לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

Rivendell



Avatarכינוי:  Orne

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2015

מימדי ספיחה (או- דעה לא רווחת)


ולרגע אחד לא היה הוא עוד גוף מונע על ידי רעיון, אלא חלום לחופש.
אני ראיתי- רגע לפני שרוח החיים עזבה את גופו, שבה אליו רוח האדם. היא רעדה למראה אנשים רועדים מיצר חייתי, מצלמים את נשימותיו האחרונות עוזבות את גופו הפצוע מלפצוע. אני ראיתי, נשבעת. ראיתי אותו לרגע אחד, לפני שנפח את נשמתו, חוזר לגופו. הוא לא היה עוד רעיון ולא כלי בידי מסית, אלא ילד בן 13 שהפחד מהמוות, מהלא נודע- מדמם את תקוותיו וחלומותיו אל הלבנים האפורות. הוא הבין כי טעה, הבין כי המוות הקרב הוא לא מה שהובטח לו, מה שחלם עליו. הוא כעס, ולא הבין. אני ראיתי. בזמן שהוא מדמם אנשים שולפים מכשירים ומצלמים. ואיך אפשר בעצם להאשים אותם, אחרי שבזמן שילדים מטיילים הוא שולף סכינים? 

אני שמעתי. שמעתי כל חיי את המילים הסופחות- אלו שסופחות מוסר, אנושיות ורעיונות. אלו שמטמיעות זרעי כעס, אדישות ואלימות. אני חוויתי, חוויתי על נימי הנפש, איך מילים הופכות אדם לחיה ואחר לחסר צלם אנוש. איך מילים מהדרות כל מה שמוכר ומפחידות מכל מה שמתנגד. גם אני, קרסתי תחת הכובד. אם יש מימד אחר אליו עוברים לאחר המוות, הדוקר והנדקר יעמדו זה מול זה בלי משאן הכבד של המילים, הרעיונות, הלחצים. ויבינו כי רוח האדם הנה אותה הרוח והגוף הוא חומרי טבע שמעולם לא היו שייכים לו. אבל כאן, במימד הזה- אנחנו נמשיך לקרוס תחת הכובד. ואני מסרבת לתת לו לספוח ממני את התקווה.

נכתב על ידי Orne , 12/10/2015 21:03  
הקטע משוייך לנושא החם: אינתיפדה שלישית
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיוטים


ופחדתי להיות

כל הנאמר

בין השורות

ולא להוות

משפטים

מילים, מילים

חודרות

כדי לא

להמחץ

תחת כובד

העופרת

של המילה 

הכתובה

בדם

עד שקולי

האילם

לא ישמע

לאף 

אדם

בר

דעת

נכתב על ידי Orne , 12/10/2015 00:23  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Orne ב-12/10/2015 20:19
 




היה זה לילה קר מאוד, קצת אחרי החגים לפני מספר שנים. עסקת שליט בדיוק יצאה לפועל- ואני סגרתי את השבוע השלישי שלי מעבר לקו הירוק. אחרי עוד יום מפרך של התמודדות צבאית, מצאנו את עצמינו מטפסים באוטובוס משוריין למוצב מילואים קטן ומסווג. אם לא הייתי יודעת יותר טוב, הייתי חושבת שהוא ריק לחלוטין. רק כעבור מספר דקות יצא מפקד הכוח מבין רשתות ההסוואה ולחץ את ידינו. הוא וסגנו סייעו לנו לעלות לפאתי המוצב המוגבהים בעוד שני קציני סדיר הכינו לנו קפה נח'לה ירוק כמו שרק בצבא יודעים להכין. מבחינה אישית אלו היו ימים שבהם כל מה שחשבתי שידעתי עורער, וכל מה שלא ידעתי הציף. כל דעה מגובשת איתה גדלתי ובאתי לצבא הלכה והתפוררה למראות המציאות המורכבת שנגלתה לי. מפקד המוצב כיסה את כתפיי בשמיכה והניח כוס קפה חמה בין ידיי, בעודו מסיט את נשקו בכדי להתיישב לידי בנוחות. "רואה את העיר הסואנת מתחתינו?" הוא שאל, ואני הנהנתי. האורות היו בוהקים והמוסיקה הייתה ערה וחיה, ממש כמו בבית. "זו רמאללה, עברתם ליד בצהריים אם אני לא טועה" הוא אמר וגיחך, "אתם שם במרכז, מלמדים אתכם שהערבים חיים על גמלים וקונים בכבשים במקום במטבעות", צחקתי. נכנסנו לאפיזודה שבה נפעמתי מהפאזל הכמעט בלתי אפשרי שנוצר בנוף- הוא מצביע ומסביר לי על שמות כל הישובים בסביבה, ואני מנסה להבין איך מצליחים לחיות. "אם יש דבר אחד שאתה מבין מלפקד כאן, הוא שכל אלו שמציעים פתרונות חד משמעיים או גדלו בייאוש או מסרבים להכיר בתקווה" הוא מלמל. משהו, במשפט הזה שלו- הקל עליי. על העבודה שכל פתרון שרק העליתי בראשי הלך והופרך על ידי טיעון מצד אחר, והייאוש החל להשתלט. המפקד האישי שלי קרא לי מפתח המיגונית, ומפקד המוצב עזר לי בדרכי אליו. "תכתבי על זה, מתישהו. איפשהו" הוא אמר וחייך. כבר שנים שניסיתי למצוא הקשר לכתיבה, ולא מצאתי. אולי כי ציפיתי לכתוב את המקום עם פתרון או הצעה. אבל היום, אני כותבת את הזכרון הזה עם הכאב החד שבצפיה בשנאה הולכת וגוברת. והתקווה, שאולי יום אחד- נוכל כולנו לעצור ופשוט להנות מהנוף.
נכתב על ידי Orne , 2/10/2015 14:10  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Orne ב-6/10/2015 13:02
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , ירוקים , בעלי חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOrne אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Orne ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)