולם - לגלות את נפשו האלוקית שתתגבר על הנפש הבהמית, שאז ישתנה במהותו וישאף אך ורק להדבק באלוקות ולמלא את הכוונה האלוקית בבריאה.
נכתב על ידי , 24/11/2013 06:51  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



י"ט כסלו


שבת שלום יהודים יקרים גוט יום טוב,  י"ט כסלו ר"ה לחסידות חב"ד ויום שחרורו של האדמו"ר הזקן מהכלא ברוסיה בשנת תקנ"ט. אחד מהחגים החשובים של חסידות חב"ד לפי ההבנה שלי.
נאמר בתהילים "פדה בשלום נפשי מקרב לי כי ברבים היו עימדי." ויש בזה ב' עיניים הא', שיכולה להיות פדיה שאינה בשלום, וזהו החידוש שאצלו ( רבינו הזקן ( אדמו"ר הזקן ).
היתה הפדיה בשלום. והב', שאף על פי שישנו ענין השלום, מכל מקום צריך להיות ענין של פדיה, כיון שהיה ענין של קרב ולכאורה זוהי סתירה שהרי אם זהו ענין של שלום, אין זה ענין של קרב.
צריך להבין דיוק הלשון קרב ( מקרב לי ) דוקא, שזהו אחד מהשמות הנרדפים למלחמה, דלכאורה, הרי הלשון היותר מצוי הוא כלשון הכתוב וכי תבוא מלחמה בארצכם, ואף על פי כן בפסוק זה נקט הלשון פדה בשלום נפשי ( לא למחמה, אלא ) מקרב דוקא, אף על פי שהפירוש הפשוט הוא שהפדיה היא מין המלחמה, וכמפורש בירושלמי שקאי על מלחמה דוד ואבשלום, שנקראת בתנ"ך בלשון מלחמה.

נכתב על ידי , 22/11/2013 09:49  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




כל הדרך של הכרה באלוקים צריכה להיות בהדרגתיות וגם החזרה בתשובה, שאצלי החזרה בתשובה לקחה כמה שנים עד ההחלטה הסופית. הכל צריך להתנהל לאט, כבר שמעתי הרבה סיפורים על אנשים שחזרו בתשובה ואחרי חמש שנים הם שוב כמו שהיו פעם כי הם עשו זאת בצורה שגויה ומהירה מידי.
העניין הוא שאנחנו כלי שלא יכול להחיל כלכך הרבה וכלכך מהר בגלל זה צריך לעשות הכל לעט כי אם נעשה את זה מהר הכלי מתפוצץ. גם אני שלומד בישיבה מגיע הזמן שאני לא יכול יותר זה קורה אחרי יותר משבועיים של לימודי תורה וחסידות אז צריך לצת לשבת קצת לשמוע ביאורים על פרשת השבוע מאבא. חברים אני מקווה שתתקרבו להקב"ה אבל תעשות זה לאט אל תמהרו. אוהב את כולכם. 
נכתב על ידי , 21/11/2013 23:02  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חב"ד


בס"ד

אני חוזר בתשובה כמעט שנה דרך חב"ד ועם המנהגים של חב"ד וכרגע אני בישיבה בנחלאות כבר חמישה חודשים שמה של הישיבה היא תפארת ממנחם. ואני מעוד נהנה מהחסידות של חב"ד זה אחד הדברים הכי טובים שיש זה נותן לי שימחה ואושר אין סופי כוחות שלא הרגשתי אף פעם, כל ההתוועדויות סיפורי הצדיקים ההילולות הכל פשוט מדהים.פעם הסתכלתי על הבן של ראש הישיבה ואמרתי לעצמי חבל שלא נולדתי ככה כמוהו לשחות בקדושה כמעט בלי גשמיות. בכלל הדרך עוד ארוכה אבל אני יודע שאני יגיע גם לזה וגם הילדים יהיו חב"דניקים ואני מקווה ב"ה לצאת לשידוכים עוד חודשיים ולבנות בית בישראל ולהפיץ את המעיינות החוצה ולקרב עוד יהודים ועוד תינוקות שנישבו וגם אפילו לצאת לשליחות. אתם חייבים לנסות. יש אצלנו שיעורים בתניא  שכתב אותו האדמו"ר הזקן מומלץ ללמוד ואין צורך בחזרה בתשובה בשביל ללמוד חסידות וגם פרשת השבוע לא מזיק. אק יעשה לכם טוב, מובטח.
נכתב על ידי , 21/11/2013 15:38  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 38




קוראים אותי
333
הבלוג משוייך לקטגוריות: דת , דברי תורה , רוחניות ומיסטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסיד חב"ד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסיד חב"ד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)